![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij bestaat er geen causaal verband tussen de hoeveelheid ingenomen slaappillen en zomer- of winteruur. Ik zou eerder zoeken naar een causaal verband tussen cerebrale overstimulatie (door de hele tijd bezig te zijn met geestelijke activiteiten, daarom nog geen zinvolle) gekoppeld aan een compleet gebrek aan lichamelijke inspanning en het aantal genomen slaapmiddelen. Dan heb je ineens ook een verklaring voor het fenomeen overgewicht. Bovendien reizen miljoenen mensen regelmatig naar gebieden met andere tijdzones. Ik hoor daar zelf ook bij: een paar dagen (in het allerslechtste geval) jetlag en dat is het dan. Dat maakt mensen niet ongelukkig, gewoon een paar dagen moe en wat lusteloos (zou dus eerder goed moeten zijn tegen overgewicht). BTW: de stof waarnaar je zoekt is melatonine. De productie daarvan wordt ook afgeremd door achter pc of tv te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vrees dat dat mijn karakter is..zenuwachtig van aard.
![]() |
#103 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Proficiat!
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Je kan je via je huisarts ook laten doorverwijzen naar een kinesist om ademhalings- en ontspanningstechnieken aan te leren. Wordt zelfs terugbetaald tot 18 beurten, maar dan ken je voldoende technieken om dat thuis te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geloof me als ik zeg dat ik al vanalles heb geprobeerd... let wel.. ik vreet de kast niet leeg he'.
Ik train 3 keer per week in de fitness. (een uur gewichten sleuren en een uur cardio) Ik heb het redelijk onder controle...ik steek een pijp op...lekker alles onder controle... of hoe je ongezond met ongezond kan aanpakken... bedankt voor de tips...
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
En qua bioritme maak ik als student ook wel ergere dingen mee dan een uurtje verschuiven voor de zomertijd. [/ik hou niet zo van zinnige dingen bijdragen]
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 oktober 2009 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
toemaatje Citaat:
Citaat:
De stof die ik zoek wordt aangemaakt terwijl je slaapt, vooral door kinderen die de stof nog hebben voor hun ontwikkeling. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In humans, melatonin is produced by the pineal gland, a gland about the size of a pea, located in the center of the brain but outside of the blood-brain barrier. The melatonin signal forms part of the system that regulates the sleep-wake cycle by chemically causing drowsiness and lowering the body temperature, but it is the central nervous system (more specifically, the suprachiasmatic nuclei, SCN) that controls the daily cycle in most components of the paracrine and endocrine systems[23][24] rather than the melatonin signal (as was once postulated). Melatonine is betrokken bij tal van andere biologische processen (onder andere lijkt het verantwoordelijk te zijn voor het signaal dat de puberteit begint), zie http://en.wikipedia.org/wiki/Melatonin Citaat:
Ook prolactine is een optie, maar opnieuw: de productie is gevoelig hoger tijdens de slaap, ongeacht wanneer die slaap plaatsvindt. Dat geldt trouwens voor de meeste hormonen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Banneling
|
![]() En vanaf welk uur moet ik naar binnen in mijn verduisterde huis om me op tijd moe te voelen? Tot meerdere eer en glorie van wie of wat?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() papzakkerij doet het blijkbaar goed op dit forum,internet
![]() |
#114 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik heb heel mijn leven teveel gewogen met als hoogtepunt dat ik 85,6 kilo woog een paar jaar geleden (wat 20 kilo teveel is). Ben dan op drie maand twintig kilo afgevallen. Zo simpel is dat.
![]() |
#115 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest je ook nog willen vertellen tot meerdere eer en glorie van wie of wat ik dit zomeruur moet ondergaan. Citaat:
Maar je kan niet ontkennen dat zowel jetlag als de wijziging van het uur een invloed hebben op de mens, waar velen last van hebben. Citaat:
Het speelt toch een belangrijke rol. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Bij mijn zoektocht naar de bewuste stof, vond ik toevallig een artikel dat een verband legt bij kinderen tussen slaaptekort en overgewicht.
Slaaptekort maakt kinderen dik http://www.healthandfood.be/html/nl/bref/81/manque.htm# "De onderzoekers berekenden dat voor ieder uur meer slaap, het risico op zwaarlijvigheid van 36 naar 30 % daalt voor de jongste kinderen en van 34 naar 30 % voor de oudste kinderen in de onderzochte populatie." Ik weet niet of dit een groot risico is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Ok, terug on topic
Citaat:
Zou het kunnen dat de voedingswijze een invloed heeft op onze psyche en mate van gelukkig zijn? Ironchef haalt hier een belangrijke reden aan Ik denk dat het zomeruur er ook nog altijd voor iets tussen zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat is zoals mensen die een paar uur gaan wielrennnen en dan erna enkele pinten drinken in een café. Daar heb je dus echt niets aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |