![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
2) Israel is sinds 1948 een staat en een staat Palestina heeft nooit bestaan. Met je laatste gedeelte ben ik het dus oneens. In mijn vorige post heb ik al aangegeven welke definitie ik hanteer. 3) Ik ben dat op meerdere gebieden met je oneens. 1) De Arabische buurlanden zijn drie keer een oorlog gestart tegen Israel omwille van het Israelisch-Palestijns conflict. Juist de vijandigheid van de Islamitische buurlanden jegens Israel speelt een zeer belangrijke rol in het conflict. De Palestijnen hebben immers elke oorlog met luid gejuich ontvangen en daardoor willen een aantal Israelische politici niets toegeven aan hen. 2) De realiteit van het Palestijns-nationalisme is het plegen van aanslagen en raketten afvuren op onschuldige burgers. Samen met de houding van een aantal Israelische politici vormt dat een fundamenteel probleem in de routekaart naar vrede. |
|
|
|
|
|
|
#202 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is uiteraard afhankelijk van wie je Palestijn noemt. Als je alle huidige inwoners van Palestina in beschouwing neemt, dan blijkt het quasi fifty-fifty verdeeld te zijn (48% joden, 47% moslims). Als je de definitie dan de PLO hanteert, die enkel de autochtone joden als Palestijn beschouwt, zit je al met een andere verhouding. Zelfs al reken je de inwoners van de staat Israël niet mee, dan is het nog afhankelijk of je de joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever al dan niet meerekent. Maar dit lijkt mij niet de kern van de zaak. 2. "Onder de moslims bevinden zich antisemieten." Dat er zich onder deze moslims antisemieten bevinden, wil ik gerust aannemen. Net zoals er christelijke, niet-gelovige,... antisemieten bestaan. Overigens is de term "antisemitisme" in deze bijzonder ongepast, omdat ook Palestijnen semieten zijn. 3. "Doordat de Palestijnen over het algemeen moslims zijn, zijn sommige moslims antisemieten." Maar die laatste zin zou ik graag iets meer verklaard zien. Is het antisemitisme van sommige moslims louter een gevolg van hun moslimzijn? Of is het een gevolg van deels een oprechte afschuw tegenover het beleid van de zionistische staat en een solidariteit met hun 'moslim-broeders', en deels een gerecupereerd propagandamiddel van naburige regimes die ik altijd op de korrel heb genomen? 4. "Liberalist heeft al cijfers genoemd." Als u wil au sérieux genomen worden, dan zou ik mij niet al teveel baseren op Liberalist. Zeker niet wanneer de man een door de petro-industrië gesponsorde denktank, gekend voor zijn conservatieve stempel, probeert te verslijten voor een "neutrale bron". Citaat:
Vlaanderen, maar ook een Vlaams-Nederlandse unie hebben ook nooit bestaan met de grenzen die we vandaag kennen. Dat belet mij echter niet ook naar een Vlaamse onafhankelijkheid en een nauwe samenwerking met onze noorderburen te streven. Citaat:
Deze Israëlisch-Arabische ooorlogen geven de staat Israël nog altijd geen bestaansrecht. Palestina is altijd een land van religieus samenleven geweest. Het feit dat wij, Europeanen, ons als beesten gedragen hebben tegen de joden, geeft de zionisten niet het recht om een deportatie van 800.000 autochtone inwoners te organiseren, en een staat te stichten voor en door één religieuze groep. Hoe graag je de aandacht ook afleidt richting de naburige regimes: de staat Israël heeft geen reden van bestaan. Ik kan je alleen aanraden om de geschiedenis van Sderot, Ashdod en Ashkelon een beetje beter te bestuderen. Dit zijn geen rustieke joodse dorpjes, maar (nieuwe) zionistische kolonies, gebouwd op de ruïnes van Arabische dorpen. De inwoners werden deels vermoord en voor het overige deel gedeporteerd naar Gaza. Het is geen toeval dat de Gazastrook een dermate hoge bevolingsdichtheid kent. Het grootste deel van de bevolking van Gaza zijn gedeporteerde Palestijnen. Hen hoef je niet te vertellen dat de kolonisten die wonen op de ruïnes van de huizen van hun famlie zomaar onschuldige burgers zijn. Laat staan dat de joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever zomaar onschuldige burgers zijn. Om deze kolonisten zogezegd te beschermen, heeft Israël een muur gebouwd en een militaire macht ontplooid, die de hele Palestijnse samenleving moet wurgen. Deze muur, de checkpoints, de omgeploegde boomgaarden, de platgewalste huizen,... Dit heeft niets met veiligheid te maken, maar enkel met een doelbewuste strategie om de Palestijnse samenleving economisch, cultureel en politiek te wurgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|||
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Minister
|
Citaat:
En werd dus erkend door de VN. Voor mijn part kun je ook het bestaansrecht van gelijk welke staat ontkennen. Je maakt je daar alleen belachelijk door. Ook hoor je je een beetje beter te informeren over die vredige samenleving van Arabieren, Christenen en Joden in dat gebied voordat Israel herboren werd. Joden werden gewoon als honden beschouwd. Ashdot en Ashkelon werden in 1948 ingenomen door het Egyptische leger én ontzet door de Israelische strijdmachten. Hun Arabische bewoners vertrokken samen met de Egyptische strijdmachten en kwamen in Gaza terecht. Ze werden dus niet deels vermoord. Onnodig eraan toe te voegen dat geen haar op hoofd gekrenkt zou zijn als Egypte zich bij de Uno resolutie had gehouden inplaats van aan te vallen en als ze daar niet zo lustig aan mee hadden gewerkt. De mensen die zich in die steden/ toen nog dorpen vestigden waren Joden die uit moslimlanden werden verjaagd. |
|
|
|
|
|
|
#204 | ||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
zoals jullie de kolonisatie, landdiefstal , verdrijven en slachtpartijen jegens de Palestijnen door jullie zionistische volksgenoten ontkennen dus. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door roodhaar : 20 oktober 2009 om 10:53. |
||||
|
|
|
|
|
#205 |
|
Minister
|
Het ontstaan van de staat Israël is een gevolg van het uiteenvallen van het mohammedaanse rijk in de vorm van de Ottomaanse staat, met als uiteindelijke resultaat (vergeef me als ik een of ander staatje over het hoofd zie, het gaat niet veel aan de statistiek veranderen):
Het uiteindelijke resultaat is dat het Ottomaanse territorium verdeeld werd als volgt: Egypte: 1.001.450 km2 = 14,78% Irak: 437.072 km2 = 6,45% Jordanië: 92.300 km2 = 1,36% Libanon: 10.400 km2 = 0,15% Libië: 1.759.540 km2 = 25,97% Saoedi Arabië: 1.960.582 km2 = 28,93% Syrië: 185.180 km2 = 2,73% Turkije: 780.580 km2 = 11,52% Yemen: 527.970 km2 = 7,79% Subtotaal 6.755.074 km2 = 99,69% En dan was er nog een godvergeten lapje grond dat ooit aan de joden was toegewezen: Israel: 20.770 km2 = 0,31%
|
|
|
#206 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Over Askalon: Citaat:
Over Sderot (voorheen Najd) Citaat:
Citaat:
De Israeli's hadden anders geen Egyptische inval nodig om de slachting van Deir Yassin uit te voeren.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 20 oktober 2009 om 13:13. |
|||||
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Burgemeester
|
Stel dat je de grootte van Vlaanderen op de wereldkaart bekijkt kan je het dus ook niemand kwalijk nemen als wij moeten ophoepelen voor een ander volk. Want het is toch maar een procentueel klein deel en dus niet erg.
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Minister
|
Migratie van volkeren of volksgroepen is iets van alle tijden.
De VS hebben vooral sinds het midden van de negentiende eeuw tot op vandaag miljoenen mensen van alle uithoeken van de wereld opgevangen. In 1923 bereikten Griekenland en Turkije een akkoord dat leidde tot de migratie van 2 miljoen Grieken en 800.000 Turken. In 1945 zijn 3 miljoen Duitsers van Centraal-Europa moeten verhuizen. Na de ineenstorting van de Franse bezittingen in Noord-Afrika heeft het moederland 1,5 miljoen mensen geaccepteerd. Meer dan 12 miljoen mensen verhuisden bij de afsplitsing van Pakistan van India. Israël heeft 600.000 berooide vluchtelingen uit islamitische landen opgevangen. Al die mensen zijn intussen geïntegreerd, ook die vluchtelingen die in Israël verwelkomd werden. Er bestaan geen vluchtelingenkampen voor Turkse Grieken in Griekenland, Griekse Turken in Turkije, Poolse of Tchechische Duitsers in Duitsland, Indische moslims in Pakistan, of “arabische” joden in Israël. Alleen in Palestina blijft een probleem met de 500.000 vluchtelingen van 1948 en hun afstammelingen.
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Minister
|
Nadat zij hun eerste aanval op Israël hadden verloren, organiseerden de mohammedaanse staten de vervolging en de uitwijzing van de joden in "hun" territorium. Die joden moesten hun land verlaten zonder dat zij enige bezitting konden meenemen naar hun nieuwe vaderland, waar zij in tentenkampen werden opgevangen.
De pas opgerichte staat Israël heeft onder meer opgevangen: 129.539 uit Irak 37.395 uit Egypte 50.619 uit Yemen en Aden, 8.523 uit Syrië 4.032 uit Libanon 35.802 uit Lybië 52.118 uit Tunesië 24.067 uit Algerije 266.304 uit Marocco Totaal: 608.399 Naar schatting zijn daarenboven ca 300.000 joden uit de mohammedaanse gebieden naar andere landen gevlucht, overwegend naar Europa en de VS. Israël heeft dus meer dan 600.000 inwoners uit de mohammedaanse landen opgenomen in een door de islamitische landen opgelegde ruil voor 540.000 Palestijnse vluchtelingen.
|
|
|
#212 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel vreemd. Ondanks dat de Israëlische overheid 10.000 dollar per gemigreerde jood aanbiedt, weigeren de Iraanse joden te verhuizen naar Israël.
Bron Haaretz in post nr. 210.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 20 oktober 2009 om 19:58. |
|
|
|
|
|
#213 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#214 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#215 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als linkse naïeveling kun je niet anders dan levensgrote konkels maken.
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom wil de staat Israël 10.000 dolar per geëmigreerde Iraanse jood betalen? Ik vind zoiets vreemd.
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Minister
|
Citaat:
bestaan over wat er daar gebeurde. |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
|
De waarheid en de negen Israelische Leugens.
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Erg dat wij Vlamingen zoiets vreemd vinden. |
|
|
|