![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst zelf lezen hé: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20102009_024
Titel: Overval na zeven jaar opgelost dankzij bloedzuiger Wat gebeurde daar in Australië: twee kriminelen overvielen een oudje in haar afgelegen woning. De polies vond in haar woning een bloedzuiger, waarvan vermoed werd dat die op een van de daders zat. Het DNA van het bloed in het beestje werd geanalizeerd en de gegevens genoteerd. Zeven jaar later pakt men een boef, kontroleert men zijn dna ... en dat bleek hetzelfde te zijn als van het mensenbloed in die bloedzuiger. Schoooon hé . Maar punt van diskussie: zou het niet beter wettelijk geregeld zijn dat iedereen zijn dna profiel zou opgeslegen worden in een sentraal sisteem ? Het mijne mogen ze hebben, want ik doe toch geen (grote) kriminele dinges. Vanzelfsprekend zouden de profielen van alle immigranten ook in dat sisteem moeten zitten. (ik meen dat ze nu al vingerafdrukken afgenomen worden ...) Of gaan we hier weer in 't lang en in 't breed moeten horen dat ze schrik hebben van big brother. Persoonlijk ben ik nogal kwaad, niet op big brother, maar wel op criminal sister ... dus ik ben pro.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() DNa, Vingerafdrukken, oogirissen enz..
bovendien elk een armband om dat automatisch je hartslag controlleert en om de 3 maanden je bloed laten analyseren. Maandelijks een indringend gesprek met je psychiater ten einde je mentale gezondheid na te gaan (en vooral sexuele aberraties onderdrukken)... Verplichte euthanasie op je 70ste....
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe minder interactie met de overheid hoe liever dat ik het heb. Van mij zo min mogelijk info voor dat stel parasieten. Stel je voor, ambtenaren die je leven niet alleen volgen, maar ook proberen te leiden.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van dna sporen ken ik niet veel.
Maar was het niet in het grote proces tegen die kleurling in Amerika (Jordan of zo..sportheld..filmster) dat het nu eens net door zijn dna "verkeerdelijk" te behandelen dat het zodanig gecontanimeerd was dat het onbruikbaar was voor bewijsvoering? Enfin in grote lijnen, ze gaan er zo slordig mee om en stellen het uiteindelijk als "ultiem" bewijslast voor en uiteindelijk zou het feitelijk zo een beetje op iedereen kunnen slaan. Hij is er toch vrijuit mee gegaan, door een tegen expert in te zetten (en er een paar miljoen tegen te kunnen gooien) Kweet niet, van de polygraaf beweren ze ook dat het onfeilbaar is. In werkelijkheid schijnt het vooral erg manipuleerbaar en een zeer grote foutenmarge te hebben. Toch volgt het gerecht zulke praktijken blindelings.
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(stond vandaag in de krant). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() PS: Straks vinden ze in uw DNA dat ge aanleg hebt tot anti sociaal gedrag (crimineel gedrag) en sluiten ze u preventief op. Kwestie van op voorhand maatregelen te nemen. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 oktober 2009 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amai, ge vliegt er nogal in: van vingerafdrukken nemen die tot gevolg hebben dat er een verplichte eutanazie op 70 van zou komen .... Ze lukken er nog niet in om voldoende enkelbanden te kopen voor de gevangenen die ze niet willen straffen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een zeker ogenblik, wist de overheid hoeveel kinderen ik had bij mijn vrouw. Was dat even handig. Ik kreeg namelijk een aardig bedrag iedere maand op mijn rekening gestort .... Ik vind jouw zin dat "ambtenaren je leven zouden volgen, zelfs proberen te leiden" eer een bewijs dat je aan achtervolgingszin lijdt. Heeft niemand anders uit je meer nabije omgeving je nooit aangeraden om daar eens over te spreken met je huisarts? Die zal je zeker doorverwijzen naar een nog meer bekwame hulpverlener.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Roman-achtige bioskoopfilms zijn geen goede maatstaf om je door te laten leiden in je privé-leven (tenzij je heeeel simpel van geest zijn, maar zelfs dan nog richt je je beter tot een paar parabelen uit de bijbel - en ik zeg en meen dit als anti-kaloot), en nog minder in de maatschappelijke organizasie. Voor de rest mag ik je geruststellen: ze sluiten nu de asosiale psichopaten die reeds een misdrijf gepleegd hebben amper op, zelfs al blijven ze gevaarlijk; laat staan dat ze (aan iets anders dan je dna natuurlijk ..) iets preventiefs zouden doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem mee, het is de moderne vingerafdruk maar niet te omzeilen door handschoenen te dragen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frenologie Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel door je te wassen, te scheren en desnoods vals DNA te planten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Roep ik ook al jaren.
Een databank met DNA-gegevens van iedereen. Tegenstanders hebben blijkbaar iets te verbergen. Het is de normaalste zaak van de wereld dat je met een paspoort rond loopt. Dus waarom geen databank ? Omdat je die gegevens minder makkelijk kan vervalsen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan ? In het rond smijten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Het probleem van grote databases is statistiek. De kans dat jouw DNA profiel matched met wat er bij een misdaad gevonden wordt is heel klein, de kans dat het DNA profiel van iemand in het hele land die het niet gedaan heeft matched is aanwezig, zeker gezien er heel veel zaken zijn. Rechters begrijpen geen statistiek, een matchend profiel betekend dat je schuldig bent, terwijl dat dus niet zo hoeft te zijn. Verder vind ik dat het vertrouwen weleens twee kanten op mag gaan, wij moeten ons hele hebben en houden maar aan de overheid geven omdat we toch niks te verbergen hebben, vervolgens laat een of andere ambtenaar een USB stick slingeren en dan is dat mijn probleem. Nee bedankt. Zolang dat soort dingen gebeuren vertrouw ik de overheid niet met nog meer gegevens over mij, misschien moeten zij mij maar eens gaan vertrouwen.
En waarom zou je trouwens synthetisch DNA willen gebruiken? Als ik een paar haren van iemand anders achterlaat op de plaats van de misdaad is dat ook DNA bewijs, zo simpel is het.
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |