Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2009, 14:16   #281
Zeikstraal
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=lTcfDcuWfYQ
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 14:23   #282
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het is een manifeste zionistische leugen dat de agressie gericht was tegen de autochtone joden ipv tegen de zionistische migranten. In de beginperiode van de zionistische invasie aanzagen de autochtone joden zich evenzeer als een slachtoffer van die zionisten waar zij geen enkele verwantschap mee hadden. Nogal wiedes. Tot aan de zionistische invasie leefden Palestijnse joden, christenen en moslims op een redelijk vreedzame manier naast elkaar. Door de invasie van mensen die daar "een zuivere joodse staat" (in het begin een zuiver Hebreeuwse staat) wilden creëren, gezuiverd van christenen en moslims, veranderde hun thuisland in een wespennest.

Een vlucht naar een ander land (en dat is er ook nog een waar het volk binding mee heeft), is niet hetzelfde als een invasie. De Arabisering van Noord-Afrika en de Levant na het ontstaan van de Islam, dát was een invasie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 17:44   #283
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Al-Husseini was een Britse pion die nooit de steun van de Palestijnen gekregen heeft. Dat weet je, maar toch blijf je proberen te insinueren, alsof hij representatief zou zijn voor de Palestijnse bevolking.

Het is een manifeste zionistische leugen dat de agressie gericht was tegen de autochtone joden ipv tegen de zionistische migranten. In de beginperiode van de zionistische invasie aanzagen de autochtone joden zich evenzeer als een slachtoffer van die zionisten waar zij geen enkele verwantschap mee hadden. Nogal wiedes. Tot aan de zionistische invasie leefden Palestijnse joden, christenen en moslims op een redelijk vreedzame manier naast elkaar. Door de invasie van mensen die daar "een zuivere joodse staat" (in het begin een zuiver Hebreeuwse staat) wilden creëren, gezuiverd van christenen en moslims, veranderde hun thuisland in een wespennest.
als je dat maar weet!
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 18:00   #284
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
als je dat maar weet!
Waar gaan jullie die onzin eigenlijk halen? Geen Jood heeft ooit een zuiver dit
of een zuiver dat in dat gebied willen maken. Ik bedoel maar twintig procent
van de Israelische bevolking is Arabisch.
Verzin wat anders maar hou op met constant onzin te verkondigen.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 19:25   #285
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al-Husseini was een Britse pion die nooit de steun van de Palestijnen gekregen heeft. Dat weet je, maar toch blijf je proberen te insinueren, alsof hij representatief zou zijn voor de Palestijnse bevolking.
Nu geen struisvogel spelen. De Palestijnse bevolking droeg hem op handen, zoals je weet. Hij leidde zelfs de ''arabische opstand in 1936'' waarbij zijn volgelingen weer veel Joden uitmoordden. Hitler was ook niet representatief voor de Duitse bevolking, toch hebben veel Duitsers aan zijn haatcampagnes meegewerkt. Zie je de parallel?
Het was stom van de Britten dat ze hem als Moefti hebben aangesteld (met de bedoeling een gevaarlijk politicus onschadelijk te maken door hem verantwoordelijkheid te geven.) maar hij was zeker geen pion. Hij was zo opportunistisch als wat.

Citaat:
Het is een manifeste zionistische leugen dat de agressie gericht was tegen de autochtone joden ipv tegen de zionistische migranten.
Nee, het is een feit.
Citaat:
The annual Nabi Musa spring festival was instituted by Salah ad-Din to ensure a Muslim presence in Jerusalem during the influx of Christian pilgrims celebrating the Easter holiday. Arab educator and essayist Khalil al-Sakakini described how tribes and caravans would come with banners and weapons.[3]

By 10:30 a.m. on April 4, 1920, 60,000-70,000 Arabs had already congregated in the city square, and groups of them had already been attacking Jews in the Old City's alleys for over an hour; the Jews hid. Inflammatory rhetoric was being delivered from the balcony of the Arab Club. One inciter was Hajj Amin al-Husayni; his uncle, the mayor, spoke from the municipal building's balcony.

The editor of the newspaper Suriya al-Janubia (Southern Syria), Aref al-Aref, delivered his speech on horseback. The crowd shouted "Independence! Independence!" and "Palestine is our land, the Jews are our dogs!"[3] Arab police joined in applause, and violence started.[9] The Arab mob ransacked the Jewish Quarter of Jerusalem, attacked pedestrians and looted shops and homes. They ripped open their quilts and pillows, sending up clouds of feathers associated by Jews with the European pogroms. The Torath Chaim Yeshiva was raided, and Torah scrolls were torn and thrown on the floor, and the building then set alight.[3] During the next three hours, 160 Jews were wounded.[9]
Allemaal in de oude wijken, opgehitst door de Moefti. De rellen waren zelfs zó georganiseerd dat vooraf tegen de Christenen werd verteld dat zij een kruis op hun deur moesten aanbrengen zodat hen niets werd gedaan. Men wilde zich enkel richten op de Joden. De Moefti werd toen nog tot 10 jaar cel veroordeeld.

Citaat:
In de beginperiode van de zionistische invasie aanzagen de autochtone joden zich evenzeer als een slachtoffer van die zionisten waar zij geen enkele verwantschap mee hadden. Nogal wiedes. Tot aan de zionistische invasie leefden Palestijnse joden, christenen en moslims op een redelijk vreedzame manier naast elkaar.
Wat een onzinargument is dit toch. In Europa leefden christenen en joden ook vreedzaam naast elkaar, net als in Palestina. Toch heeft zich er wel het één en ander afgespeeld, dacht ik zo. Safed, en andere ''incidenten'' (pogroms), speelden zich trouwens af vóór het zionisme (1834).
Er heeft in Palestina altijd een anti-Joods sentiment geheerst, het is de Moefti en zijn clan geweest die dat hebben uitgebuit. En flink ook.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 19:30   #286
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
De Denen gaan boos zijn wanneer we daar met z'n 200 miljoen aan hun voordeur staan te bonken.
Foute vergelijking.
Als jij door iedereen ''Deen'' wordt genoemd, als jij jezelf als ''Deen'' ziet, als jij overal in Europa wordt vervolgd omdat je ''Deen'' bent. Als je vervolgens door de Deense leiders wordt uitgenodigd om te komen, kijkt niemand vreemd op als je aan de Deense voordeur aanbelt.
Oud 23 oktober 2009, 19:38   #287
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Arabisering van Noord-Afrika en de Levant na het ontstaan van de Islam, dát was een invasie.
Doe niet zo achterlijk. Beide gevallen waren invasies.

Citaat:
Een vlucht naar een ander land (en dat is er ook nog een waar het volk binding mee heeft), is niet hetzelfde als een invasie
Fantastisch

Volgens jou was de Duitse "vlucht" naar Rotterdam en omstreken in 1940 dus niet echt een invasie want Duitsers (o.a. de Saksen) hebben immers "binding" met dat gebied!
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 19:39   #288
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nu geen struisvogel spelen. De Palestijnse bevolking droeg hem op handen, zoals je weet.
Hertog, dit zijn flagrante leugens, en dat weet u. Waarom u zaken verspreidt, waarvan u 100% zeker weet dat ze gelogen zijn, weet ik niet. In tegenstelling tot Liberalist_NL geloof ik niet dat dit bij u ingegeven is door racisme.

Al-Hoesseini is niet verkozen geraakt door de Palestijnen. Van de vier kandidaten, eindigde hij laatste. De drie eerste kandidaten waren lid van de Nashashibi-clan. De Britten hebben de verkiezing naast zich neergelegd, en hun pion in Jeruzalem geïnstalleerd. Dat de kerel anti-semitische ideeën zou hebben, zou me niet verbazen. Dergelijke ideeën waren in het interbellum immers sterk aanwezig binnen de Britse regering.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 19:40   #289
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Foute vergelijking.
Als jij door iedereen ''Deen'' wordt genoemd, als jij jezelf als ''Deen'' ziet, als jij overal in Europa wordt vervolgd omdat je ''Deen'' bent. Als je vervolgens door de Deense leiders wordt uitgenodigd om te komen, kijkt niemand vreemd op als je aan de Deense voordeur aanbelt.
Hebben de Palestijnen de Europese joden dan uitgenodigd?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 23 oktober 2009, 19:49   #290
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Europa leefden christenen en joden ook vreedzaam naast elkaar
Zoals de Spaanse Inquisitie die 200.000 Sefardische joden verdreven hebben? Of tijdens de Chmelnytsky-opstand en de Zweedse Oorlogen waarbij 100.000'en joden werden afgeslacht. etc...

De stigmatisering van de Palestijnen, en het ontkennen van de zionistische agressie, is volgens mij volledig ingegeven door een Europees trauma. Door het trauma dat wij in Europa ons eeuwen lang schuldig gemaakt hebben aan anti-semitisme. Om ons geweten te sussen, laten we dus de Palestijnen maar de prijs betalen...
Oud 23 oktober 2009, 20:28   #291
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hup! Vingers in de oortjes en daarmee is alles opgelost. We zouden niet willen dat je fabeltjes ontkracht worden, niet?
Inderdaad. Weggevlucht wegens niets meer in te brengen...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 20:29   #292
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Fantastisch

Volgens jou was de Duitse "vlucht" naar Rotterdam en omstreken in 1940 dus niet echt een invasie want Duitsers (o.a. de Saksen) hebben immers "binding" met dat gebied!
Liberalist_nl is inderdaad hilarisch...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 23 oktober 2009, 20:32   #293
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Liberalist_nl is inderdaad hilarisch...
Yup

Mijn favoriete liberaal hier op het forum
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 21:24   #294
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Weggevlucht wegens niets meer in te brengen...
Ik ben hier toch nog Kalli? Om jou, omdat ik je niet kan missen...
Oud 23 oktober 2009, 21:32   #295
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben hier toch nog Kalli? Om jou, omdat ik je niet kan missen...
Onnodig om familiair te worden, Hertog. Je hilarische vergelijkingen tussen Ieren en Israëli's heb je echter nog steeds niet kunnen argumenteren...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 23 oktober 2009, 21:34   #296
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Onnodig om familiair te worden, Hertog. Je hilarische vergelijkingen tussen Ieren en Israëli's heb je echter nog steeds niet kunnen argumenteren...
Je moet het wel willen begrijpen.
Oud 23 oktober 2009, 21:52   #297
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet het wel willen begrijpen.
Neen, je hebt gewoon niet gereageerd op de weerleggingen door Jaani, Bertie & mijzelf. Nu, je uitspraak was zo hilarisch dat ze zichzelf weerlegde. Je begint stilaan het niveau van liberalist_nl te bereiken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 23 oktober 2009, 21:54   #298
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Neen, je hebt gewoon niet gereageerd op de weerleggingen door Jaani, Bertie & mijzelf. Nu, je uitspraak was zo hilarisch dat ze zichzelf weerlegde. Je begint stilaan het niveau van liberalist_nl te bereiken.
Van Bertie en jou heb ik geen weerleggingen gezien, alleen one-liners.
Oud 23 oktober 2009, 21:58   #299
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Bertie en jou heb ik geen weerleggingen gezien, alleen one-liners.
Weer een liberalist-nl tactiek: als je het niet kan ontkennen, negeer het dan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Schotten, Ieren, Apachen en Palestijnen zijn autochtone bevolkingen die strijden tegen een vreemde bezetter. Joden uit Oost- en Centraal-Europa zijn niet autochtoon in Palestina.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 24 oktober 2009, 01:05   #300
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hebben de Palestijnen de Europese joden dan uitgenodigd?
Dé Palestijnen? Referenda waren niet gebruikelijk. Maar de beoogde leider van de Arabische staat waaronder Palestina zou vallen (Met Palestina werd toendertijd de Joodse gebieden bedoeld) wel:
Citaat:
His Royal Highness the Emir Feisal, representing and acting on behalf of the Arab Kingdom of Hedjaz, and Dr. Chaim Weizmann, representing and acting on behalf of the Zionist Organization, mindful of the racial kinship and ancient bonds existing between the Arabs and the Jewish people, and realizing that the surest means of working out the consummation of their natural aspirations is through the closest possible collaboration in the development of the Arab State and Palestine, and being desirous further of confirming the good understanding which exists between them, have agreed upon the following:

Articles:

Article I
The Arab State and Palestine in all their relations and undertakings shall be controlled by the most cordial goodwill and understanding, and to this end Arab and Jewish duly accredited agents shall be established and maintained in the respective territories.

Article II
Immediately following the completion of the deliberations of the Peace Conference, the definite boundaries between the Arab State and Palestine shall be determined by a Commission to be agreed upon by the parties hereto.

Article III
In the establishment of the Constitution and Administration of Palestine, all such measures shall be adopted as will afford the fullest guarantees for carrying into effect the British Government's Declaration of the 2nd of November, 1917.

Article IV
All necessary measures shall be taken to encourage and stimulate immigration of Jews into Palestine on a large scale, and as quickly as possible to settle Jewish immigrants upon the land through closer settlement and intensive cultivation of the soil.
De Emir wilde het verwaarloosde land weer cultiveren. Palestina was toen bedoeld als Joods ''Thuisland'' in een groter Arabisch geheel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be