![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die tonijnvissers straf ik niet, want ik heb geen minachting. Sterker nog, ik beschouw hen met eenzelfde respect als dat ik heb voor mijn beste vrienden. Alsof ze dus mijn beste vrienden zijn, maar die vriendschap is niet wederzijds. Ik beschouw ze dus niet als vijanden. Mijn acties dienden gewoon om de tonijn te beschermen. Ik vind het jammer dat die visverkopers angstig en gestresseerd waren door onze actie en dat ze financieel verlies leden. Had liever andere strategieen gezien om die tonijnen te beschermen. En zeker het geweld van de politieagent maakt me droevig. Ook al gebruikte ik geen fysiek of verbaal geweld, toch lokte mijn aanwezigheid fysiek geweld uit bij die agent. Dat deed bij mij fysiek erg veel pijn, maar emotioneel nog veel meer, want met die agent voel ik me ook empathisch sterk verbonden, zoals met mijn vrienden. Alsof je dus uw beste vriend iets ziet doen dat je helemaal niet prettig vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil je aanraden het werk van Marhall Rosenberg te lezen: hij ontwikkelde de methode van geweldloze communicatie, en hij werkt heel veel in conflictsituaties. Hij heeft al gewerkt met moordenaars, verkrachters, straatbendes, in Rwanda, Joegoslavie,... Hij heeft verzoening gebracht tussen moordenaars en nabestaanden van slachtoffers, tussen strijdende kampen, ruziende echtparen, straatbendes,... http://www.youtube.com/watch?v=SZ-fU...eature=related Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gewoon erkennen dat jij als element van en uit de natuur voortgesproten daar geheel en onverdeeld deel van uitmaakt zonder de pretentie te hebben er boven te staan is al lang voldoende. Om te beginnen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 oktober 2009 om 00:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Einstein zou zich vooral doodergeren aan mensen die zijn citaten te pas en te onpas gebruiken in alle mogelijke discussies.
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk wel dat hij een serieus gevoel voor humor had.
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Einstein was een hoog begaafde en behoorde zelfs tot de stigma's.
Deze mensen hebben een totaal andere humor dan de doorsnee mens. Veel van zijn citaten zijn trouwens bedoeld als grap of als belediging zonder openlijk te beledigen. Citaat:
Einstein was dus helemaal niet verkeerd, alleen fout begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we eerst beginnen met partijen, waarvan de corruptie bewezen is, te verbieden. Politici betrapt op corruptie mogen niet meer opkomen. Ook de zonen en dochters van deze mensen niet. We zullen snel geld hebben om een ecologisch beleid te voeren.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 25 oktober 2009 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop voor jou dat zij zelf dit niet leest. Ik kan je anders verzekeren dat zij niet gediend zal zijn van jou aanpak. Zachte heelmeesters maken namelijk lelijke littekens. In sommige gevallen moet je gewoon keihard optreden. Zo ook tegen de visserij als we binnen 50 jaar nog vissen in de zee willen hebben. Een tussen oplossing is niet meer mogelijk, daar had men 50 jaar geleden aan moeten denken, toen de gemotoriseerde visserij begon, met massaal de zee leeg te vissen. Zo kan je in Vlaanderen ook geen tussen oplossingen meer bedenken voor het behoud van bossen en het uitbreiden van woongebieden. Je kan geen tussen oplossingen meer gebruiken voor het behoud van de petrochemie en de uitstoot van natuurlijk opgesloten CO². |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil een totaal verbod op naieve hippies.
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naïeve hippies bestaan niet.
Het zijn enkel mensen met een andere kijk op de maatschappij. En hoe spijtig ook, enkel een werkwijze is naïeve. In een wereld van geweld, uitbuiting, hebzucht, egoïsme en machtsbelust, kan je niet werken met enkel woorden, maar moet je ook keihard durven optreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() Ik vraag mij af wanneer iemand zo een naieve hippie een koek op zijn oog geeft, of die dan ook met zijn geweldloos hippiegeleuter afkomt...
![]()
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geweldloos zou ik dat geleuter niet direct noemen, je krijgt daar ook hoofdpijn van. En zich vastbinden aan hekken en overal spandoeken aanbinden en zo verder, vindt ik persoonlijk ook niet direct geweldloos. Het is een andere vorm van geweld, maar het blijft geweld van de hoogste plank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() Links, zegt hij? Inderdaad..
"We fight not for glory nor for wealth nor honour, but only and alone we fight for freedom which no good man surrenders but with his life." "Whoever betrayed the cause, or gave up the fight, or suffered loss of spirit, it was seldon the People. We are the People." |
![]() |
![]() |