![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is het best? Beach Boys of Beatles? | |||
Beach Boys |
![]() ![]() ![]() |
3 | 21,43% |
Beatles |
![]() ![]() ![]() |
11 | 78,57% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gitaarspelen wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn zangtalent was wel beduidend minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Het best? De Absolute Top? Zonder twijfel Pink Floyd.
![]() |
#26 |
|
![]() Destijds ja, tegenwoordig luistert MAVO-3 Nickelback, als je de Eagles, Golden Earring of Midnight Oil überhaubt nog kent ben je een heuse kenner. En aan de Beatles begin ik niet meer, voor je het weet beginnen ze help te roepen en dan moet ik in actie komen, nee bedankt, ik zit liever gewoon te luisteren.
Trouwens, alsof de Beach Boys geen MAVO-pop was, Smurfing USA lijkt toch behoorlijk op de smurfenhouse.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 2 november 2009 om 00:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Jimi Hendrix zijn stemgeluid was nogal beperkt, en ik druk me vriendelijk uit. De Hendrix-volgelingen beginnen dan steevast te leuteren over zijn gitaarspel, net alsof dat ook maar iets te maken heeft met zijn stem. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twist and shout: John
http://www.youtube.com/watch?v=AA9maAERDAs Hey Jude: Paul http://www.youtube.com/watch?v=BD3ov...eature=related Something: George http://www.youtube.com/watch?v=55pEzqdhKBo Yellow submarine: Ringo http://www.youtube.com/watch?v=MCsYDZ2M04M Because (één van de eerste popsongs met een synthesizer) http://www.youtube.com/watch?v=cAgyocABS0U Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 2 november 2009 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me er nooit echt in verdiept omdat de 10 bekende hits van hen me totaal niet kunnen boeien. Er gebeurd niets in buiten paar jongens die tekstjes van niets op een monotome wijze aframmelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede zangers zijn echt zeldzaam.
Ian Gillian, Robert Plant, Rob Halford. Dat zijn 3 zangers die me zeker kunnen bekoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
De Beatles hebben 27 mega-hits gehad (dus nummer 1-hits), daarnaast nog een pak nummers die zo goed als even bekend zijn èn daarbij nog eens een massa hits van de leden solo. Dat je niet van hun muziek houdt, is je goede recht, geen probleem hier. Je hebt echter wel een schrijnend gebrek aan muziekkennis. (Tussen haakjes, de Beatles zijn van Liverpool, John Lennon is overleden en ze zijn gesplit in 1970). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is hun invloed op de popmuziek enorm geweest, voor het eerst componeerden de uitvoerenden hun eigen werk. Voorheen alleen in de Jazz te zien. Iedere groep had de Moog-synthesizer als ze die voor het eerst mochten gebruiken finaal verkracht, zoals dat eigenlijk later in de 80's gebeurde. Ze begonnen en twee-sporen opname-apparatuur en eindigde op een schamele 8. Pepper is gemaakt op een 4-sporen machine. Nu zijn 164 sporen vrij normaal. Eerste feedback op gitaar > "I feel fine". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() The Beatles zijn naar mijn mening veel groten dan The Beach Boys. Al is het niet echt mijn ding, het valt niet te ontkennen. Maar wat het beste is voor iemand is gewoon een kwestie van smaak.
Je kan uren en uren discussiëren over zangkwaliteiten, hits,... zoveel je wil. Het is het totaalpakket wat telt en ieder zal daarin bepaalde elementen harder laten doorwegen dan andere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |