![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Want zeg nu eerlijk, welk standpunt ben je aan het verdedigen? De allochtoon die beter Nederlands kan als ik? Je bent lachwekkend man ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ps: ik gebruik nooit hoofdletters uit pure luiheid...vooraleer je me daarop wijst... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk pas als je dit soort dingen gaat posten: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ik hou ook niet van schrijffouten en verfoei mezelf als ik ze maak maar die mogelijke fouten sluiten toch niet uit dat ik (of andere foutmakers) deelneem aan discussies? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvoor hulde. Je kunt dus participeren in de maatschappij zonder dat je taalgebruik perfect is. "Die persoon" bewijst dat zelf. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 november 2009 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn overigens ook vele witte Vlamingen met een taalprobleem. Ofwel het zwakke Nederlands van de betreffenden, ofwel het gretige gebruik van Engels of Frans in "hun" muziek. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja man, de immigranten zullen jouw fanatieke instelling wat betreft perfect Nederlands spreken echt wel delen. Jij geeft hun echt wel een kans. Of ben je selectief streng?
Azijnpisser! Laatst gewijzigd door Mcnab : 2 november 2009 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Normaal gesproken ben ik helemaal niet fanatiek in dit opzicht. Als het maar Nederlands is. En laten nu net de immigranten en hun kinderen in de Lage Landen dat massaal doen bv in hun muziekproductie. Itt tot "jouw" volk dat zo graag in het Engels of Frans zingt. En daar sta je dan met je verhaal over taalachterstand. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 november 2009 om 22:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Massaal Eberhard, massaal
![]() Vertel eens Eberhard, zijn de witte 'Nederlanders' óók allemaal corrupt aan de top en horen ze in de gevangenis - geven zij óók het voorbeeld van een graaicultuur', vandaar dat de allo's óók maar crimineel worden? Vertel eens ... en nog wat andere landen in Europa, want haast overal is er last met dezelfde 'groep'!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De enige hier van wie tot dusver is bewezen dat hij een taalachterstand heeft, is de pipo zelf:
beter Nederlands dan ik.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 2 november 2009 om 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al eens hun fora bekeken? Heb je er enig idee van hoeveel fouten zij maken in hun teksten? Hoe het er aan toe gaat in hun scholen? Hun onderwijs staat dan ook héél goed gekwoteerd nietwaar! Er zijn véél meer Vlamingen die als tweede taal Frans hebben en die dat honderd keer beter kennen dan de franstaligen Nederlands! En hun geleuter over "wat ben je met Nederlands"... de taal van de meerderheid van het land waar ze in leven!!! De talen kennis van de franstaligen is ongelooflijk nietwaar! Wat kennen ze wel buiten hun Frans, en voor sommigen zelfs dat! Nog niet veel nieuwslezers bvb gehoord die ook maar één zin fatsoenlijk in het Nederlands of in het Engels of whatever kunnen uitbrengen!!! Neen, "hardlachende franstaligen" met de talenkennis van anderen: past wel in hun arrogant gedoe! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Banneling
|
![]() Tjonge jonge,hetgeen ik weet is dat sowieso nog steeds het de vlaming is die steeds de beste of één van de besten zijn op gebied van talen zowel in het schrijven als spreken.
En dan nog,zoals ik al heb gezegt,je verstaanbaar maken in het nederlands is voor mij oke,al de rest kan mij gestolen worden. Ik vind AN spreken maar nikske,ik spreek dag in dag uit dialect en dit van de dag ik al geboren ben ![]() Mooi AN praten vind ik niet mijn ding,dan zou ik mij anders voor doen dan ik in feite ben en ik ga mij voor niemand gaan veranderen. Altijd dat geleuter over taalfouten enz....ppfffff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() Eberhard Leclerc ;niet zeveren aub,dit komt omdat er dikwijls dialect gebruikt word en alsook voor mensen die moeilijk kunnen horen enz....
Daarvoor dienen de ondertitels. Feit is nog altijd dat vlamingen meertalig zijn en walen en fransen niet. En ja,het is zoals hier gezegt zijnde nogal opvallend ook deze zelfde ook geen of nauwelijks engels kunnen. Laatst gewijzigd door Marlboro : 3 november 2009 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1)vlaming (Vlaming) 2)gezegt (gezegd) 3)nikske (niets) 4)de dag ik al geboren ben (vanaf?) 5)ik ga mij voor niemand gaan veranderen (2 keer gaan) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets meer dan 30 % van de Brusselse kinderen tussen 6 en 12 loopt school in het Nederlands. Zie Vincent Kompany als beroemd voorbeeld. Zijn Nederlands is veel beter dan veel Vlaamse dialectsprekers. Kompany wordt door de VRT dan ook niet ondertiteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |