Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2009, 15:08   #241
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Buitengesmeten bedoel je. En Allah zal volgen.
Bwa , da hoeft niet perse. Moslims kunnen binnenkort een islamitische deelstaat oprichten in Belgïë, zoals de Joden die van het Westen naar Palestina zijn gevlucht de staat Israel hebben gesticht in Palestina

Laatst gewijzigd door 100%Turk&Moslim : 4 november 2009 om 15:11.
100%Turk&Moslim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 15:13   #242
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim Bekijk bericht
Bwa , da hoeft niet perse. Moslims kunnen binnenkort een islamitische deelstaat oprichten in Belgïë, zoals de Joden die van het Westen naar Palestina zijn gevlucht de staat Israel hebben gesticht in Palestina
Begin maar al met Breendonk.
Oud 4 november 2009, 16:46   #243
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
De pubertijdsfase bestaat nog maar sinds 2-3 eeuwen. In de tijd van de profeet bestond de pubertijdsfase niet, ook niet in het Westen. Ik wil u er attent opmaken dat de pubertijdsfase gedurende de vorige eeuw is verlengd (leerplicht tot 12 jaar, vervolgens tot en met 16 en 18 jaar). Alles heeft te maken met de eisen van de samenleving en hoe die samenleving daarop reageert. De beslissing om onderwijs te verlengen, heeft de start van het volwassen leven verlengd, waarop er zoiets is ontstaan als de pubertijd. Biologisch gezien zijn meisjes op 12-13 jarige leeftijd in staat om een kind te baren. Psychologisch gezien niet, althans niet in het Westen. Maar niet vergeten dat de mensen toendertijd in stammen leefden (toendertijd bestond er nog niet zoiets als een kerngezin met enkel mama-papa-kinderen die samenleven, zelfs ook niet in het Westen) en werden kinderen opgevoed door de stam (en dus niet door de 12-14 jarige moeder alleen). Zodoende was en is er voor de tijd van de profeet niks abnormaals aan het feit dat hij een veel jonger (volwassen) meisje heeft gehuwd. Zelfs in het Westen is het vandaag de dag niet abnormaal met een jonger (maar volwassen) persoon te huwen. Je maakt de fout door de ruime maatschappelijke context van toen te negeren, je beoordeelt het verleden vanuit de huidige levensstandaarden, maar dan ben je fout bezig.
De profeet was dus geen pedofiel. Hij is getrouwd met een jonger meisje, maar niet met een kind (voor die tijd). Meerderjarigheid werd toen meer biologisch bepaald dan nu, bovendien was de samenleving eenvoudiger en had je steun van de stam om te overleven, waardoor je niet zo even rijp hoefde te zijn als de dag van vandaag om te huwen en kinderen te krijgen.

Je mag zoveel zeveren als je wil,de realiteit is er;ik zie overlaatst hoe moslims van 80 jaar en ouder met een meiske van 9jaar trouwen en nadien al zeer snel zwanger zijn en jij bent hier wel degene die afgekomen bent met dat belgen pedofielen zijn,wat maakt dat van deze dan mss?ttsss.
Dit word ook getolereerd,bij ons niet,bij ons worden mensen daarvoor gestraft,bij moslims niet.
Bij jullie is het een normale zaak,bij ons niet en maar goed ook.
Ze moesten allen hun kloten afsnijden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 16:50   #244
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze samenleving en het Katholieke geloof gaan wel samen ofzo?
Waarom dan niet de Kerken verbannen en het katholiek onderwijs afschaffen?
Als het katholiek geloof en deze samenleving samengaan, dan kan het islamitisch geloof en deze samenleving ook samengaan. Want beide godsdiensten hebben enorm veel gelijkenissen.
Wahahaha,veel gelijkenissen manman.

ps;het één hoort hier trouwens wel thuis,het andere niet,de islam staat compleet haaks tegenover onze waarden en normen dus dat gaat niet.
En nog iets;al die godsdiensten zijn in dikke pot stront,ik moet er niet van weten mee ulder gezever allemaal.
En steekt uwen allah waar de zon nooit schijnt manman.

Op mijn werk vanhetzelfde;dienen jonge marokkaan mee zijne mohammed en allah,manman,die mankeren echt een vijs.Moest allah zeggen schijt nu op de grond die zou het nog doen ook.
Oud 4 november 2009, 16:53   #245
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat gebeurt in Engeland is niet te vergelijken met hier. In Engeland bestaat er allang (nog voor de moslims in Engeland kwamen) een wet die dergelijke rechtbanken voor andersgelovigen toelaten (weliswaar voor een fractie van gerechtelijke kwesties). Zo een wet bestaat nergens anders in Europa.

In mijn ogen heeft de katholieke kerk zijn macht verloren, de meerderheid van de mensen luistert niet meer naar de paus, de Kerk heeft zijn nederlaag aanvaard.

De moslimmigranten proberen de boel hier niet over te nemen. Ja, ik ontken niet dat ze soms vragen naar bepaalde rechten (voor zichzelf), waar sommige Belgen al dan niet akkoord mee gaan. Het is heel belangrijk om in dergelijke omstandigheden de democratie te respecteren (zowel moslim als niet-moslim, radicaal of gematigd). De moslimmigranten moeten aanvaarden dat hun nakomelingen Westerse gewoonten zullen overnemen, en de Belgen moeten aanvaarden dat moslimmigranten rechten voor zichzelf zullen willen. De moslims zijn nu eenmaal een deel geworden van de samenleving. Discussies kunnen gevoerd worden op een beschaafde wijze, maar iemand kan niet iets opeisen op een ondemocratische wijze. Het is door het verhaal van de radicale moslimmigrant op te blazen, dat extreem-rechts aan stemmen wil winnen, om dan een bevolkingsgroep op een ondemocratische wijze te onderdrukken. Eigen volk eerst!-slogan druist namelijk in tegen het democratische gelijkheidsbeginsel. Het impliceert dat de ene bevolkingsgroep gepriviligieerd en verheven is boven de andere. Waar is de gelijkwaardigheid?
Bullshit;het eigen volk moet altijd op de eerste plaats komen.punt.
Onderdrukken?Daar weten jullie nocthans alles van.
Idd,rechten voor zichzelf,rechten die haaks staan tegenover de onze en dat werkt niet en hoort ook niet.Er zijn in belgie 20 vrouwenbesnijdenissen geweest en door wie denk je,lol.
Vrouwen hebben geen rotte moer te zeggen bij jullie man zelfs in belgie niet of nauwelijks laat staan deze evenveel rechten hebben.
Oud 4 november 2009, 17:01   #246
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wahahaha,veel gelijkenissen manman.

ps;het één hoort hier trouwens wel thuis,het andere niet,de islam staat compleet haaks tegenover onze waarden en normen dus dat gaat niet.
En nog iets;al die godsdiensten zijn in dikke pot stront,ik moet er niet van weten mee ulder gezever allemaal.
En steekt uwen allah waar de zon nooit schijnt manman.

Op mijn werk vanhetzelfde;dienen jonge marokkaan mee zijne mohammed en allah,manman,die mankeren echt een vijs.Moest allah zeggen schijt nu op de grond die zou het nog doen ook.
Dus jij zegt dat het Katholicisme in de Westerse maatschappij thuishoort, dat wil zeggen dat de Katholieke leer, waarden en normen passen in de Westerse maatschappij ?
Dan vind jij ook dat de Bijbelse moraal over homoseksualiteit (dat homoseksuelen ter dood moeten worden gebracht) past in de Westerse maatschappij ?
Oud 4 november 2009, 17:17   #247
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij zegt dat het Katholicisme in de Westerse maatschappij thuishoort, dat wil zeggen dat de Katholieke leer, waarden en normen passen in de Westerse maatschappij ?
Dan vind jij ook dat de Bijbelse moraal over homoseksualiteit (dat homoseksuelen ter dood moeten worden gebracht) past in de Westerse maatschappij ?
Katholicisme en Bijbel zijn twee verschillende zaken. Nog niet zolang geleden was de Bijbel verboden lectuur voor de Katholieken.
De Katholieke leer heeft zich - meestal met enkele tientallen jaren vertraging en met tegenzin - aangepast aan de evolutie van de Westerse beschaving.
Oud 4 november 2009, 17:18   #248
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Je wil het maar niet snappen he.
Om te beginnen haal je er alweer een punt aan waar jullie zoals steeds de besten in zijn.Smijt homo's van de daken,rinkelt er al een belletje?

Ik zeg alsook net ik alle godsdienste maar dikke zever vind en ik er niet al teveel van moet weten.

Het belangrijkste van allemaal is dat wij hetgeen er in die klote bijbel staat al helemaal niet opvolgen terwijl jullie de koran wel opvolgen.

Wij laten ons leven niet leiden door een boek of ne mohammed of allah,dat is het grote verschil.
Ik schijt,pis en neuk waar en wanneer ik dat wil en niet zoals bij jullie met jullie rammeldam.Weet je wat die marokkaan op mijn werk dan zegt;MOET/MOETEN,dat zegt deze altijd,dikke bullshit,je moet helemaal nikske.
Oud 4 november 2009, 17:19   #249
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Het Katholicisme past niet perfect in onze samenleving maar alvast stukken beter dan de islam. De moslimmigranten proberen hier de boel niet over te nemen? De meeste niet maar wag ik je wijzen naar Brussel waar er al no-go zones zijn waar de allochtone bevolking de westerse wetten weigert te erkennen, waar er toen politie in een hinderlaag werd gelokt? Acties door een marginale minderheid, zeker, maar laten we alsjeblieft niet ontkennen dat deze bestaat.

Fout,moslims hebben dezelfde rechten als niet-moslims. Wat sommigen van hen vragen is dat bepaalde reglementen (zoals dat het gezicht herkenbaar moet zijn) niet voor hen zou tellen. Ik betwijfel dat iemand, zelfs Filip Dewinter en Geert Wilders hen gelijke rechten zal ontkennen zolang ze ook de gelijke plichten en onze waarden en normen aanvaarden. Ze moeten daarom geen homo hun beste vriend maken maar ze moeten accepteren dat holebi zijn hier over het algemeen aanvaard is.

Altijd alles bij extreem-rechts gooien is erg goedkoep. De allochtonen en in dit geval de moslims (wat natuurlijk meerdere etnische groepen omvat) moeten ook hand in eigen boezem durven steken en kijken waarom zoveel mensen wat wantrouwig staan of een afkeer (Filip Dewinter) hebben van de islam en hier iets trachten aan te doen.

Ik heb geen probleem met moslims op zich, enkel met bepaalde elementen van de islam. De meeste moslims aanvaard ik zo, het is enkel met de fanatici dat ik een probleem heb (vrouw ondergeschikt, westerse beschaving is verwerpelijk,...) en iets wat wat vaker voorkomt (maar evenzeer niet bij alle moslims) het gebrek aan tollerantie voor kritiek. Ze moeten inzien dat Mohammed niet perfect is en dat de islam dit evenmin is.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 17:36   #250
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Het Katholicisme past niet perfect in onze samenleving maar alvast stukken beter dan de islam. De moslimmigranten proberen hier de boel niet over te nemen? De meeste niet maar wag ik je wijzen naar Brussel waar er al no-go zones zijn waar de allochtone bevolking de westerse wetten weigert te erkennen, waar er toen politie in een hinderlaag werd gelokt? Acties door een marginale minderheid, zeker, maar laten we alsjeblieft niet ontkennen dat deze bestaat.

Fout,moslims hebben dezelfde rechten als niet-moslims. Wat sommigen van hen vragen is dat bepaalde reglementen (zoals dat het gezicht herkenbaar moet zijn) niet voor hen zou tellen. Ik betwijfel dat iemand, zelfs Filip Dewinter en Geert Wilders hen gelijke rechten zal ontkennen zolang ze ook de gelijke plichten en onze waarden en normen aanvaarden. Ze moeten daarom geen homo hun beste vriend maken maar ze moeten accepteren dat holebi zijn hier over het algemeen aanvaard is.

Altijd alles bij extreem-rechts gooien is erg goedkoep. De allochtonen en in dit geval de moslims (wat natuurlijk meerdere etnische groepen omvat) moeten ook hand in eigen boezem durven steken en kijken waarom zoveel mensen wat wantrouwig staan of een afkeer (Filip Dewinter) hebben van de islam en hier iets trachten aan te doen.

Ik heb geen probleem met moslims op zich, enkel met bepaalde elementen van de islam. De meeste moslims aanvaard ik zo, het is enkel met de fanatici dat ik een probleem heb (vrouw ondergeschikt, westerse beschaving is verwerpelijk,...) en iets wat wat vaker voorkomt (maar evenzeer niet bij alle moslims) het gebrek aan tollerantie voor kritiek. Ze moeten inzien dat Mohammed niet perfect is en dat de islam dit evenmin is.
"Het Katholicisme past niet perfect in onze samenleving maar alvast stukken beter dan de islam"

Als je het zo stelt, noch regen noch sneeuw maken het mooie weer. De macht van de Katholieken is nog altijd groter dan die van de moslims. Nog niet zolang geleden werd een homoseksuele leerkracht geschorst uit een katholieke school. Dus zo "Westers" is het katholieke onderwijsnet (de grootste van het land) niet.

Ik heb geen vertrouwen in extreem-rechts van Filip Dewinter. Lees er maar op na : Het VB wil werk voor eigen volk eerst, en migranten (voornamelijk moslimmigranten buiten de EU) die 6 maanden werkloos zijn het land uitzetten. Ze krijgen geen werk, en als ze werkloos zijn moeten ze weg. Snap je het ? Dat noem ik deportatie. Er is maar 1 ding dat erger is dan deportatie, en dat zijn pogroms en genocides.
Voor mij zijn Filip de Winter en Geert Wilders een potentiële Hitler en Milosevic van de Lage Landen. Vreemdelingenhaat laat zich gemakkelijk verleiden tot deportatie, geweld en burgeroorlog.

Laatst gewijzigd door 100%Turk&Moslim : 4 november 2009 om 17:38.
Oud 4 november 2009, 17:46   #251
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen maar als ze zich vastbijten in hun levenswijze en onze levenswijze niet respecteren.
Jij wil hun levenswijze veranderen, niet omgekeerd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 18:17   #252
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als ze hun levenswijze willen behouden zoals vrouwen onderdrukken en noem maar op dat ze dan maar naar marokko ofzo verhuizen.
Oud 4 november 2009, 18:24   #253
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

En de schorsing van de homo leerkracht vind ik verwerpelijk maar is toch een klassificatie lager dan de lesbische vrouw die verbrand is. Op zich zie ik het probleem niet met "eigen volk eerst" in de zin van: Als beide even competent zijn, hetzelfe karakter hebben maar een verschillende huidskleur en religie dan zal ik de Belg aannemen ja. Waarom? Is nu eenmaal eenvoudiger omdat er anderen niet altijd even vlot mee kunnen omgaan. Ben ik dan een racist als ik van 2 even competente mensen degene neem met wie ik het minste bijkomende problemen kan hebben? Geloof het niet.

Dat terzijde, kan je ook op de rest van mijn posts reageren:
- Welke rechten hebben moslims niet die anders/nietgelovigen wel hebben?
- Is de eis om overal de hoofddoek etc te kunnen dragen dan geen voorrecht? Het is tenslotte een uitzondering op de geldende reglementering.
- Ik erken dat extreem rechts problemen kan geven en wel wat aan polarisering doet maar is het geen tijd voor de moslims om hand in eigen boezem te steken en de factoren aan te pakken die ze kunnen?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 19:58   #254
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zij komen hier.

Laatst gewijzigd door rikbe : 4 november 2009 om 19:58.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:11   #255
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij komen hier.
Omdat onze cultuur superieur is en zoveel meer te bieden heeft dan de hunne : de welvaartstaat (onbekend in islamitische landen)en vrijheid.

Moest hun cultuur superieur zijn, dan zagen we een omgekeerde migratiiestroom. En die is er niet.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:14   #256
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Omdat onze cultuur superieur is en zoveel meer te bieden heeft dan de hunne : de welvaartstaat (onbekend in islamitische landen)en vrijheid.

Moest hun cultuur superieur zijn, dan zagen we een omgekeerde migratiiestroom. En die is er niet.
Er is een migratiestroom naar die landen... van mensen die nog slechter af zijn en die worden dan behandeld als slaven.

Laatst gewijzigd door rikbe : 4 november 2009 om 20:15.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:39   #257
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een migratiestroom naar die landen... van mensen die nog slechter af zijn en die worden dan behandeld als slaven.
Weet ik. Ik las onlangs dat er in 2008 zo'n 30 asielaanvragers waren in Marokko. Ze worden er zo onwaardig behandeld, dat de tam tam al het nodige werk heeft gedaan en de klanten wegblijven uit Centraal-Afrika.

We hebben natuurlijk geen enkele 'gematigde' moslim die wanbehandelingen horen aanklagen, en de dhimmie-linxe pruttelt al zeker geen woord.
Oud 4 november 2009, 20:52   #258
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Weet ik. Ik las onlangs dat er in 2008 zo'n 30 asielaanvragers waren in Marokko. Ze worden er zo onwaardig behandeld, dat de tam tam al het nodige werk heeft gedaan en de klanten wegblijven uit Centraal-Afrika.

We hebben natuurlijk geen enkele 'gematigde' moslim die wanbehandelingen horen aanklagen, en de dhimmie-linxe pruttelt al zeker geen woord.
Ik heb een tijdje met een Russische gemaild die in Dubai leefde. Ik ben er nooit achter gekomen wat ze daar deed maar wel dat ze er veel voor over had om er weg te raken.
Oud 4 november 2009, 20:56   #259
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
graag! jullie mogen brussel hebben. en jullie mogen jullie eigen sociale zekerheid bekostigen. wat een schitterend idee!

de oprichting van de staat israël is een heel andere discussie maar indien je er toch per sé wil over praten, wees dan aub geïnformeerd en zorg ervoor dat je info gebaseerd is op feiten, niet op haatgevoelens tegenover de joden.
ga gerust terug in de tijd om info te vergaren, dat doen jullie toch graag om jullie wandaden van vandaag te vergoelijken...i.e. de christelijke kruisvaarders.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:56   #260
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een tijdje met een Russische gemaild die in Dubai leefde. Ik ben er nooit achter gekomen wat ze daar deed maar wel dat ze er veel voor over had om er weg te raken.
Misschien was ze gastarbeider in den bouw.
We weten allemaal hoe er met gastarbeiders om gegaan wordt in de superieure islamitische beschaving.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be