Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2009, 18:56   #41
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Appelen & peren.

1) Ze nemen het allerduurste treinticket dat je in Engeland kan kopen en vervolgens nemen ze die prijs om een misleidende titel te maken. Hier in België zal je ook wel ergens een tv-toestel kunnen kopen voor 11.000 euro. Mag ik dan ook een artikel schrijven onder de titel:

"Tv-toestel kost Belgen ruim 11.000 euro".

2) Engeland is geografisch stukken groter dan België, dus het is ook logisch dat die prijzen hoger liggen dan in België.

3) Dat van die verhoogde dodelijke ongevallen lijkt mij een roddel die ze er bij de haren rap bijgetrokken hebben.
Ik daag u uit om hier in België een treinticket te vinden voor meer dan 1000 Euro naar eender welk locatie in Europa (buiten Engeland natuurlijk).
Je gaat dat niet vinden.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 19:33   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik daag u uit om hier in België een treinticket te vinden voor meer dan 1000 Euro naar eender welk locatie in Europa (buiten Engeland natuurlijk).
Je gaat dat niet vinden.
En ik daag u uit om 2 locaties in België te vinden waarvoor ik minstens 18 uur op een trein moet zitten. Daar gaat het in jouw artikeltje dan ook om. Nogal logisch dat de tickets in Engeland duurder zijn, he.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:14   #43
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
ik zit dus verplicht thuis. Een dag overuren moeten opnemen.
De middenstand van Antwerpen kan de NMBS dankbaar zijn. ik dacht die dag in december te gebruiken om wat aankopen te doen met een hapje en een drankje.
Niet dus, de cadeaukes koop op dan maar goedkoop online.

PS als pendelaar ben ik géén cargo en heb dus NIETS te zien met B-Cargo

Binnen een paar jaar van hetzelfde laken een broek bij het reizigersverkeer. Als je dan je trein net mist kan je een nieuw ticket kopen voor de volgende want dat is er dan misschien eentje van een andere maatschappij.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 23:38   #44
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik daag u uit om 2 locaties in België te vinden waarvoor ik minstens 18 uur op een trein moet zitten. Daar gaat het in jouw artikeltje dan ook om. Nogal logisch dat de tickets in Engeland duurder zijn, he.
LoL. U gaat hier dus staalhard beweren dat prijzen van 1000 euro normaal zijn voor een treinrit enkele richting voor 1 persoon in eerste klas van het noorden van Engeland naar het zuiden.

Een vlucht rond de wereld in eerste klasse is zelfs stukken goedkoper.

Allemaal om maar niet te moeten toegeven dat privatisering van spoorwegen NIET tot verbetering zorgt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 4 november 2009 om 23:40.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 23:51   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
LoL. U gaat hier dus staalhard beweren dat prijzen van 1000 euro normaal zijn voor een treinrit enkele richting voor 1 persoon in eerste klas van het noorden van Engeland naar het zuiden.
De prijs in een vrije markt is een akkoord tussen de vragende partij en de biedende partij, jouw mening over wat normaal of abnormaal is qua prijsniveau is daarvoor compleet irrelevant.

Citaat:
Een vlucht rond de wereld in eerste klasse is zelfs stukken goedkoper.
Lol, ik heb voor mijn werk al een paar keer gevlogen van Brussel naar een plek 'in the middle of nowhere' in Engeland en ik was al 1.000 euro kwijt. Een reis rond de wereld in eerste klasse kost nog heel wat meer dan dat.

Citaat:
Allemaal om maar niet te moeten toegeven dat privatisering van spoorwegen NIET tot verbetering zorgt.
Er valt dan ook weinig toe te geven. De dienstverlening bij geprivatiseerde spoorwegen is stukken beter dan bij een publieke regeling. Hier en door zullen de prijzen wel wat fluctueren, maar deze keer zal het tenminste een combinatie van vraag en aanbod zijn.
Oud 4 november 2009, 23:56   #46
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

http://railforthevalley.wordpress.co...e-would-think/

andere links: zoek "poll renationalization British railway" op google
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 23:57   #47
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik steun de staking compleet.
²

Want een bende zuurpruimen.
Ik ga morgen gewoon per fiets naar m'n werk. 40 km op, 40km af. Ik heb al een mooi traject uitgestippeld, langs het jaagpad aan de Schelde.
Op m'n werk gezegd dat het ietsje later kon zijn.

Ik zie het al helemaal zitten, morgen!!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 00:00   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
²

Want een bende zuurpruimen.
Ik ga morgen gewoon per fiets naar m'n werk. 40 km op, 40km af. Ik heb al een mooi traject uitgestippeld, langs het jaagpad aan de Schelde.
Op m'n werk gezegd dat het ietsje later kon zijn.

Ik zie het al helemaal zitten, morgen!!
Bon ja, voor 40 km valt het nu nog mee. Stel nu eens even dat je 150 km naar je werk moet afleggen ...
Oud 5 november 2009, 00:11   #49
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bon ja, voor 40 km valt het nu nog mee. Stel nu eens even dat je 150 km naar je werk moet afleggen ...
Dan neem je een dagje kongee.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 5 november 2009, 00:25   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik staak en ben zelfs bereid om drie maanden te staken. Privatiseringen terugdraaien tedzju !

NMBS is verlieslatend als het geprivatiseerd wordt. Anders niet. Er moeten hier en daar wat uitwassen weg gewerkt worden, akkoord. Maar voor goedkoop vervoer zorgen voor bedrijven en dus voor goedkopere produkten in de rekken zorgen is dat verlies ? Mensen die een vaste job hebben en hun kinderen in een sfeer van zekerheid kunnen opbrengen is dat verlies ? Mensen die zich geen gepersonaliseerd vervoer kunnen bekostigen toch mobiliteit verzekeren is dat verlies ? Allemaal die autistische cijferaars met hun tunnelvisie kunnen mijn rug op.
Dat ene zinnetje is zo belangrijk in uw post. Als de NMBS een verlieslatend bedrijf is, moet het herorganiseren, of op de fles gaan. Het heeft geen nut om belastingsgeld te blijven pompen in een bedrijf omdat men niet wil hervormen.

Uw pleidooi voor goedkoop vervoer -> goedkope producten is ook idioot, aangezien dat geld via de belastingen weer ergens anders wordt gerecupereerd bij de verkeerde mensen.

Ten laatste, waarom moet een werknemer van de NMBS meer werkzekerheid hebben als pakweg een werknemer van een ander bedrijf ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 00:28   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan neem je een dagje kongee.
Verlofdagen moeten opmaken omdat het spoorpersoneel staakt is zuur voor de werknemer in kwestie. Alweer een reden te meer om de trein te laten voor wat het is en de auto terug op te zoeken. Desnoods moeten ze maar werken met flexibele uren om zo de spits te kunnen vermijden. Ik zie werkgevers eerder bedrijfswagens + glijdende uren geven dan spoorabbos....

Laatst gewijzigd door Tavek : 5 november 2009 om 00:28.
Oud 5 november 2009, 00:30   #52
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat ene zinnetje is zo belangrijk in uw post. Als de NMBS een verlieslatend bedrijf is, moet het herorganiseren, of op de fles gaan. Het heeft geen nut om belastingsgeld te blijven pompen in een bedrijf omdat men niet wil hervormen.

Uw pleidooi voor goedkoop vervoer -> goedkope producten is ook idioot, aangezien dat geld via de belastingen weer ergens anders wordt gerecupereerd bij de verkeerde mensen.

Ten laatste, waarom moet een werknemer van de NMBS meer werkzekerheid hebben als pakweg een werknemer van een ander bedrijf ?
omdat hij, zoals overal bij de overheid, minder verdient dan in de privé.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 00:34   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verlofdagen moeten opmaken omdat het spoorpersoneel staakt is zuur voor de werknemer in kwestie. Alweer een reden te meer om de trein te laten voor wat het is en de auto terug op te zoeken. Desnoods moeten ze maar werken met flexibele uren om zo de spits te kunnen vermijden. Ik zie werkgevers eerder bedrijfswagens + glijdende uren geven dan spoorabbos....
Om dan geblokkeerd te worden door de stakingen van boze camionchauffeurs?
Oud 5 november 2009, 00:35   #54
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef dan de werknemers van dat andere bedrijf dezelfde werzekerheid als de werknemers van de NMBS vandaag hebben. Dan is die ongelijkheid ook opgelost.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 november 2009 om 00:36.
Oud 5 november 2009, 00:36   #55
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
omdat hij, zoals overal bij de overheid, minder verdient dan in de privé.
Dat is nog steeds geen reden om ze meer werkzekerheid te geven. Ik zie dat eerder een reden om marktconforme salarissen te geven.
Oud 5 november 2009, 00:37   #56
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef dan de werknemers van dat andere bedrijf dezelfde werzekerheid als de werknemers van de NMBS vandaag hebben. Dan is die ongelijkheid ook opgelost.
Ja dan kunnen die bedrijven ook niet saneren als ze moeten en dan gaan ze gewoon overkop, net zoals de NMBS zou gaan indien ze geen overheidsgeld zouden krijgen....
Oud 5 november 2009, 00:39   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dan kunnen die bedrijven ook niet saneren als ze moeten en dan gaan ze gewoon overkop, net zoals de NMBS zou gaan indien ze geen overheidsgeld zouden krijgen....
Je bedoelt dat ze dan geen sociaal bloedbad kunnen uitrichten om de dividenden van de aandeelhouders op te drijven? Neen, dat kunnen ze dan niet. Dat lijkt mij in het voordeel van de hele samenleving.
Oud 5 november 2009, 00:39   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Om dan geblokkeerd te worden door de stakingen van boze camionchauffeurs?
Ik vind dat de bedrijven eens een betaalstaking zouden moeten doorvoeren. Massaal stoppen met hun patronale bijdragen, voorheffingen en RSZ bijdragen door te storten naar de schatkist. En in de plaats hun werknemers eens bruto = netto geven.

Kijken of gij dan nog kunt lachen. Het repressieapparaat van Belgie is verre van groot genoeg om daar tegen te kunnen ageren.
Oud 5 november 2009, 00:41   #59
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat ze dan geen sociaal bloedbad kunnen uitrichten om de dividenden van de aandeelhouders op te drijven? Neen, dat kunnen ze dan niet. Dat lijkt mij in het voordeel van de hele samenleving.
Als ik ondernemer zou zijn, waarom zou ik het risico nemen om te groeien, en dus mensen aan te nemen, wetende dat als het toch niet goed gaat, ik ze niet kwijt kan en dus bijgevolg gigantische verliezen ga lijden ? Neen dat risico neem ik dan niet.

Kortom, voer vaste benoemingen door in de prive en de economie ligt plat. Iedereen dopper.
Oud 5 november 2009, 00:44   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de bedrijven eens een betaalstaking zouden moeten doorvoeren. Massaal stoppen met hun patronale bijdragen, voorheffingen en RSZ bijdragen door te storten naar de schatkist. En in de plaats hun werknemers eens bruto = netto geven.

Kijken of gij dan nog kunt lachen. Het repressieapparaat van Belgie is verre van groot genoeg om daar tegen te kunnen ageren.
België is een repressieapparaat in handen van het patronaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be