Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2009, 21:44   #341
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
halalpolitics.be
kleuterpolitics is veel ruimer gezien
Oud 5 november 2009, 21:44   #342
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[...]
Maar de fatwah is meer dan dat. Een fatwah kan een gewone zedepreek zijn.
[...]
Inderdaad. Neem maar de Breastfeeding Fatwa als voorbeeld.
Citaat:
Ezzat Attiya had issued a fatwa, or religious edict, saying adult men could breast-feed from female work colleagues as a way to avoid breaking Islamic rules that forbid men and women from being alone together.

In Islamic tradition, breast-feeding establishes a degree of maternal relation, even if a woman nurses a child who is not biologically hers. It means the child could not marry the nursing woman's biological children.

Attiya - the head of Al-Azhar's Department of Hadith, or teachings of the Prophet Muhammad - insisted the same would apply with adults. He argued that if a man nursed from a co-worker, it would establish a family bond between them and allow the two to work side-by-side without raising suspicion of an illicit sexual relation.
Egypt: Fatwa allows breast-feeding among adults
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 21:45   #343
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

tuurlijk is het westen superieur wie dit niet begrijpt is maar inferieur
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 21:55   #344
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hier om de zeurende kinderen tevreden te stellen.
Dank je.

Citaat:
Als men in Europa massaal inwijkelingen binnen laat die zelf (en die op hun beurt hun kinderen) het iSSlamitisch gif toedienen dan bewijst dit niet dat Europa, met al haar verwezenlijkingen inkluis haar wetenschap, inferieur zou zijn aan de iSSlam maar wel dat de kracht van de iSSlamitische indoctrinatie niet mag onderschat worden. Niet dat de iSSlam de waarheid is of dat die het bij het rechte eind heeft of dat die evenwaardig zou zijn aan het westen. ISSlam kan zich in Europa trouwens alleen maar stand houden via de leugen, mede verspreid door haar 'progressieve' handlangers onder ons.
Het christelijk creationisme onstond niet onder invloed van het Islam creationisme; en is een bewijs dat we toch niet zo superieur zijn als jij beweert.

Citaat:
Het drugsbeleid ? Daar liggen eveneens 'progressieven' aan ten grondslag.
Als dat zo was; maken die geen deel uit van het superieure Westen?

Citaat:
O ja waar zit de paus hier de wet te stellen ?
Ik schreef "Maar hij heeft wel een sterke invloed op de wetgeving." ontken je dat de paus, zeker in Italië, een sterke invloed heeft?

Citaat:
Als er iemand zegt dat ik moet zwijgen kom jij er toch niet tussen om dat te veroordelen ? Alleen diegenen die jouw onzin uitkramen krijgen bij jou recht op spreken, al de rest moet zwijgen of men zet hem in de racistische haatzaaiende extreem rechtse hoek.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=290
Niemand heeft gezegd dat je moet zwijgen.

Citaat:
Naiviteit is inderdaad geen toonbeeld van superioriteit.
Wat heeft dit te maken met
"Die ex-gevangene uit Guantanamo die België nu opvangt; wat was zijn misdaad?
Ik herhaal nog even; anderen die de mensenrechten met voeten treden; is geen reden om dit zelf te doen. Zeker niet wanneer je superieur wenst te zijn.
Als je jezelf als superieur wil afschilderen; moet je je baseren op je eigen handelen en denken; niet op dat van een ander. "

Citaat:
Een 'democrati'e waar dat niets of niemand anders dan een zekere allah soeverein is, is geen democratie. Veeleer een theocratie.
In Senegal is er geen zekere allah aan de macht.
Senegal is democratisch, en de overgrote meerderheid is Moslim. Klopt niet met je stelling.

Citaat:
Het westers model kan er ook niet aan doen dat niet iedereen bekwaam is of er de juiste capaciteiten voor heeft.
Dus alles wat goed is aan het westers systeem bewijst dat het westen superieur is; alles dat niet goed gaat; ligt aan de mensen die niet bekwaam zijn of niet de juiste capaciteiten hebben.

Drie dagen later.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 22:00   #345
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt nog niet geantwoord op 325.
Tochwel.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=328
Oud 5 november 2009, 22:03   #346
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is geen bewijs van dit :

Citaat:
Ik ben helemaal niet tolerant tegenover de niet-tolerante uitwassen van om het even welke godsdienst, inclusief de Islam.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 22:07   #347
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
zorg er dan voor dat er geen twijfel kan bestaan over hetgeen je hier probeert te schrijven.
Zorg jij dat je niet leest wat er niet staat.
Oud 5 november 2009, 22:09   #348
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tuurlijk is het westen superieur wie dit niet begrijpt is maar inferieur
Zo zou ik het niet zeggen. Ik zou zeggen : wie dat niet begrijpt is gewoon oerdom en/of politiek correct.

Wat opvalt is dat diegenen die andere culturen (eigenlijk bedoelen ze de islamwereld) even superieur vinden als het Westen, eigenlijk nooit goesting hebben om zich in die andere cultuur te gaan settelen.
T'is eenrichtingsverkeer, maar wel nooit naar ginder.
Oud 5 november 2009, 22:10   #349
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zorg jij dat je niet leest wat er niet staat.
die kans is veel kleiner dan dat jij je slecht, ongelukkig of onduidelijk uitdrukt.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 22:12   #350
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Zo zou ik het niet zeggen. Ik zou zeggen : wie dat niet begrijpt is gewoon oerdom en/of politiek correct.

Wat opvalt is dat diegenen die andere culturen (eigenlijk bedoelen ze de islamwereld) even superieur vinden als het Westen, eigenlijk nooit goesting hebben om zich in die andere cultuur te gaan settelen.
T'is eenrichtingsverkeer, maar wel nooit naar ginder.
of mss als man stiekem dromen van een westerse wereld waarin de positie van de westerse vrouw net dezelfde is als die van de moslimvrouw.
Oud 5 november 2009, 22:16   #351
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
die kans is veel kleiner dan dat jij je slecht, ongelukkig of onduidelijk uitdrukt.
Vertel me dan waar ik me slecht, ongelukkig of onduidelijk uitdrukte zodat jij gelezen hebt.
"het feit dat je tolerant kan zijn tegenover een allesbehalve tolerante godsdienst als de islam overtuigt me ervan dat je tegenover iedereen tolerant zou kunnen zijn."

Dan weet ik wat ik kan verbeteren.
Oud 5 november 2009, 22:24   #352
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Vertel me dan waar ik me slecht, ongelukkig of onduidelijk uitdrukte zodat jij gelezen hebt.
"het feit dat je tolerant kan zijn tegenover een allesbehalve tolerante godsdienst als de islam overtuigt me ervan dat je tegenover iedereen tolerant zou kunnen zijn."

Dan weet ik wat ik kan verbeteren.
en we zijn weer bij de "quotes/bewijzen???" beland....er is een gat in mijn emmer................
Oud 5 november 2009, 22:45   #353
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ditorimi Bekijk bericht
Ik vind het nodig dat hier een moderator komt.

Als je Islam als iSSlam schrijft zou je geband moeten worden.

Dit zet aan tot haat.
Ha ja? Hoedat?
Oud 5 november 2009, 23:13   #354
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
of mss als man stiekem dromen van een westerse wereld waarin de positie van de westerse vrouw net dezelfde is als die van de moslimvrouw.
Stepford wives!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 23:27   #355
Cut de krap
Banneling

Standaard

Hierom is het Westen superieur :

Interview met Mina Ahadi: advocate van de afvalligen

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=9640
Oud 5 november 2009, 23:41   #356
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
6....

7....
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 00:02   #357
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit er nu mee te maken? Waarom haal je Mohammed en Hitler nu aan?
Dit is toch geen argument om "Dit zet aan tot haat." te weerleggen.

Dan beweer jij dat sommigen niet kunnen lezen en niet bij machte zijn te begrijpen.
Zoek eerst ter zake doende argumenten.
Weerleg dat die schrijfwijze aanzet tot haat.
Bewijst gij eerst maar eens dat het aanzet tot haat voordat het weerlegd moet worden!

Allez kom, wie 'haat' islam nu méér als het met 2 S'en wordt geschreven i.p.v.. met 1?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 01:40   #358
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=artisjok;4425529]
Citaat:
Het christelijk creationisme onstond niet onder invloed van het Islam creationisme; en is een bewijs dat we toch niet zo superieur zijn als jij beweert
Het seculiere vrije democratische Europa dat nu weer te maken krijgt met het creationisme probleem heeft helemaal niks vandoen met het christendom maar wel met de massale invoer van moslimimmigranten. De (her)invoer van de achterlijkheid.

Citaat:
Als dat zo was; maken die geen deel uit van het superieure Westen?
'Progressieven' maken het westen te schande. In de 2de wereldoorlog zouden zij voor collaboratie met de vijand zijn terechtgesteld.

Citaat:
Ik schreef "Maar hij heeft wel een sterke invloed op de wetgeving." ontken je dat de paus, zeker in Italië, een sterke invloed heeft?
Weet ik niks van. Wat ik wel weet is dat men vanuit saoedi arabie zit toe te kijken of dat wij hier tijdens carnaval niet al te veel met de iSSlam of de 'profeet' zitten te spotten en o wee als men dat wel doet. Ook zijn de wetten zoals 'strijd tegen iSSlamofobie' op aandringen van een erdogan er gekomen. Om maar een paar voorbeeldjes te noemen hoe iSSlam ons leven hier al zit te regelen. Pas op met wat je zegt of denkt. Pas op wat voor liedje je zit te draaien op de markt in Antwerpen (de strangers). Of halal voedsel op scholen enz.

Citaat:
Niemand heeft gezegd dat je moet zwijgen.
Ha neen ? Wat is de oproep tot het verbannen van dit forum dan ? Waar jij dan duidleijk geen bezwaar tegen had.

Citaat:
Wat heeft dit te maken met
Omdat u niet beseft met wat u te maken hebt. Ik was helemaal geen tegenstander van Guantanamo.
Citaat:
In Senegal is er geen zekere allah aan de macht.
Senegal is democratisch, en de overgrote meerderheid is Moslim. Klopt niet met je stelling.
In Senegal kan men dus gerust wetten stemmen die tegen de koran ingaan ? Als de Senegalezen moslims zijn zoals u beweert dan kan daar geen sprake van zijn.
Citaat:
Dus alles wat goed is aan het westers systeem bewijst dat het westen superieur is; alles dat niet goed gaat; ligt aan de mensen die niet bekwaam zijn of niet de juiste capaciteiten hebben.
Aziaten zoals koreanen of japanners bewijzen dat het falen in Afrika niet aan het Westers systeem ligt

Citaat:
Drie dagen later.
Nogmaals of dat antwoord nu ja of nee was had met het probleem geen ene moer te maken. Je bent niets met dat antwoord op uw vraag. Ga nu maar terug luisteren naar je tanteke kaat. Die zal je wel zeggen dat iSSlam 'vrede' betekent. Dezelfde soort van 'vrede' die Hitler met zij nazisme op het oog had. Overal waar dat het nazisme het voor het zeggen had was er 'vrede'.

"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid." [9:29]

De Islam is met het zwaard verspreid
De feiten ontkennen zal ze niet veranderen

In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28 ). Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam. […] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken. Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door nietmoslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.”

http://dutch.faithfreedom.org/forum/...php?f=4&t=7519

Laatst gewijzigd door smiley : 6 november 2009 om 02:06.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 06:14   #359
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het seculiere vrije democratische Europa dat nu weer te maken krijgt met het creationisme probleem heeft helemaal niks vandoen met het christendom maar wel met de massale invoer van moslimimmigranten.
Het Christelijke creationisme heeft niets van doen met de Islam; alles met bepaalde stromingen binnen het Christendom.
Een zeer groot deel van de USA-ers willen niet dat de evolutie-theorie onderwezen wordt op school.
Voor de film over Darwin vindt de producent geen verdeler in de USA.

Citaat:
'Progressieven' maken het westen te schande. In de 2de wereldoorlog zouden zij voor collaboratie met de vijand zijn terechtgesteld.
Dan is het westen toch niet zo superieur.

Citaat:
Weet ik niks van.
Dan moet jij je daarover eens informeren.

Citaat:
Ha neen ? Wat is de oproep tot het verbannen van dit forum dan ? Waar jij dan duidleijk geen bezwaar tegen had.
Dat was geen oproep om je het zwijgen op te leggen; dat was een oproep om niet aan te zetten tot haat.

Citaat:
Omdat u niet beseft met wat u te maken hebt. Ik was helemaal geen tegenstander van Guantanamo.
Maar het is onverminderd een bewijs dat het westen toch niet zo superieur is.

Citaat:
In Senegal kan men dus gerust wetten stemmen die tegen de koran ingaan ? Als de Senegalezen moslims zijn zoals u beweert dan kan daar geen sprake van zijn.
Het is blijkbaar moeilijk te begrijpen voor jou, omdat het tegen je stelling ingaat.

Citaat:
Aziaten zoals koreanen of japanners bewijzen dat het falen in Afrika niet aan het Westers systeem ligt
Je bevestigt dus wat ik schreef "Dus alles wat goed is aan het westers systeem bewijst dat het westen superieur is; alles dat niet goed gaat; ligt aan de mensen die niet bekwaam zijn of niet de juiste capaciteiten hebben."

Citaat:
Nogmaals of dat antwoord nu ja of nee was had met het probleem geen ene moer te maken. Je bent niets met dat antwoord op uw vraag. Ga nu maar terug luisteren naar je tanteke kaat.
Het was ja; en daarmee zou je toch moeten beseffen dat je niet zo mag veralgemenen.
Oud 6 november 2009, 10:47   #360
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een idiote discussie...wanneer je begint met het een superieur aan het ander te stellen, vraagt dit om discussies die nergens toe leiden!
Dat waarderoordeel maakt het heel lastig, ik wil daar dus niet aan mee doen, maar denk dat het Westen zaken heeft gerealiseerd die nergens anders terug te vinden zijn, wanneer het gaat over zorg, rechten ongeacht origine of levensovertuiging en status, vrouwenemancipatie, arbeidersstrijd, scheiding kerk en staat, vrijheid van mening...waar, behalve in vooral West Europa is dit onderdeel van cultuur?Bovendien is dit een open samenleving, voor mij te verkiezen boven een gesloten, en blijkbaar denken velen er zo over, gezien het volk wat hier wil zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be