![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de eerste voorzitter van de EU? | |||
Blair |
![]() ![]() ![]() |
7 | 18,42% |
Balkenende |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,05% |
Verhofstadt |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,89% |
Een ander |
![]() ![]() ![]() |
20 | 52,63% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zonder dat verschil zou Belgie geen bestaansrecht meer hebben. Vroeger was dat in de DDR ook zo. De meeste haat hadden ze naar de West Duitsers toe ,om hun eigen staat goed te praten. Toen de muur viel ,kwam de aap uit de mouw. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 7 november 2009 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als Balkenende niet naar Europa gaat, dan moet Nely vertrekken ,want in dat geval komt het CDA in aanmerking voor een post in de commisie Het is maar de vraag wat het beste is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat de relatie met Vlaanderen betreft ,die is al 400 jaar problematisch, omdat de Vlamingen altijd de kant van de Spanjaarden en de Fransen hebben gekozen. Zoiets verander je niet in een paar generaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tracht je eens (voor zover dat enigszins kan) in de positie van de Vlamingen te zetten die moeite en inspanningen leveren om communautair samen te leven met anderstaligen met een andere cultuur. En er al minstens 178 jaar in slaagden zonder burgeroorlog. Totaal ondenkbaar in Nederland. Daar schiet men zijn eigen ideologen tegen de grond. Zoals ik al zei : jij kan nog zelfs niet door één deur met een buur die dezelfde taal spreekt. Het schetst het niveau van je interventies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 november 2009 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U begrijpt niets van de Nederlandse geschiedenis. Ik ben voor de Vlaamse onafhankeljkheid en voor een hereniging van Nederland en Vlaanderen. Alleen Hollanderhaters en Belgicisten ,val ik scherp aan op hun mentaliteit. Wie hem past trekt de schoen aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ze het land uit elkaar willen om zich het noordelijk deel toe te eigenen lijkt mij niet direct een altruïstische maar vooral hebberige redenering. Ik heb geen Hollanderhaat. Ik weet wel dat er met de zuidelijke provinciën heel goede affiniteiten zijn, maar dat de inhaligheid van de 'noorderlingen' (u behoort immers met fierheid tot het "noord-europese ras") hier duidelijk haaks op staat. Samensmelten met Holland ? Ja, maar enkel wat het gedeelte ten zuiden van de Moerdijk betreft. De Noord-Brabanders en Limburgers zijn overigens dezelfde mening toegedaan. En hou nu s.v.p. uw inhaligheid cq betweterigheid voor uzelf ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Minister-President
|
![]() Dit is niet echt een overtuigend argument. Ik heb nog nooit iemand zien toegeven dat hij Hollanders haat. Dat zou dus betekenen dat ze niet bestaan? Tegelijkertijd worden Hollanders door deze mensen wel overladen met de grofste beledigingen. Onbetrouwbaarheid, gierigheid, etc. Welke bevolkingsgroep kreeg in het verleden ook deze verwijten? Oh ja, de Joden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Parlementslid
|
![]() Ik weet niet of het gierigheid is maar jij hebt wel een punt: een volle huisvuilzak (dichtgemaakt met een plakband) in de kofferbak steken en op zoek gaan naar een "doelpunt" is een Olympisch sport in Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Britten maken geen onderscheid tussen Noord of Zuid Holland en de rest van het land. Vandaar dat het Engelse begrip "Holland" gelijk is aan "the Netherlands" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat de betrouwbaarheid betreft heb ik die eer bij herhaling toegedicht aan de Noord-Brabanders en Limburgers. Maar jouw intellectuele eerlijkheid weigert "mijn individuele ervaringen als maatgevend te beschouwen" (cfr jouw posting 224). Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 7 november 2009 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarentegen hebben de noordelijke, "echte" Ollanders (die gemmiddeld minder afweten van Belgie) een relatief positiever beeld van de Belgen/Vlamingen. Ook hier op het forum blijkt dat telkens weer (ondanks de absurde "Ollanders van beneden de moerdijk zijn toffe gasten" geslijm van Descartes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
|
![]()
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
|
![]() Wat mij betreft mag men Urbanus president maken.