Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de eerste voorzitter van de EU?
Blair 7 18,42%
Balkenende 8 21,05%
Verhofstadt 3 7,89%
Een ander 20 52,63%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2009, 09:59   #241
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ik geloof er geen fuck van. Alleen Belgen kennen het verschil tussen boven en onder de moerdijk. De rest van de wereld kent echt niet de verschillen tussen bijvoorbeeld limburgers, friezen en hollanders.
Dat komt omdat de Vlamingen dat verschil willen ,om hun collaboratie met de Walen goed te praten.
Zonder dat verschil zou Belgie geen bestaansrecht meer hebben.
Vroeger was dat in de DDR ook zo.
De meeste haat hadden ze naar de West Duitsers toe ,om hun eigen staat goed te praten.
Toen de muur viel ,kwam de aap uit de mouw.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 7 november 2009 om 10:00.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 10:05   #242
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik eerlijk ben hebben de Belgen op het moment ook meer recht op een hoge Europese functie. Nederland was met Neelie Kroes op mededinging en Jaap de Hoop Scheffer als hoogste man van de NAVO al rijkelijk bedeeld met topfuncties de afgelopen jaren.
Nely is goed voor Europa ,maar veel te streng voor Nederland.
Als Balkenende niet naar Europa gaat, dan moet Nely vertrekken ,want in dat geval komt het CDA in aanmerking voor een post in de commisie
Het is maar de vraag wat het beste is.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 10:44   #243
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Niet omwille van het recht, maar van Rompuy is de geschikte man voor Europa.
Europa zoekt een voorzitter, die er alleen maar is en niet iemand die wat doet.
van Rompuy heeft Belgie afgelopen jaar gered, door er te zijn en te rusten en zo weinig mogelijk te doen.Die man is daar geknipt voor
Balkenende, heeft Nederland door een zeer roerig periode na Fortuyn geleid, met een Zeeuwse aanpak .Hij keek niet toe, maar ging preken over normen en waarden ,over aanpakken en presteren , over VOC mentalitieit.
In die zin lijkt Leterme meer op hem, de hard werkende West Vlaming.
Presteren en hard werken, past niet bij Belgie en niet bij Europa.
Ik vraag me toch af hoe jullie zouden omgaan met interne communautaire problemen. Je kan nog niet door één deur met externen die dezelfde taal spreken.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 12:22   #244
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik vraag me toch af hoe jullie zouden omgaan met interne communautaire problemen. Je kan nog niet door één deur met externen die dezelfde taal spreken.
Nederland kent geen communautaire problemen.
Wat de relatie met Vlaanderen betreft ,die is al 400 jaar problematisch, omdat de Vlamingen altijd de kant van de Spanjaarden en de Fransen hebben gekozen.
Zoiets verander je niet in een paar generaties.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 14:11   #245
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Nederland kent geen communautaire problemen.
Wat de relatie met Vlaanderen betreft ,die is al 400 jaar problematisch, omdat de Vlamingen altijd de kant van de Spanjaarden en de Fransen hebben gekozen.
Zoiets verander je niet in een paar generaties.
Zoals steeds ontwijk je de vraag en ontlaad je je in Vlamingenhaat.

Tracht je eens (voor zover dat enigszins kan) in de positie van de Vlamingen te zetten die moeite en inspanningen leveren om communautair samen te leven met anderstaligen met een andere cultuur. En er al minstens 178 jaar in slaagden zonder burgeroorlog.

Totaal ondenkbaar in Nederland. Daar schiet men zijn eigen ideologen tegen de grond.

Zoals ik al zei : jij kan nog zelfs niet door één deur met een buur die dezelfde taal spreekt. Het schetst het niveau van je interventies.
Oud 7 november 2009, 14:58   #246
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tracht je eens (voor zover dat enigszins kan) in de positie van de Vlamingen te zetten die moeite en inspanningen leveren om communautair samen te leven met anderstaligen met een andere cultuur. En er al minstens 178 jaar in slaagden zonder burgeroorlog.

Totaal ondenkbaar in Nederland. Daar schiet men zijn eigen ideologen tegen de grond.

Zoals ik al zei : jij kan nog zelfs niet door één deur met een buur die dezelfde taal spreekt. Het schetst het niveau van je interventies.
Laat me niet lachen. Niemand kan zeggen hoe het in Nederland zou gaan in een vergelijkbare situatie. Maar ik kan wel zeggen dat Zwitserland het echte voorbeeld is van hoe om te gaan met dat soort verschillen. Daar kunnen jullie Belgen nog heel wat van leren.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 15:08   #247
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat die "vrede" in België alleen bestaat bij de gratie van de nog steeds durende Waalse overheersching/onderdrukking/ongelijkheid/discriminatie.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 november 2009 om 15:08.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 15:37   #248
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

Zonder 80 jarige oorlog hadden we allemaal Frans gesproken.
U begrijpt niets van de Nederlandse geschiedenis.

Ik ben voor de Vlaamse onafhankeljkheid en voor een hereniging van Nederland en Vlaanderen.

Alleen Hollanderhaters en Belgicisten ,val ik scherp aan op hun mentaliteit.
Wie hem past trekt de schoen aan.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 17:07   #249
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat die "vrede" in België alleen bestaat bij de gratie van de nog steeds durende Waalse overheersching/onderdrukking/ongelijkheid/discriminatie.
Citaat:
Laat me niet lachen. Niemand kan zeggen hoe het in Nederland zou gaan in een vergelijkbare situatie. Maar ik kan wel zeggen dat Zwitserland het echte voorbeeld is van hoe om te gaan met dat soort verschillen. Daar kunnen jullie Belgen nog heel wat van leren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Zonder 80 jarige oorlog hadden we allemaal Frans gesproken.
U begrijpt niets van de Nederlandse geschiedenis.
Ik ben voor de Vlaamse onafhankeljkheid en voor een hereniging van Nederland en Vlaanderen.
Alleen Hollanderhaters en Belgicisten ,val ik scherp aan op hun mentaliteit.
Wie hem past trekt de schoen aan.
Ik vraag me af wat Hollanders te zeggen hebben over vreedzame Belgicisten ?
Dat ze het land uit elkaar willen om zich het noordelijk deel toe te eigenen lijkt mij niet direct een altruïstische maar vooral hebberige redenering.

Ik heb geen Hollanderhaat. Ik weet wel dat er met de zuidelijke provinciën heel goede affiniteiten zijn, maar dat de inhaligheid van de 'noorderlingen' (u behoort immers met fierheid tot het "noord-europese ras") hier duidelijk haaks op staat.

Samensmelten met Holland ? Ja, maar enkel wat het gedeelte ten zuiden van de Moerdijk betreft. De Noord-Brabanders en Limburgers zijn overigens dezelfde mening toegedaan.

En hou nu s.v.p. uw inhaligheid cq betweterigheid voor uzelf !
Oud 7 november 2009, 17:25   #250
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat Hollanders te zeggen hebben over vreedzame Belgicisten ?
Dat ze het land uit elkaar willen om zich het noordelijk deel toe te eigenen lijkt mij niet direct een altruïstische maar vooral hebberige redenering.

Ik heb geen Hollanderhaat. Ik weet wel dat er met de zuidelijke provinciën heel goede affiniteiten zijn, maar dat de inhaligheid van de 'noorderlingen' (u behoort immers met fierheid tot het "noord-europese ras") hier duidelijk haaks op staat.

Samensmelten met Holland ? Ja, maar enkel wat het gedeelte ten zuiden van de Moerdijk betreft. De Noord-Brabanders en Limburgers zijn overigens dezelfde mening toegedaan.

En hou nu s.v.p. uw inhaligheid cq betweterigheid voor uzelf !
Volgens mij komen Willem, Sidharta en ik alle drie van beneden de grote rivieren.
Oud 7 november 2009, 17:28   #251
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is niet echt een overtuigend argument. Ik heb nog nooit iemand zien toegeven dat hij Hollanders haat. Dat zou dus betekenen dat ze niet bestaan? Tegelijkertijd worden Hollanders door deze mensen wel overladen met de grofste beledigingen. Onbetrouwbaarheid, gierigheid, etc. Welke bevolkingsgroep kreeg in het verleden ook deze verwijten? Oh ja, de Joden.
Oud 7 november 2009, 17:42   #252
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tijdje terug had men in Hulst last van Vlamingen die hun afval daar in de vuilnisbakken dumpten omdat het lozen van afval in eigen land geld kost. Dat is toch wel een van de ergste vormen van gierigheid die ik ooit ben tegengekomen.
Ik weet niet of het gierigheid is maar jij hebt wel een punt: een volle huisvuilzak (dichtgemaakt met een plakband) in de kofferbak steken en op zoek gaan naar een "doelpunt" is een Olympisch sport in Belgie.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 18:04   #253
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij komen Willem, Sidharta en ik alle drie van beneden de grote rivieren.
Des te beter. Maar hou uw noordelijke Calvinisten maar waar ze zijn. Ze kunnen beter aansluiten bij de Denen, de Noren en de Zweden. Allemaal Vikings. Nietwaar Sidharta ?
Oud 7 november 2009, 18:06   #254
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Persoonlijk kom ik goed overeen met Nederlanders, meestal Zeeuws-Vlamingen.
Ik heb nogal wat kontakten met Britten. De meesten onder hen zijn toch voorzichtig met Hollanders (ik schrijf wel : HOLLANDERS)
Jij bent aan het fantaseren.

Britten maken geen onderscheid tussen Noord of Zuid Holland en de rest van het land. Vandaar dat het Engelse begrip "Holland" gelijk is aan "the Netherlands"
Oud 7 november 2009, 18:12   #255
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is niet echt een overtuigend argument. Ik heb nog nooit iemand zien toegeven dat hij Hollanders haat. Dat zou dus betekenen dat ze niet bestaan? Tegelijkertijd worden Hollanders door deze mensen wel overladen met de grofste beledigingen. Onbetrouwbaarheid, gierigheid, etc. Welke bevolkingsgroep kreeg in het verleden ook deze verwijten? Oh ja, de Joden.
Over gierigheid heb ik het nooit gehad. Zuinigheid ten hoogste.
En wat de betrouwbaarheid betreft heb ik die eer bij herhaling toegedicht aan de Noord-Brabanders en Limburgers. Maar jouw intellectuele eerlijkheid weigert "mijn individuele ervaringen als maatgevend te beschouwen" (cfr jouw posting 224).

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 7 november 2009 om 18:13.
Oud 7 november 2009, 18:49   #256
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Descartes heeft totaal niet in de gaten dat Belgen/Vlamingen juist bij Nederlanders van beneden de rivieren meer bekend zijn. En wat blijkt? Juist die groep nederlanders levert het meest kritiek aan het adres van de Belgen/Vlamingen. Juist de "halve belgen" kennen de echte Belgie en worden daardoor dus "negatiever".

Daarentegen hebben de noordelijke, "echte" Ollanders (die gemmiddeld minder afweten van Belgie) een relatief positiever beeld van de Belgen/Vlamingen. Ook hier op het forum blijkt dat telkens weer (ondanks de absurde "Ollanders van beneden de moerdijk zijn toffe gasten" geslijm van Descartes.
Oud 7 november 2009, 19:10   #257
willem1940NLD

Standaard

Olland ...

http://www.zoekplaats.nl/index.cgi?a...Sint-Oedenrode
Oud 7 november 2009, 19:39   #258
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over gierigheid heb ik het nooit gehad. Zuinigheid ten hoogste.
En wat de betrouwbaarheid betreft heb ik die eer bij herhaling toegedicht aan de Noord-Brabanders en Limburgers. Maar jouw intellectuele eerlijkheid weigert "mijn individuele ervaringen als maatgevend te beschouwen" (cfr jouw posting 224).
Vind je dat nou echt zo vreemd? Tegenover jouw negatieve ervaringen staan ook weer vele positieve ervaringen. Zo ken ik een Engelse die in Holland(de provincie) is blijven hangen omdat het daar zo prettig zaken doen is. Wat moet ik dan? Moet ik aan jouw mening meer waarde hechten dan aan die van vele anderen? Zolang vrijwel alleen de Vlamingen de Hollanders onbetrouwbaarheid verwijten, en de rest van de wereld Hollanders juist roemen om hun betrouwbaarheid, kan ik niet anders dan de Vlamingen ongelijk geven.
Oud 7 november 2009, 23:43   #259
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
kan ik niet anders dan de Vlamingen ongelijk geven.
En daar kom je dus speciaal op kicken op dit Vlaams forum. Daar staat vast een bijzonder psychologisch profiel tegenover.
Oud 7 november 2009, 23:55   #260
willem1940NLD

Standaard

Wat mij betreft mag men Urbanus president maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be