Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2009, 02:50   #21
Hallebarde
Banneling

Standaard

Als (ik zeg wel : als) Sarkozy en Merkel er in slagen om Van Rompuy als een soort kleurloze (en tevens machteloze) testfiguur naar voren te schuiven voor bedoeld Europees postje, kwestie van Blair stokken in de wielen te steken, zal uw pater Herman daar voor te vinden zijn. Een beetje begrijpelijk : het ware een onverwacht mooie afsluiter van zijn politieke carrière.

In dat geval ware het, ondanks de afkeer vanwege de Franstalige Belgen, inderdaad niet ondenkbaar dat Leterme kans ziet om terug op de stoel van de eerste minister te gaan zitten. Hij zal dat buitenkansje met beide handen grijpen.

Voor welkdanige goede raad vanuit dit forum zal hij geen enkele aandacht hebben. Wij hebben hem trouwens reeds eerder die goede raad gegeven : Yves, je hebt de capaciteiten niet om eerste minister van België te zijn, dus gebruik uw verstand, en hou u afzijdig.

Evenwel, verstand gebruiken dat je niet hebt is onmogelijk, dus hij hield zich toen niet afzijdig, met het inmiddels gekende gevolg.

In voornoemd geval zal dat niet anders zijn. Sommige mensen combineren nu eenmaal domheid met koppigheid in dusdanige mate dat zij, anders dan ezels, er een vaste gewoonte van maken om zich aan dezelfde steen te stoten, telkens zij daartoe de mogelijkheid zien.

Sta mij derhalve toe om mij te onthouden bij het aan dergelijke figuren herhaaldelijk geven van goede raad, vermits deze toch telkens in de wind geslagen wordt.

Doe maar wat je niet laten kunt, Yves jongen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 08:55   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is dan wel de vraag, Rikske ?

Welke is de beste oplossing voor het stervende vaderland ?
België volledig tweetalig.
Dan is alles opgelost en dan verdampen ook de aspiraties van de Hollanders.

Daar horen dan ook Nationale kieslijsten bij en de afschaffing van de deelstaten.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 november 2009 om 08:56.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 18:40   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan is alles opgelost en dan verdampen ook de aspiraties van de Hollanders.

Daar horen dan ook Nationale kieslijsten bij en de afschaffing van de deelstaten.
Dat is voor meer dan de helft al verwezenlijkt.
Nu nog je franstalige bondgenoten overtuigen om te gaan studeren ... (hou echter wat afstand, mocht je iemand persoonlijk daarover spreken; de kans bestaat dat ze je neus afbijten ..)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 21:47   #24
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

...

afschaffing van de deelstaten.
Acht u het mogelijk dat voor dergelijke 'staatshervorming' na nieuwe verkiezingen (!) de nodige meerderheden (2/3, en dat niet alleen in het federale parlement !!) zullen worden gevonden?

En welke taal zullen de Duits-taligen als tweede taal mogen/moeten kiezen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 9 november 2009 om 21:50.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 00:06   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Acht u het mogelijk dat voor dergelijke 'staatshervorming' na nieuwe verkiezingen (!) de nodige meerderheden (2/3, en dat niet alleen in het federale parlement !!) zullen worden gevonden?

En welke taal zullen de Duits-taligen als tweede taal mogen/moeten kiezen?
Ah de taal van hun meesters tiens.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 18:29   #26
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Daar is maar één uitweg mogelijk voor Leterme: terugkeren naar waar het verkeerd liep, namelijk de eerste uitvoering van zijn verkiezingsbeloftes, en daar dan keihard voor gaan.
Mijn voorstel voor BHV is iets anders.

BHV is eigenlijk een onbelangrijk dorpsprobleempje; een groot Staatsman als Leterme zou zich daar niet maandenlang persoonlijk mee moeten bemoeien. Er zijn veel grotere problemen in Belgie die aangepakt moeten worden. En trouwens: Leterme kan BHV sowieso niet oplossen.

Dus een ander voorstel: Leterme richt een oktopus-groep op van wijze mannen die een oplossing vinden voor BHV waar alle gemeenschappen tevreden over zijn.
Als zelfs deze groep geen oplossing vindt, dan zal er in het parlement gestemd worden als alle belangenconflicten en alarmbelprocedures afgelopen zijn (einde 2010). Er wordt dan echter wel 5 minuten politieke moed gevergd.
Dus niet "er keihard voor gaan", maar afwachten totdat de franstaligen op tijd een acceptabele oplossing komen aandragen.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 18:36   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
[...]

BHV is eigenlijk een onbelangrijk dorpsprobleempje; [...]
BHV is zo onbelangrijk dat de Vlamingen het wel even zullen stemmen.

Meer energie en middelen moeten er in dergelijk onbelangrijk probleem niet gestoken worden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 19:32   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Mijn voorstel voor BHV is iets anders.

BHV is eigenlijk een onbelangrijk dorpsprobleempje; een groot Staatsman als Leterme zou zich daar niet maandenlang persoonlijk mee moeten bemoeien. Er zijn veel grotere problemen in Belgie die aangepakt moeten worden. En trouwens: Leterme kan BHV sowieso niet oplossen.

Dus een ander voorstel: Leterme richt een oktopus-groep op van wijze mannen die een oplossing vinden voor BHV waar alle gemeenschappen tevreden over zijn.
Als zelfs deze groep geen oplossing vindt, dan zal er in het parlement gestemd worden als alle belangenconflicten en alarmbelprocedures afgelopen zijn (einde 2010). Er wordt dan echter wel 5 minuten politieke moed gevergd.
Dus niet "er keihard voor gaan", maar afwachten totdat de franstaligen op tijd een acceptabele oplossing komen aandragen.
Je hebt mij helemaal verkeerd begrepen, en je vergist je ook ontieglijk.

Mocht Leterme in ere hersteld worden (zonder bewijs van het tegendeel is hij niet schuldig aan de schending van de scheidiing der machten ...), dan moet hij er in vliegen, ja, maar helemaal niet in het dorpsprobleempje BHV.

Aan BHV is momenteel niets te doen, want "het is al gestemd" (in kommissie). De prosedure loopt nu; vergelijk: je hebt een auto gekocht, maar hij wordt geleverd binnen drie maanden. Ondertussen kan je alleen maar wachten. Volledig overbodig om de garagist iedere dag te bellen, uwen auto staat nog op den boot ...).

Ief den Tsjief moet er in vliegen om zijn beloofde goed bestuur waar te kunnen maken, en dat is maar mogelijk met een stevige staatshervorming.

Zijn eerste mededeling op zijn eerste minsiterraad moet een vraag zijn aan de frankofwieten, namelijk: "wat is al gerealizeerd van de lang geleden beloofde borrelnootjes?"
Het antwoord is: nul komma nul.

(nogmaals herhalen: vergis je niet; sedert Ief den Tsjief stopte met zijn been stijf te houden bij de regeringsvorming, en het kartel dus ontplofte, lust ik die onmens rauw. Wat me niet belet om het te herinneren aan zijn kiesbelofte.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 november 2009, 21:01   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Leterme moest voldoen aan 4 voorwaarden: verkiezingsprogramma, eerlijkheid tegenover zijn 800.00, ambities en moed.

Dit is heel moeilijk voor een pragmatische tjeef. De belgisisten wegjagen, de ACV-ers bedienen en de loopbaanpolitiekers geruststelllen is geen kleine klus. De uitslag van het gevecht binnen de CD&V is de sleutel tot de oplossing.

Als de CD&V kantelt is het afgelopen met la Belgique.

Hij heeft de keuze : een hoofdstuk in de geschiedenisboeken of de afvoer met het gazettenpapier.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 november 2009 om 21:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 21:40   #30
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
filosoofke, leterme spreekt beter frans dan gij nederlands
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 21:56   #31
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard Goede raad voor Leterme

Hou je bezig met iets anders dan politiek.
Oud 15 november 2009, 22:52   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Hou je bezig met iets anders dan politiek.
D�*t hebben 800.000 mensen hem niet als boodschap gegeven.

Jouw raad is dus hoogst ondemokratisch.

Oud 16 november 2009, 09:58   #33
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
D�*t hebben 800.000 mensen hem niet als boodschap gegeven.

Jouw raad is dus hoogst ondemokratisch.
Argumentum ad populum: http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

Bedankt voor mee te spelen en hopelijk tot de volgende keer.

Geef hem nog een hartelijk applaus beste kijkers!

Laatst gewijzigd door IronChef : 16 november 2009 om 09:59.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 10:18   #34
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is dan wel de vraag, Rikske ?

Welke is de beste oplossing voor het stervende vaderland ?
Toch Leterme niet zekers. Je weet best dat CD&V, maar ook de andere traditionele partijen la Belgique nooit zullen opgeven. Dit zou hen immers, op zowel nationaal als internationaal vlak veel te veel postjes, lees macht kosten.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 14:54   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Argumentum ad populum: http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

Bedankt voor mee te spelen en hopelijk tot de volgende keer.

Geef hem nog een hartelijk applaus beste kijkers!
Wiki zegt klaar en duidelijk:

Citaat:
Het is een redenatie waarbij een beroep wordt gedaan op de mening van de meerderheid (of veel mensen, populariteit) om te bewijzen dat een stelling waar is.
Probleem voor jou is, is dat ik geen stelling probeer waar te maken.

Wat ik zeg is enkel maar: de kiezer heeft altijd gelijk; demokrasie volgt uit de verkiezingen ....

Of anders gezegd: ik zeg helemaal niet dat Leterme de beste keuze is, omdat veel mensen hem verkozen hebben;
ik zeg enkel: de afspraak in een demokrasie is, dat de m/v met de meeste stemmen, aan de macht moet komen.

post skrotum: mag ik nog eens herhalen dat den Tsjief ook mijn eerste keuze niet is. Den Tsjief is slechts mijn keuze omdat uit alle labbekakkers van de machtspartijen, hij degene is die het meest uitzicht geeft op waar Vlaanderen recht op heeft.

Oud 16 november 2009, 14:56   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Toch Leterme niet zekers. Je weet best dat CD&V, maar ook de andere traditionele partijen la Belgique nooit zullen opgeven. Dit zou hen immers, op zowel nationaal als internationaal vlak veel te veel postjes, lees macht kosten.
Dat is alweer zeggen wie het niet moet zijn.

De hamvraag is en blijft: wie zou het wel moeten zijn (in de veronderstelling dat we de demokrasie respekteren).
(wil je ook iemand opgeven, zonder de demokrasie te respekteren, dat is ook goed, maar zeg het er aub bij, want anders moet ik alweer een replaai maken)

Oud 16 november 2009, 15:31   #37
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wiki zegt klaar en duidelijk:

Probleem voor jou is, is dat ik geen stelling probeer waar te maken.
Als jij dan toch niet de stelling dat Leterme zich wel met politiek bezig moet houden als waar wilt bewijzen, wat lig je dan in godsnaam tegen mij te mekkeren?

Het is mijn volste recht om te vinden dat Leterme zich met iets anders dan politiek moet bezig gaan houden. Daar hebben die 800.000 idioten niets over te zeggen.

Citaat:
Wat ik zeg is enkel maar: de kiezer heeft altijd gelijk; demokrasie volgt uit de verkiezingen ....
Ik zeg dat "de kiezer" niet bestaat.

En dat het algemeen stemrecht een perversie is.

Citaat:
Of anders gezegd: ik zeg helemaal niet dat Leterme de beste keuze is, omdat veel mensen hem verkozen hebben;
ik zeg enkel: de afspraak in een demokrasie is, dat de m/v met de meeste stemmen, aan de macht moet komen.
En ik zeg dat dit idiote idee van democratie zo snel mogelijk naar de geschiedenisboekjes verwezen moet worden.

Citaat:
post skrotum: mag ik nog eens herhalen dat den Tsjief ook mijn eerste keuze niet is.
Jij mag dat.

Citaat:
Den Tsjief is slechts mijn keuze omdat uit alle labbekakkers van de machtspartijen, hij degene is die het meest uitzicht geeft op waar Vlaanderen recht op heeft.
Hij is degene zonder enig strategisch en politiek inzicht.

Als er iemand in staat is om de Vlamingen nog verder weg te brengen van hetgeen waar zij recht op hebben, dan is hij het wel.
Oud 16 november 2009, 17:53   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij dan toch niet de stelling dat Leterme zich wel met politiek bezig moet houden als waar wilt bewijzen, wat lig je dan in godsnaam tegen mij te mekkeren?

Het is mijn volste recht om te vinden dat Leterme zich met iets anders dan politiek moet bezig gaan houden. Daar hebben die 800.000 idioten niets over te zeggen.

Ik zeg dat "de kiezer" niet bestaat.

En dat het algemeen stemrecht een perversie is.

En ik zeg dat dit idiote idee van democratie zo snel mogelijk naar de geschiedenisboekjes verwezen moet worden.

...
Ik zal de eerste en de laatste zijn om te verdedigen dat jij mag vinden over Leterme wat jij wilt, en dat je het mag zeggen en schrijven ook.

Maar ik heb het recht om te vinden dat jij even idioot zijt als 800.000 gewone idioten tesamen, als jij zegt dat "de kiezer" niet bestaat.
Want (en korter kan ik het niet formuleren ik heb hem deze voormiddag nog gezien.

Oud 16 november 2009, 19:49   #39
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar ik heb het recht om te vinden dat jij even idioot zijt als 800.000 gewone idioten tesamen, als jij zegt dat "de kiezer" niet bestaat.
Want (en korter kan ik het niet formuleren ik heb hem deze voormiddag nog gezien.
Ken je soms iemand die "De Kiezer" als achternaam heeft?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be