Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de eerste voorzitter van de EU?
Blair 7 18,42%
Balkenende 8 21,05%
Verhofstadt 3 7,89%
Een ander 20 52,63%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2009, 00:06   #261
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wat mij betreft mag men Urbanus president maken.
Jaja, en dan stuurt André Van Duyn zijn lobbyisten Europa rond terwijl hij halsstarrig beweert dat hij geen kandidaat is ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 00:20   #262
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Jaja, en dan stuurt André Van Duyn zijn lobbyisten Europa rond terwijl hij halsstarrig beweert dat hij geen kandidaat is ...
Pat Condell zou ook kunnen.
Oud 8 november 2009, 03:15   #263
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Contradictio in terminis lijkt me!
Oud 8 november 2009, 10:52   #264
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Des te beter. Maar hou uw noordelijke Calvinisten maar waar ze zijn. Ze kunnen beter aansluiten bij de Denen, de Noren en de Zweden. Allemaal Vikings. Nietwaar Sidharta ?
Beter een calvinist, dan een achterbakse, decadente Belg. Jullie zelfgenoegzaamheid is echt zum kotzen!!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 11:20   #265
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Beter een calvinist, dan een achterbakse, decadente Belg. Jullie zelfgenoegzaamheid is echt zum kotzen!!
Ha, wie we daar weer hebben ! De vuurspuwende Belgenhater, niet gehinderd door enige ernst in zijn postings.

Niks tegen narren hoor. Het kruidt dit forum.
Oud 8 november 2009, 12:11   #266
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, wie we daar weer hebben ! De vuurspuwende Belgenhater, niet gehinderd door enige ernst in zijn postings.

Niks tegen narren hoor. Het kruidt dit forum.
Je kan je beter afvragen waarom mensen als Van Poppel en ik toch zo'n weerzin hebben ontwikkeld tegen de Vlamingen. Vroeger was ik een stuk positiever over de Vlamingen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 12:29   #267
willem1940NLD

Standaard

"Van Poppel" verwijst als naam tamelijk naar het zuiden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Poppel
Oud 8 november 2009, 17:45   #268
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet euforisch worden hé, de Hollanders stonden bij de Jappen bekend als "the red haired barbarians".

"The Dutch are depicted as pale, ugly, red-haired barbarians with large noses".

Doet mij denken aan de Hunnen die ook ooit ONZE gewesten bestookten. Wilde veroveraars.
Roodharige of rauwe barbaren, in tegenstelling tot de gekookte barbaren uit de directe omgeving. (Dat was in ieder geval in China zo).
Oud 8 november 2009, 18:15   #269
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Je kan je beter afvragen waarom mensen als Van Poppel en ik toch zo'n weerzin hebben ontwikkeld tegen de Vlamingen. Vroeger was ik een stuk positiever over de Vlamingen.
Ja, dat vraag ik mij nu ook af sé. Vooral omdat mijn provincie (Limburg) stilaan overbevolkt raakt met inwijkende Nederlanders die het hier allemaal naar hun zin hebben.

In Wallonië ook trouwens. Lees het blad van de Nederwalen. Sta je effe versteld van hé. Die mensen zitten niet te lullen van achter een PC-scherm in een bekrompen Hollands kaashuisje.
Oud 8 november 2009, 18:25   #270
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Roodharige of rauwe barbaren, in tegenstelling tot de gekookte barbaren uit de directe omgeving. (Dat was in ieder geval in China zo).
Nu ja, rekening houdend met wat den Hollander over zichzelf denkt had ik op zijn minst verwacht dat ze hen 'roodharige verlossers' of 'roste edelmannen' zouden genoemd hebben.

Maar 't bleken barbaren te zijn.

Edoch, gelieve niet te panikeren : onze Prince Philippe gaat dat daar allemaal wel rechttrekken
Oud 8 november 2009, 19:11   #271
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, dat vraag ik mij nu ook af sé. Vooral omdat mijn provincie (Limburg) stilaan overbevolkt raakt met inwijkende Nederlanders die het hier allemaal naar hun zin hebben.

In Wallonië ook trouwens. Lees het blad van de Nederwalen. Sta je effe versteld van hé. Die mensen zitten niet te lullen van achter een PC-scherm in een bekrompen Hollands kaashuisje.
Tja, al die Nederlanders kunnen de verlokkingen van de goedkope Belgische huizen niet weerstaan. Geen Nederlander zou daar nog willen wonen als de huizen in Nederland net zo goedkoop zouden zijn. Zelf heb ik ook een aantal jaar in Vlaanderen gewoond, maar dat nooit meer. Ik heb het idee dat een Nederlander het daar alleen kan uithouden als hij/zij niet al te veel met Vlamingen te maken heeft in het dagelijks leven. Dus vooral mensen die wonen in Belgie maar werken in Nederland, of gepensioneerden en renteniers.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 8 november 2009 om 19:11.
Oud 8 november 2009, 19:22   #272
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, al die Nederlanders kunnen de verlokkingen van de goedkope Belgische huizen niet weerstaan. Geen Nederlander zou daar nog willen wonen als de huizen in Nederland net zo goedkoop zouden zijn.
Maak uzelf maar blaaskens wijs. Ik zie beroepshalve dagelijks de plannen van de optrekjes van Nederlanders in onze regio. Inclusief "fitnissroom" (sic) en zwembad. Ook voor de gewone Belg niet te betalen. Bovendien worden hierdoor de grondprijzen fors omhoog gedreven zodat de modale Limburger niks betaalbaars meer vindt. Google dat maar eens na.

En allen zeggen ze mij : "Mijnheer, Nederland is onleefbaar geworden ! Wie het financieel kan, komt naar België"

Sorry hoor. Ik wou je geen complexen bezorgen. Maar de waarheid heeft zijn rechten.
Oud 8 november 2009, 19:29   #273
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maak uzelf maar blaaskens wijs. Ik zie beroepshalve dagelijks de plannen van de optrekjes van Nederlanders in onze regio. Inclusief "fitnissroom" (sic) en zwembad. Ook voor de gewone Belg niet te betalen. Bovendien worden hierdoor de grondprijzen fors omhoog gedreven zodat de modale Limburger niks betaalbaars meer vindt. Google dat maar eens na.

En allen zeggen ze mij : "Mijnheer, Nederland is onleefbaar geworden ! Wie het financieel kan, komt naar België"

Sorry hoor. Ik wou je geen complexen bezorgen. Maar de waarheid heeft zijn rechten.
Als het allemaal zo goed is in Vlaanderen, waarom ben ik er dan gillend weggevlucht? En zo ken ik er nog veel meer. Allemaal mensen die er kwamen studeren of werken. Mijn ervaring is dat alleen de gepensioneerden en de renteniers het daar uithouden.
Oud 8 november 2009, 20:42   #274
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het allemaal zo goed is in Vlaanderen, waarom ben ik er dan gillend weggevlucht? En zo ken ik er nog veel meer.
Als het allemaal zo slecht is in Vlaanderen, waarom kom je hier dan je hart uitstorten op een Vlaams forum ???
Oud 8 november 2009, 21:54   #275
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Als het allemaal zo slecht is in Vlaanderen, waarom kom je hier dan je hart uitstorten op een Vlaams forum ???
Haat en liefde liggen dicht bij elkaar.
Dat is nu eenmaal ons lot, door de geschiedenis van Nederland en Vlaanderen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 22:10   #276
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat ik de Vlamingen nog niet helemaal heb opgegeven. Ergens hoop ik dat ze op een dag volwassen worden. Ik wil van Vlaanderen en de Vlamingen kunnen houden. Maar jullie maken dat altijd zo verdomd moeilijk.
Oud 8 november 2009, 22:27   #277
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ik de Vlamingen nog niet helemaal heb opgegeven. Ergens hoop ik dat ze op een dag volwassen worden. Ik wil van Vlaanderen en de Vlamingen kunnen houden. Maar jullie maken dat altijd zo verdomd moeilijk.
Tja, het zijn nu eenmaal Vlamingen en geen Hollanders. Noeste hardwerkende Vlamen. Geen roste uitbuiters.
Oud 9 november 2009, 12:22   #278
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ja, rekening houdend met wat den Hollander over zichzelf denkt had ik op zijn minst verwacht dat ze hen 'roodharige verlossers' of 'roste edelmannen' zouden genoemd hebben.

Maar 't bleken barbaren te zijn.

Edoch, gelieve niet te panikeren : onze Prince Philippe gaat dat daar allemaal wel rechttrekken
Ach gezien het feit dat die 'barbaren' een aantal eeuwen als enige handelsprivileges hadden, dan geeft dat ook te denken wat ze dan wel niet van die andere barbaren vonden?
Oud 9 november 2009, 16:10   #279
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, het zijn nu eenmaal Vlamingen en geen Hollanders. Noeste hardwerkende Vlamen. Geen roste uitbuiters.
Kun jij geen leven opbouwen Descartes Jr? Kun je werkelijk niets anders als mijn volk beledigen? Heb je zo weinig respect voor anderen.
Misschien zou je eens kunnen proberen andermans verschillen te accepteren en niet te doen alsof iedereen maar gelijk moet zijn aan jouw. Want ik zal je eens een les leren: iedereen is anders, dus dat waanidee kun je snel opgeven denk ik zo. Leer je les uit de geschiedenis. Samenwerking loont beter als afgusnst en haat.

Maargoed aan jouw de keuze natuurlijk. Je kunt net zo goed blijven blaten over Hollanderhaat en Franstalige suprematie enzo, jij je zin. Maar weet dat je daar meer mensen mee hebt als dat je er helpt. Dank je ^^

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 08:03   #280
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik ben niet links, maar ik hoop Blair (dan Verhofstadt en ten slotte Balkenende), maar dat zal wel betekenen dat Balkenende zeker kans maakt...
Van Rompuy maakt de meeste kans.
Het is natuurlijk wel een probleem ,dat Belgische politici erg Latijns gericht zijn en geen feeling hebben voor Noordelijke landen en de VS.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be