![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom geen commentaar op het volgende, "dat blijkbaar aan je aandacht is ontsnapt", speciaal voor jou dus:
Zoals bekend staat, worden er in de maand december van elk jaar diverse feesten ter gelegenheid van diverse evenementen gevierd: Sint Nikolaas, kerstmis en nieuwjaar. Deze feesten zijn niet voor moslims bedoeld, en mogen zij volgens hun geloof geen deelname aan betuigen, met andere woorden: deze feesten zijn voor hen streng verboden (Haram). Toch zien wij sommige zwakke moslims ter deze gelegenheden cadeautjes kopen, kerstkaarten versturen, vuurwerk kopen, oud en nieuw vieren etc. Wij als moslimbroeders voelen ons verantwoordelijk voor hen, en willen wij hen middels deze informatie waarschuwen voor de toorn van Allah, die op hen zal neerkomen, als zij blijven deelnemen aan deze feesten. En misschien dat wij, bij het lezen van zoveel gevaarlijke achterlijke praat ook geen begrip moeten tonen voor "Arabische letters", dacht je het niet? Daarom reageren we nog niet zoals in de tekst hierboven, nietwaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door andev : 3 november 2009 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kafferen op diegenen die de oorzaak zijn van problemen, niet op de velen die zich daar niets van aantrekken en geen last verkopen! Wanneer we het hebben over de Duitse nazi's vallen we toch ook het Duitse volk niet aan, akkoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Integratieproblemen zijn een realiteit, maar die kan je niet oplossen door ten strijde te trekken tegen een bepaalde taal, godsdienst of kledingstuk. Integratieproblemen moeten aangepakt worden door te werken op die gebieden waar het fout loopt: onderwijs, werkloosheid, taalarmoede en sociale isolatie, discriminatie, criminaliteit, enz. Dus om de vraag te beantwoorden: nee die Arabische chocoladeletter zal de integratie niet bevorderen, maar daar is ze ook niet voor bedoeld.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
En overigens, niet "de moslims" of zelfs niet sommigen moslims zijn de oorzaak van de miserie, maar de heersende klasse die bewust een onderklasse creëert om de arbeidersklasse te verdelen. Want een verdeelde arbeidersklasse is een verzwakte arbeidersklasse.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wake up. We leven niet meer ten tijde van Daens. De abeidersklasse heeft tegenwoordiger een fermette met 1 of 2 4X4 op de oprit, dienstencheques voor de kuisvrouw, een internetaansluiting en een abonnement bij de afhaal-Italiaan. Allemaal via een inkomen die de heersende klasse uitbetaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Als er een heersende klasse is, wat zijn dan die lieden die daar niet toe horen, volgens jou?
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind de 'heersende' klasse ook een gedemodeerde term. Ik gebruik liever 'de ondernemende klasse'. Dat zijn die die initiatief nemen in tegenstelling tot die die geen initiatief nemen en liever solliciteren bij de eerste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geen term zoals "jongeren" waarbij iedereen nu wel snapt wat hij/zij moet snappen? Noord-Afrikanen misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noord-Afrikaanse en andere hangjongeren daareentegen... Het gaat dus niet om het kledingstuk, de vreemde-taal-opschriften, de godsdienst enz...maar om de personen die we daarmee associëren! En de gebieden waar het fout loopt (en uiteraard onze schuld is, nietwaar!): onderwijs, werkloosheid, taalarmoede enz enz: het is hoog tijd dat iedereen begint te beseffen dat we dat gewoon niet kunnen oplossen! Geen kwestie van schuld of van niet willen of van "racisme"! We hebben al meer en meer problemen om onze eigen mensen aan het nodige te helpen laat staan dat men nog tienduizenden "ingevoerden" ook moet bedienen! Als kiesvee voor bepaalde partijen, dat moet wel lukken, ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit de rest van je post blijkt dat je deze topic weer aan de tot op de draad versleten kapstok van het extreem rechts discours wil ophangen. Spijtig.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() A'ge't ni'lust , ni'kopeu , simpel toch !!
Wa'ni'lus , kope'kik ni' zunne ![]() Ik lust genne sjoekolat , zen'k dan neun vremde meens ?? Seriues: Ik lust inderdaadgeen chocolade ![]() heel heisa omwille chocolade vormvan Arabische letters ![]() http://www.weber-chocolade.nl/produc...tjesschaal.jpg
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 7 november 2009 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Arabisch/Nederlandse uithangborden zijn een uiting van cultuur, Arabische uithangborden/opschriften, Arabische verkiezingsfolders, hoofddoeken en aanverwanten zijn een OPDRINGEN van cultuur, en het VERZETTEN tegen en VERWERPEN van onze cultuur. Hoe zou jij de 'integratieproblemen' oplossen? Het valt me toch redelijk op dat dit bij sommige bevolkingsgroepen meer voorkomt dan bij anderen. Een vraagje: moeten WIJ dat oplossen? Zijn WIJ daar verantwoordelijk voor? Is het nog een integratieprobleem als hetzelfde generaties lang aanhoudt? Zijn we niet net iets té tolerant, en zijn we als brave Vlamingen niet iets te naïef door alles op onszelf te steken? Ik stel dat per definitie: Taalarmoede=problemen op school=geen diploma/werkloos= criminaliteit, sociale isolatie en discriminatie, of had jij daar een ander idee over? Die 'integratieproblemen' (ik noem het eerder streken door uitschot van slechte wil) moeten opgelost worden door het probleem bij de wortel aan te pakken, en dat is...? Het je een probleem, los dan de oorzaak op. Sinds wanneer hebben we deze problemen? Weet je het zelf nog? Ben ik dan medeverantwoordelijk voor dat volk dat mijn buurvrouw verkracht, de auto van mijn man en de fiets van mijn dochter steelt, mijn zoon drugs probeert aan te smeren, mijn vriendinnen eerst uitscheldt voor hoer en ze daarna besteelt en tegen de grond slaat? Zo had ik het zelf nog niet bekeken. Verdorie, ik ben een slecht mens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Maar de echte grote kapitalist, die teert enerzijds op de kapitalen die de generatie voor hem heeft voortgebracht, of die gokt met het geld van anderen. Kijk naar al die pensioenfondsen, naar het Fortis-debacle etc. Geld bijeengebracht door massa's kleine spaarders, waar een stel aandeelhouders eens grote sier mee gaan maken. En wanneer het misloopt betalen ze zichzelf alsnog een royale bonus uit.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat die chocolade Arabische letters een eerste stap kunnen zijn waardoor de moslims onze feesten leren waarderen.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het op neer komt in dit geval: denk je dat er hier ook reacties zouden staan indien Chinezen chocoladeletters in hun tekens in de winkel zouden leggen??? Neen dus. Leg jij maar uit waarom er juist en steeds opnieuw ivm met "die bepaalde groep" reacties komen, en ivm de vele andere groepen niet, ook al gaat het zoals nu over ... chocoladeletters??? En de vraag stellen = "extreem rechts discours"??? Als dat niet gemakkelijk is! Afgezaagd? Inderdaad, maar aan de opdringerigheid en langzaam binnensluipen in de maatschappij komt er ook geen eind. Kerststalletjes en Sinterklaas enz zouden beter verdwijnen en we vervangen ze door ... Indien er geen opmerkingen meer over gemaakt worden "want het is toch afgezaagd" dan slagen ze nog tien keer rapper in hun opzet zeker? Trouwens, ik dacht onlangs ergens een artikel gelezen te hebben waarbij de Hema zelf allesbehalve gelukkig was met het initiatief... omdat ze ook wel snapten wat voor reacties er zouden volgen... Raar hé! Laatst gewijzigd door andev : 8 november 2009 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- oude mensen (autochtonen only) van de metroroltrappen gooit en er met hun handtas vandoor gaat - de vrouwelijke leerkracht (autochtonen only) buiten de schoolmuren opwacht en intimideert - de ziekenhuisarts uitscheldt en in elkaar slaat omdat hij vrouw of zus moslima aanraakt - meisjes voor hoeren uitscheldt als ze te kort gerokt zijn - een flik in dienst neerknalt en anderen aanvalt - schoolmeisjes intimideert tot het dragen van de hoofddoek - in bendes buurten onveilig maakt en met kalanishkovs op flikken schiet - in bendes gewapende roofovervallen pleegt, homejackings, carjackings - systematisch aanzet tot haat tgo niet-moslims - systematisch westerse vrijheden misbruikt om aan islamistische opdringerij te doen - getuigt van een uitgesproken integratie-onwil, van generatie op generatie, in tegenstelling tot andere allochtonen etc. etc. etc. In onze maatschappij blijkt uit de feiten dat linkse en extreemlinksen door hun immer vergoelijkend discours en gedoogbeleid, de objectieve bondgenoten van de gore racisten geworden zijn en vooral willen blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |