Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2009, 01:50   #641
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik begin die professor brisset erg leuk te vinden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 13:24   #642
polycarpe B. Brisset
Burger

polycarpe B. Brisset's schermafbeelding

Standaard Jeaninne Brisset, echtgenote van het Genie, lucht haar hart

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Och Meneer Mitgard, dat is heel vriendelijk van U, maar nu onze Polycarpe een paar uur het huis uit is naar de postzegelruilbeurs kan ik u toch schrijven dat het geen pretje is met zo ene in één huis te moeten wonen.
Onze Paul is altijd een rare geweest, maar de laatste tijd is hij wel héél raar gaan doen. Dat komt met het Internet.
Hij is de hele tijd bezig theorieën te bedenken waarin Afrikanen en zwarte Egyptenaren voorkomen. De Egyptenaren zijn Afrikanen, de zwarte Egyptenaren hebben álles uitgevonden (de meetkunde omdat de drie pyramiden in een driehoek staan; de gloeilamp; de teenslippers - álles), de Belgen komen uit Egypte, de Amerikanen ook, de Chinezen spreken een Afrikaanse taal en waren ook zwart, en de Grieken ook, en, sinds hij die meneer Godfried gevonden heeft, is hij ook bezig met de adel en het koningshuis. Als daar maar geen last van komt.
Hij kan zijn theorieën niet voor zich houden. Op de camping (wij verhuizen in de zomer naar een camping want Paul heeft ruzie met de buren - álle) houdt hij in de cafetaria lezingen over de Zwarten in Egypte, Cheikh Anta Diop en zo. Voor iedereen die wil komen lachen en spotten. Ik ben daar erg beschaamd over maar op mijn leeftijd kan ik niet meer scheiden.
Ik moet terug zelf boodschappen doen (ik kan niet meer spreken wegens een hersenbloeding, ik kan Paul dus ook niet tegenspreken), want Paul mag bij de slager niet meer binnenkomen. Racisme zegt hij. Ik weet dat hij bij de slager ruzie had met Madame de Hemptinne, die van adel is, en die hij heeft willen overtuigen dat ze een negerin was, met allerlei details over haar uiterlijk. En aan Madame Vanschriek die een paar sneden "heps" (hesp) wilden heeft hij gezegd dat heps een Egyptisch woord was.
In het dorp noemen ze hem de zotte professor. En mij vragen ze "wanneer ze Paul komen halen". En ik kan niets terugzeggen.
En volgende zomer wil Paul naar Senegal, Hij wil de Universiteit Cheikh Anta Diop gaan zien. En daar de grond kussen van "de bakermat van de beschaving". Als de politie hem daar maar niet oppakt. Hij heeft ook brieven aan de President van Senegal geschreven, maar die heeft niet geantwoord. Wij hebben geen geld voor zo'n reis maar Paul is hard aan het sparen, er is bijna geen eten in huis.
Paul klampt op straat Zwarten aan om over Cheikh Anta Diop te praten, maar de meesten lopen weg. Mamadou Diarré van een paar huizen verder spreekt wél met hem, maar die probeert geld te lenen.
Ik zei het al, het is geen pretje met een "groot geleerde" in huis te zitten. Zou Madame Codfried het soms ook zo lastig hebben?
Enfin, ik ga U met rust laten, ik moet nog een rabarbertaart bakken.
Voor de rest gaat alles goed in de mate van het mogelijke, we overleven zo goed en kwaad het kan, en ik hoop van U hetzelfde.
Uw Jeaninne
Oud 9 november 2009, 16:47   #643
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Heerlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 19:30   #644
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

het afrocentrisme stelt dat afrikanen en hun afstammelingen een grotere rol hebben gespeeld in de westerse (maar ook de oosterse) geschiedenis dan tot nog toe werd aangenomen

...
Deze 'stelling' is niet gehéél foutief.

Het ziet er echter wel naar uit dat nogal wat afrocentristen zich in deze materie ferm vergalopperen en de pedalen kwijt raken.

En dat vind ik persoonlijk erg jammer.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 19:42   #645
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af of hij een afstammeling is van de vermaarde patafysicus Jean-Pierre Brisset.

Oud 9 november 2009, 20:00   #646
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard Mobutu was Blank!

Beste collega´s,

Het zal U, als scherpe observatoren van de media, niet ontgaan zijn dat de Congolese en later Zaïrese President Mobutu Sese Seko Kuku Ngbendu wa Za Banga in zijn publieke verschijning rijk geschakeerd was, van héél zwart tot bijna blank. En hoe heette hij eigenlijk? Wie zijn zijn ouders?

Sommigen beweren dat hij in 1930 geboren was als onecht kind van een Joodse pater scheutist (Raymond Klepkens) en de echtgenote van een verpleegster uit Hamont-Achel, Geneviève Coeckoeckx. Hij was dus blank, onecht kind van blanken. Een schande die moest verborgen worden, reden waarom we vrijwel niets weten over zijn jeugd: hij werd in een katholiek internaat weggestoken.

De bewijzen stapelen zich op:

1. Het was ondenkbaar dat de Belgen een Zwarte aan de macht zouden helpen - ze hadden nét Lumumba om die reden om zeep gebracht.
2. de foto's van "Mobutu" vertonen niet hetzelfde zwart. Naargelang de schmink voorhanden was, werd Mobuto blanker of zwarter. Kijk maar naar de bewijzen: van héél zwart naar wit.
3. Er is inconsistentie in zijn naam. Geboren als Joseph-Désiré, probeert hij die naam kwijt te geraken. Uiteindelijk vervangt hij die naam door een rits epitheten, waarin de scherpe observator nog de Kuku herkent.
4. De broer van Mobutu, Henry, lijkt op hem als twee druppels water. Zie de foto's : verbluffende gelijkenis!! Dan valt meteen op dat Mobutu Blanke gelatstrekken heeft.
5. Waarom laat Mobutu zich tekenen, als hij zich evengoed kon laten fotograferen?
6. Mobutu had verschillende huizen in België. Hij was een Blanke Belg in hart en nieren.

Academische groeten
Prof. Polycarpe B. Brisset
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Mobutus.JPG‎
Bekeken: 142
Grootte:  56,2 KB
ID: 58957  

Oud 9 november 2009, 20:13   #647
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vraag me af of hij een afstammeling is van de vermaarde patafysicus Jean-Pierre Brisset.
Mijn grootvader was een neef van de Prins der Denkers, Jean-Pierre Brisset, die bewezen heeft dat de Mens van de Kikker afstamt, voornamelijk op basis van linguïstische argumenten (quoi? Kwa!). Zijn Belangrijk Boek "La Grande Nouvelle" is nog steeds in druk. Ik stuur U hierbij zijn portret.

Het linguïstische werk van Cheikh Anta Diop "Parenté génétique de l’egyptien pharaonique et des langues négro-africaines" gebruikt dezelfde linguïstische methoden als mijn oudoom, die dus eigenlijk de eerste was (als men Johannes Goropius Becanus buiten spel laat). Om het voor de leek samen te vatten: "als het goed klinkt, is het juist", wat later een adagium van het Afrocentrisme werd.

Vorig jaar heb ik brieven gestuurd naar de Senegalese President om te vragen de Universiteit Cheikh Anta Diop te hernoemen naar Université Jean-Pierre Brisset. Zonder resultaat. Ondankbare wereld.

Uw Polycarpe
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 9 november 2009, 20:40   #648
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht

... Ik stuur U hierbij zijn portret.

...

Ondankbare wereld.

Uw Polycarpe

Geachte heer Brisset,

de ontegensprekelijk kwaliteit van uw genetisch erfgoed doet mij plezier, en ik wens u hetzelfde toe.

Ik hoop u hierbij ook nog een hart onder de riem te kunnen steken:

dank u zéér voor het portret.

Of, om het in het Wolof te zeggen: jërëjëf.

Vriendelijke groet,

djimi

Oud 9 november 2009, 20:50   #649
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Geachte heer Brisset,

Of, om het in het Wolof te zeggen: jërëjëf.
Niokobok!
Oud 9 november 2009, 21:11   #650
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ge zijt er maar wat op los aan het fantaseren. Maar dat is beter dan u een zesde keer te rukken vandaag he
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 21:17   #651
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Maar dat is beter dan u een zesde keer te rukken vandaag he
Meneer onze Paul is efkens het huis uit. Ik zal het hem zeggen als hij terug is.

Jeaninne
Oud 9 november 2009, 23:15   #652
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meneer onze Paul is efkens het huis uit. Ik zal het hem zeggen als hij terug is.

Jeaninne
Ik dacht dat je niet kon praten vanwege een hersenbloeding.
Oud 9 november 2009, 23:25   #653
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik dacht dat je niet kon praten vanwege een hersenbloeding.
tis te zeggen, bij wijze van spreken, enfin, zwijgen.
Oud 10 november 2009, 23:07   #654
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard Beethoven, Bach, allemaal Zwart

Beste collega's,

Had ik er nog, zouden de haren mij te berge rijzen als ik zie hoe die valsche Blanken alle Groten der Aarde gewit hebben. Onze Geleerde Collega Kwaku Person-Lynn beweert terecht in zijn artikel over Beethoven: We have all been fed false information [..]. Ik hoop dat u in het vervolg de negerde negende symfonie zult beschouwen als een Monument van Afrikaans Kunnen. Bijgaande illustratie (links van Kwaku, rechts uit het Internet) bewijst ook dat iemand één van de twee conterfeitsels heeft gePhotoshopt. Alles is waar in het artikel, behalve misschien [..] considered Europe’s greatest classical music composer. Niet overdrijven,
Nu is het de beurt aan den Bach. Diens zwarte kop is aan het licht gebracht door madame Wilkinson. Hier. Khaddet gedacht. Bach is geen Blanke naam, dat moet een verschrijving zijn van Mbacké. Dát is pas de greatest composer!, beste Kwaku. Das Wohltemperierte Balafon!
Als afstammeling van neef van de linguïst Jean-Pierre Brisset, die aantoonde dat de Mens van de Kikker afstamt, kan ik niet nalaten om het Gelijk van mijn oudoom toch nog even te illustreren aan de hand van de naam Kwaku. Maar dat doet niet terzake.
Was het niet zo laat zou ik aan mijn studie over Mozwart beginnen. Heeft iemand van U soms ergens een schedel van Mozart?

Uw Polycarpe
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 11 november 2009, 00:23   #655
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Das Wohltemperierte Balafon!

...
Z�*�*�*�*�*lig !

Oud 11 november 2009, 10:07   #656
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard

Geëerde collega's,

De website van Dr. Kwaku is een juweeltje van geleerdheid. Wat de Afrikanen allemaal niet aan de Europeanen geleerd hebben! In het artikel The Moors Bring Civilization To Europe, lezen we:
the Moors showed the Europeans how to increase the fertility of their soil to sustain larger growth and harvest. They introduced such items as: rice, cotton, oranges, bananas, coconuts, maize, medical herbs and introduced food preservation and storage in order to survive the harsh winters. The Moors introduced the use of water wheels, aqueducts, paved streets and windows
Zij hebben de geplaveide straat uitgevonden (zoals in Afrika), en de vensters.
En hebben hier de teelt ingevoerd van bananen en kokosnoten, zodat wij in de winter gewoon de tuin in kunnen voor een banaan. Dank U Afrika!
Tot voor kort meende ik dat bananen Duits waren (ik las ergens Kauft deutsche Bananen). Fout dus. Wij moeten ons wereldbeeld grondig herdenken.

begin met uw kinderen: stuur ze naar de Dr. Kwaku's Youth Class. Dat zal ze leren. Betaling met Visa, Master AMEX en Diners.

Oud 11 november 2009, 10:31   #657
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

WAS BACH BLACK?

http://racehist.blogspot.com/2008/03...swarthoid.html
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 10:35   #658
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste collega's,

Had ik er nog, zouden de haren mij te berge rijzen als ik zie hoe die valsche Blanken alle Groten der Aarde gewit hebben. Onze Geleerde Collega Kwaku Person-Lynn beweert terecht in zijn artikel over Beethoven: We have all been fed false information [..]. Ik hoop dat u in het vervolg de negerde negende symfonie zult beschouwen als een Monument van Afrikaans Kunnen. Bijgaande illustratie (links van Kwaku, rechts uit het Internet) bewijst ook dat iemand één van de twee conterfeitsels heeft gePhotoshopt. Alles is waar in het artikel, behalve misschien [..] considered Europe’s greatest classical music composer. Niet overdrijven,
Nu is het de beurt aan den Bach. Diens zwarte kop is aan het licht gebracht door madame Wilkinson. Hier. Khaddet gedacht. Bach is geen Blanke naam, dat moet een verschrijving zijn van Mbacké. Dát is pas de greatest composer!, beste Kwaku. Das Wohltemperierte Balafon!
Als afstammeling van neef van de linguïst Jean-Pierre Brisset, die aantoonde dat de Mens van de Kikker afstamt, kan ik niet nalaten om het Gelijk van mijn oudoom toch nog even te illustreren aan de hand van de naam Kwaku. Maar dat doet niet terzake.
Was het niet zo laat zou ik aan mijn studie over Mozwart beginnen. Heeft iemand van U soms ergens een schedel van Mozart?

Uw Polycarpe
IS HET JULLIE OPGEVALLEN DAT OOK VANDAAG DE INTERNATIONALE MUZIEKSCENE OVERHEERST WORDT DOOR ZWARTE MUSICI EN ZWARTE MUZIEK, SOMS GESPEELD DOOR WITTEN VOOR WITTEN DIE GEEN CD'S VAN ZWARTEN WILLEN KOPEN?
Oud 11 november 2009, 10:39   #659
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Geëerde collega's,

De website van Dr. Kwaku is een juweeltje van geleerdheid. Wat de Afrikanen allemaal niet aan de Europeanen geleerd hebben! In het artikel The Moors Bring Civilization To Europe, lezen we:
the Moors showed the Europeans how to increase the fertility of their soil to sustain larger growth and harvest. They introduced such items as: rice, cotton, oranges, bananas, coconuts, maize, medical herbs and introduced food preservation and storage in order to survive the harsh winters. The Moors introduced the use of water wheels, aqueducts, paved streets and windows
Zij hebben de geplaveide straat uitgevonden (zoals in Afrika), en de vensters.
En hebben hier de teelt ingevoerd van bananen en kokosnoten, zodat wij in de winter gewoon de tuin in kunnen voor een banaan. Dank U Afrika!
Tot voor kort meende ik dat bananen Duits waren (ik las ergens Kauft deutsche Bananen). Fout dus. Wij moeten ons wereldbeeld grondig herdenken.

begin met uw kinderen: stuur ze naar de Dr. Kwaku's Youth Class. Dat zal ze leren. Betaling met Visa, Master AMEX en Diners.

In mijn meest favoriete film allertijden LIAISONS DANGEREUSE zegt Glenn Close over Chevalier Danceny: 'As a true intellectual he is intensely stupid!

Ik begin nu in te zien dat mijn theorie Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) ook voorkomt uit mijn Surinaamse achtergrond. Toen ik opgroeide was de president zwart, de rechters waren zwart, de chirurgen waren zwart, advocaten, priesters, bisschop, dominees, docenten, voorzitter van de Anton de Kom universiteit etc. Het idee dat zwarten meer zijn dan schoonmakers, voetballers en muziekkanten is voor mij vanzelfsprekend.

Daarnaast begrijpen alle Surinamers iets van genetica door te kijken naar zichzelf en hun families, om te weten dat zwarte families wit kunnen worden in vier generaties, maar dat ook witte families zwart kunnen worden als ze stug met zwarten trouwen. Zwarten vormen namelijk een zeer gevarieerde groep; van heel licht tot heel donker, blauw zwart zelfs.

Omdat men zich in Europa afsluit van andere culturen, omdat men zijn eigen genocidaal samenraapsel als superieur beschouwt en zichzelf als de standaard van beschaving beziet, heeft dialoog weinig zin. Hier hebben wij een oude clown die zijn eigen onvermogen en achterlijkheid verheft tot wetenschap. Door mijn draad te lezen kan hij antwoorden vinden op al zijn vragen of mij tenminste vragen stellen. Maar neen, hij weet alles beter dan zwarten en wat hij niet begrijpt is dus negeronzin.

Egypte ligt in Africa en alle bewijzen zeggen dat het een zwarte beschaving is van 10.000 jaar oud. Europa is pas sinds 1500 een beschaving. Kan deze professor verklaren waarom men in Europa sinds de late Middeleeuwen zwarte madonna's vereert, zwarte afbeeldingen van god de vader en zijn buitenechtelijke zoon aanbidt? Als wit superieur is, waarom een zwarte god aanbidden in je grootste kathedralen, ook in het Belgische?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 11 november 2009 om 10:51.
Oud 11 november 2009, 11:06   #660
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Bach en Van Beethoven zijn Europeanen en afstammelingen van de eerste, de oorspronkelijke Afrikanen die 43.000 jaar geleden naar Europa kwamen: de Grimaldi Mens. Er bleef blijkbaar altijd contact met Africa en Van Sertima beschrijft o.a. aanwijzingen van Egyptische Tin-kolonies in Spanje. In de klassieke wereld (800BC-300AD) leefden zwarten waarvan men vele sympathieke beschrijvingen en afbeeldingen treft omdat er geen discriminatie op kleur bestond. Frank F. Snowden schrijft hierover in Blacks in Antiquity(1971).

Kleur werd correct begrepen als een aanpassing aan het klimaat en zei niets over de persoonlijke merites. In de Middeleeuwen schreef men over de blauwe mannen, die ook onder de Vikings werden gesignaleerd. (500-1500). Aan het eind van de Middeleeuwen verschijnt de Moor in de Westerse kunst, met o.a. een zwarte koning bij de geboorte van Jezus. In 1500 was dit thema in heel Europa in de mode. Dat kan, samen met de zwarte madonna's en zwarte Jezussen alleen betekenen dat de elite zwart was en zich superieur aan het grauw, de witten waanden en hen overheersten.

Een deel van de oorspronkelijke Europese zwarten had militaire macht en wetenschappelijke kennis en werden door een strenge discipline een adel; blauw bloed, afstammelingen van blauwe mannen. Beschreven en vaak afgebeeld als zwarte en gekleurde mensen, een gefixeerd mulatten ras dat nooit door zou kunnen gaan voor wit. Strenge endogamie, waarvan soms werd afgeweken als de partner heel rijk was, maar dan toch liever iemand van de zwarte burgerij dan een witte.

Net zoals men vandaag witte suprematie heeft, kende men in 1500-1789 zwarte suprematie. Om mijn theorie te begrijpen moeten witten eerst goed naar zichzelf kijken, beseffen dat zij afstammen van albino's, uit zwarten komen, verder niet verschillen van zwarten en dus totaal niet superieur zijn aan zwarten. Ze zijn ook niet van nature beschaafder dan zwarten, behalve als men het vermoorden en het bestelen van volkeren over de hele wereld als een uiting van beschaving beschouwd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be