![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Banneling
|
![]() Krab je ***, vent.
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2009 om 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Banneling
|
![]() Niet alles, maar alleen fascisten kunnen er verantwoordelijk voor zijn dat fascisten tegen België zijn/waren. Niet allemaal trouwens: de fachos van het Front National zijn pro België en toch noem ik die fascisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
|
![]() Citaat:
Vanzelfsprekend moet je alle omstandigheden in ogenschouw nemen maar de tweede WO is dermate voldoende gedocumenteerd en er zijn zoveel ooggetuigeverslagen dat wij best een weloverwogen oordeel kunnen vormen. En zonder ergens meteen waarde-oordelen aan te hangen kun je best vaststellen dat mensen op een bepaald moment een goede of foute keuze hebben gemaakt. Die keuze loopt beslist niet altijd parallel met het al dan niet behoren tot het ''goede'' of het ''foute'' kamp. Maar door alle foute keuzen te vergoeilijken of goed te praten doe je onrecht aan degenen die in dezelfde omstandigheden wél de juiste beslissing hebben genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ander gezeik dan wel?
![]() |
#328 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat mij vooral stoort is dat het merendeel hier gemakkelijkheidshalve de winnaars als de goeden bestempeld en de verliezers als de slechten. Ik zie niet in waarom ik iemand die zich aansloot bij het nazistisch leger onmiddellijk moet veroordelen en iemand die zich aansloot bij het communistisch verzet als een held moet bezien. Dat zou betekenen dat ik moet meegaan in die dualistische wereldvisie waarin men de mensen opdeelt in de goeden en de slechten. Zo werkt het volgens mij helemaal niet. Het punt is dat dit spelletje nog altijd tot de nasleep behoort van de oorlog zelf. De verliezers waren de rechtsen, de winnaars de linksen. Rechts is dus foei en links is cool. De rechtsen zijn stout want ze hadden genocides en concentratiekampen. De linksen hadden dat eigenlijk ook allemaal maar dat kan blijkbaar niemand iets schelen.
![]() |
![]() |
#329 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Waar komen linksen bijéén om de collaborateurs en kampenbouwers te herdenken?
![]() |
#331 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een groot deel van rechts heeft tenminste het lef om toe te geven: ja, dat waren wij, wij hebben die dingen gedaan omdat het klopte met onze ideologie. Terwijl links zijn handen wast in onschuld en zegt: dat was niet het ware communisme. Het gaat zelfs zover dat jullie dingen zoals het Stalinisme als fascistoïde gaan bekijken. Alsof jullie eigen fouten de schuld waren van de andere kant. Dit is ook waarom links momenteel in het slop zit en rechts een opmars maakt. Rechts erkent wat het heeft gedaan en leert vanuit zijn fouten, terwijl links doet alsof er niks aan de hand is en gewoon verder gaat zoals ze altijd al hebben gedaan.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 10 november 2009 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
|
![]() Citaat:
Vele communisten hebben zeer actief de stalinistische degeneratie bevochten, en dat nagenoeg altijd met de dood bekocht. Alexandra Kollontai was de eerste, maar verder hebben Trotski, Zinoviev, Kammenenv, Uritsky, Boecharin, Preobrazhensky et stalinisme bevochten, en werden vermoord. In de jaren '70 werd Rudolf Bahro nog door de Oostduitse Stasi opgepakt omwille van zijn oppositie op de gang van zaken. (Zijn later bochtenwerk bij die Grünen zijn minder te appreciëren.) Verder hebben mensen zoals Roy Medvedev, Ernest Mandel, Peter Taaffe en vele anderen een genadeloze kritiek op het stalinisme geleverd. Een groot deel van Links heeft zich inderdaad niet te schamen voor het stalinisme, ze hebben het actief bevochten op een moment dat dat zeer gevaarlijk was.
![]() |
![]() |
#335 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet dat mijn verhaal van daarnet weinig nuances bevat maar soms moet je al eens veralgemeningen gebruiken. Anders zijn we volgend jaar nog bezig met duidelijk te maken wat ons standpunt is. Ik hoop dat je begrijpt dat ik het niet heb over individuele gevallen maar eerder over bepaalde "denkstromingen" die door grote groepen van mensen gedragen worden.
![]() |
![]() |
#337 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Es darf nicht sein, dass letztendlich je die Frustrierten über das Schicksal [Flanderns] bestimmen" - Edmund Stoiber Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 10 november 2009 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#339 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnu, de grote stroming van links is zich nog steeds bij de kapitalisten en de liberalen aan het excuseren voor de Stalin-terreur, net zoals rechts nog steeds complexen heeft t.a.v. de nazi-periode en dan maar een die-hard Zionisme aanhangt om "zich te doen vergeven". FDW is daar een goed voorbeeld van.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 10 november 2009 om 14:53. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik was me blijkbaar een beetje te hard aan het fixeren op de radicalere elementen.
![]() |