Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2009, 18:24   #461
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
als ge goed doorgezopen hebt kan dat zo klinken ja
Moest ik flink doorgezopen hebben dan zou ik Vlaams-Nationalist zijn met een lidkaart van LDD op zak.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 18:24   #462
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

1. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee dat we de gewaarborgde vertegenwoordiging van de Nederlandstaligen in Brussel opgeven in ruil voor de opheffing van de federale pariteit.

2. Ik vraag me echter zeer af of ze daar in Franstalig België ook zo zullen over denken.
1. Ik evenmin.

2. Ik ook.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 18:34   #463
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zit je met de poepers? Alle kaakslagen die de Vlamingen op federaal niveau de Franstaligen geven zullen met interest teruggeven worden aan de Brusselse Vlamingen. De enigste en veruit snelste manier om het aantal Brusselse Vlamingen te vergroten is Brussel uit te breiden en niet door een ijzeren gordijn op te trekken tussen Brussel en de randgemeenten (waarvan u aan de verkeerde kant dreigt te komen wonen.) Niet dat ik een voorstander ben van de uitbreiding van Brussel maar als u meer Vlamingen wenst in Brussel is dat de enigste manier. Alle indicaties tonen aan dat het er steeds minder worden en dat de Vlamingen er helemaal niet in slagen (en ook geen moeite doen) om de allochtonen en expats voor hun zaak te winnen. Hoe zou het ook. Exptas en allochtonen passen ook niet in het Vlaams plaatje.
Zelfs al wonen er geen Vlamingen meer in Brussel, er wordt niet uitgebreidt en er komt geen corridor. Brussel blijft liggen waar het ligt, in Vlaanderen.

En laat ons met de kaakslagen over en weer duchtig overdrijven, hoe meer hoe liever hoe rapper Belgie barst.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 18:35   #464
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het klinkt een beetje als zeggen dat nadat we de joden hebben uitgemoord en het joodse "vraagstuk" hebben opgelost we ons eindelijk eens kunnen focussen op de belangrijke dingen.
Bingo ! 1 Godwin - punt.

En een bank achteruit.
Oud 11 november 2009, 18:35   #465
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat is nu net wat u doet: u miskent de realiteit te velde omdat voor u de uitkomst vaststaat.

Ik stel slechts vast dat steden steeds meer uitgroeien tot tamelijk omvangrijke regio's waarbij voormalige randgemeenten de facto het stedelijke hinterland gaan vormen. Ik stel slechts vast dat de verfransing van deze randgemeenten feitelijk een verbrusseling is, waardoor ook de taalverhoudingen van brussel geïmporteerd worden. Ik stel vast dat de geografisch meest nabije randgemeenten allemaal onder de eentalig-Nederlandse politiek van Vlaanderen vallen. Logisch dan ook dat er spanningen ontstaan tussen Franstalige suburbanisators en Vlaamse hinterlanders.

Vervolgens ben ik tot de conclusie gekomen dat deze spanning alleen opgelost kan worden door
of het tweetalige gebied uit te breiden
of de randgemeenten in de zuidelijke helft eentalig Frans te maken en de randgemeenten in de noordelijke helft eentalig Nederlands.

Uiteraard zijn andere voorstellen welkom.
Wat dacht u van uitdovende faciliteiten voor Frans-taligen in de randgemeenten, en een gegarandeerd méér-talig statuut van een zesde Vlaamse provincie 'Brussel' (met culturele autonomie en al dan niet beperkte faciliteiten voor sprekers van Frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans, Turks, Berbers, Arabisch, Lingala en Pools)?

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2009 om 18:35.
Oud 11 november 2009, 18:45   #466
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spel van meerderheid versus minderheid is pas democratisch als die minderheid via verkiezingen ook een meerderheid kan worden. Als we te maken hebben met conflicten waarbij de breuklijn tussen verschillende gewesten of gemeenschappen loopt, wordt dat nogal moeilijk...
Niets weerhoudt de Franstalige partijen om een partijprogramma en wetsvoorstellen te formuleren die van uit hun nummerieke minderheid een politieke meerderheid opleveren.

Als een Franstalige partij een democratisch politieke meerderheid wil verwerven dan moeten nu eenmaal een aantal Vlamingen voor deze ideëen stemmen.

Het afschaffen van de democratie omdat je als minderheid geen meerderheid bent, is dictatuur. Hou je toch aan echte democratie dan is scheiden de boodschap.
Oud 11 november 2009, 18:51   #467
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het klinkt een beetje als zeggen dat nadat we de joden hebben uitgemoord en het joodse "vraagstuk" hebben opgelost we ons eindelijk eens kunnen focussen op de belangrijke dingen.
Ja, en Kris Peeters gaat persoonlijk de gaskranen komen opendraaien.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 18:54   #468
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad door dit soort aberraties - Brussel afgesneden van haar eigen luchthaven, haar eigen bevolking en haar eigen rijkdom - dat Vlaanderen een chantagepolitiek kan voeren t.a.v. Brussel.
Maar wie wilde per sé die 'aberratie' tot stand brengen?

Wie schreeuwde ook alweer "Brüssel Vlaams? Ca jamais!"

Wie verzette zich met hand en tand tégen een tweetalig statuut voor héél Belgique?

"Wie wind zaait, zal storm oogsten."

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2009 om 18:54.
Oud 11 november 2009, 19:22   #469
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Zit je met de poepers?

2. Alle kaakslagen die de Vlamingen op federaal niveau de Franstaligen geven zullen met interest teruggeven worden aan de Brusselse Vlamingen.

3. De enigste en veruit snelste manier om het aantal Brusselse Vlamingen te vergroten is Brussel uit te breiden en niet door een ijzeren gordijn op te trekken tussen Brussel en de randgemeenten (waarvan u aan de verkeerde kant dreigt te komen wonen.) Niet dat ik een voorstander ben van de uitbreiding van Brussel maar als u meer Vlamingen wenst in Brussel is dat de enigste manier.

4. Alle indicaties tonen aan dat het er steeds minder worden en dat de Vlamingen er helemaal niet in slagen (en ook geen moeite doen) om de allochtonen en expats voor hun zaak te winnen. Hoe zou het ook. Exptas en allochtonen passen ook niet in het Vlaams plaatje.
1. Integendeel. Ik loop hier 's zomers regelmatig rond met een knalgeel 'Vlaanderen Tegen Racisme'- T-shirt, en 's winters draag ik trots m'n geel-zwarte 'Arafat-sjaal'. Ik krijg af en toe wel eens een giftige blik toegeworpen, maar dat is het zowat. Als ik luidop jazz-versies van 'De Vlaamse Leeuw' loop te fluiten, gaan de mensen voor mij een netjes opzij. Ook in Molenbeek. Mijn Marokkaanse vrienden klagen dat ik niet vaak genoeg op bezoek kom om nog méér lessen Nederlands en Vlaamse Cultuur te geven. Steeds méér allochtonen beseffen dat ze door de Frans-talige politiekers misbruikt werden dat het niet schoon meer is. Waarom zou ìk met de poepers moeten zitten?

2. Ik ben benieuwd naar de manier waarop dat dreigement in praktijk zal worden gebracht. Denkt u soms dat 'wij' ons niet kunnen verdedigen? Als ik zo'n Frans-talige was, zou ik toch twee keer nadenken over die interest.
Vraag maar eens aan Philippe Moureaux wat de door hem uitgebrachte 'kaakslagen' hem hebben opgebracht.

3. Ofwel is het de enige ofwel de veruit snelste manier, maar beide tegelijk kan moeilijk. Overigens is het optrekken van ijzeren gordijnen allerminst my cup of tea. Ook glazen plafonds breek ik liever af. Overigens ben ik niet de énige Vlaming die zich in Brussel is komen vestigen, en ik zweer het u: er is nog méér dan plaats genoeg. Als we de royals buiten krijgen, en de villawijken beginnen te herverkavelen, kan het Vlaamse platteland voor een groot stuk teruggegeven worden aan de landbouwers en de bedreigde diersoorten die er nog zijn.

4. In mìjn plaatje passen zowel allochtonen, expats als Frans-talige Vlamingen. En ik doe wèl moeite om die mensen voor 'mijn zaak' te winnen. Met succes, zelfs. Nu nog de rest van de Vlamingen meekrijgen. Zie je het zitten méé te doen? Zo neen, waarom niet?

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2009 om 19:23.
Oud 11 november 2009, 19:32   #470
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat klopt, maar als de splitsing van BHV er eenmaal is gekomen, zal de voornaamste brandstof voor het huidige conflict tussen de gewesten/gemeenschappen er niet meer zijn.
En je gelooft dat?

Mensen met FDF en N-Va gedachten zijn nu al aan het zoeken hoe ze verder ruzie kunnen stoken.
Die leven daarvan en Maingain en BDW moeten nog vele jaren mee
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 19:33   #471
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ja, en Kris Peeters gaat persoonlijk de gaskranen komen opendraaien.
Dat zou een tiep zoals jij wel willen, he?
Oud 11 november 2009, 19:33   #472
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei oei oei, nu gaan we wel even heel zwaar uit de bocht, nietwaar?

Een splitsing van BHV is een simpele politieke procedure die de staatsinrichting/kieswetgeving van dit land in overeenstemming brengt met de Grondwet.

Dit is 2009, en 'we' zitten in de EU, hé.

Oud 11 november 2009, 19:36   #473
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Integendeel. Ik loop hier 's zomers regelmatig rond met een knalgeel 'Vlaanderen Tegen Racisme'- T-shirt, en 's winters draag ik trots m'n geel-zwarte 'Arafat-sjaal'. Ik krijg af en toe wel eens een giftige blik toegeworpen, maar dat is het zowat. Als ik luidop jazz-versies van 'De Vlaamse Leeuw' loop te fluiten, gaan de mensen voor mij een netjes opzij. Ook in Molenbeek. Mijn Marokkaanse vrienden klagen dat ik niet vaak genoeg op bezoek kom om nog méér lessen Nederlands en Vlaamse Cultuur te geven. Steeds méér allochtonen beseffen dat ze door de Frans-talige politiekers misbruikt werden dat het niet schoon meer is. Waarom zou ìk met de poepers moeten zitten?

2. Ik ben benieuwd naar de manier waarop dat dreigement in praktijk zal worden gebracht. Denkt u soms dat 'wij' ons niet kunnen verdedigen? Als ik zo'n Frans-talige was, zou ik toch twee keer nadenken over die interest.
Vraag maar eens aan Philippe Moureaux wat de door hem uitgebrachte 'kaakslagen' hem hebben opgebracht.

3. Ofwel is het de enige ofwel de veruit snelste manier, maar beide tegelijk kan moeilijk. Overigens is het optrekken van ijzeren gordijnen allerminst my cup of tea. Ook glazen plafonds breek ik liever af. Overigens ben ik niet de énige Vlaming die zich in Brussel is komen vestigen, en ik zweer het u: er is nog méér dan plaats genoeg. Als we de royals buiten krijgen, en de villawijken beginnen te herverkavelen, kan het Vlaamse platteland voor een groot stuk teruggegeven worden aan de landbouwers en de bedreigde diersoorten die er nog zijn.

4. In mìjn plaatje passen zowel allochtonen, expats als Frans-talige Vlamingen. En ik doe wèl moeite om die mensen voor 'mijn zaak' te winnen. Met succes, zelfs. Nu nog de rest van de Vlamingen meekrijgen. Zie je het zitten méé te doen? Zo neen, waarom niet?
een eenmansactie zal slechts een druppel op een hete plaat zijn.

en blijven dromen hé. Als we de royals buiten krijgen, en de villawijken beginnen te herverkavelen, kan het Vlaamse platteland voor een groot stuk teruggegeven worden aan de landbouwers en de bedreigde diersoorten die er nog zijn.
Oud 11 november 2009, 19:39   #474
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
En je gelooft dat?

Mensen met FDF en N-Va gedachten zijn nu al aan het zoeken hoe ze verder ruzie kunnen stoken.
Die leven daarvan en Maingain en BDW moeten nog vele jaren mee
Een democratische splitsing van BHV zal mij en vele anderen er alvast van kunnen overtuigen dat er misschien toch nog iets aan te vangen valt met dat Belgique van ons.

Ik zie niet in waarom ik mij dan nog door Maingain zou moeten laten opjutten.

BDW zal dan héél hard zijn best mogen doen om mij zover te krijgen dat ik nog naar hem ga luisteren.

Voor de eeuwige ruziemakers kunnen we ergens in de Noordzee wel een kunstmatig eiland bouwen. De Waalse steengroeven-exploitanten kunnen er alleen maar wel bij varen.

Oud 11 november 2009, 19:44   #475
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een democratische splitsing van BHV zal mij en vele anderen er alvast van kunnen overtuigen dat er misschien toch nog iets aan te vangen valt met dat Belgique van ons.

Ik zie niet in waarom ik mij dan nog door Maingain zou moeten laten opjutten.

BDW zal dan héél hard zijn best mogen doen om mij zover te krijgen dat ik nog naar hem ga luisteren.

Voor de eeuwige ruziemakers kunnen we ergens in de Noordzee wel een kunstmatig eiland bouwen. De Waalse steengroeven-exploitanten kunnen er alleen maar wel bij varen.
Porfier van Quenast is veel te duur om zomaar in zee te smijten djimi.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 19:47   #476
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Dat zou een tiep zoals jij wel willen, he?
Ik moet hier nu ècht vechten tegen de neiging om op het rode driehoekje te drukken, zie.

Ik vind het erg vervelend dat ik als 'links radicale' geassocieerd zal blijven worden met iemand die zo'n smerige insinuaties durft posten.

Tedju toch.

Oud 11 november 2009, 19:48   #477
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, die zijn nu al bezig met de FR schooltjes in de rand.
Kinderen = kassa kassa voor ruziestokers.
zo kunnen de emoties hoog oplopen.
Oud 11 november 2009, 19:52   #478
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Porfier van Quenast is veel te duur om zomaar in zee te smijten djimi.
Ja, dat wel. Maar er zijn nog méér steengroeven dan alleen die van Quenast, hé.

Welkom terug, trouwens.

Het is altijd fijn wanneer er ook iemand is waarmee ge tenminste deftig ruzie kunt maken

Oud 11 november 2009, 19:56   #479
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat wel. Maar er zijn nog méér steengroeven dan alleen die van Quenast, hé.

Welkom terug, trouwens.

Het is altijd fijn wanneer er ook iemand is waarmee ge tenminste deftig ruzie kunt maken
Ha ge weet het djimi, niets is zo fijn als een ruzie op niveau. Het is tegenwoordig triestig op dit forum.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 19:57   #480
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
nee, die zijn nu al bezig met de FR schooltjes in de rand.
Kinderen = kassa kassa voor ruziestokers.
zo kunnen de emoties hoog oplopen.
Wat is er zo verkeerd aan de Vlamingen dat ze enerzijds wel 'het recht' hebben die schooltjes te financieren, maar anderzijds niet het recht ook eens te komen kijken wat er met het geld wordt aangevangen?

Zijn Vlamingen soms Untermenschen, misschien?

Hoe zit het trouwens met het VL-schooltje in Komen? Is daar al wat vooruitgang geboekt?

Zijn onze edelmoedige, hoog-beschaafde en groothartige FR landgenoten aldaar al een beetje geëvolueerd?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be