![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind niet dat nu al bekend moet worden gemaakt wèlke cadeautjes Vlaanderen in petto zou kunnen hebben, maar zèlf ik zou in elk geval niet aarzelen om bijzonder genereus te zijn voor �*lle anderstaligen die in Vlaanderen zijn komen wonen en zich de moeite getroosten om aan een goed functioneren van de samenleving een steentje bij te dragen. Niet alleen de Frans-taligen moeten worden geholpen, nietwaar. Voor Systematische Saboteurs van de democratie moet ik niet te veel geduld opbrengen, vind ik. Ik word niet graag als een voetveeg behandeld, weet u.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook d�*t is een sociologische realiteit.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alle Belgen zijn gelijk, maar sommige Belgen zijn méér gelijk dan andere.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 12 november 2009 om 10:54. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Minister-President
|
Er is één argument dat hier nog ontbreekt.
Welk concreet probleem hebben de Franstaligen met het splitsingsvoorstel dat reeds werd gestemd? Wat is er aan de resulterende situatie (gelijke behandeling voor iedereen) dat zo onaanvaardbaar is? Waarom zouden we alternatieven moeten overwegen, als we reeds een zeer werkbaar plan hebben, dat bovendien een meerderheid in het betrokken parlement achter zich heeft en reeds het merendeel van de legislatieve weg heeft afgelegd? Dat lijkt me toch een onmiddellijk relevante vraag, maar die nog niemand van de heren politici, noch van hun aanhangers op dit forum hebben beantwoord. |
|
|
|
|
|
#305 |
|
Minister-President
|
Goh, da's proportioneel dubbel zoveel als de Franstaligen in Vlaanderen. Welke term moeten we gebruiken voor de helft van een te verwaarlozen minderheid? Ik vraag het aan u, he, zodat u mij achteraf niet voor fascist verslijt.
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijf er maar op kloppen.
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Enkele afdwingbare maatregelen op federaal niveau lijken mij het meest aangewezen, zodat alles waar de Franstaligen op azen binnen Vlaanderen, ze ook zullen moeten gunnen aan arabisch- of anderstaligen binnen Brussel. Dat zou al het een en ander moeten matigen. |
|
|
|
|
|
|
#308 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goethe, Heine, Schopenhauer, Nietzsche, Kant, Brecht, Musil, ... in originele versie willen kunnen lezen is toch geen misdaad? De Lieder van Schumann willen kunnen begrijpen en meezingen toch ook niet? Of wil je graag iets anders insinueren? Zo ja, toon dan wat meer lef en kom er vlakaf voor uit.
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Minister-President
|
Hier gaat u weer al erg ver. Tweetallige gebieden, franstalige bestuursorganen... Niet helemaal wat ik bedoelde met "geen voorkeursrol", of had u ook gedacht aan Marokkaanse en Italiaanse gebieden en bestuursorganen?
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn daar mensen bij die al eens een woordje Nederlands zullen praten, er zijn er zelfs die meer dan één woordje Nederlands zullen gebruiken, maar er zijn er helaas ook een heleboel die zelfs als ze zich in Vlaanderen vestigen het blijven vertikken een gebaar van goede wil te tonen en er op staan ALTIJD en OVERAL in de énige taal die ze beheersen bediend te worden. Ik snap niet hoe u die laatste groep mensen zo hardnekkig kunt blijven verdedigen, echt niet. Ik verwacht van pakweg Parijzenaars niet dat ze zich in het Nederlands uit de slag kunnen trekken, maar èlke 'Belg' zou toch minstens in staat moeten zijn zich in het Nederlands te verontschuldigen voor zijn gebrekkige kennis van die taal. Het is echt niet moeilijk, hoor: "Sorry, meneer/mevrouw, neemt u mij niet kwalijk, ik spreek eigenlijk geen Nederlands. Kunt u mij soms in het Frans verder helpen?" Na één week elke dag tien keer die twee zinnetjes herhaald te hebben zou dat toch wel moeten lukken, niet? Als mijn Frans-talige landgenoten zelfs die minimale inspanning (anderhalf uur op 168, dat is nog geen één procent) niet kunnen opbrengen, moet ik dan echt nog rekening gaan houden met wat zij eventueel zouden kunnen willen?
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In welke eeuw leeft u eigenlijk?
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
Europees Commissaris
|
Juist, Shadowke. "Wallo-Brux? Ça jamais!"
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#318 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel u even voor hoe de door de Frans-talige Belgo-Bruxellois massaal in de steek gelaten allochtonen/immigranten zouden reageren als ze van in Vlaanderen wonende familieleden zouden vernemen dat er in pakweg Gent, Antwerpen, Mechelen, ... door de 'boches du nord' voorzien wordt in : - tweetalige crèches (Nederlands-Turks, Nederlands-Berbers, Nederlands-Arabisch, Nederlands-Pools, Nederlands-Spaans, Nederlands-Duits, Nederlands-Lingala, ...) - scholen die tot op het einde van het hoger middelbaar voorzien in programma's 'allochtone taal en cultuurgeschiedenis' (voor Turks, Berbers, Arabisch, Pools, ...) - bibliotheken met uitgebreide collecties in de meest voorkomende immigrantentalen, eventueel aangevuld met abonnementen op een aantal belangrijke kranten/tijdschriften - Nederlands-talige TV-programma's met ondertiteling in de meest voorkomende immigrantentalen - anderstalige TV-programma's met ondertiteling in het Nederlands ... De totale kostprijs voor dergelijke maatregelen zou geen tegen-argument moeten zijn, aangezien deze sowieso niet spectaculair de pan uit zullen rijzen. Het komt er mijns inziens vooral op aan zo snel en zo efficiënt mogelijk de karikatuur van het 'racistische' Vlaanderen te neutraliseren, en de hypocrisie van de zelfbenoemde 'cosmopolites tolérants' zo duidelijk mogelijk aan de kaak te stellen. Naar aanleiding van een opmerking van azert als zou het voor een Brusselse Vlaming een fluitje van een cent moeten zijn om alhier verkozen te geraken, overweeg ik een eventuele deelname aan verkiezingen op basis van een programma dat gelijkaardige voorstellen ter goedkeuring aan de kiezer voorlegt. Het zou natuurlijk erg leuk zijn mocht ik tegen dan al kunnen wijzen op de verwezenlijkingen van Vlaanderen op dat vlak, maar ook zònder kan ik het natuurlijk altijd nog wagen. Ik zal er in elk geval eens met mijn vrienden over praten.
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|