Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2009, 19:34   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik waardeer je nuance, maar ik zie het toch anders.

De spelers, die doen wat hun werkgever hen vraagt.

De clubdokter, die doet wat zijn club hem vraagt maar is natuurlijk mee verantwoordelijk omdat hij toegang heeft tot de vaccins.

De club, niet toevallig een 'onderneming', ontplooit zijn economische activiteit op illegale wijze met middelen van de gemeenschap. Vooral de club zelf moet dus veroordeeld worden en gepast gestraft.

De onderneming vraagt aan de arts die bij haar werkt, wat zij wil (in ontwetendheid). Vragen staat vrij.

Maar als de arts antwoordt: ik moet dat vaksin stelen, want momenteel kan je het niet kopen, dan is de kous af.

Als de onderneming dan toch aandringt of dreigt, dan is er sprake van medeplichtigheid.

Dus ik blijf erbij: de arts van de voetbalklub heeft gestolen; en hij heeft de medische deontologie niet gerespekteerd (volgorde van risiko-pasiënten ...).

Voor de onderneming, moet er eerst nog iets bewezen worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 19:37   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zal geen gebrek zijn aan vaccins, zulle. In Frankrijk hebben ze er 94 miljoen besteld, die aan 't toekomen zijn (voor een bevolking van 60 miljoen). Omdat ze dachten dat er 2 dosissen nodig waren, maar blijkbaar is 1 al voldoende (behalve voor sommige gevallen). En bovendien lopen de Fransen niet warm om zich te laten inenten (ongeveer 17% van de bevolking volgens de laatste opiniepijlingen). Ze zullen dus met een overschot van 70 a 80 miljoen dosissen zitten binnenkort.
Ook hier zijn er alleszins genoeg besteld.
Maar die zijn nog niet geleverd.

Ik dacht dat B. het tweede land ter wereld was die kon beginnen met vaksineren.

In ieder geval heeft onze huisdokter ons verteld, naar aanleiding van onze seizoensgriepprik, dat in onze gemeente er onvoldoende vaksins zijn op dit ogenblik, voor alle huidige prioritaire risiko-gevallen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 november 2009, 19:53   #43
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijlange niet. Die griep is niet erg dodelijk - niet meer dan de gewone griep. Hier in Frankrijk gaat ongeveer 4/5 van de bevolking de vaccin weigeren. De echte reden voor de vaccinatie is de economische kost die het ziekteverzuim gaat meebrengen als een redelijk deel van de bevolking ziek wordt (wat trouwens waarschijnlijk het geval gaat zijn gezien de hoge besmettelijkheid).
Je moet de zaken wel niet omdraaien he, dat er niet meer doden vallen (ook bij de gewone griep) is net omdat men risicogroepen vaccins geeft uiteraard. Dat is dus toch wel degelijk de echte reden waarom men vaccins geeft. Dat dat de economie ook ten goede komt is mooi meegenomen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 22:13   #44
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
u bent ziek : diagnose : kapitalisme
het voornaamste doel van het vaccin is levens redden HALLO
Eén van de belangrijkste redenen is er vééél centjes aan verdienen.
Wat een maffe propagandastunt.

Hier sluit ik me volledig bij aan:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Hopelijk krijgen ze veel rare neveneffecten.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 22:43   #45
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Euhm ... da meende toch nie? Dus een voetbalmatch staat bovenaan de prioriteiten volgens jou?
Toch even bij stilstaan dat die voetballers, allemaal heel gezonde kerels nogal veel kans hebben vanzelf te genezen indien er een pandemie zou uitbreken hé.
Daarentegen zijn er risicogroepen die veel minder kans maken.

Enne ... waarom zou je die voetbalmatch niet gewoon kunnen uitstellen indien er teveel spelers ziek zijn?
Ofwel krijgt geen ene voetballer een vaccin ofwel allemaal. Waar ik niet tegen kan is dat de ploegen uit het ene land het wel mogen en de andere niet. Trouwens dat België zo stom is om ervoor te zorgen dat er niet genoeg vaccins zijn is de fout van de voetbal niet.

Hoeveel mensen zijn er trouwens al gestorven aan dat stomme griepje? 7 ofzo? Niet meer dan anders, doe dus niet zo dramatisch door te stellen dat er nu honderden onschuldige kindjes gaan sterven door die stoute voetballers.

Ten laatste, een voetbalmatch kunt ge niet laten uitstellen omdat er teveel spelers ziek zijn. Die Van Ranst is trouwens zelf een fascistische kwal, ten tijde van de Titanic vond men het o zo schandalig dat de verdeling van de reddingssloepen volgens klassen gebeurde. Meneer doet net hetzelfde, namelijk hij gaat bepalen wie een vaccin krijgt en wie niet. Altijd dezelfde shit met die zogenaamde "zwakkeren" in de maatschappij, zelf dragen ze geen fluit bij maar als het is om iets te krijgen eisen ze wel altijd voorrang op alles en iedereen.
Oud 11 november 2009, 22:47   #46
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Laat hun maar vaccineren, dan zien we es in de media wat het vaccin doet. Dat is exact Van Ranst zijn probleem.

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 12:51   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ofwel krijgt geen ene voetballer een vaccin ofwel allemaal. Waar ik niet tegen kan is dat de ploegen uit het ene land het wel mogen en de andere niet. Trouwens dat België zo stom is om ervoor te zorgen dat er niet genoeg vaccins zijn is de fout van de voetbal niet.

Hoeveel mensen zijn er trouwens al gestorven aan dat stomme griepje? 7 ofzo? Niet meer dan anders, doe dus niet zo dramatisch door te stellen dat er nu honderden onschuldige kindjes gaan sterven door die stoute voetballers.

Ten laatste, een voetbalmatch kunt ge niet laten uitstellen omdat er teveel spelers ziek zijn. Die Van Ranst is trouwens zelf een fascistische kwal, ten tijde van de Titanic vond men het o zo schandalig dat de verdeling van de reddingssloepen volgens klassen gebeurde. Meneer doet net hetzelfde, namelijk hij gaat bepalen wie een vaccin krijgt en wie niet. Altijd dezelfde shit met die zogenaamde "zwakkeren" in de maatschappij, zelf dragen ze geen fluit bij maar als het is om iets te krijgen eisen ze wel altijd voorrang op alles en iedereen.
Eerstens ben je al slecht ingelicht: voor één keer is B. een van de eerst bediende landen omdat ze als eerste besteld hebben;

tweedens: ik walg van jou maatschappelijke vizie. Voor mij blijft diefstal diefstal. En voor mij blijft de volgorde van een demokratische beslissing omtrent volgorde van een (tijdelijk) schaars vaksin te respekteren, zelfs door artsen van rijke voetbalklubs.
Ik laak de houding van minister Onkeldinges, die het gerecht niet ingeschakeld heeft; en ik laak de houding van het gerecht, dat geen inisiatief neemt om dit te onderzoeken, terwijl klubartsen en klubvoorzitters in voorlopige hechtenis zitten zodat ze geen bewijzen kunnen verdoezelen.

Oud 12 november 2009, 13:10   #48
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb zoiets van; als er al een pandemie heerst en de wereldbevolking loopt gevaar (volgens al die onnozele berichten) geef dan eerst de gezonde mensen een vaccin en de zwakke en zieke als laatste.

Tenslotte waar heeft de wereld het meest bij te winnen?

t' is mijn bedenking daar over.
Euhm zo ist NU nog ni hé !

Want volgens die nieuwe wet van België als er echt gevaar blijkt te zijn krijgen dictoriale machten . En kunnen ze de politie en het leger in zetten voor verplichte vaccinatie. Tenzei dak weer Hoax info geleze heb :'(
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:11   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Je moet de zaken wel niet omdraaien he, dat er niet meer doden vallen (ook bij de gewone griep) is net omdat men risicogroepen vaccins geeft uiteraard.
Denk je dat ? Dat zal het bilan wel wat verbeteren, maar je denkt toch niet dat, zeg maar, verschillende procenten van de bevolking zouden sterven van de griep zonder het gewone vaccin ? Griep is toch niet vaak een heel dodelijke ziekte geweest, ook zonder vaccin (in vergelijking, bijvoorbeeld, met tyfus of kanker of dyfterie of malaria of zo) ?

Citaat:
Dat is dus toch wel degelijk de echte reden waarom men vaccins geeft. Dat dat de economie ook ten goede komt is mooi meegenomen.
Hoeveel procent van de bevolking zou sterven aan de griep zonder vaccin denk je ?

Ik dacht iets van 0.01 %. Da's toch niet zo heel dramatisch ? Evenveel als auto-ongelukken ?
Oud 12 november 2009, 13:18   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Laat hun maar vaccineren, dan zien we es in de media wat het vaccin doet. Dat is exact Van Ranst zijn probleem.
dus als er niets gebeurd met de voetballers van Anderlecht en Brugge, en ondertussen zijn ze toch al een paar dagen gevaccineerd, dan ga jij serieus op je bek?

of hoeveel dagen moeten we wachten tot er doden vallen, volgens jou?
Oud 12 november 2009, 14:02   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In ieder geval heeft onze huisdokter ons verteld, naar aanleiding van onze seizoensgriepprik, dat in onze gemeente er onvoldoende vaksins zijn op dit ogenblik, voor alle huidige prioritaire risiko-gevallen.
Ja, maar da's kwestie van een paar weken tot een maand, nee ?
Oud 12 november 2009, 16:41   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar da's kwestie van een paar weken tot een maand, nee ?
Inderdaad, het gaat alleen maar om een periode van enkele weken.

Maar in die periode is er met belastingsgeld een bestelling geplaatst, en krijgen de prioriair gestelde mensen eerst het vaksin, en nog wel gratis.

Wanneeer de volledige levering eraan komt, dan krijgt iedereen het vaksin, mits betaling.

Hoe dan ook, binnen de periode van schaarste, worden artsen verondersteld a) geen diefstallen te plegen of mee te werken aan de oplichting van het riziv en b) de prioriteiten van voksgezondheid te respekteren.

Dat minimum mogen wij toch verwachten in een ontwikkeld land ?

Oud 12 november 2009, 16:44   #53
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Voetballers krijgen griepvaccin
EMichel d'Hooghe krijgt een hoop last van de mexicaanse griep.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be