![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | ||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Hoe Belgïe beter inrichten en het ideale Belgïe BHV en het Gronwettelijk Hof Hoe Brussel beter vernederlandsen en Brussel bestuurd door Vl en W Advies van een Vlaamse Brusselaar Vlamingen in Wallonïe, verloren Vlamingen ? Laatst gewijzigd door T'serclaes : 14 november 2009 om 01:21. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die waren niet tweetalig ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Toch, toch, een echte schande. En vreemd, dat ook. 3. We zullen wel zien, hé. Vlaanderen is nog niet onafhankelijk, en dat zal wel niet voor morgen zijn, denk ik. Maar misschien wel overmorgen ![]() 4. Ik wens u veel succes bij het vinden van de nodige 2/3-meerderheden voor het uitvoeren van uw voorstellen. 5. Waarom zouden Vlaanderen èn Wallonië niet wat meer inspraak mogen krijgen in het bestuur van het Hoofdstedelijk Gewest?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n verpleegster kan ook haar slechte dagen hebben, hé, of ze was misschien oververmoeid, of net voordien de huid vol gescholden door een Nederlands-onkundige arrogante hufter, ... Ik ben het af en toe toch ook kotsbeu telkens weer te moeten aanhoren 'je ne parle pas flamand', en dan ga ik juist extra koppig in het Nederlands verder, hoor. Bruxelles doet soms vreemde dingen met een mens!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Ik weet wel dat men zich in België aan zowat alles mag verwachten, maar dat volwassenen – wie en waar het ook weze – met een ziek kind in de armen een beetje taalstrijdje staan te spelen, is weerzinwekkend. 2. Ik hou niet van erg éénzijdige karikaturale beweringen, ook en vooral niet als een klein kind daarin als olie voor het beter doorslikken wordt gebruikt. Ik wil aannemen dat u in een Belgisch ziekenhuis, waar het ook weze, het ongeluk had van een eerste contact met iemand van het verzorgend personeel die uw Frans wegens onkunde of zelfs onwil niet begreep of beweerde niet te begrijpen, maar u kunt mij niet wijsmaken dat er in de onmiddellijke omgeving geen enkele dokter en/of geen enkele verpleger/verpleegster of desnoods een patiënt was die het Frans begreep cq. sprak, en u en/of het kind aldus terstond kon en wilde helpen. U doet het een beetje al te veel uitschijnen alsof uw enig mogelijke reactie na bedoeld eerste contact er een was in de zin van “U begrijpt mij niet, brute pech, dan kan er niets voor mijn ziek kind gedaan worden”. U zult mij vergeven dat ik daar, zelf moeder zijnde, in geen enkele mate geloof aan hecht. Bovendien bent u zelf tweetalig, en spreekt u dus Nederlands. U zult toch niet beweren dat de taaldomheid van een lid van het verzorgend personeel voor uzelf een beletsel kon zijn om zelf Nederlands te spreken, en er voor te zorgen dat uw kind geholpen werd ? Of hebt u daar ook zelf, met het kind in de armen, een beetje taalstrijdje gespeeld ? Ik wil maar zeggen, T’Serclaes, dat dergelijke verhalen elke geloofwaardigheid en derhalve elke zin en nuttigheid verliezen als ze té eenzijdig worden gesteld. U verkondigt hier slechts op misleidende wijze de eerste letter van een uitgebreider verhaal, dat uiteindelijk, zoals uit uw verdere posts blijkt, een goed verloop en een goede afloop kende. Dit belet niet dat ik een zeer ruime portie banbliksems stuur naar voormeld taalonkundig eerste contact, mij afvragend hoe het mogelijk is dat iemand in België in de spoedopnamedienst van welkdanig ziekenhuis kan ingezet worden zonder minstens een goede notie te hebben van beide belangrijkste landstalen. U zult bovendien van mij willen aannemen dat ik gelukkig ben te vernemen dat uw kind het goed stelt, en blijkbaar in generlei mate slachtoffer is geworden van de domme taalspelletjes die volwassenen in uw land plegen te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, daarom geloof ik het verhaal gewoonweg niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de berichten van Jan van den Berghe en Hallebarde gelezen.
Iets in mij zegt dat zij het bij het rechte eind hebben. Ik bedenk trouwens net dat het Frans over�*l in Vlaanderen, in �*lle scholen, VERPLICHTE vreemde taal is. Elke verpleegster heeft middelbaar onderwijs genoten. Bovendien lijkt het me zéér onwaarschijnlijk dat een BRUSSELS ziekenhuis, ook al is het Nederlandstalig, personeel in dienst zou nemen dat niet in staat is een minimum aan Frans te spreken, laat staan te begrijpen. Het verhaal van T'Serclaes klopt niet, is in het allerbeste geval erg onvolledig. Ik nodig T'Serclaes dan ook vriendelijk uit een poging te ondernemen zijn fout recht te trekken. "Truth & Reconciliation" : éérst Truth, dan pas Reconciliation. Slaapwel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 november 2009 om 03:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen discussie: Befehl ist Befehl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Et pour les flamands, la même chose!" "NON"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb soms de indruk dat de belzionisten nog altijd niet goed doorhebben hoe het met hùn hoogstpersoonlijke kredietcrisis gesteld is. En met 'krediet' bedoel ik de twéé soorten, hé: zowel op het vlak van de bling-bling als op het vlak van het 'moreel' krediet (voor zover ze dat nog hadden) is 't ... euh ... hoe zou ik dat nu eens zo eufemistisch mogelijk formuleren ... tja ... gene vette, echt niet. Zit het FDF ondertussen al achter een cordon sanitaire, of is het op z'n minst al uit de MR gebonjourd? Heeft madame Dupuis haar welverdiende bolwassing al gekregen? Krijgt madame Delvaux een tik op haar vingers? Wordt monsieur Ducarme nog tijdens de 21e eeuw teruggefloten, of gaan ze 't proberen uit te stellen tot het volgend millenium? Gaat de haat-propaganda-machinerie aan de �*ndere kant van de taalbarrrière nog lang doorgaan met haar destructieve werk, of gaan ze er daar pas mee kappen tot uw heilstaat in vlammen, bloed en tranen ten onder gaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
|
![]() Citaat:
Dan weet Brussel ook wat er te wachten staat bij Vlaams bestuur: http://www.lalibre.be/actu/belgique/...ncophones.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, uw bewering klopt weer eens niet. Voor de verkiezing van het Schotse parlement haalde de Scottish National Party 32,9% van de stemmen. Dan spreken we 2007. In datzelfde jaar haalden ze voor de raden 29,7%. In 2009, voor de Europese verkiezingen, wisten ze 29,1% binnen te rijven. Dus, zoveel "pluimen" hebben ze heus niet verloren. Nog steeds vormt de partij de grootste politieke groep in het Schotse parlement en heeft zij de Schotse regering gestalte gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Nu, wat er ook van zij: de Vlamingen tonen al vele decennia de grootst mogelijke vorm van taalhoffelijkheid. Uiteindelijk heeft het niets opgeleverd. Bijgevolg is dat duidelijk niet de taal die Franstaligen willen begrepen en dat pad willen ze overduidelijk niet samen met de Vlamingen bewandelen. Dus moet het maar eens anders. Dat is ook zo bij de opvoeding van een kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
|
![]() Citaat:
14/11/2007 http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...20326240071114 en door de kredietcrisis is het volgens een artikel in Knack van 2008 wellicht nog minder; zonder Londen was Schotland er +/- aan toe zoals... Ijsland. |
|
![]() |
![]() |