![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#13161 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.763
|
![]() Citaat:
Toch niet het laatste officiele commissierapport van 567 pages ? ![]() Of welke her- en her- en ... herschreven officiële bron-versie (*onderaan) bedoel je, waar ze alle ambetante antwoorden en onder het zogezegde staatsgeheim vallende vragen en antwoorden geschrapt hebben ? ![]() Zijt maar zeker dat die meermaals bekroonde Canadese journalist - waarom zou juist die een reden hebben om te liegen - die ik citeerde - ook erbij was bij de hoorzittingen toen men 19 dagen lang allerlei gescreende getuigen in het openbaar ondervraagd heeft. Er zouden zo´n 2,5 miljoen bladzijden bijeen gekomen zijn volgens deze kritische link: Citaat:
![]() http://www.willthomas.net/911/911_Co...on_Hearing.htm (soms staan er bevestigende links bij van journalisten uit normale US-kranten die bij die hoorzittingen waren) redelijk onderaan in de link te vinden, vraag 19. wordt kort en duidelijk beantwoord met een YES Citaat:
Hoeveel bevestigingen moeten er nog zijn ? Rumsfeld video toch ook gezien en gehoord: ... shoot down the plane over Pennsylvania.. Citaat:
![]() ![]() ------- Natuurlijk gij jij nu zeggen dat die generaal Arnold in die "stresserende hoorzittingen" zich versproken heeft, onder eed dan nog.... En je zal wel zeggen dat die stress-ervaren-NEADS-opperbevelhebber in de war was tijdens die hoorzitting. Of je zegt dat Cheney, Bush, Rumsfeld, enz... dat allemaal niet gezegd konden hebben... Of je zal zeggen dat die meermaals bekroonde journalist het nodig heeft de conspiracy-toerist uit te hangen, en geen normale kritische journalist mag zijn en gewoon zijn job doet, en boeken schrijft over interessante gebeurtenissen die zowat onder zijn "specialiteit" vallen. in het kort: Citaat:
* Citaat:
Citaat:
Het allereerste rapport was 441 dagen na 9/11 klaar voor uitgegeven te worden, maar pas 1 jaar en 8 maanden later werd het uiteindelijk heruitgegeven De Duitse Wiki ligt er meestal niet zover naast, Duitsers zijn niet te beroerd om tegen de "USA-propaganda" in te gaan, ik heb toen live Aussenminister Joschka Fischer gehoord op enkele zittingen (UNO of Nato) toen hij de US-bonzen Colin Powell en Rumsfeld niet hun ding liet doen betreft die WMD-leugens en fabels van mobiele chemische wapenlabo´s op vrachtwagens... ![]() Tevergeefs, USA begon ook zonder de toestemming van de meerderheid van de UNO aan "zijn Irakoorlog" na 9/11... ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2009 om 17:37. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13162 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
|
![]() Roving Engine
Claim: One of Flight 93's engines was found "at a considerable distance from the crash site," according to Lyle Szupinka, a state police officer on the scene who was quoted in the Pittsburgh Tribune-Review. Offering no evidence, a posting on Rense.com claimed: "The main body of the engine ... was found miles away from the main wreckage site with damage comparable to that which a heat-seeking missile would do to an airliner." FACT: Experts on the scene tell PM that a fan from one of the engines was recovered in a catchment basin, downhill from the crash site. Jeff Reinbold, the National Park Service representative responsible for the Flight 93 National Memorial, confirms the direction and distance from the crash site to the basin: just over 300 yards south, which means the fan landed in the direction the jet was traveling. "It's not unusual for an engine to move or tumble across the ground," says Michael K. Hynes, an airline accident expert who investigated the crash of TWA Flight 800 out of New York City in 1996. "When you have very high velocities, 500 mph or more," Hynes says, "you are talking about 700 to 800 ft. per second. For something to hit the ground with that kind of energy, it would only take a few seconds to bounce up and travel 300 yards." Numerous crash analysts contacted by PM concur. ook raar dat er geen enkele getuige melding maakt van vuur of rook aan het vliegtuig voor het crashte
__________________
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13163 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.763
|
![]() verder....
http://www.youtube.com/watch?v=QlM8Sui6-X0 Die arme Mineta en die Commissioner Lee H. Hamilton (advocaat- ![]() ![]() ("Almost inthinkable order"... voor mij was het met opzet na 2 WTC-crashes zo´n order om opzettelijk tijdverlies te creeren) Nu bleven er nog amper 7 minuten over voor te onderscheppen, maar dan nog waagde NORAD-wie ? het, alhoewel de AA77 vanuit Indianapolis kwam en recht naar Washington vloog, de dan 3-F16 in de volledig verkeerde richting naar de Atlantische oceaan te sturen en dan met een ruime boog richting f*ck*ng Baltimore... ipv richting tussen Richmond en Washinton DC... en dan als alles te laat was pas naar Washington/Pentagon... om 10.00 hr kwamen ze aan... ![]() ![]() ![]() N:B. de stippelijn van AA77 moet een volle lijn zijn, aangezien ze AA77 volgden tot op het Pentagon... Kijk eens waar ze de (*2) de 3 F16-Fighters van Langley om 9h30 naartoe gestuurd hebben, alhoewel ze om 9h 09 en veel vroeger al wisten waar AA77 zich bevond ? Zie je die grijze boog naar de Atlantische oceaan niet, en dan richting f*k Baltimore en dan een haak en een ruime bocht naar het Pentagon ? Ja, in de 180° andere richting als de AA77 boven Indianapolis !!!!! ![]() ![]() Wie dat niet begrijpt, amai zeg... ik verdoe hier echt mijn tijd. Als het brand in Antwerpen en de brandweer van Brussel moet dringend helpen, gaan ze die dan eerst naar Charleroi sturen ofwat ?!! ![]() Mineta: .... 50 miles out... enz... Cheney:"...the orders still stand"... YES YES... ofwel was het een non-shoot-down-order of shoot-down-order om de AA77 met een grond-lucht missile neer te halen - wat heel simpel is die waren zeker allang schietbereid... die dan te laat het Pentagon invloog..., het was allezins een ORDER.... ofwel was het een stand-down-order de F16´s niet te laten ingrijpen of watdanook F16 of F15´s die welgeteld bijna 1 hr na de eerste Neads-notified van 8 h37 nog altijd niet in de lucht waren rond hun hoofdstad ... stel dat eens voor... alhoewel St Andrews AFB (ANG-Washington DC) met het 113th Wing (Air National Guard / Air Combat Command-gained Air Mobility Command-gained) amper op 15 miles van het Pentagon ligt ?????? Andrews AFB op map : *5 en *5a Om 10h42 en 10h45 stegen ze daar pas op ! http://en.wikipedia.org/wiki/Andrews_Air_Force_Base Citaat:
Het is de Air National Guard van hun hoofdstad... Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2009 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13164 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.536
|
![]() Over dat wat Rumsfelt zegt had ik eerder al wat vragen waarop jullie niets antwoorden.
En zelfs al was de order Shoot-down gegeven , het is nooit zo ver gekomen. Geen enkel bewijsstuk ondersteund dat namelijk . Alle figuren die u hebt gequote de afgelopen periode denken niet dat er expres tijd is gerekt met het idee de toestellen doel te laten treffen !! Wat u allemaal probeerd uit te leggen met uw radar kennis was mij al lang duidelijk ! namelijk dat het allemaal sneller had gekunt en gemoeten Ik spreek dat ook helemaal niet tegen! U concludeerd 'opzet' aan de hand van die verloren tijd , maar maak uw onderzoek dan ook af en bekijk ook eens waarom er tijd verloren ging . Onderzoek eens wat er wel gebeurde die dag in plaats van dat wat eigenlijk had moeten gebeuren. Overigens , wat het Pentagon betreft begrijp ik geen reet van jullie redenering , dat is vlucht 77 weer wel en dan weer niet in het Pentagon gecrashed. Laatst gewijzigd door atmosphere : 14 november 2009 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13165 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
|
![]() Citaat:
![]() over flight 93 http://conspiracyscience.com/articles/911/flight-93/
__________________
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13166 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.763
|
![]() Citaat:
Rumsfeld heeft het duidelijk gezegd, en daar waren héél veel getuigen bij. "Shoot down the plane in Pennsylvania" is overduidelijk, dan moogt ge daar nog de raarste context bij fantaseren. ![]() Citaat:
Het is véél gemakkelijker een concreet bewijs te verbergen als een te vinden. Maar aangezien een motor op 2000 yards van de andere motor gevonden is, is het toch 99,9 % bewezen, die 0,1 % zou wijzen dat een motor gewoonweg voordien zomaar van een vleugel viel. Citaat:
Het is nochtans overduidelijk dat de F16´s naar de Atlantische oceaan gestuurd werden om 9h30 terwijl dat NORAD de AA77 kon volgen die vanuit het binnenland Indiana kwam, dat is volledig vanuit de andere kant. Ofwel is die tekening verzonnen en vlogen ze maar aan amper 25 % van hun snelheid... ge kunt kiezen. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
De FAA-luchtverkeersleiders en supervisors en voorziene FAA<>NORAD-medewerker op de burgerluchthavens zijn volledig aan hun lot overgelaten door NORAD - die zich achter de regeltjes versteken -, NORAD die vooreerst helemaal geen eigen initiatief nam om zelf de vliegtuigen zonder secundary data (transponder-off) op te sporen alhoewel NORAD al hun operationele radarposities bezet hadden want het was militaire oefening op het onderscheppen van vliegtuigen die morgen. Vergeet niet dat de crashes van 2 binnenlands gekaapte vluchten al gebeurd waren, en dat ze wisten van die eerste kapingen (AA11 en UA 175 die ze al volledig gevolgd hadden op hun beste radars). Geen enkele burgerluchthaven werd op de hoogte gebracht van de WTC1 en 2 crashes, ondanks dat daar verbindingsmensen zitten die zorgen voor de communicatie van FAA met NORAD en omgekeerd. FAA werken meestal enkel met secundary radarscherm-presentatie en moesten dus ook hun primary radarscherm-presentatie aanschakelen daar gingen nog eens kostbare minuten verloren, NORAD wist dat natuurlijk, NORAD werkt steeds met beide presentaties en heeft ook meestal de betere radars ter beschikking, terwijl FAA-luchtverkeersleiders ook nog hun normale werk moeten doen. Citaat:
Zij hebben toch al het beeldmateriaal in beslag genomen, die nog altijd niet openbaar gemaakt zijn. En vele foto´s en getuigen spreken de theorie van de officiele versie tegen. Bij vele foto´s geven ze ook totaal onlogische theorieen vrij, die ingenieurs, deskundigen en wetenschappers niet aannemen. ----- Trouwens, Tony Blair moet al onder eed getuigen voor een Commissie betreft de aanzet van de Irak-oorlog in 2003 (leugens WMD enz... ) als handlanger van G. Bush http://en.wikipedia.org/wiki/Rationale_for_the_Iraq_War ben benieuwd wanneer ze de Bush-administration op de rooster gaan leggen... Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2009 om 22:32. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13167 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Schuld bewijzen daarentegen zal wel wat meer voeten in de aarde hebben dan wat hier tot nu toe van hersenspinselen is neergeschreven. Je hebt mij in ieder geval niet overtuigd. Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 november 2009 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13168 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.763
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13169 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
|
![]() An Engine was Found Far from the Crash Site
Engine parts of Flight 93 were found far from the main debris field, a sign that it had been shot down. Instead of explaining this my self, let's just quote Popular Mechanics[13]: Jeff Reinbold, the National Park Service representative responsible for the Flight 93 National Memorial, confirms the direction and distance from the crash site to the basin: just over 300 yards south, which means the fan landed in the direction the jet was traveling. "It's not unusual for an engine to move or tumble across the ground," says Michael K. Hynes, an airline accident expert who investigated the crash of TWA Flight 800 out of New York City in 1996. "When you have very high velocities, 500 mph or more," Hynes says, "you are talking about 700 to 800 ft. per second. For something to hit the ground with that kind of energy, it would only take a few seconds to bounce up and travel 300 yards." The Pittsburgh Pulp has a quote from a weapons expert regarding this issue[14]: Robert Sherman, a conventional weapons expert with the Federation of American Scientists who worked for the state department as former executive director of the Arms Control and Non-Proliferation Advisory Board, and also wrote extensively about F-16s and Sidewinder missiles, looked at the missile theories on flight93crash.com and deemed it "the usual paranoid crap." "There was nothing there that gets me very worked up," he says. "Maybe [the plane] did break up. A crash is not a sanitary event. By definition, the uncontrolled impact of an airplane does strange things." Sherman said that if a missile had hit Flight 93, there would have been more evidence. "If a Sidewinder had hit it, there would have been pieces of the fan or the fuselage in a larger area," he says. "If the engine breaks up, then the fan blades are going to come off like bullets. Pieces of the wing and fuselage would be all over the place." We can't say if Flight 93's engine came off before it crashed or afterwards, but it the quotes above do show that distant engines are not proof of a missile attack.
__________________
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13170 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Waarom toch steeds zo vijandig tegenover mensen die je ideeën niet genegen zijn.
Ik stel gewoon dat de zaken die je aanbrengt vrij zwak zijn om kwaad opzet te bewijzen vanuit een andere bron dan terrorisme. Vooral het steeds herhalen van zaken die al weerlegd zijn helpen de geloofwaardigheid van het verhaal niet. In tegendeel. De 9/11 samenzwering aanhangers doen me wat denken aan de mensen die proberen te bewijzen dat de maanlanding nooit heeft plaatsgevonden tenzij in een studio. Al hun 'bewijzen' zijn al talloze heren weerlegd, maar toch herhalen ze ze keer op keer (geen sterren, dubbele lokaties, ...). Again. Ik ben niet overtuigd, maar alles is mogelijk natuurlijk. Ook leven op de maan bv. Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 november 2009 om 23:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13171 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.763
|
![]() Was Ziad Samir Jarrah de zelfmoordpiloot van UA93 ?
volgens het officieel rapport ja: http://govinfo.library.unt.edu/911/report/911Report.pdf idd, mooie foto op page 239. ![]() ![]() ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Ziad_Jarrah geen tweelingsbroer... Leeft die dan nog ? ![]() ! Volgende 4 foto´s uitvergrootbaar: ![]() Wie is dat dan op die video ? NBC "obtains" video of Ziad Jarrah, nov 22, 2008 : http://www.youtube.com/watch?v=eQziD...layer_embedded Let vooral op de unieke bovenlip - bij 0:42 - en de ogen, wenkbrauwen, voorhoofd-haar-begin., linkeroor... lijkt echt dezelfde persoon... als op de uitvergrootbare foto´s. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2009 om 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13172 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Citaat:
The independent van 13 augustus 2002 met name.... Citaat:
http://www.independent.co.uk/news/wo...93-639770.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13173 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Wilt thomas was net als véél anderen aanwezig op de hoorzittingen..... U niet mijn beste,op welke basis kan U dan hetgeen er gezegd is in twijfel gaan trekken.... Of telt voor U alleen het woord officieel als zijnde de enige waarheid.... Weet dan dat officieel niet altijd garant staat voor het begrip waarheid ... De gekuiste versie bewijst dit tenvolle.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13174 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Dat rammelt aan alle kanten he vriend.... Of dacht U écht dat als ze in Langley eerste die twee gereedstaande fighters de lucht in sturen om 9u09 ,later die derde fighter zijn collega's niet meer kan terugvinden ... De tweede wereldoorlog wat betreft gevechtsvliegtuigen en hun gebrekkige radiocommunicatie ligt al vér achter de rug... En nog wat,als die militaire leidinggevende verantwoordelijken toch zo hard hebben geblunderd.... Waarom werden ze er dan niet voor gestraft..... None of them..... Nochtans staan op schuldig verzuim wat betreft het verdedigen van het land en de veiligheid van de bevolking ginds uiterst strenge straffen.... Laatst gewijzigd door Svennies : 15 november 2009 om 03:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13175 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.763
|
![]() Citaat:
... NORAD/NEADS blunderde gelijk de grootste imbicielen, het is nochtans prioriteit 1 van hun meermaals per jaar geoefende job: Prachtig hé, die doorgetrainde militairen.... ![]() ![]() 1. De Pave Paws systeem tegen vijandige missiles op hoge hoogtes en eventueel een vlucht hoogvliegende bommenwerpers, die radars zijn altijd operationeel en extra inzetbaar bij 9/11: Dit is de radarbasis van Cape Cod, kijk op het coverage bereik van één vd vele radars, hier de Noord-oost-sector, die natuurlijk "draaibaar" is naar het binnenland. ![]() ![]() 2. NORAD War room in Rome, New York, alle ARSR-radardata van de ganse Oostkust kunnen hier (interlinked) bekeken worden: ![]() NORAD's Northeast Air Defense Sector (NEADS) in Rome, New York: één "secundaire radarroom": ![]() De bezige FAA-burgercontrolleurs die aan hun lot overgelaten werden, alhoewel ze het druk burgerluchtverkeer moesten blijven leiden: ![]() Terwijl NORAD die enkele uren van 9/11 alleen maar ongelooflijke FLATERS deed of niets deed tegen 4 gekaapte boeings die ze volgden; hebben deze bugers + 4000 burgervliegtuigen aan de grond gezet in héél USA... op dezelfde tijd... op bevel van NORAD, werkten toen plots de telefoonlijnen wel ? Ik weet waaraan NORAD/NEADS dacht tijdens 9/11: ![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2009 om 11:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13176 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
__________________
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13177 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.763
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2009 om 12:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13178 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
Ik vind het immers niet behalve een onduidelijk bedenking over CIA propaganda. Probeer misschien voor een keer eens kort en duidelijk te zijn? Die lange copy/paste mails die voor de 10de keer dezelfde irrelevante weetjes opsommen verduisteren alleen maar de draad. Het moet een soort hobby zijn vermoed ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13179 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13180 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
|
![]() Citaat:
American Airlines Flight 77 Main article: American Airlines Flight 77 “ NEADS was informed about American Airlines Flight 77 at 9:34 a.m., four minutes before it crashed into the Pentagon. ” American 77 began deviating from its flight plan at 8:54, with a slight turn toward the south. Two minutes later, it disappeared completely from radar at Indianapolis Center, which was controlling the flight. The controller tracking American 77 told us he noticed the aircraft turning to the southwest, and then saw the data disappear. The controller looked for primary radar returns. He searched along the plane's projected flight path and the airspace to the southwest where it had started to turn. No primary targets appeared. He tried the radios, first calling the aircraft directly, then the air-line. Again there was nothing. At this point, the Indianapolis controller had no knowledge of the situation in New York. He did not know that other aircraft had been hijacked. He believed American 77 had experienced serious electrical or mechanical failure, or both, and was gone. Shortly after 9:00, Indianapolis Center started notifying other agencies that American 77 was missing and had possibly crashed. At 9:08, Indianapolis Center asked Air Force Search and Rescue at Langley Air Force Base to look for a downed aircraft. The center also contacted the West Virginia State Police and asked whether any reports of a downed aircraft had been received. At 9:09, it reported the loss of contact to the FAA regional center, which passed this information to FAA headquarters at 9:24. By 9:20, Indianapolis Center learned that there were other hijacked aircraft, and began to doubt its initial assumption that American 77 had crashed. A discussion of this concern between the manager at Indianapolis and the Command Center in Herndon prompted it to notify some FAA field facilities that American 77 was lost. By 9:21, the Command Center, some FAA field facilities, and American Airlines had started to search for American 77. They feared it had been hijacked. At 9:25, the Command Center advised FAA headquarters of the situation. The failure to find a primary radar return for American 77 led us to investigate this issue further. Radar reconstructions performed after 9/11 reveal that FAA radar equipment tracked the flight from the moment its transponder was turned off at 8:56. But for 8 minutes and 13 seconds, between 8:56 and 9:05, this primary radar information on American 77 was not displayed to controllers at Indianapolis Center. The reasons are technical, arising from the way the software processed radar information, as well as from poor primary radar coverage where American 77 was flying. According to the radar reconstruction, American 77 reemerged as a primary target on Indianapolis Center radar scopes at 9:05, east of its last known position. The target remained in Indianapolis Center's airspace for another six minutes, then crossed into the western portion of Washington Center's airspace at 9:10.As Indianapolis Center continued searching for the aircraft, two managers and the controller responsible for American 77 looked to the west and southwest along the flight's projected path, not east-where the aircraft was now heading. Managers did not instruct other controllers at Indianapolis Center to turn on their primary radar coverage to join in the search for American 77. In sum, Indianapolis Center never saw Flight 77 turn around. By the time it reappeared in primary radar coverage, controllers had either stopped looking for the aircraft because they thought it had crashed or were looking toward the west. Although the Command Center learned Flight 77 was missing, neither it nor FAA headquarters issued an all points bulletin to surrounding centers to search for primary radar targets. American 77 traveled undetected for 36 minutes on a course heading due east for Washington, D.C. By 9:25, FAA's Herndon Command Center and FAA headquarters knew two aircraft had crashed into the World Trade Center. They knew American 77 was lost. At least some FAA officials in Boston Center and the New England Region knew that a hijacker on board American 11 had said "we have some planes." Concerns over the safety of other aircraft began to mount. A manager at the Herndon Command Center asked FAA headquarters if they wanted to order a "nationwide ground stop." While this was being discussed by executives at FAA headquarters, the Command Center ordered one at 9:25. The Command Center kept looking for American 77. At 9:21, it advised the Dulles terminal control facility, and Dulles urged its controllers to look for primary targets. At 9:32, they found one. Several of the Dulles controllers "observed a primary radar target tracking eastbound at a high rate of speed" and notified Reagan National Airport. FAA personnel at both Reagan National and Dulles airports notified the Secret Service. The aircraft's identity or type was unknown. Reagan National controllers then vectored an unarmed National Guard C130H cargo aircraft, which had just taken off en route to Minnesota, to identify and follow the suspicious aircraft. The C-130H pilot spotted it, identified it as a Boeing 757, attempted to follow its path, and at 9:38, seconds after impact, reported to the control tower: "looks like that aircraft crashed into the Pentagon sir." Military Notification and Response NORAD heard nothing about the search for American 77. Instead, the NEADS air defenders heard renewed reports about a plane that no longer existed: American 11. Scoggins explained to Vanity Fair, "When we phoned United [after the second tower was hit], they confirmed that United 175 was down, and I think they confirmed that within two or three minutes," Scoggins, the go-to guy at Boston Center for all things military, later told me. "With American Airlines, we could never confirm if it was down or not, so that left doubt in our minds." At 9:21, NEADS received a report from the FAA: FAA: Military, Boston Center. I just had a report that American 11 is still in the air, and it's on its way towards-heading towards Washington. NEADS: Okay. American 11 is still in the air? FAA: Yes. NEADS: On its way towards Washington? FAA: That was another-it was evidently another aircraft that hit the tower. That's the latest report we have. NEADS: Okay. FAA: I'm going to try to confirm an ID for you, but I would assume he's somewhere over, uh, either New Jersey or somewhere further south. NEADS: Okay. So American 11 isn't the hijack at all then, right? FAA: No, he is a hijack. NEADS: He-American 11 is a hijack? FAA: Yes. NEADS: And he's heading into Washington? FAA: Yes. This could be a third aircraft. The mention of a "third aircraft" was not a reference to American 77.There was confusion at that moment in the FAA. Two planes had struck the World Trade Center, and Boston Center had heard from FAA headquarters in Washington that American 11 was still airborne. We have been unable to identify the source of this mistaken FAA information. Langley jets scrambled The NEADS technician who took this call from the FAA immediately passed the word to the mission crew commander, who reported to the NEADS battle commander: Mission Crew Commander, NEADS: Okay, uh, American Airlines is still airborne. Eleven, the first guy, he's heading towards Washington. Okay? I think we need to scramble Langley right now. And I'm gonna take the fighters from Otis, try to chase this guy down if I can find him. After consulting with NEADS command, the crew commander issued the order at 9:23: Okay . . . scramble Langley. Head them towards the Washington area.. . . [i]f they're there then we'll run on them.. . .These guys are smart. That order was processed and transmitted to Langley Air Force Base at 9:24. Radar data show the Langley fighters airborne at 9:30. NEADS decided to keep the Otis fighters over New York. The heading of the Langley fighters was adjusted to send them to the Baltimore area. The mission crew commander explained to us that the purpose was to position the Langley fighters between the reported southbound American 11 and the nation's capital. Despite the orders to head towards the Washington/Baltimore area, the Langley aircraft headed due east, out to sea "into a military-training airspace called Whiskey 386." The Langley pilots were not briefed as to why they were being scrambled, so they followed their training flight plan, which was premised on Cold War threats. They did not receive information on distance to the target or the target's location when they were ordered to scramble. At the suggestion of the Boston Center's military liaison, NEADS contacted the FAA's Washington Center to ask about American 11. In the course of the conversation, a Washington Center manager informed NEADS: 09:34:01 - WASHINGTON CENTER: Now, let me tell you this. I—I'll—we've been looking. We're—also lost American 77— WATSON: American 77? DOOLEY: American 77's lost— WATSON: Where was it proposed to head, sir? WASHINGTON CENTER: Okay, he was going to L.A. also— WATSON: From where, sir? WASHINGTON CENTER: I think he was from Boston also. Now let me tell you this story here. Indianapolis Center was working this guy— WATSON: What guy? WASHINGTON CENTER: American 77, at flight level 3-5-0 [35,000 feet]. However, they lost radar with him. They lost contact with him. They lost everything. And they don't have any idea where he is or what happened. The time was 9:34. This was the first notice to the military that American 77 was missing. If NEADS had not placed that call, the NEADS air defenders would have received no information whatsoever that the flight was even missing, although the FAA had been searching for it. No one at FAA headquarters ever asked for military assistance with American 77. The FAA's Boston Center called NEADS and relayed the discovery about an unidentified aircraft closing in on Washington: "Latest report. Aircraft VFR [visual flight rules] six miles southeast of the White House. . . . Six, southwest. Six, southwest of the White House, deviating away." This startling news prompted the mission crew commander at NEADS to take immediate control of the airspace to clear a flight path for the Langley fighters: "Okay, we're going to turn it . . . crank it up. . . . Run them to the White House." He then discovered, to his surprise, that the Langley fighters were not headed north toward the Baltimore area as instructed, but east over the ocean. "I don't care how many windows you break," he said. "Damn it.. . . Okay. Push them back." 09:34:12 - NAVY A.T.C.: You've got [the fighters] moving east in airspace. Now you want 'em to go to Baltimore? HUCKABONE: Yes, sir. We're not gonna take 'em in Whiskey 386 [military training airspace over the ocean]. NAVY A.T.C.: O.K., once he goes to Baltimore, what are we supposed to do? HUCKABONE: Have him contact us on auxiliary frequency 2-3-4 decimal 6. Instead of taking handoffs to us and us handing 'em back, just tell Center they've got to go to Baltimore. NAVY A.T.C.: All right, man. Stand by. We'll get back to you. CITINO: What do you mean, "We'll get back to you"? Just do it! HUCKABONE: I'm gonna choke that guy! CITINO: Be very professional, Huck. HUCKABONE: O.K. CITINO: All right, Huck. Let's get our act together here. After the 9:36 call to NEADS about the unidentified aircraft a few miles from the White House, the Langley fighters were ordered to Washington, D.C. Controllers at NEADS located an unknown primary radar track, but "it kind of faded" over Washington. The time was 9:38. The Pentagon had been struck by American 77 at 9:37:46. The Langley fighters were about 150 miles away
__________________
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |