![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is wel zo dat het onlogisch is te veronderstellen dat iets vanzelf is ontstaat als we niks kennen die dat ook doet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#962 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is binnen het heelal veel dat wij niet kunnen meten en derhalve niet kunnen weten maar er kan - uit de aard van het concept - niets buiten zijn. Indien er iets buiten is, maakt ook dat deel uit van het universum. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens jou kan er niets bestaan zonder doel, maar je geeft daarvoor geen argumenten. Waarom zou het universum niet gewoon kunnen bestaan zonder doel of zin?
![]() |
![]() |
![]() |
#963 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alles wat gemaakt is moet een maker hebben. Alles wat van toestand niet-bestaan naar toestand bestaan gaat is gemaakt, is ontstaan. De mens is zo, de aarde is zo en het universum is zo. De kans dus dat heel het universum en alles erin en eraan zomaar tot systemen zijn onstaan (binnen de natuur zelf) is logisch gezien zeer klein en praktisch 0. Het is niet binair denken zoals u denkt, maar het is dit of het tegendeel. Het is bovennatuurlijke bewuste rationele schepper die niet onderworpen is aan veranderende natuurlijke wetten of het is niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#964 | |||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De mens is mss niet uit klei geschapen... Levensbewust bewustzijn is geworden en niet neergefloept op de aarde. Het gaat dus ergens naartoe... De Force doet dat... de Force stroomt door al dat Is om het Zijn verder te creëren. Citaat:
Maar bekijk Michio Kaku's(?) versie eens over multiversums. De kosmos, de macrokosmos kan evengoed een microkosmos zijn van een nog grotere macrokosmos waarin meerdere universums liggen te bengelen en te manifesteren van puur bewustzijn. Citaat:
Maar woorden zijn zo'n tricky ding dan weer. In ieder geval, er zijn aanneembare vondsten gedaan dat er meerdere universums bestaan en door hun expansie wel degelijk in elkaar verwikkeld kunnen geraken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een gevoel beargumenteren? Purpose... ik heb niet gezegd dat er "niets" zonder doel kan bestaan. Ik zeg wel dat het gehele Zijn een doel heeft. En het doel is simpel, ervaren. "Bekijk mij" zegt het universum. "kijk wat ik mogelijk heb gemaakt". En dat is zowel vlakaf gezegd, elke levenservaring waaarop ge gebotst zijt en nog zult botsen. Ik prijs de kosmos, ons universum. Maar ik ben mij er ook ten volle van bewust dat er meer moet zijn. Niet persé een God, een dimensie hoger gewoon. Dat zij microscopen nodig hebben om tot ons te kijken. En daarboven nog meer, en nog meer en nog meer, oneindig door.
![]() |
![]() |
#965 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zou het Universum gemaakt zijn? Het heeft altijd bestaan.
![]() |
#966 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zoals: niet-A+niet-A'+niet-A" + ... = A Citaat:
Maar als alles wat bestaat voortkomt uit niet-bestaan en derhalve gemaakt is, dan geldt uw eigen logica ook voor de maker. Derhalve moet ook de maker gemaakt worden en dus een maker hebben. En dan moet ook de maker van de maker een maker hebben. Et cetera ad infinitum. Indien de maker niet gemaakt is en dus niet van 'niet-bestaan' naar 'bestaan' is gegaan en derhalve geen maker moet hebben dan moet ook de rest geen maker hebben. Me dunkt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 november 2009 om 19:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#967 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#968 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eindelijk kon men een klassiek Grieks filosoof voor zijn kar spannen. Ondertussen, na een paar eeuwen, weten we beter. Sommigen zijn dat duidelijk nog steeds niet .... Toch vreemd dat heel uw denken doordrongen is van christenlijke denkpatronen, en u hier toch bij hoog en laag blijft beweren dat u er niets mee te maken heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#969 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus ook god?
![]() |
![]() |
#970 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#972 | |||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Intelligent e.t. leven kan zowel al bestaan als nog niet bestaan. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
O ze kunnen waargenomen worden omdat ze omloopbanen verstoren of eclipsen veroorzaken. Ik weet niet hoever de verste waargenome exoplaneet is, maar waarschijn niet meer dan enkele tientallen lichtjaren terwijl onze melkweg alleen al een doorsnee heeft van 100 000 lichtjaar. Ik vind dat 405 al een fantastische prestatie is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#973 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht dat je in God geloofde.
![]() |
#974 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet alles. Jij gelooft dat God altijd bestaan heeft, ik geloof dat het Universum altijd bestaan heeft in een of andere vorm van materie/energie.
![]() |
#975 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, het opperwezen heeft zijn roots bij de mens.
![]() |
![]() |
#976 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#977 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent het in feite die gelooft.... Vandaar uw onlogische kronkels. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#978 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mannekes, is het universum niet alle materie dat zich binnenin de shockwave van den big bang manifesteert?
Vraagt niemand zich dan af: wat ligt buiten het universum??? En vooral, wat was er voor het universum?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 16 november 2009 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geef eens een voorbeeld uit de praktijk, uit de realiteit. Citaat:
De kans dat die god binnen de natuur iets kan schepen is theoretisch quasi onmogelijk en praktisch onmogelijk. Dit is de reden waarom wij in de andere god geloven: de god die bovennatuurlijk is, die bewust, rationeel is, en die iets doelbewust maakt. Laatst gewijzigd door porpo : 16 november 2009 om 21:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#980 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus denken dat het universum de oneindigheid is, kan wel eens misplaatst zijn. Maar dan opnieuw, ik ben een simpele geest die het mss niet vat... Maar dat is toch hoe ik het bekijk.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 16 november 2009 om 21:39. Reden: ik wou vorige post editten maar ik quote hem per accident |
|
![]() |
![]() |