![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() zeg het me, o niet wetenschapper Adrian, wat is de essentiële methodologie van de natuurwetenschap ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel gewoon wat je doet?
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat ben ik. Voorbeelden te over van wetenschappers die iets willen bewijzen wat maatschappelijk aanvaard is. Voorbeelden te over van onderzoeken die de vooraf gewenste uitkomst gaven. Niet uit corruptie, niet omdat het slechte wetenschappers zijn maar omdat het onderzoek toch onbewust teveel ''gestuurd'' is. Waarbij ik niet beweer dat dat hier het geval zou zijn. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 16 november 2009 om 02:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe; dat is toch jouw methode?
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel de global warming niet en u hanteert een drogreden met een autoriteitsargument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
wat de Story toen zei zal me wordt wezen ... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
![]() Citaat:
![]() O jawel hoor. Normaalgesproken zou het dat niet zijn maar juist in een discussie waarin getwijfeld wordt aan de autoriteit van sommige wetenschappers kun je wetenschappers an sich niet meer als autoriteit aanhalen. U doet er zelfs nog een schepje bovenop: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan denk ik; vanwaar halen ze die cijfers van de vorige eeuw dan toch? (om te vergelijken) Als u weet, en ik weet dat het zo was, dat er in België misschien nog niet eens een handvol weerstations was door over het algemeen vrijwilligers als hobby. Dat was bv in Ukkel zo ééntje, in Kleine Brogel ééntje en waarschijnlijk ergens in de W.Vl. en nog links en rechts misschien één. Dat waren dan nog vrijwilligers die er niet eens voor betaald werden, gewoon een goeie ziel die zo alle dagen eens de temperatuur op een briefje schreef. In de meeste buitenlanden was het nog niet eens zo. De pc is maar naar half jaren 90 goed ingeburgerd geraakt en trouwens ook geschikt geworden om wat gegevens deftig te beginnen op te slaan en te verwerken. Bovendien ook nog dit, de meeste weerstations van vroeger (niet eens lang geleden) hadden geen tienden en hondersten aanduidingen. Gewoon een glazen thermometer in een vogelhuisje zoals bij de meeste mensen aan de achterdeur hangt. Zeg niet dat dit niet waar is. En nu komen ze af met gegevens alsof ze de wereld temperatuur tot op hondersten nauwkeurig al bij hielden van de vorige eeuw, zelfs al in de jaren 1800? Yup...dat stemt mij idd zeer kritisch en tot nadenken. Me dunkt dat dit dan ook een terechte opmerking is. Trouwens waar doet men al die metingen nu? Want behalve wat cijfers vind men nu wel niet de plaatsen waar ze die doen.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik weet ook niet genoeg over kernfysica om hierover mee te spreken. Sommigen hier zouden dan ook beter zwijgen als het gaat over processen die ze niet kunnen begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het is erger: het wil zeggen dat we de thermodynamica van gassen zoals lucht en waterdamp helemaal fout hebben (tenminste voor de "basis respons" of Planck respons, niet voor de feedbacks). Maar dat is zulk een "oude" en robuuste wetenschap die bovendien al op zoveel wijzen technologisch is geverifieerd dat zoiets weinig waarschijnlijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totaal artificieel voorbeeldje toegevoegd. We hebben een rechte lijn: T = 13 + 0.01 x t en dan hebben we aan diezelfde rechte lijn ook een oscillatie toegevoegd: 0.15 sin (t/10) Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2009 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zijn er verduiveld veel over de opwarming aan het praten die ook beter zouden zwijgen. In de eerste plaats politiekers. Maar als het afkoelt dan koelt het af en dat zal toch wel iedereen begrijpen hé?
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit welke cijfers blijkt dan een afkoelende trend?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje op mijn linken klikken hé.
Onderzoekers, wetenschapsmensen, universiteiten dies meer. Allemaal apen volgens sommigen.