Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2009, 20:15   #101
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Bijlange niet, leven en laten leven.

Gelieve mij echter niet lastig te vallen met onaangepast rookgedrag. Het feit dat ik bepaalde horeca-zaken eigenlijk niet meer kan of mag frequenteren door de smoglaag die er hangt, is een vorm van lastig vallen.
Nee hoor, het feit dat gij een rokershol wilt binnengaan is een vorm van lastigvallen.
Ik selecteer een zaak aan de hand van mijn voorkeuren, geen rook, geen harde muziek, geen zatte mannen, geen muggenzifters.
Daarom wil ik dergelijke zaken niet verbieden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 20:25   #102
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee hoor, het feit dat gij een rokershol wilt binnengaan is een vorm van lastigvallen.
Wie val ik daarmee lastig behalve mezelf ? Jezelf lastig vallen is nog steeds toegelaten dacht ik.

Waarom maak je trouwens de denkfout om ervan uit te gaan dat het sowieso een rokershol is ? Ik ben al vele keren in gezelschap in een café geweest als er nog niet veel volk was, en er weinig tot geen rokers waren.

Als dan later de rokersmeute komt binnenvallen, hebben we steevast de leuke keuze of omwel te blijven zitten (kuch kuch en stink stink) ofwel iets anders zoeken. Om het even wat we kiezen, de niet-roker moet zich geven.

Dus wie valt wie nu lastig ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 20:53   #103
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie val ik daarmee lastig behalve mezelf ? Jezelf lastig vallen is nog steeds toegelaten dacht ik.
Natuurlijk, maar daar laat ge het duidelijk niet bij, ge wilt er roken verbieden.
Citaat:
Waarom maak je trouwens de denkfout om ervan uit te gaan dat het sowieso een rokershol is ? Ik ben al vele keren in gezelschap in een café geweest als er nog niet veel volk was, en er weinig tot geen rokers waren.
Als dan later de rokersmeute komt binnenvallen, hebben we steevast de leuke keuze of omwel te blijven zitten (kuch kuch en stink stink) ofwel iets anders zoeken. Om het even wat we kiezen, de niet-roker moet zich geven.
Ge kunt ook een rookvrij café uitkiezen, dan heeft die meute daar niets te zoeken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 20:55   #104
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja kiko, waarom wil je daar nu persé altijd weer binnen zijn?

Net hetzelfde als dat iemand alle weken naar een gay sauna zou gaan en zich beklaagd over de homo's daar.
Oud 16 november 2009, 21:14   #105
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Wie rookt is dom
Bijkomend vaak een gebrek aan wil, een overmatige kortzichtigheid en
in mijn ogen, asociaal en onverantwoordelijk.

Je moet maar eens als niet roker een roker een tongzoen geven.
Je kunt evengoed je tong in een asbak steken.

Ik zeg het omonwonden. Ik vind het walgelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
kom eens terug als je het Nederlands onder de knie hebt
Ik heb helaas dyslexie en een ongeduld in het vlug verwoorden van mijn inhoudelijkheden, zodat er inderdaad typfouten gebeuren, zelfs verkeerde zinsbouw wordt gebruikt in stellingnames.

Maar ik vind persoonlijk mensen die naast de pot pissen, in plaats van erin.
Mensen die niet de bal spelen, maar de speler, konkreet. Mensen die zitten te neuten op details, in plaats van inhoudelijk de zaak te raken, allesbehalve bediend door de Here van een hoog IQ, laat staan van een goed ontwikkeld niveau. U zult hoogstwaarschijnlijk wel roker zijn ook.

Dus we hebben dan gemeen, ons gevoel is wederzijds.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat doen wij sowieso al,en als we op bezoek gaan roken we dus niet als er daar ook niet wordt gerookt.....
Wel op café wil ik ook niet dat ze zitten te paffen.
Dat ze ophoepelen.

En op café drink ik Vitel.
Ik ga er om te spreken, voor het sociaal contact.
Allesbehalve om me vol te zuipen met vergif en passief mee te roken.

Citaat:
Drie vraagjes voor U....
Vragen staat vrij. Krijgen is wat anders.

Citaat:
Ten eerste, rijdt U met een diesel.......
LPG.

Citaat:
Ten tweede,hebt U thuis een open haard met een allesbrander/houtstoof erin die in deze periode volop brandt,en hebt U centrale verwarming op mazout....
Een pellet kachel.

Citaat:
Ten derde,barbequed U ook graag in de zomer op een héél regelmatige basis....
Ik ben vegetarisch. Een bakbanaan lukt niet echt op de barbeque.

Citaat:
Indien U minimaal op één der drie vragen positief moet antwoorden,stop dan al maar om rokers te schofferen....
Ik kan dus gerust verder gaan. Ik herhaal:

Rokers zijn dikke egoïsten. Ze denken alleen maar aan hun eigen plezier.
En het getuigt van asociaal gedrag tot en met om anderen te laten meeroken tegen hun zin in openbare plaatsen zoals een café. Ik vind het meer dan onbeschoft. Dus schaam ik er me zeker nietvoor om ze dikke egoïsten te noemen die vaak nog geen karakter hebben om te stoppen, want ze weten maar al te goed dat het enorm ongezond is, zodat men vroeg of laat zal zeggen....

Mijn oprechte medeleven.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 november 2009 om 21:22.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 21:34   #106
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De uitbuiters hebben NIET te beslissenof bv hun personeel "meerookt" en op de duur longkanker krijgt.
Mijn personeel zijn rokers.

Laatst gewijzigd door Andro : 16 november 2009 om 21:34.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 21:44   #107
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Mijn personeel rookt niet
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 21:47   #108
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Mijn personeel rookt niet
Voila, 2 tevreden zelfstandigen.
Oud 16 november 2009, 22:57   #109
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Fout ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Fout;de stierengevechten in spanje bestaan al zeer lang.Ik ben er wel geen voorstander van.
Wat is er fout ?
idereen weet dat de stierengevechten daar al lang bestaan...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 23:00   #110
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Rokers

Citaat:
De rokers zullen toch het onderspit delven.
Zeker weten !

Oud 16 november 2009, 23:10   #111
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rokers zullen toch het onderspit delven.
Zeker weten !

Dat dachten de Amerikanen tijdens de drooglegging over mensen die graag alcohol benuttigen, ook.
Oud 17 november 2009, 09:35   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Drooglegging

Citaat:
Dat dachten de Amerikanen tijdens de drooglegging over mensen die graag alcohol benuttigen, ook.
Ja, dat was eventjes anders.
Als je rookt, roken anderen méé. Als je drinkt, drinken anderen niet mee.
Nu wordt het probleem meer doordacht aangepakt en een groot deel v.d. publieke opinie staat achter dat rookverbod. Het wordt (in ons land) langzaam aan strenger. Dat is beter dan onmiddellijk met het groot mes erop. Alhoewel dit ook nadelen heeft.
De hardnekkige rokers zijn in de minderheid. Het is de MEERDERHEID die beslist en niet omgekeerd. Akkoord ?
Oud 17 november 2009, 09:57   #113
Jukes
Parlementslid

Standaard

De trend is nu in ieder geval onomkeerbaar: roken wordt overal taboe. Zie maar naar New York City: wie daar rookt, wordt als een paria aanzien, en roken in restaurants was er 30 jaar geleden al verboden. Terecht: het is asociaal en egoïstisch. Er komt een tijd dat zelfs roken op straat strafbaar zal zijn.
Oud 17 november 2009, 10:10   #114
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
De trend is nu in ieder geval onomkeerbaar: roken wordt overal taboe. Zie maar naar New York City: wie daar rookt, wordt als een paria aanzien, en roken in restaurants was er 30 jaar geleden al verboden. Terecht: het is asociaal en egoïstisch. Er komt een tijd dat zelfs roken op straat strafbaar zal zijn.
Eigenlijk zouden ze dan toch beter de verkoop gewoon verbieden, neen?
Oud 17 november 2009, 10:15   #115
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat was eventjes anders.
Als je rookt, roken anderen méé.
Niet noodzakelijk, dat hangt van de niet-roker af of hij/zij wel of niet een drankje wil benuttigen in een cafe waar gerookt mag worden.
Citaat:
Als je drinkt, drinken anderen niet mee.
Mensen die alcohol benuttigen en dan auto rijden zijn ook potentiele moordenaars. Alcohol totaal verbieden dan maar? Als we tenminste een beetje consequent willen blijven.
Citaat:
Nu wordt het probleem meer doordacht aangepakt en een groot deel v.d. publieke opinie staat achter dat rookverbod. Het wordt (in ons land) langzaam aan strenger. Dat is beter dan onmiddellijk met het groot mes erop. Alhoewel dit ook nadelen heeft.
De hardnekkige rokers zijn in de minderheid. Het is de MEERDERHEID die beslist en niet omgekeerd. Akkoord ?
Tuurlijk, ik zie wel een gouden tijd aanbreken voor illegale cafes en sigaretten smokkelaars. Naar verluidt hebben in Amsterdam de eerste illegale cafés al de deuren geopend voor rokers.
Oud 17 november 2009, 10:48   #116
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Eigenlijk zouden ze dan toch beter de verkoop gewoon verbieden, neen?

Dat is een brug te ver en ik zie ook niet in waarom: iemand die in de beslotenheid van zijn huis of in een privéclub wil roken, - of elders waar niemand anders onbedoeld meerookt - moet dat onbeperkt kunnen doen, vind ik.
Oud 17 november 2009, 10:51   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Tuurlijk, ik zie wel een gouden tijd aanbreken voor illegale cafes en sigaretten smokkelaars. Naar verluidt hebben in Amsterdam de eerste illegale cafés al de deuren geopend voor rokers.
Dat zou niet slecht zijn voor de staat. Illegale kaffees zouden er meer moeten zijn.
Dan moeten wij heel wat minder belastingen betalen.

Heel de inboedel wordt in beslag genomen en daarbovenop zijn de boetes fenomenaal.

De schoofzak zal evenwel hen niet gaan verklikken. Dat zal hij nooit doen. Afijn, hij zal het nooit erkennen dat hij het wel anoniem gedaan heeft. In het belang van de volksgezondheid natuurlijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 10:58   #118
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Inderdaad,je hebt een eigen zaak en mag zelf al niks meer beslissen,kan je nog moeilijk een eigen zaak noemen.

Voor mij beslist de eigenaar zelf,zo moet het zijn.
Dus vanaf morgen betaal ik geen sociale zekerheidsbijdragen meer op de lonen van mijn werknemers en lap ik de geldende veiligheidsvoorschriften alsook werktijd- en vacantieregeling in mijn bedrijf aan mijn laars.
Wat zou dit mij allemaal goed uitkomen want dan kan ik zeker al vanaf mijn veertigste gaan rentenieren.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 11:18   #119
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Dat is een brug te ver en ik zie ook niet in waarom: iemand die in de beslotenheid van zijn huis of in een privéclub wil roken, - of elders waar niemand anders onbedoeld meerookt - moet dat onbeperkt kunnen doen, vind ik.
in een privéclub wel. In de beslotenhuis van het eigen huis zitten mogelijks meer passieve meerokers dan buiten op straat in de open lucht. Blanpain wil dat aanpakken in het belang van de kinderen en de honden.
Oud 17 november 2009, 11:23   #120
degzaman
Vreemdeling

Standaard Dieselrijders zijn dikke egoïsten en onverantwoordelijk

Helaas zijn autorijders nog steeds vrij overal waar ze willen rond te rijden.
Ik vind autorijders niet alleen grote egoïsten omdat ze een ander met hun stank opzadelen, maar ze zijn nog onverantwoordelijk ook.
Adem de roet maar lekker mee, niet. Een beetje fijn stof kan toch geen kwaad? Terwijl er in koeieletters op de pomp zou moeten staan dat het dodelijk is.
Dat ze zichzelf opzadelen met longkanker tot daar, maar je moet maar eens langs een drukke weg fietsen, waar de ene achter de andere in je gezicht uitstoot.
En je moet maar eens kijken naar de jonge bestuurders. Jongens, uitstoten !
Zelfs als uit onderzoek blijkt dat we gemiddeld allemaal 1 jaar minder leven door fijn stof (roet, co2, etc niet meegeteld), gaat het er bij die verstokte filerijders nog niet in.

conclusie: het is makkelijk een beleid te voeren waarbij cafés rookvrij kunnen zijn, maar dit niet moeten... indien die anti-rokers toch massaal op café gaan, dat ze dan hun cafés rookvrij maken, maar niet alle cafés! U heeft nog de keuze al dan niet een café binnen te wandelen, of er een rookvrij open te doen. Over bijna alle andere rotzooi die we inademen valt niet te kiezen... dus stop met zagen.
degzaman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be