![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik selecteer een zaak aan de hand van mijn voorkeuren, geen rook, geen harde muziek, geen zatte mannen, geen muggenzifters. Daarom wil ik dergelijke zaken niet verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom maak je trouwens de denkfout om ervan uit te gaan dat het sowieso een rokershol is ? Ik ben al vele keren in gezelschap in een café geweest als er nog niet veel volk was, en er weinig tot geen rokers waren. Als dan later de rokersmeute komt binnenvallen, hebben we steevast de leuke keuze of omwel te blijven zitten (kuch kuch en stink stink) ofwel iets anders zoeken. Om het even wat we kiezen, de niet-roker moet zich geven. Dus wie valt wie nu lastig ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net hetzelfde als dat iemand alle weken naar een gay sauna zou gaan en zich beklaagd over de homo's daar. ![]()
![]() |
![]() |
#105 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Bijkomend vaak een gebrek aan wil, een overmatige kortzichtigheid en
in mijn ogen, asociaal en onverantwoordelijk. Je moet maar eens als niet roker een roker een tongzoen geven. Je kunt evengoed je tong in een asbak steken. Ik zeg het omonwonden. Ik vind het walgelijk. Ik heb helaas dyslexie en een ongeduld in het vlug verwoorden van mijn inhoudelijkheden, zodat er inderdaad typfouten gebeuren, zelfs verkeerde zinsbouw wordt gebruikt in stellingnames. Maar ik vind persoonlijk mensen die naast de pot pissen, in plaats van erin. Mensen die niet de bal spelen, maar de speler, konkreet. Mensen die zitten te neuten op details, in plaats van inhoudelijk de zaak te raken, allesbehalve bediend door de Here van een hoog IQ, laat staan van een goed ontwikkeld niveau. U zult hoogstwaarschijnlijk wel roker zijn ook. Dus we hebben dan gemeen, ons gevoel is wederzijds. Citaat:
Dat ze ophoepelen. En op café drink ik Vitel. Ik ga er om te spreken, voor het sociaal contact. Allesbehalve om me vol te zuipen met vergif en passief mee te roken. Vragen staat vrij. Krijgen is wat anders. LPG. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rokers zijn dikke egoïsten. Ze denken alleen maar aan hun eigen plezier. En het getuigt van asociaal gedrag tot en met om anderen te laten meeroken tegen hun zin in openbare plaatsen zoals een café. Ik vind het meer dan onbeschoft. Dus schaam ik er me zeker nietvoor om ze dikke egoïsten te noemen die vaak nog geen karakter hebben om te stoppen, want ze weten maar al te goed dat het enorm ongezond is, zodat men vroeg of laat zal zeggen.... Mijn oprechte medeleven. Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 november 2009 om 21:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Mijn personeel zijn rokers.
Laatst gewijzigd door Andro : 16 november 2009 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Voila, 2 tevreden zelfstandigen.
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Dat dachten de Amerikanen tijdens de drooglegging over mensen die graag alcohol benuttigen, ook.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je rookt, roken anderen méé. Als je drinkt, drinken anderen niet mee. Nu wordt het probleem meer doordacht aangepakt en een groot deel v.d. publieke opinie staat achter dat rookverbod. Het wordt (in ons land) langzaam aan strenger. Dat is beter dan onmiddellijk met het groot mes erop. Alhoewel dit ook nadelen heeft. De hardnekkige rokers zijn in de minderheid. Het is de MEERDERHEID die beslist en niet omgekeerd. Akkoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Parlementslid
|
![]() De trend is nu in ieder geval onomkeerbaar: roken wordt overal taboe. Zie maar naar New York City: wie daar rookt, wordt als een paria aanzien, en roken in restaurants was er 30 jaar geleden al verboden. Terecht: het is asociaal en egoïstisch. Er komt een tijd dat zelfs roken op straat strafbaar zal zijn.
![]() |
#114 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat is een brug te ver en ik zie ook niet in waarom: iemand die in de beslotenheid van zijn huis of in een privéclub wil roken, - of elders waar niemand anders onbedoeld meerookt - moet dat onbeperkt kunnen doen, vind ik.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moeten wij heel wat minder belastingen betalen. Heel de inboedel wordt in beslag genomen en daarbovenop zijn de boetes fenomenaal. De schoofzak zal evenwel hen niet gaan verklikken. Dat zal hij nooit doen. Afijn, hij zal het nooit erkennen dat hij het wel anoniem gedaan heeft. In het belang van de volksgezondheid natuurlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat zou dit mij allemaal goed uitkomen want dan kan ik zeker al vanaf mijn veertigste gaan rentenieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() in een privéclub wel. In de beslotenhuis van het eigen huis zitten mogelijks meer passieve meerokers dan buiten op straat in de open lucht. Blanpain wil dat aanpakken in het belang van de kinderen en de honden.
![]() |
#120 |
Vreemdeling
|
![]() Helaas zijn autorijders nog steeds vrij overal waar ze willen rond te rijden.
Ik vind autorijders niet alleen grote egoïsten omdat ze een ander met hun stank opzadelen, maar ze zijn nog onverantwoordelijk ook. Adem de roet maar lekker mee, niet. Een beetje fijn stof kan toch geen kwaad? Terwijl er in koeieletters op de pomp zou moeten staan dat het dodelijk is. Dat ze zichzelf opzadelen met longkanker tot daar, maar je moet maar eens langs een drukke weg fietsen, waar de ene achter de andere in je gezicht uitstoot. En je moet maar eens kijken naar de jonge bestuurders. Jongens, uitstoten ! Zelfs als uit onderzoek blijkt dat we gemiddeld allemaal 1 jaar minder leven door fijn stof (roet, co2, etc niet meegeteld), gaat het er bij die verstokte filerijders nog niet in. conclusie: het is makkelijk een beleid te voeren waarbij cafés rookvrij kunnen zijn, maar dit niet moeten... indien die anti-rokers toch massaal op café gaan, dat ze dan hun cafés rookvrij maken, maar niet alle cafés! U heeft nog de keuze al dan niet een café binnen te wandelen, of er een rookvrij open te doen. Over bijna alle andere rotzooi die we inademen valt niet te kiezen... dus stop met zagen. |
![]() |
![]() |