Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2009, 21:13   #101
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Daarom waarschijnlijk dat ze de Vlamingen aan Nazi-Duitsland hebben "verkocht".
Achteraf praten is altijd makkelijk, maar op het ogenblik van 1940, was de keuze ofwel samenwerken met de Duiters of wel meegaan met het Belgisch verzet. De keuze om samen te werken met de Duitsers was op dat ogenbik de enige juiste keuze. Men wist weliswaar niet goed waaraan met zich kon verwachten met Duitsland, maar met België wist men dat wel heel goed, onderdrukking. Dus de keuze voor Duitsland was op dat ogenblik terecht. Het waren geen helderzienden hé, niemand kon voorzien dat Duitsland de oorlog zou verliezen. Duitsland had eigenlijk die oorlog nooit mogen verliezen. Het is de fout van Hitler zelf dat ze verloren hebben. Ze mochten nooit het Oostfront geopend hebben, toch niet alvorens het Verenigd Koninkrijk gevallen was. En dan nog, ik zou Stalin zelf uit zijn kot hebben gelokt en zeker niet als eerste hebben aangevallen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 november 2009 om 21:13.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 21:13   #102
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Feitenkennis jongen, feitenkennis.

Soit, daarmee is de vraag wat democratie is nog niet opgelost en zal ze ook niet opgelost worden in deze discussie.
Feitenkennis is nog wat anders dan jouw blinde idolatrie voor deze Italiaanse fascistische dictator. En zoals het hoort, sterven/stierven dictators bijna nooit in hun bed.

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 21:16   #103
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feitenkennis is nog wat anders dan jouw blinde idolatrie voor deze Italiaanse fascistische dictator. En zoals het hoort, sterven/stierven dictators bijna nooit in hun bed.

1. Mussolini is geen idool van mij.
2. Enkel ouwe wijven en bourgeois sterven in hun bed.
3. U pleit voor geweld tegen andersdenken (in casu fascisten) of betoont sympathie voor geweld tegen hen? Zoals het een echte "democraat" betaamt.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 21:17   #104
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
U pleit voor geweld tegen andersdenken (in casu fascisten) of betoont sympathie voor geweld tegen hen? Zoals het een echte "democraat" betaamt.
Democratie op zijn Honeckers

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 november 2009 om 21:17.
Oud 17 november 2009, 21:19   #105
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Achteraf praten is altijd makkelijk, maar op het ogenblik van 1940, was de keuze ofwel samenwerken met de Duiters of wel meegaan met het Belgisch verzet. De keuze om samen te werken met de Duitsers was op dat ogenbik de enige juiste keuze. Men wist weliswaar niet goed waaraan met zich kon verwachten met Duitsland, maar met België wist men dat wel heel goed, onderdrukking. Dus de keuze voor Duitsland was op dat ogenblik terecht. Het waren geen helderzienden hé, niemand kon voorzien dat Duitsland de oorlog zou verliezen. Duitsland had eigenlijk die oorlog nooit mogen verliezen. Het is de fout van Hitler zelf dat ze verloren hebben. Ze mochten nooit het Oostfront geopend hebben, toch niet alvorens het Verenigd Koninkrijk gevallen was. En dan nog, ik zou Stalin zelf uit zijn kot hebben gelokt en zeker niet als eerste hebben aangevallen.
Ik heb het altijd heel merkwaardig gevonden, dat "iedereen" scheen te weten wat er zich in de USSR (zo'n 3.500km van hier) afspeelde, maar "niemand" scheen te weten wat soort vlees men met Duitsland, een buurland, in de kuip had. Dat de Vlaamse boerenjongens het niet wisten, is nog te begrijpen, maar dat Verschaeve en De Clercq het niet zouden geweten hebben, is te zot voor woorden. Ik overdrijf dus niet als ik stel dat die twee "grote vlaamse voormannen" de Vlamingen aan Nazi-Duitsland heeft verpatst.
Oud 17 november 2009, 21:22   #106
Max van Dietschland

Standaard

De operatie Entlosung, de massamoord op onschuldige burgers, is pas begonnen in 1941, dus in 1940 kon men het nog niet weten hé. Eens de stap gezet in 1940 was er geen weg meer terug. Dacht je dat er nooit geen spanningen waren tussen het VNV en het Duitse militaire bestuur, dan heb je ook weinig kennis van zaken hoor.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 november 2009 om 21:23.
Oud 17 november 2009, 21:23   #107
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Mussolini is geen idool van mij.
Maar je kijkt wel naar hem op
Citaat:
2. Enkel ouwe wijven en bourgeois sterven in hun bed.
En jij bent uiteraard geen van beide ??
Citaat:
3. U pleit voor geweld tegen andersdenken (in casu fascisten) of betoont sympathie voor geweld tegen hen? Zoals het een echte "democraat" betaamt.
Fascisme is even misdadig als nazisme. En tegen misdadigers mag, wat mij betreft, geweld gebruikt worden, indien nodig.
Oud 17 november 2009, 21:25   #108
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doet het VB niet meer, het wil "fatsoenlijk rechts" zijn een aanvaardbaar als gesprekspartner, het wil per sé uit dat cordon geraken, en daar staat een zware prijs op die velen in het VB bereid zijn te betalen.
Terwijl het net alles of niets is en moet zijn.

Geen compromissen met dit regime, geen samenwerking, geen coalities, geen forza flandria's en andere flauwekul. Het belgisch regime maakt deel uit van een verwerpelijk asociaal en antinationaal internationalistisch kapitalisme en haar elites.
Alles of niets, jij hebt dus liever niks.
Oké dat is uw volstrekte recht. Maar dan moet je dan ook klaar en duidelijk aan uw potentiële kiezers zeggen.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 21:30   #109
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De operatie Entlosung, de massamoord op onschuldige burgers, is pas begonnen in 1941, dus in 1940 kon men het nog niet weten hé. Eens de stap gezet in 1940 was er geen weg meer terug. Dacht je dat er nooit geen spanningen waren tussen het VNV en het Duitse militaire bestuur, dan heb je ook weinig kennis van zaken hoor.
Nee, zo'n grootschalige "operatie" moest uiteraard niet voorbereid worden
Trouwens, aan Staf De Clercq hadden de moffen een gedroomde bondgenoot, hij was de grootste antisemiet die de Vlaamse Beweging ooit gekend heeft :

Hieronder een exemplaar vh VNV-blad (zeg maar De Clercq's blad) "Volk en Staat" waarvan de titel niks aan het toeval overliet :
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 17 november 2009, 21:31   #110
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vind ze nu nog te radicaal of wat ?
Zolang ze er niks mee kunnen beginnen..ja.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 21:32   #111
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vervolging van de Joden begon reeds op 9 nov 1938
Oud 17 november 2009, 21:34   #112
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je kijkt wel naar hem op
Neen. Ik kijk naar niemand op. Ik heb enkel een groot respect en vindt in bepaalde opzichten een beperkt aantal mensen voorbeeldig, waaronder enkele die op de N-SA webstek vermeld staan, Mussolini is daar niet bij.

Citaat:
En jij bent uiteraard geen van beide ??
ik ben inderdaad geen van beide.

Citaat:
Fascisme is even misdadig als nazisme. En tegen misdadigers mag, wat mij betreft, geweld gebruikt worden, indien nodig.
Het gaat hier om meningen, opvattingen waar jij niet mee om kunt en waar je dan maar geweld tegen goedkeurt. Oproepen tot geweld zijn verboden, ook op dit forum overigens zoals het forumreglement vermeldt.

Alweer is duidelijk wie de extremist is, namelijk Pietje.

Laatst gewijzigd door N-SA : 17 november 2009 om 21:38.
Oud 17 november 2009, 21:37   #113
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Alles of niets, jij hebt dus liever niks.
Oké dat is uw volstrekte recht. Maar dan moet je dan ook klaar en duidelijk aan uw potentiële kiezers zeggen.
Jij ook, als LDD aanhanger. Alleen schept LDD de indruk iets te willen veranderen terwijl ze alles nog erger maken. Dat is pas bedrog van het zuiverste soort.

Verandering is enkel mogelijk door het ontstaan van een levensbedreigende crisis voor het regime, niet door deel te nemen aan verkiezingetjes die door dat regime georganiseerd worden om naderhand dan via de instellingen van datzelfde regime te proberen veranderen, wat gedoemd is te mislukken.
Oud 17 november 2009, 21:38   #114
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Nee, zo'n grootschalige "operatie" moest uiteraard niet voorbereid worden
Trouwens, aan Staf De Clercq hadden de moffen een gedroomde bondgenoot, hij was de grootste antisemiet die de Vlaamse Beweging ooit gekend heeft :

Hieronder een exemplaar vh VNV-blad (zeg maar De Clercq's blad) "Volk en Staat" waarvan de titel niks aan het toeval overliet :
Dat blaadje maakt weinig indruk op mij, het maakte gewoon deel uit van de Duitse anti-joodse propaganda, het was gewoon onderdeel geworden van de samenwerking tussen het VNV en het Duitse militaire bestuur. Eens de stap tot samenwerking genomen was er geen weg meer terug en kon men niet anders dan volledig meegaan in de Duitse "logica". Tussen aanhalingstekens, want systematisch onschuldige burgers vermoorden, ook al deed men bij de geallieerden ook gruwelijke zaken, toch blijft het voor mij als katholiek verwerpelijk. Dat blaadje toont gewoon wat nazi propaganda, meer niet.

Toch stel ik mij de vraag, waarom zou de Nieuwe Orde stromingen niet kunnen terugkomen in een aangepaste versie, zonder al die gruwelen van het verleden ? De Nieuwe Orde bevatte ook heel veel goede zaken, de zin voor orde, economisch, het nationalisme. Helaas heeft Hitler al het goede verpest en alle aanverwante Nieuwe orde stromingen meegesleurd in zijn val.

Oud 17 november 2009, 21:39   #115
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Ik kijk naar niemand op. Ik heb enkel een groot respect en vindt in bepaalde opzichten een beperkt aantal mensen voorbeeldig, waaronder enkele die op de N-SA webstek vermeld staan, Mussolini is daar niet bij.

Neen.

Het gaat hier om meningen, opvattingen waar jij niet mee om kunt en waar je dan maar geweld tegen goedkeurt. Oproepen tot geweld zijn verboden, ook op dit forum overigens zoals het forumreglement vermeldt.

.
Het fascisme heeft zijn misdadigheid al veelvuldig bewezen : Pinochet, Franco, Mussolini, Videla, Griekse kolonels...........Dat jij zulke criminele bloeddorstige besturen gewoon een mening of opvatting noemt, laat ik volledig voor jouw rekening.
Oud 17 november 2009, 21:41   #116
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Zolang ze er niks mee kunnen beginnen..ja.
Waarom moet het Vlaams Belang zich aanpassen aan de anderen ?
Waarom kunnen andere partijen niet praten of samenweren omtrent een aantal thema's met een bijvoorbeeld nationaal solidaristisch Vlaams Belang ?

Vlaams Belang heeft aan een andere partij nog nooit gevraagd zijn programma te verloochenen, waarom zou het Vlaams Belang dat dan moeten doen ?

Oud 17 november 2009, 21:41   #117
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat blaadje maakt weinig indruk op mij, het maakte gewoon deel uit van de Duitse anti-joodse propaganda, het was gewoon onderdeel geworden van de samenwerking tussen het VNV en het Duitse militaire bestuur. Eens de stap tot samenwerking genomen was er geen weg meer terug en kon men niet anders dan volledig meegaan in de Duitse "logica". Tussen aanhalingstekens, want systematisch onschuldige burgers vermoorden, ook al deed men bij de geallieerden ook gruwelijke zaken, toch blijft het voor mij als katholiek verwerpelijk. Dat blaadje toont gewoon wat nazi propaganda, meer niet.
Toch stel ik mij de vraag, waarom zou de Nieuwe Orde stromingen niet kunnen terugkomen in een aangepaste versie, zonder al die gruwelen van het verleden ? De Nieuwe Orde bevatte ook heel veel goede zaken, de zin voor orde, economisch, het nationalisme. Helaas heeft Hitler al het goede verpest en alle aanverwante Nieuwe orde stromingen meegesleurd in zijn val.
Dat blaadje toont VNV-propaganda.
Oud 17 november 2009, 21:47   #118
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het fascisme heeft zijn misdadigheid al veelvuldig bewezen : Pinochet, Franco, Mussolini, Videla, Griekse kolonels...........Dat jij zulke criminele bloeddorstige besturen gewoon een mening of opvatting noemt, laat ik volledig voor jouw rekening.
Alweer volkomen fout. je gooit hier weer allerlei zaken op 1 hoop die sterk verschillend zijn.

Pinochet was een neoliberale conservatief, gesteund door de CIA en allesbehalve een fascist. Gewoon een omhooggevallen militairtje die niet in zijn kazerne kon blijven hoewel verzet tegen de heimelijke staatsgreep (na verkiezingsoverwinning de oppositie gaandeweg monddood maken) van Allende gerechtvaardigd was.

Franco was een conservatieve nationalistische officier, die met de steun van de kerk en monarchisten Spanje in de richting van een klassieke rechtse dictatuur duwde en daarbjij actief afrekende met de Spaanse versie van de "fascisten" (de Falangisten) die hij eerst gebruikte en daarna in het beste geval dumpte en in het ergste geval vervolgde.

Videla was een omhooggevallen militairtje zoals Pinochet, waarvan er in Zuid-Amerika in de jaren '70 en '80 wel 13 in een dozijn pasten. Niks fascistisch aan, gewoon een militaire juntaleider zonder maatschappelijk project.
De echte Peronisten waren oppositie ervan.

Griekse kolonels idem maar de Zuid-Europese versie ervan, gewoon een rechts-autoritair anticommunistenregime waar niks fascistisch aan was.
Oud 17 november 2009, 22:00   #119
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben inderdaad geen van beide.
.
Alsof een 'mars tegen zinloos geweld' niet het toppunt van kleinburgerlijkheid is.
Oud 17 november 2009, 22:02   #120
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer volkomen fout. je gooit hier weer allerlei zaken op 1 hoop die sterk verschillend zijn.

Pinochet was een neoliberale conservatief, gesteund door de CIA en allesbehalve een fascist. Gewoon een omhooggevallen militairtje die niet in zijn kazerne kon blijven hoewel verzet tegen de heimelijke staatsgreep (na verkiezingsoverwinning de oppositie gaandeweg monddood maken) van Allende gerechtvaardigd was.

Franco was een conservatieve nationalistische officier, die met de steun van de kerk en monarchisten Spanje in de richting van een klassieke rechtse dictatuur duwde en daarbjij actief afrekende met de Spaanse versie van de "fascisten" (de Falangisten) die hij eerst gebruikte en daarna in het beste geval dumpte en in het ergste geval vervolgde.

Videla was een omhooggevallen militairtje zoals Pinochet, waarvan er in Zuid-Amerika in de jaren '70 en '80 wel 13 in een dozijn pasten. Niks fascistisch aan, gewoon een militaire juntaleider zonder maatschappelijk project.
De echte Peronisten waren oppositie ervan.

Griekse kolonels idem maar de Zuid-Europese versie ervan, gewoon een rechts-autoritair anticommunistenregime waar niks fascistisch aan was.
Wat is volgens u dan fascisme?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be