![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel vrouwen echter, prevaleren een gemakkelijk leventje. Het verhaal Kroes ligt iets anders. Maar dat weet heel Den Haag.
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik geloof bij de zevende dag dat er een vrouwelijke bedrijfsleider pleitte om anders met vrouwen om te gaan. Een man zei ze, komt zelf vragen wanneer een post vrij komt. Aan een vrouw moet je het vragen en haar twijfels over zichzelf ontkrachten. Maar eens aan het werk is een vrouw zo goed als een man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() @ Skaldis
Dat kan ik geheel met je eens zijn. Ik spreek ook als ervaringsdeskundige ...... ![]()
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hierbij sluit ik mij aan. Kroes is hierin niet beter dan een ordinaire racist.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb liever géén Europese president
(tenminste als dat betekent dat we voortaan geconfronteerd worden met beslissingen die ver van ons vandaan genomen worden zonder dat er ons iets gevraagd wordt - in België is het al zo'n klerezooi). Ik heb principieel niets tegen het concept Europa, wél tegen de wansmakelijke veel te grote potpourri die nu van de EU gemaakt is. Boven de hoofden en tegen de wil van de (meerderheid van de) Europese bevolking.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 16 november 2009 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Het woord dat je zoekt is seksist.
![]() |
#28 |
|
![]() 1. Discriminatie op basis van geslacht, men kiest louter op basis van geslacht en niet op bekwaamheid.
2. Het is duidelijk dat vrouwen gemiddeld genomen veel minder politieke capaciteiten hebben dan mannen. Er zijn wel uitzonderingen, vrouwen die een zeker leiderschap aankunnen, maar ze zeker niet makkelijk te vinden. Bijvoorbeeld je stelt een dergelijke functie open voor man en vrouw op basis van evenwaardigheid (niet op basis van gelijkheid want man en vrouw zijn niet gelijk en zullen nooit gelijk zijn !), en je selecteert die op bekwaamheid en leiderschapscapaciteiten, dan heb je meer dan 90% kans dat dit een man zal zijn. 3. Dat is dus helemaal niet tegen de vrouwen op zich, het is gewoon een vaststelling. Vrouwen zijn nu eenmaal beter in het huishouden, voor de gezin te zorgen en dat heeft allemaal te maken met de afkomst van de mens in de oertijd. De man ging jagen en de vrouw bleef thuis voor de kinderen. Dat is gewoon natuurlijk bepaald en de vele feministen, die mannen feitelijk discrimineren, zullen dat moeten aanvaarden. De praktijk is echter nooit 100% zwart-wit, dus je zal altijd een beperkt aantal huismannen vinden en een beperkt aantal vrouwen die leiderschapscapaciteiten hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Neem nu Ingrid Lieten, Joke Schauvlieghe of Freya Vandenbossche, voor alle drie zijn er veel betere alternatieven denkbaar.
Lieten kent iets van zaken, maar niets van politiek, zit niet op haar plaats. Schauvlieghe van hetzelfde, politiek leiderschap = nul Freya Vandenbossche mag dan wel wat voorkeursstemmen halen, haar intellectuele capaciteiten zijn nul komma nul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Waarom zou dat nu zijn denk je ? Zijn ze allemaal tegen de vrouwen of vinden ze geen die geschikt zou zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, maar het mechanisme erachter is hetzelfde.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Van mij mag er een vrouw presidente worden. Alleen zie ik Kroes teveel aan zichzelf denken als kandidate.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Mij interesseert het niet of een man of een vrouw president wordt.
Wat mij vooral ergert, is dat de inwoners van de EU-lidstaten hun president niet zelf kunnen kiezen en alles boven onze hoofden beslist wordt. En zo wordt nogmaals aangetoond wat een ondemocratisch gedrocht de EU is. Laatst gewijzigd door stropdrager : 17 november 2009 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben tegenstander van een Europese president, omdat die president nooit een goede afspiegeling kan zijn van 27 Europese landen. Als er toch een moet komen, moet er gekeken worden naar kwaliteiten van een persoon. Zaken als geslacht, geloof en huidskleur dienen geen invloed in die keuze te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus over welke kwaliteiten moet die pesoon beschikken? |
|
![]() |
![]() |