Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2009, 12:16   #241
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Inderdaad, zolang je ze niet misbruikt om andermans vrijheid te beknotten of te beroven.
Beperking van het recht op privacy moet nodig zijn in een democratische samenleving en in verhouding staan tot het beoogde doel. Permanente controle van onschuldige burgers is dat niet!

Citaat:
Of pleit je er soms voor om moordende vluchtmisdrijven (zoals gisteren in Torhout) ongestraft te laten omwille van "recht op privacy" van de dader ?
De echte Descartes draait zich om in zijn graf bij dit emo-argument. U haalt hier bestraffing en controle door mekaar.

Citaat:
Ik herhaal : zolang je je gedraagt blijven je data strikt privé en onuitbaatbaar. Op straffe van zware boete.
Ondanks de zware boetes en tuchtsancties worden het rijksregister en de DIV meermaals ongeoorloofd geraadpleegd door politieambtenaren (al was het maar om het nieuwe vriendje van hun ex-vrouw te kunnen kloten).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 17 november 2009 om 12:23.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 12:42   #242
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als er geen maatregen genomen worden ...zit hij binnen 10 jaar waarschijnlijk 6 uur per dag in zijn auto om te gaan werken. Is dat misschien beter dan?
Nee, er moeten natuurlijk dringend maatregelen worden genomen: meer en bredere autostrada's, met automatische verkeersgeleiding, en gekoppeld aan spreiding van de werkdagen en -uren.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 13:32   #243
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.400
Standaard Simon Stevin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Een mast récht door het dak van de auto Henri,en daar dan een groot zeil aan,en die met het grootste zeil mag op het linkse baanvak de rest inhalen op voorwaarde dat de wind uit de voor hem perfecte windrichting komt,anders wordt hem telkens weer de wind uit de zeilen genomen tijdens zijn inhaalmaneuver....

En wint belgië in 2012 alle zeilregatta's op de zomerspelen wegens een overvloed aan specialisten....
Alle gekheid op een stokje: reeds in de jaren 1500 bouwde Simon Stevin een zeilwagen voor +/- 20 passagiers. Hij reed aan 40 km/h !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 21:56   #244
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Elk voertuig moet een carpass hebben waar de kilometers op vermeld staan.
Het is dus eenvoudig na te gaan hoeveel km een voertuig heeft afgelegd op een jaar en zal bij fraude belast worden met het hoogste tarief, plus de nodige boetes en interesten.
Je hebt er dus voordeel aan om te betalen volgens gereden km en wegen.
alles is immers toch controleerbaar.

Als ze rekeningrijden invoeren ben je steeds de klos, of je moet je wagen zelf onderhouden, wat nu al bijna niet meer mogelijk is en hem na 4 jaar in het buitenland verkopen voor oud ijzer. En zonder trekhaak rijden, want anders moet je om het jaar toch naar de technische controle die je km vermelden op de kruispuntbank.
En men heeft reeds lang kunnen berekenen dat de staat er winst aan doet om van de gewone wegentaks over te gaan op rekeningrijden en de burger wijs kan gemaakt worden dat het goedkoper is dan deze taksen te betalen.
Het gaat immers maar over 3 tot 6 Euro-cent / km en de meeste mensen denken er niet verder bij na. Wie rijd er nu meer dan 20.000km per jaar?
Maar begin maar eens op te tellen hoeveel je echt rijd op wegen waar het slechts 3cent zal zijn en hoe vaak je op wegen zit waar het 6cent zal kosten.
En vele wagens betalen nu slechts 200€ per jaar aan wegentaks, bij wie het met rekeningrijden snel een pak meer zal kosten. 0,06 X 20.000 = 200 x 6 is 1200€ per jaar, een winst van 1000€ voor de staat. Zelfs als je enkel op 3cent wegen rijd kom je nog aan 600€/jaar of een winst van 400€ voor de staat.
Zelfs als je slechts 10.000km/jaar rijd wint de staat nog 100€.

Zelfs voor de veel gebruikte dure wagens komt het rekeningrijden hoger uit dan de wegentaks.
Het gaat wel over in België afgelegde kilometers.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 23:59   #245
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Nee, er moeten natuurlijk dringend maatregelen worden genomen: meer en bredere autostrada's, met automatische verkeersgeleiding, en gekoppeld aan spreiding van de werkdagen en -uren.
Zelfs al leg je er 10 baanvakken bij, de ellende zal even groot zijn als voorheen want als je de stad binnenkomt worden die 10 baanvakken gereduceerd tot de 2 huidige baanvakken.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 00:32   #246
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als er geen maatregen genomen worden om de wegen te ontlasten zit hij binnen 10 jaar waarschijnlijk 6 uur per dag in zijn auto om te gaan werken. Is dat misschien beter dan?
Persoonlijk zou dit rekeningrijden mij alleen al op de jaarlijks te betalen taks een besparing van meer dan 2.000 euro opleveren. Eindelijk eens een maatregel die liefhebbers van zware wagens in de zon zet.
Ik heb eens een snelle rekensom gemaakt voor mij persoonlijk en het zou mij van iets meer tot het dubbele kosten per jaar. Rekeningrijden is zoals diftar: 't wordt voorgesteld als een opportuniteit tot besparing maar uiteindelijk, zelfs al doe je je best, je betaalt meer (in ons geval tot het viervoudige voor de restafvalfractie). En dan hou ik rekening met de afschaffing van de BIV en de rijtaks (wat m.i. zeker niet gegarandeerd is).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 02:09   #247
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De kilomtertaks zou een privétaks moeten zijn bij deze.
Er bestaat toch al een soort van kilometertaks mijn beste,namelijk de accijnzen die er op de brandstoffen worden geheven...

Wie meer rijdt betaald méér belasting aan accijnzen per jaar ,wie een groter verbruik heeft betaald meer belasting aan accijnzen per kilometer....

Gaan ze dus de accijnzen op de brandstof afschaffen als men het rekeningrijden invoert....

Zoniet is dit dan de derde belasting die er zal geheven worden die enkel en alléén met het gebruik van de wagen zelf te maken heeft....

Wat gaat men doen met bijkomende inschrijvingsbelastingen op het motorvermogen én de CO2 taks,gewoon handhaven op dezelfde basis....

Dan mogen we wél van stroperij gaan spreken vanwege de belgische staat die nét diegenen gaat laten betalen wiens alternatieven qua het openbaar vervoer nagenoeg onbestaande zijn,én die hun wagen nodig hebben om te gaan werken....

Zullen we dan met zijn allen de werkloosheid induiken,géén enkele verplaatsing meer,maar ook géén bron van inkomsten meer voor de staatsfinanciën....

Moeten wij ons dus blauw betalen aan wegen die alles behalve onderhouden worden,en die voor het grootste deel worden stukgereden door vrachtwagens die dit land als binnendoortje gebruiken zonder er ook maar iets voor te moeten betalen....

Het leven gaat dus weer wat duurder worden aangezien de transportsector deze bijkomende kosten doodleuk gaat verrekenen in zijn prijzen én waar de consument uiteindelijk diens meerkost zal mogen betalen bovenop zijn eigen meerkost wat vervoer betreft....

Laatst gewijzigd door Svennies : 18 november 2009 om 02:10.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 02:52   #248
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
ik vermoed dat bij rekeningrijden obv gps-volging elke geregistreerde auto altijd detecteerbaar zal móeten zijn. Een onzichtbare wagen zal als belastingontduiking worden aanzien.
En als die in een ondergrondse garage staat ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 02:54   #249
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Elk voertuig moet een carpass hebben waar de kilometers op vermeld staan.
Het is dus eenvoudig na te gaan hoeveel km een voertuig heeft afgelegd op een jaar en zal bij fraude belast worden met het hoogste tarief, plus de nodige boetes en interesten.
Je hebt er dus voordeel aan om te betalen volgens gereden km en wegen.
alles is immers toch controleerbaar.

Als ze rekeningrijden invoeren ben je steeds de klos, of je moet je wagen zelf onderhouden, wat nu al bijna niet meer mogelijk is en hem na 4 jaar in het buitenland verkopen voor oud ijzer. En zonder trekhaak rijden, want anders moet je om het jaar toch naar de technische controle die je km vermelden op de kruispuntbank.
En men heeft reeds lang kunnen berekenen dat de staat er winst aan doet om van de gewone wegentaks over te gaan op rekeningrijden en de burger wijs kan gemaakt worden dat het goedkoper is dan deze taksen te betalen.
Het gaat immers maar over 3 tot 6 Euro-cent / km en de meeste mensen denken er niet verder bij na. Wie rijd er nu meer dan 20.000km per jaar?
Maar begin maar eens op te tellen hoeveel je echt rijd op wegen waar het slechts 3cent zal zijn en hoe vaak je op wegen zit waar het 6cent zal kosten.
En vele wagens betalen nu slechts 200€ per jaar aan wegentaks, bij wie het met rekeningrijden snel een pak meer zal kosten. 0,06 X 20.000 = 200 x 6 is 1200€ per jaar, een winst van 1000€ voor de staat. Zelfs als je enkel op 3cent wegen rijd kom je nog aan 600€/jaar of een winst van 400€ voor de staat.
Zelfs als je slechts 10.000km/jaar rijd wint de staat nog 100€.

Zelfs voor de veel gebruikte dure wagens komt het rekeningrijden hoger uit dan de wegentaks.
Dan rijdt je toch gewoon veel in het buitenland.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 02:55   #250
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je hebt toch geen GPS nodig ?

registreer - snelheid - tijdstip - gereden km...per 5minuten.. log het in een bestandje...
een SIMkaartje die 20jaar meegaat, en je kunt het elk jaar doosluizen naar de belastingen. Som van gereden km, gemiddelde snelheid etc.. alles is uit te rekenen. Zonder dat je ook maar één cm weet waar je gereden hebt...

wat intelligenter: zet dan zendmasten/zendlussen , en log die localisaties... vast, als je dus perse wilt taxeren op de autowegen en de rest niet..

noch intelligenter: voor een cartrack systeem in... Overal lussen die uw RFID uitlezen, te beginnen bij op en afritten van autostrades, en alle grote kruispunten.. Moet je niemand een bakje opzadelen, maar gewoon overal de auto's volgen met hun RFID nummerplaat.
Flitsen doe je met de RFID kun je als belasting bij de kilometerheffing voegen, dus de flitspalen zijn de kilometerpalen...
Onmogelijk.
Waar blijft dan je privacy ?
Nogal wat Eminenties gaan regelmatig rondneuken.
enk je dat ze die wet gaan goedkeuren ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 02:56   #251
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Laat ze er maar eerst eens voor zorgen dat ons wegennet 100% in orde is eer ze weer eens en voor de zoveelste keer de autobestuurder willen leegmelken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 06:28   #252
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

De kleine man moet bloeden voor de wantoestanden die in België heersen.
Begrijpen de politici niet dat het water ons tot aan de lippen staat?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 07:38   #253
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan rijdt je toch gewoon veel in het buitenland.
Vorige maand heb ik slechts 2000km gereden zonder 1 meter in het buitenland te komen. Zelfs zonder buiten de provincie Antwerpen te komen.
In vogelvlucht ben ik zelfs niet meer dan 35km van mijn deur geweest.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 11:16   #254
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En als die in een ondergrondse garage staat ?
Dat is de oplossing. Nu nog het land ondertunnelen om daar ondergronds heen te kunnen rijden.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 15:18   #255
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

http://www.vlaamsbelang.org/0/6612/
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 03:46   #256
JurgenD
Staatssecretaris
 
JurgenD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat is de oplossing. Nu nog het land ondertunnelen om daar ondergronds heen te kunnen rijden.
Zouden de meeste wegen nu eens onder de grond zitten,
met afvoer dat gefilterd is en de nodige beveiligingen...

Als iedere stad zijn ondergrondse metro zou hebben...

Als iedere stad verbonden zou zijn met een ondergrondse trein verbinding.

Het zou veel kosten, maar we zouden er veel bij winnen.
Geluidsarme, natuurvriendelijke omgevingen.
Geen platte egels, vogels, poezen enz. meer op de weg.

Dat zou tenminste eens een project van formaat zijn.

Direct werk !

Laatst gewijzigd door JurgenD : 19 november 2009 om 03:51.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 03:52   #257
JurgenD
Staatssecretaris
 
JurgenD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De kleine man moet bloeden voor de wantoestanden die in België heersen.
Begrijpen de politici niet dat het water ons tot aan de lippen staat?
De mondane politicus begrijpt de kleine man al lang niet meer.
Die luistert teveel naar de mannen met het geld en de macht.

Want zo leren ze, hoe ze ook mensen kunnen uitzuigen en manipuleren.

Vandaar dat ze allemaal braafjes het belastingsgeld naar de banken
hebben gedragen. Of ja, zoiets. Want eigenlijk hebben ze gewoon geld
gedrukt, want het budget moest in orde zijn en je kunt toch als
lener (de staat) moeilijk geld gaan uitlenen bij de banken, die je eigen
leenheer trouwens zijn Niemand staat daar eigenlijk bij stil,
maar het zijn wel de banken die de regering van geld voorzien, want
de staat zit met een enorme staatsschuld.

Toch grappig hoe iedereen die fabeltjes allemaal zo naief slikt
Mooipraters doen het in onze maatschappij o zo goed.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 19 november 2009 om 03:59.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 07:00   #258
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat is de oplossing. Nu nog het land ondertunnelen om daar ondergronds heen te kunnen rijden.
En je zit direct met een land dat bij elke regenbui overstroomd.

Want de meeste overstromingen in België zijn enkel het gevolg van te veel beton en asfalt onder en op de grond en geen enkele plaats meer waar het water nog gewoon in de bodem kan dringen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 09:43   #259
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.173
Standaard

Het systeem opstarten zal de staat miljarden euro kosten. De EU regelgeving laat immers niet toe dat het te installeren gps toestel op de gebruiker of automobilist verhaald wordt. Om dit systeem te beheren zal men duizenden ambtenaren moeten aanwerven. Er zullen maandelijks 6 miljoen facturen moeten rondgestuurd en opgevolgd worden. Net als bij de PV's zal 30% ongestoord zijn rekening niet betalen. En dan spreek ik nog niet van de duizenden litiges die maandelijks zullen volgen. Ik vermoed dat 0,06€/km niet zal volstaan om uit de kosten te komen. Anderzijds is dit voor de regering het systeem om het gat in de begroting te dichten. Onder het mom van vervuiling,..opwarming,..mag je ervan opaan dat het systeem elk jaar duurder zal worden. En wat met de buitenlandse wagens? Moeten die aan de grens een gps toestel laten inplanten? En als meerdere landen dit systeem toepassen zal je waarschijnlijk een batterij van gps toestellen in je wagen nodig hebben.
Dit is gewoon een belachelijk geldverslindend systeem.

Laatst gewijzigd door speurneus : 19 november 2009 om 09:46.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 12:14   #260
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Het is weeral zoals altijd : ze lanceren iets op voorhand en zien wat en vooral hoe de reacties gaan zijn. Als de burgers zich niet roeren (zoals altijd in dit apenland) dan voeren ze het gewoonweg in.

Ik zeg : met zijn allen een klacht wegens schending van de privacy indienen.

hmm, de belgen kennen, misschien kan ik toch maar beter verhuizen. Het is gewoonweg niet meer fijn wonen hier.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be