Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2009, 20:50   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard 800.000

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoeveel blijven er daar nog van over ?
Wat zijn de voornaamste redenen waarom zoveel Vlamingen hun voorkeurstem gaven aan Leterme ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 20:50   #22
Jukes
Parlementslid

Standaard

Leterme heeft zijn kans gekregen en laten zien dat hij noch fysiek, noch psychisch tegen het uitoefenen van leiderschap is opgewassen. Dat hij maar met zijn geitje gaat spelen, anders krijgt hij het nog aan zijn tikker.
Oud 17 november 2009, 20:53   #23
Hallebarde
Banneling

Standaard

Ik heb de grote eer en het genoegen Yves Leterme niet persoonlijk te kennen, maar van op een afstand bekeken heb ik hem nog nooit iets zien doen of horen zeggen dat zelfs maar op een begin van bekwaamheid kan wijzen voor de functie van federaal eerste minister in België.

Dat gezegd zijnde, meen ik echter als democrate dat wie in een land met zo’n 10.600.000 inwoners, en dan nog slechts in één landsdeel, 800.000 voorkeurstemmen haalt, voldoende steun bij de bevolking heeft om zijn ambitie voor de functie te rechtvaardigen.

Mijn raad aan Leterme is : blijf er met uw handen van af ; u zult niet slagen.

Als hij het evenwel, en ondanks een volkomen mislukte eerste poging, koppig wil blijven proberen, tja, dan meen ik dat hij daartoe recht kan doen gelden.

Méér dan een in krantenpapier verpakt niets kan Leterme niet bereiken, maar goed, blijkbaar is dat ook voor Van Rompuy het maximaal haalbare, en dat is nochtans de zogenaamde redder des vaderlands, voor wie de krantencommentaren uit Belgisch Franstalige hoek wil geloven.

Ik ben er dan ook meer en meer van overtuigd dat het met Leterme niet noodzakelijk slechter zou zijn dan met Van Rompuy. Veel slechter dan een totaal geblokkeerd immobilisme kan immers niet.

Maar goed, zoals hier reeds door sommige forumdeelnemers terecht werd gesteld : Van Rompuy is nog niet weg, hoor. Ik kan mij vergissen, maar ik schat diens Europese kansen eigenlijk niet al te hoog in.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 20:54   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat zijn de voornaamste redenen waarom zoveel Vlamingen hun voorkeurstem gaven aan Leterme ?

Geen idee eigenlijk!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 21:00   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik heb de grote eer en het genoegen Yves Leterme niet persoonlijk te kennen, maar van op een afstand bekeken heb ik hem nog nooit iets zien doen of horen zeggen dat zelfs maar op een begin van bekwaamheid kan wijzen voor de functie van federaal eerste minister in België.

Dat gezegd zijnde, meen ik echter als democrate dat wie in een land met zo’n 10.600.000 inwoners, en dan nog slechts in één landsdeel, 800.000 voorkeurstemmen haalt, voldoende steun bij de bevolking heeft om zijn ambitie voor de functie te rechtvaardigen.

Mijn raad aan Leterme is : blijf er met uw handen van af ; u zult niet slagen.

Als hij het evenwel, en ondanks een volkomen mislukte eerste poging, koppig wil blijven proberen, tja, dan meen ik dat hij daartoe recht kan doen gelden.

Méér dan een in krantenpapier verpakt niets kan Leterme niet bereiken, maar goed, blijkbaar is dat ook voor Van Rompuy het maximaal haalbare, en dat is nochtans de zogenaamde redder des vaderlands, voor wie de krantencommentaren uit Belgisch Franstalige hoek wil geloven.

Ik ben er dan ook meer en meer van overtuigd dat het met Leterme niet noodzakelijk slechter zou zijn dan met Van Rompuy. Veel slechter dan een totaal geblokkeerd immobilisme kan immers niet.

Maar goed, zoals hier reeds door sommige forumdeelnemers terecht werd gesteld : Van Rompuy is nog niet weg, hoor. Ik kan mij vergissen, maar ik schat diens Europese kansen eigenlijk niet al te hoog in.
http://www.youtube.com/watch?v=JXYenYTsujY
http://www.youtube.com/watch?v=_R7kBVeyFx4
Oud 17 november 2009, 23:40   #26
Hallebarde
Banneling

Standaard

Juist, Everytime, maar ik bedoelde eerder belangrijker politieke missers.

Evenwel, leest u toch maar even de rest van mijn post, waarin ik stel dat Leterme het wellicht niet slechter zou doen dan Van Rompuy, al was het maar omdat nòg slechter eenvoudigweg niet kan.

Mag ik daar aan toevoegen dat ik bovendien niet zo direct zou weten welke Belgische politieker het eventueel beter zou doen dan Leterme. In elk geval niemand in Franstalig België, dat is duidelijk. Maar ook in Vlaanderen of Brussel, voor zover u daar een onderscheid in wil maken, zie ik niemand.

Tja, het ziet er allemaal niet erg goed uit, nietwaar…..
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 00:26   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Alle gebeurtenissen vanaf juni 2007 zijn een rechtstreeks gevolg van 8 jaar paars bestuur onder leiding van uw groot licht Guy Verhofstadt. Onbegrijpelijk hoeveel Vlamingen nog iets zien in die vent , onbegrijpelijk hoeveel kleinburgelijk klootjesvolk hier rondloopt in Vlaanderen.

Die vent heeft werkelijk Vlaanderen over de ganse lijn verraden om aan de macht te blijven, hij verachte Vlaanderen zelfs.

Die 8 jaar paars zijn werkelijk een dieptepunt geweest, nooit, maar dan ook nooit kunnen we dieper zakken.
Ik zou daar maar niet te veel op rekenen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 00:43   #28
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De voornaamste reden was dat hij, samen met Jo Vandeurzen en Bart de Wever goed en zelfbewust bezig was. Te goed. Er is zo ongelooflijk veel druk op de man uitgeoefend, voortdurend, zonder onderbreking. Mijn post van augustus 2007:
Citaat:
Ja, ze hebben het moeilijk. Geldt ook voor Leterme.

Gisteren Terzake gezien met Martens en Claes....

Je moet wel heel erg sterk in je schoenen staan als alle oude ministers van Staat (met ongetwijfeld een paar voor wie je respect hebt) je gaan vertellen dat je dom bezig bent, je redelijk moet blijven, er een compromis moet komen etc. Het kan bijna niet anders dat men vroeg of laat hiervoor zwicht.

De druk wordt opgevoerd. Zometeen spreekt iedereen weer van 'Tsjeven' en 'Postjespakkers' terwijl ik vind dat ze zich tot nu toe kranig hebben geweerd. Maar wie is er bestand tegen deze druk?
En deze (zelfde tijd):
Citaat:
Alles gericht op de korte termijn. Misschien lukt ze dat. Misschien komt er een regering.

Maar zelfs (of moet ik zeggen: ook) voor België is dit niet goed. De problemen blijven bestaan. De kwestie wordt weer vooruitgeschoven. Ondertussen worden zometeen twee moedige politici afgebrand omdat ze toch zijn gezwicht (onder grote druk) en stevenen we keihard af op een nieuwe crisis. Maar ja, voor nu is het dan even 'opgelost'. Proficiat!.

Als het de Ministers van Staat écht menens is om België te redden zouden ze eens een serieus voorstel moeten doen om België democratisch en rechtvaardig te hervormen. Een oplossing voor de lange termijn.

Het is triest. Zelfs voor een niet-Belgicist. Je ziet een land zich richting afgrond bewegen en er is niemand die bij machte is in te grijpen.
Jo Vandeurzen en Yves Leterme; platgebeukt.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 18 november 2009 om 00:46.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 10:28   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Juist, Everytime, maar ik bedoelde eerder belangrijker politieke missers.

Evenwel, leest u toch maar even de rest van mijn post, waarin ik stel dat Leterme het wellicht niet slechter zou doen dan Van Rompuy, al was het maar omdat nòg slechter eenvoudigweg niet kan.

Mag ik daar aan toevoegen dat ik bovendien niet zo direct zou weten welke Belgische politieker het eventueel beter zou doen dan Leterme. In elk geval niemand in Franstalig België, dat is duidelijk. Maar ook in Vlaanderen of Brussel, voor zover u daar een onderscheid in wil maken, zie ik niemand.

Tja, het ziet er allemaal niet erg goed uit, nietwaar…..
Van Rompuy is toch geen "Guus Flater II" maar bon, Belgische politiek trekt zowiezo op niets als we al van politiek kunnen spreken. Dit past beter voor onze politici :

"Je suis le fou �* clochettes
Je suis le bouffon du roi
Je ne sais que faire la fête
Je ne sais pas marcher droit"

Alleen clowns in de Belgische "politiek"!

Laatst gewijzigd door Everytime : 18 november 2009 om 10:28.
Oud 18 november 2009, 10:29   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou daar maar niet te veel op rekenen.
Aangezien we in België zijn, kunnen we dus nog dieper zakken!
Oud 18 november 2009, 12:32   #31
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Moeten we Yves Leterme als een politicus beschouwen of als een hofnar die niet het verschil tussen de Marseillaise en de Brabançonne kent en die alles deed opdat het buitenland met België - terecht natuurlijk - lacht?
Ik denk dat Y.L. op dat moment gewoon verstrooid was.
Je gaat mij toch niet vertellen dat de man het verschil niet wist.
Net zoals de vervanger van Dirk Van Mechelen die een reken fout maakte terwijl dat hij in terzake bekend maakte dat hij een uistekende leerling was in uitgebreid wiskunde.

In het buitenland, in de pers daar moeten wij beter of weten.
Mijn vriend de "Blankenbergse stalker" stelde in een intervieuw met het nieuwsblad dat iedereen Y.L. als voorbeeld mocht nemen, naar hem mag iedereen mailen zonder dat hij daarvoor klacht indiend.
De volgende dag stond er in deze krant dat mijn vriend zou gezegd hebben dat zijn mailen allemaal de schuld zou zijn van Yves Leterme. Stel je voor wat voor een afwijking.
En die zijn er constant.
Voor mij is Y.L. een verstandig man die voor het algemeen belang wil handelen maar die niet vrij is van te handelen.
Zelf in eigen partij heeft hij judassen.
Maar, als het volk hem blijft steunen zal zijn tijd komen.
Ondertussen leert hij elke dag bij over de negatieve en positieve kanten van deze wereld van de 21 eeuw
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 12:34   #32
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Leterme heeft zijn kans gekregen en laten zien dat hij noch fysiek, noch psychisch tegen het uitoefenen van leiderschap is opgewassen. Dat hij maar met zijn geitje gaat spelen, anders krijgt hij het nog aan zijn tikker.
Leiden als iedereen tegen schok is...dat kan je alleen maar in het leger als generaal.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 14:24   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo
Omdat ze zwelgen in het bedrogen worden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 15:09   #34
Randa
Burgemeester

Standaard

ergeten we niet dat Verhofstadt vlaanderen volledig heeft uitverkocht, en nu in het europees parlement spreekt hij alleen nog frans, dus vind ik dat we als vlamingen ons veto moeten stellen tegen zo iemand.
wie het dan wel moet worden, ik weet het niet,Leterme of iemand anders, we zullen toch weer aan het kortste eindje trekken.
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 15:27   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
ergeten we niet dat Verhofstadt vlaanderen volledig heeft uitverkocht, en nu in het europees parlement spreekt hij alleen nog frans, dus vind ik dat we als vlamingen ons veto moeten stellen tegen zo iemand.
wie het dan wel moet worden, ik weet het niet,Leterme of iemand anders, we zullen toch weer aan het kortste eindje trekken.
Veto stellen? Ben je blind misschien? De Walen zijn hier baas.
Oud 18 november 2009, 15:32   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Veto stellen? Ben je blind misschien? De Walen zijn hier baas.
Als je daar nu eens 'les Belges' van maakte?

Oud 18 november 2009, 16:22   #37
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Citaat:

Geen idee eigenlijk!
Allez gij, dat is toch doodsimpel.

'Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven'

Als je als kandidaat aan uw kiezers de hemel op aarde belooft op kosten van diegenen die niet op U kunnen/mogen stemmen krijg je veel stemmen. Vooral van de meerderheid die zonder kritiek alle leugens en halve waarheden slikken die in de media verschijnen.
Als dan achteraf blijkt dat je uw beloftes van de verkiezingscampagne niet kunt waarmaken, omdat ze niet realistisch zijn, bewijst dat enkel dat je ofwel een bedrieger ofwel onbekwaam bent.

Laatst gewijzigd door pajoske : 18 november 2009 om 16:22.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 16:31   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als je daar nu eens 'les Belges' van maakte?
Tja djimi, als we sentimenteel gaan doen dan gaan we er niet geraken hoor.
Oud 18 november 2009, 16:50   #39
Randa
Burgemeester

Standaard

Ik denk dat leterme nooit zal proberen om zijn verkiezingsbeloften na te komen, en zoals gezegd veel beloven, enz....
Maar het zou de CD&V wel eens duur te staan kunnen komenbij de volgende verkiezingen,
als nu toch maar de nationalistische partijen hun onderlinge vetes maar wilden bijleggen en zoals de franstalige partijen aan een zeel zouden trekken, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn,
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 18:20   #40
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja djimi, als we sentimenteel gaan doen dan gaan we er niet geraken hoor.
Het heeft nochtans niks met 'sentiment' te maken, hoor. Wèl met 'accuratesse'.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be