Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2009, 20:17   #161
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat verzet zal te laat komen, Brussel zal en moet uitgebreid worden en de Vlaamse politici zullen gewoon doen wat Reynders en Di Rupo hun bevelen.

zo was het in het verleden, waarom zou dat nu anders zijn??
als ze hun macht niet willen verliezen aan NV-A en VB vanaf najaar 2011 (of vroeger) hebben ze geen andere keus.

het verder uitstellen of toegeven aan eisen is electorale zelfmoord.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 november 2009 om 20:17.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:18   #162
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
en jij woont in Mechelen? De stad waar deze koehandel schering en inslag is!!!
Mijn nichtje heeft daar in het gemeentebestuur gezeten en is gedegouteerd door wat ze daar zag uit de politiek gestapt.
Persoonlijk heb ik er meerdere verkavelingen (niet in mechelen) doorgekregen door effe de binnenkant van mijn portefeuille te laten zien,...is dat geen koehandel misschien?
U had het over ruilhandel tussen beide gemeenschappen ...

Een kwestie van geven en nemen dus om tot een aanvaardbare concensus voor beide partijen te komen...

Nu begint U echter over koehandel.....

U kan dus géén enkel bewijs aanbrengen om hetgeen U over ruilhandel tussen de gewesten en zélfs de gemeenten onderling te staven...

Dat is hier dan alvast genoteerd mijn beste.....

Verkoop Uw gebakken lucht maar ergens anders....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:20   #163
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat verzet zal te laat komen, Brussel zal en moet uitgebreid worden en de Vlaamse politici zullen gewoon doen wat Reynders en Di Rupo hun bevelen.

zo was het in het verleden, waarom zou dat nu anders zijn??
Verzet komt nooit te laat mijn beste......

Of dacht U soms dat in de tweede wereldoorlog het verzet hier al was georganiseerd alvorens de duitsers hier binnenvielen....
Oud 22 november 2009, 20:21   #164
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat gaat écht niet meer lukken,het verzet in de vlaamse rand zal er alléén maar door toenemen...
En dat potje krijgt men heus niet afgedekt....

Ik wil hier absoluut niet de uitbreiding van de brusselse rand tot op een paar honderd meter van mijn voordeur mijn beste...

Dan nog liever de loopgraven in....

wat niet zal beletten dat de franstalige olievlek meer en meer zal uitbreiden,..maar wees gerust tot Mechelen zal het nooit komen.
Meer dan 30 jaar geleden gingen de Vlaams nationalisten Brussel vervlaamsen,.....als ik vandaag het resultaat van deze operatie zie, laat me toe toch eens lachen. Een paar jaar later gingen diezelfde nationalisten de rand zuiveren van alle franstalig gespuis,...wel goe gedaan zou ik zeggen er wonen er vandaag 4 maal meer dan toen,....mag ilk nog eens lachen misschien?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:22   #165
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
wat niet zal beletten dat de franstalige olievlek meer en meer zal uitbreiden,..maar wees gerust tot Mechelen zal het nooit komen.
Meer dan 30 jaar geleden gingen de Vlaams nationalisten Brussel vervlaamsen,.....als ik vandaag het resultaat van deze operatie zie, laat me toe toch eens lachen. Een paar jaar later gingen diezelfde nationalisten de rand zuiveren van alle franstalig gespuis,...wel goe gedaan zou ik zeggen er wonen er vandaag 4 maal meer dan toen,....mag ilk nog eens lachen misschien?
en leuven?
ps weet je nu al wie de cd&v zwaargewichten zijn?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:25   #166
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
als je het over de VU hebt.
die hadden geen karakter en zijn, dankzij smeergeld en corruptie (maw de fundamenten van den belziek), belgicisten geworden.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 20:26   #167
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze eisen toch de héle vlaamstalige rand op om tot het brussels gewest te behoren zodat ze ongestoord dat héle gebied kunnen blijven verfransen...

Zeggen de gemeenten Hofstade,Zemst,Elewijt én Hever U iets mijn beste...

Die vallen dus allemaal in het gebied dat zij opeisen,en ééntje daarvan op minder dan 200 meter van mijn voordeur,Hever dus....

Het franstalig zooitje heeft er destijds de taalgrens doorgedrukt mijn beste,dat zij nu maar leren respecteren wat zij er destijds doorgedrukt hebben.....
Oud 22 november 2009, 21:38   #168
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
en leuven?
ps weet je nu al wie de cd&v zwaargewichten zijn?
maar neen, niet tot Leuven, blaas de zaak nu niet op tot overdreven proporties. Brussel zal uitbreiden in Vlaanderen,...tot daar waar het qua afstand gemakkelijker is om in Wallonie i.c. Waals Brabant te gaan wonen.
de voorzitster en Peeters, Van Deurzen en indirect het ACW.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 22:00   #169
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Democratie =/ Representatief stelsel.

Maar soit: hier gaat het erom dat het Belgisch niveau als zodanig uitgeblust is en in vraag wordt gesteld. Als er nergens nog een consensus over is, dan kan er ook geen onpartijdige rechter meer zijn. Dan is een beslissing in Schmittiaanse zin nodig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
een beslissing in Schmittiaanse zin
dus hier vind je die "beslissing in Schmittiaanse zin " waar jij 't voor hebt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Sc...n_Dictatorship
http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Schmitt#Nazi_period
Noem het dan een staatsgreep. In de jaren '70 dacht het Vlaams patronaat wel eens in die richting (gelukkig waren ze onderling niet akkoord)
Dank je, geef mijn deel maar aan de hond.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 november 2009 om 22:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 22:03   #170
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
maar neen, niet tot Leuven, blaas de zaak nu niet op tot overdreven proporties. Brussel zal uitbreiden in Vlaanderen,...tot daar waar het qua afstand gemakkelijker is om in Wallonie i.c. Waals Brabant te gaan wonen.
de voorzitster en Peeters, Van Deurzen en indirect het ACW.
Met de Thalys wordt Amsterdam in 1-2-3 verfranst.

(daarna Kopenhagen, Stockholm en Oslo, natuurlijk)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
een beslissing in Schmittiaanse zin nodig!

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 november 2009 om 22:07.
Oud 22 november 2009, 22:09   #171
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met de Thalys wordt Amsterdam in 1-2-3 verfranst.

(daarna Lopenhagen, Stockholm en Oslo, natuurlijk. [QUOTE)=Kallikles] een beslissing in Schmittiaanse zin nodig!
[/quote]

Yep voor de komst van de Thalys hadden ze het over sinaalsappesap nu over jus d'orange. Ge ziet hoe snel het allemaal kan gaan. Voor je het weet draaien ze hun vlaggen 90 graden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 22:11   #172
filosoof
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 november 2009 om 22:13.
Oud 22 november 2009, 22:11   #173
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pff dat is wat Vlaams-Nationalisten denken maar de feiten wijzen dat niet uit. De laatste verkiezingen zijn de Franstaligen er quasi niet op vooruitgegaan.
Oud 22 november 2009, 22:12   #174
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Yep voor de komst van de Thalys hadden ze het over sinaalsappesap nu over jus d'orange. Ge ziet hoe snel het allemaal kan gaan. Voor je het weet draaien ze hun vlaggen 90 graden.
Voorlopig heet het nog 'sjuderans'
Oud 22 november 2009, 22:14   #175
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voorlopig heet het nog 'sjuderans' [/quote]

Een echte kaakslag voor Frankrijk. Ik denk dat als de Franstaligen dat zouden horen hun goesting om te "verfransen" snel over zal zijn.
Oud 22 november 2009, 23:34   #176
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
mijneer,
de universiteit van Leuven was F R A N S T A L I G

en men is er wel degelijk in geslaagd dat ongedaan te maken.

Probeer toch eens verder te kijken dan uw neus lang is, en probeer u enig historisch besef bij te brengen. Het kan geen kwaad zo te zien.

voor het overige mag u giechelen zoveel uw wil. Maar kom niet klagen als men u nergens serieus neemt.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 november 2009 om 23:44.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 23:36   #177
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Voorlopig heet het nog 'sjuderans'

Een echte kaakslag voor Frankrijk. Ik denk dat als de Franstaligen dat zouden horen hun goesting om te "verfransen" snel over zal zijn.
Brusselaren spreken zelf als moedertaal vaak met zodanig een Brabants accent dat ze klinken alsof ze Frans geleerd hebben. Een Hollands-Frans, hoe dat zou klinken, dat is een raadsel.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 22 november 2009 om 23:52.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 23:47   #178
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Gordel heeft dus geen zin meer! Of ja...................het is inderdaad, zoals sommigen het beweren, een gewone fietsdag rond Brussel geworden. De zogezegde "politische boodschap" daarvan is meer een gadget dan iets anders geworden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 23:52   #179
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Bwah, het tij kan altijd keren. Nog honderd jaar extra België sluit ik niet uit. Vandaag met een Waalse gesproken die met haar vriend in Brussel is gaan wonen.
Ze spreekt wel vloeiend Nederlands, een magere troost misschien?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 november 2009 om 00:09.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 00:37   #180
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
mijneer,
de universiteit van Leuven was F R A N S T A L I G

en men is er wel degelijk in geslaagd dat ongedaan te maken.

Probeer toch eens verder te kijken dan uw neus lang is, en probeer u enig historisch besef bij te brengen. Het kan geen kwaad zo te zien.

voor het overige mag u giechelen zoveel uw wil. Maar kom niet klagen als men u nergens serieus neemt.
Ik denk dat Speurneus hier zeker een punt heeft! De strijd om Brussel te vervlaamsen is verloren. Idem voor de Rand, en dat door onze eigen platbroekerigheid!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be