![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heb ik hier al eens de analogie gemaakt van de evolutie met een N-dimensioneel random walk proces. Dat zich in het begin snel verwijderd van het beginpunt, maar nadien nog maar wat ronddobbert op dezelfde afstand. Wat bv. al een miljard jaar gebeurt met E-Coli bacteriën. Vraag is natuurlijk waar de sprongen in de evolutie dan vandaan komen die gepaard gaan met een soort versnelling van de soortvorming. Over dat versimpelen zit je ook nog met de vraag: gaat dat echt opnieuw door natuurlijke selectie, of is dat gewoon een regressie naar een genenpatroon dat wel degelijk nog aanwezig was en tot expressie gebracht wordt onder invloed van de omgeving. Of anders gezegd: kiest de soort om zich aan te passen, of maakt de omgeving die keuze via verschillen in voortplantingssucces? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb altijd grenzeloos medelijden met het soort mensen dat in een discussie geen ander argumenten heeft dan de andere voor idioot, of erger nog, voor gelovige, te verslijten. Waarmee ze alleen aantonen dat hun arrogantie omgekeerd evenredig is met hun redeneervermogen.
Laatst gewijzigd door fonne : 22 november 2009 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele miljoenen basisparen in het DNA tegen enkele miljarden. Genoeg om wat extra informatie te coderen, nietwaar? Om nog te zwijgen van de collectieve kennis die we niet meer in DNA moeten opslaan, maar in bibliotheken en data-warehouses bewaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slechte wetenschap daarentegen begint met zich blind en doof te tonen voor elk tegenargument en de discussie-partner uit te schelden zonder zelfs maar te weten waar het eigenlijk over ging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#406 |
Minister
|
![]() Zoals ik eerder al zei, ik heb geen behoefte om aan onverzettelijk dogmatische personen veel argumentatie te verspillen. Ik weet maar al te goed waarover het gaat (ben biotechnoloog), maar wat heeft het voor nut om iemand proberen te overtuigen die niet te overtuigen valt ?
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 22 november 2009 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ik ga er van uit dat de soortenvorming zou moeten vertragen naarmate de soorten complexer worden, terwijl de indruk gewekt wordt dat ze eerder is versneld. Maar goed, een begin van antwoord vind je misschien hier: http://www.medicalnewstoday.com/articles/61885.php De zoveelste indicatie dat de idee van trage toevalsmutaties die over miljoenen en miljoenen jaren een nieuwe soort creëren wel eens goed verkeerd zou kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, het staat u vrij hier een diersoort te beschrijven die meer capaciteiten heeft als ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar allez, 'k zal het de volgende keer d'r expliciet bijzetten als ik aan het zwansen ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Een laatste opmerking: je haalt alles door elkaar. Bacteriën en hun snelheid van aanpassing zijn net te wijten aan het feit doordat ze zoveel manieren hebben om genetisch materiaal op te nemen en een snelle generatietijd (E.coli: 40 minuten per deling, kan oplopen tot 20). Je kan dit NOOIT vergelijken met meercellige eukaryoten, wiens enige manier van genetische diversiteit willekeurige mutatie en crossing-over tijdens de meiose is. Je artikel over die horizontale gentransfer geldt enkel maar voor bacteriën. Het is dus niet nodig om daar verbaasd over te doen om weer dingen onnodig in twijfel te trekken. Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 22 november 2009 om 23:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat bedoel je trouwens eigenlijk met "jouw soort tikkende Lamarckisme"? Lamarck wist van genetica nog niets af, hoe breng je die twee in godsnaam met elkaar in verband en dan nog met de moleculaire klok. Wat niet wegneemt dat de genetica vandaag met de 'epigenetica' op weg is te erkennen dat Lamarck ook wel een beetje gelijk had. Maar dat heeft geen enkel verband met de genoemde klok. Altijd al een hekel gehad aan het soort pulp-fiction dat wordt gepleegd door mensen als Dan Brown of Richard Dawkings. Mensen die met een sausje van pseudo-intellectuele verzinsels er vooral in geïnteresseerd zijn het geloof belachelijk te maken. Lees liever serieuze dingen. Roger Penrose en zo. Citaat:
En nog maar eens: van een theorie verwacht je dat ze antwoorden kan geven op concrete vragen en opwerpingen. Wat voor de evolutie-hypothese dus absoluut niet opgaat. Ongeveer elke conclusie die zij trekt wordt in twijfel getrokken. En niet alleen door creationisten hoor, gewoon door de eigen collegas. Citaat:
Citaat:
En wat voor ideeën je zou opdoen over de fauna en flora in de tijd van de mijn weet ik ook niet. Maar aardbeien zullen ze er wel niet vinden. En de mijn van Genk is echt wel representatief voor de kwaliteit van de vondsten die gedaan zijn van de meeste fossielen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Burger
|
![]() Aantal baseparen en complexiteit hebben niet veel met elkaar te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Burger
|
![]() Citaat:
een oplossing zijn. Lees dit eens: http://www.amazon.co.uk/Molecular-Ev...961272&sr=8-29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Denk je ook dat als ze de 'innerlijke wil' hebben om een lange nek te hebben, dat ze die ook gaan krijgen? Dat geldt mss wel voor de dikke nek van Antwerpenaren... (grapje hé mannen en vrouwen!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik blijf bij dezelfde vraag, kan je het onderscheid tussen de motor en de zeef wel maken? Uw voorbeelden blijven hameren op de motor (Transflectie en transductie, genetische drift, duplicaties van genen, ...) Al deze zaken zijn niks zonder de zeef van natuurlijke selectie. Tenzij elk individu van een groep op hetzelfde moment, dezelfde afwijking vertoont. Dan heb jij gelijk, maar anders niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er op 10 miljoen jaar 10 miljoen soorten ontstaan, dan kan je niet zeggen dat het een jaar duurt om een nieuwe soort te ontwikkelen. En dat is wat jij doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 november 2009 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |