![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak zijn het de documenten die je kan vinden in kerken. Andere in de archieven van stadhuizen. Weer andere in de nationale archieven. Ik stam namelijk af van een familie die reeds lang bezig is met opzoekingen naar stambomen en zelf haar eigen stamboom zeer uitgebreid heeft gedocumenteerd. Langste de andere kant stam ik af van een familie die zeer actief is geweest in de media en ben ik dus zeer goed op de hoogte van het verschil tussen pulpmedia en behoorlijke publicaties. En jij kan inderdaad het gevoel hebben dat je met eenvoud in discussie zit, maar de antwoorden moet vaak in de eenvoud gezocht worden. Nemen we hiervoor even gewoon een technisch voor beeld. Waar Da Vinci's vliegtuig niet bruikbaar was wegens het gebrek aan een stabilisator en men meer dan 400 jaar heeft moeten wachten tot iemand de eenvoudige oplossing van een rechtstaand roer ontdekte. Of waar we tot 1885 voor men de fietsketting ontdekte. Ziet men in de geschiedenis ook vaak de oplossingen van de raadsels niet, juist door hun eenvoud. Vergeet ook niet dat de plaatselijke bevolkingen geen toegang hadden tot de woningen van de adellijken en vaak ongeletterd waren. Hun enige contact met de adel was als deze buiten zijn deuren kwam of op schilderijen en met de hoge adel, waarover jou boek gaat, had de plaatselijke bevolking zelfs enkel contact via schilderijen, daar deze steeds omringd waren door lagere adellijke beschermers,die iedereen op afstand hielden. Het feit dat de adel kleurlingen waren valt via de eenvoud van het adellijke gedrag te verklaren. Het feit dat men dit ging verbergen, door de houding van de plaatselijke bevolking, die kennis maakte met slavernij en vijandigheden vanuit de Moslimwereld die in die periode grote uitbreiding kende. Kleurlingen werden gekoppeld aan deze vijandige godsdienst en zwarte waren enkel geschikt als slaven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De adel in Europa was gekleurd. Om hiervoor de bewijzen aan te voeren, moet men echter terug tot ver in de geschiedenis. Want de hoge adel vind zijn oorsprong in het Romeinse tijdperk. Waar men de hogere officieren beloonde met land in de veroverde gebieden, waar zij heerser over werden onder Romeins gezag. Ook namen de Romeinen ook vaak pleegkinderen tot erfgenamen. Die pleegkinderen konden zonder problemen kinderen zijn die bij slavinnen verwekt waren. En het Romeinse rijk strekte zich tot ver in Afrika en de Arabische wereld uit. Het Romeinse rijk hield hier stand tot in 476, waarna de adel onder zijn huidige vorm ontstond. Maar deze adel had vrienden en familie onder de kleurlingen en in het Byzantijnse Rijk dat viel enkele jaren voor de periode dat Egmond Codfried onderzoek naar richt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Schepen
|
![]() Dus een negerzoen is eigenlijke een adelijke kus.
Wie dit serieus hoort in het zottenhuis thuis. Tuurlijk, moesten we het omgekeerd doen worden we wiggers genoemd. Waar kan ik mijn haar laten kroezen en donker laten maken en mijn lippen voller en mijn neus wat platter. Dat verklaart ook waarom de coburgjes zo'n moeite met de w-hebben. Ik maar denken dat ik racist was, maar nee ik ben een republikein ![]()
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 23 november 2009 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Franken_%28volk%29 o ja, en omdat mijn tante een kat heeft loop ik 's nachts achter muizen aan. of zullen mijn kinderen dat toch doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mag ik Uw interessant betoog onderstrepen met de afbeelding ener gloeilamp, gevonden in Dendera? De oude Egyptenaren waren zéér onderlegd in de technologie en in de meetkunde, met onweerlegbare bewijzen. Zo bevinden de drie pyramiden zich in een driehoek. Welke anders dan een geavanceerde beschaving zou de meetkundige kennis hiertoe hebben kunnen vergaren? Hoewel U aangeeft weinig academisch te zijn, voel ik me vrijwel verplicht U als gastspreker uit te nodigen in onze Kemetische Universiteit te Hotep. Met academische groeten prof. Polycarpe Bienvenüe Brisset Philosooph, Egyptoloog
![]() |
![]() |
#806 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat uw beweringen niet veel meer zijn dan uw fantasieën, voorafgegaan door "het is wetenschappelijk bewezen", geheel voor uw eigen rekening. Wat betreft uw bewering hierboven kan ik U verzekeren dat het Paleis van Versailles gedurende de regering van Lodewijk XIV (zwart), XV en XVI openstond voor het publiek, dat zich mocht vergapen aan het vertoon, en dat de koning en de koningin in het publiek de maaltijd nuttigden. Nooit heeft de adel zich verborgen. ook voor deze bewering: Want de hoge adel vind zijn oorsprong in het Romeinse tijdperk. Waar men de hogere officieren beloonde met land in de veroverde gebieden, waar zij heerser over werden onder Romeins gezag. zou U bewijzen moeten aandragen. De Romeinse adel, de patriciërs, stamde af van de oude stichtende families, de gens. De gouverneurs van de (veroverde) provincies werden aangesteld uit de oud-consuls (politici), voor een beperkte tijd. Dezen waren patriciërs of in het ergste geval uit de lagere ordo equester. Er is mij geen geval bekend waar werd een officier als heerser werd aangesteld als beloning. Kunt U er mij een noemen? Met academische groeten Prof. Polycarpe Bienvenüe Brisset Egyptoloog
![]() |
![]() |
#807 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zalig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit wil dus zeggen, dat ze NOOIT gezien werden met hun natuurlijke huidskleur. Hier waren inderdaad enkele uitzonderingen op en maar dat wil niet zeggen dat het regel was. En dan nog kon men zelfs in het paleis van Versailles niet direct tot bij de vorst en zijn gevolg zelf. Maar stond er een horde bewakers tussen het publiek en de heerser. De vrije toegang tot het paleis en het tussen de bevolking de maaltijd nuttigen, moet dus met een korrel zout genomen worden. Men moest immers altijd rekening houden met een mogelijke aanslag op de heerser. Vandaag de dag, staan in vele landen de koninklijke paleizen ook regelmatig open voor het publiek en begeven de heersers zich ook onder het volk. Doch het volk kan niet aan hen en ziet hen slechts van op een afstand, of het is in een beperkte kring en er staan meer bewakers dan bezoekers rond de heersers. Citaat:
En de schenkingen van gronden aan officieren waren inderdaad NOOIT groter dan nodig om een rendabele boerderij. Maar de norm van rendabele boerderij lagen toen anders dan nu en hielden vaak stukken grond in zo groot als de huidige Vlaamse gemeentes. Het was dus niet dat zij gebieden zo groot als Belgica kregen en daar heersers onder Rome van waren. Je kan hen het best vergelijken met de baronnen. Dit tot ver in de 17de eeuw ook de eigenaars en heersers waren over gemeentes onder het hogere bestuur. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met mijn ervaringen in de bouw en in de mechanica en als zeevarende, is het mij bekend dat men niet over grote middelen moet beschikken om een gebouw op de juiste plaats neer te zetten. Noch dat men over zeer grote hoeveelheden mensen, noch over zware machines moet beschikken om zeer zware gewichten te verplaatsen en tot op een gewenste hoogte te krijgen. En de Egyptenaren waren niet enkel goede bouwheren, maar ook zeer goede zeilers. Dat zij over dezelfde kennis in het verplaatsen en tillen van goederen, met weinig mankracht moeten hebben beschikt is dus bijna een zekerheid. Zonder deze kennis kan men immers geen zeilboten gebruiken. Maar het brengt ons wel ver weg van het onderwerp van deze discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En stop nu eens eindelijk met enkel naar de vaders van onze adel te kijken, veel belangrijker om hun herkomst en huidtype te bepalen zijn hun moeders. Kijk maar eens naar de moeders van onze Belgische koningen. Het is zelfs verwonderlijk dat onze huidige prinsen geen donkere tint hebben. En vooral wat deze deden in de tijden dat hun echtgenoten op de slagvelden waren. De ontrouw van Guinevere is het schoolvoorbeeld van hoe het er bij de adel aan toe ging. En zij was geen uitzondering. De kuisheidsgordel werd niet zonder reden ontwikkeld en gebruikt. De adel bevond zich immers meer op het slagveld, dan in hun slaapkamer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geachte Prof. Polycarpe Bienvenüe Brisset
Ik ben met plezier gaan grasduinen in UW werken. Eentje makkelijk te vinden ; http://translate.google.be/translate...3DQcB%26sa%3DG Het verbaast mij echter dat U spreekt over het vluchten van Egyptenaren voor de Romeinen onder Augustus, terwijl zij daarvoor reeds diende in de Romeinse legioenen en reeds met hen dus mee naar hier kwamen. Immers hebben mensen de gewoonte naar plaatsen te vluchten waar ze zeker zijn de nodige bescherming en overlevingskansen te hebben. Er moeten dus reeds Egyptenaren hier gehuisvestigd zijn geweest voor deze vlucht plaats had. Deze vluchtelingen moeten de zekerheid hebben gehad dat ze hier terecht konden en de nodige bescherming tegen de Romeinen van Augustus, maar ook tegen de plaatselijke heersers, die op dat ogenblik onder Octavianus zelf stonden en aan hem verantwoording verschuldigd waren. Daarnaast waren zij gewend aan een zekere luxe en zouden een leven in oerbossen niet lang trekken. Deze vluchtelingen moeten dus reeds een basis hebben gehad in onze contreien. En zelfs een zeer stevige basis om hier dan ook nog eens direct de macht in handen te krijgen en houden. Want technisch stonden zij niet meer voor om de oude bewoners, daar deze de technische kennis van de Romeinen hadden verworven. En konden die kennis dus niet meer gebruiken tegen de plaatselijk heersers. De macht in zuid en midden Europa moet dus reeds voor deze vlucht in handen zijn geweest van zwarten en in onze regio's zelfs van Noord-Afrikanen. Om onze regio's te bereiken moesten zij immers of door het nauw van Calais of heel het rijk van Augustus doortrekken. In beide gevallen liepen zij grote kans op troepen van Octavianus te stoten. De vraag is dus of het wel echt vluchtelingen waren en welke vluchtelingen? En waarom zij binnen het rijk van Augustus bleven, als zij voor hem vluchtte? En waarom zij de macht in handen kregen en hielden, want zij waren niet de stichters van deze nederzettingen? Dat de heersers van zuid en midden Europa kleurlingen waren kan niemand ontkennen, dat leert niet enkel de geschiedenis ons, maar bewijzen de vele archeologische ontdekkingen ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch, tijd brengt raad en na het lezen van UW werken, kwam ik zelfs op een lagere officier die het niet enkel tot plaatselijke heerser heeft gebracht, maar vanuit de lagere adel tot CAESAR binnen het Romeinse rijk. Was zijn afkomst langs vaders kant vergeten en daar vrouwen steeds de rang van hun echtgenoot kregen na huwelijk, is de afkomst langst zijn moeders kant onbelangrijk, zeker daar zij slechts zelf de kleindochter van een hogere geplaatste in de maatschappij was. Citaat:
Dankzij zijn heldhaftige houding tijdens gevechten, kreeg hij de hele erfenis van Julius Caesar in handen en de daarbij behorende titels. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U gaat eveneens voorbij aan de belangrijke functie (zeker in de republiek) van Volkstribuun (u weet wel de figuur met het veto recht) die per definitie geen patriciër mocht zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De moeder van Julius Caesar kwam uit een zeer invloedrijke patriciërs familie de Aurelii Cotae, met een aantal consuls in de stamboom. Caesar stamde af van het geslacht van de Juliërs, dat behoorde tot het patriciaat, de oude vooraanstaande adel. De stamboom van de Juliërs zou teruggaan naar Aeneas, de zoon van de Griekse godin Afrodite of de Romeinse godin Venus. Aan grootmoeders zijde was Caesar van koninklijke afkomst, van het geslacht van de Marciërs. zie voor meer info Julius Caesar. Een biografie (Hans Oppermann, 2006) Het is dus manifest onwaar dat hij uit een onbeduidende niet ptricische familie kwam. Dit terzijde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Banneling
|
![]() [quote=Hertog Joost;4457688]
Waar kan ik mijn haar laten kroezen en donker laten maken en mijn lippen voller en mijn neus wat platter. QUOTE] Naast het feit dat witten miljoenen besteden aan het bruinen van hun melkwitte huid, besteden ze ook veel geld om met inplantaten een kont te laten maken en hun lippen door siliconen en chirurgie dik te maken. ![]() De vraag is waarom zij zoveel moeite hebben met hun superieure witte uiterlijk en zo vreselijk neerkijken op zwarten die dat allemaal van nature al hebben? Zijn het gewoon albino's die weer naar huis willen? Die weer zwart willen zijn? Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 november 2009 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt fantasie, wat goed is als je ooit fictie gaat schrijven, maar voor hier en nu, in dit draad moet je fictie en feit scheiden. Je kan niet schrijven over gebeurtenissen alsof je ze zelf meemaakte. Daarom noem je de bron: het boek, de schrijver, het jaartal. Als het archieven betreft: de naam en plaats, het nummer vermeld op het archief. Om een archiefstuk in te kunnen zien moet je het op nummer aanvragen. Je krijgt het archiefstuk voorzien van een briefje waarop alle gegevens staan. De onderzoeker bewaart dit soort dingen als goud, en produceert deze gegevens zodra iemand daarom vraagt. Van mijn kant heb ik je nu belangrijke aanwijzingen gegeven waardoor je kan begrijpen dat je commentaren op mijn onderzoek niet serieus overkomen. Ongeacht wie je familie is en of ze elke dag driemaal op tv komen. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 november 2009 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
Banneling
|
![]() HERALDISCHE MOREN
Alisson Blakely noemt in zijn werk Blacks in the Dutch World enkele Nederlandse adellijke families met een Moor of Moren in hun heraldische wapens. Deze lijst vulde ik aan in mijn eigen boek over Maria Jacoba van Goor, Belle van Zuylens vergeten oma (2005), met meer namen. Blakely volgt de eurocentrische schrijvers die ideologisch racistisch zijn, dus kon hij niet ontdekken dat de adel zwart was en dat men dit feit verbergt door ons gewitte portretten te tonen en valse verklaringen over de Moren te verspreiden. Volgens mijn theorie zouden alleen leden van de allerhoogste adel, de geboren adel, de adel die doorgaans geen adeldiploma kan overleggen omdat zij altijd als adel werden erkend en hun titel niet te danken hebben aan een koning of iets dergelijks, een Moor in hun wapen mogen dragen. De echte adel, de blauw bloed adel heeft altijd neergekeken op de nieuwe adel, hoewel zij ook uit financiële overwegingen niet-blauw bloed partners huwden. Belle van Zuylen’s moeder stamt af uit het de De Viqc/Van Goor regentenfamilies en wiens overgrootmoeder een nicht van de schilder Rembrandt was, geeft aan dat zij maar acht, in plaats van zestien kwartieren in haar wapen heeft. Dus maar acht adellijke voorouders. Nog in 1774 schreef ze Le noble, un conté waarin ze de spot dreef met het onderscheid tussen nieuwe en oude adel. Verder gooit het hoofdpersonage, Julie, de familieportretten in de kasteelgracht om daarover heen weg te kunnen vluchten naar haar minnaar van nieuwe adel. Van Zuylen heeft kennelijk weinig op met de gewitte, valse portretten van haar zwarte en gekleurde voorouders. Belle geeft aan dat zij ‘niet de witte handen heeft’ waarmee ze haar kleur, het verder bewijs van haar adeldom bevestigt. Overigens is het portret van Maria Jacoba van Goor (1687-1737), wiens fortuin uit slavenhandel en geërfd door haar enige dochter, welke de verbouwing van Slot Zuylen financierde, niet te zien op Slot Zuylen. Zij oogt namelijk erg Afrikaans. Moorrees, schuyl van der does, de balbian van doorn, van loben sels, de brouerius van nidek, changuinon, krafft, maurissen, paspoort, siewartz van reesema, moreau, kops, de Bruyn kops, ver huell, teengs en de schwartz. Opvallend is hoe men ook behoefte heeft om door middel van de familienaam uiting te geven aan de zwarte en bruine huid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak is dit ook niet nodig, omdat ik gewoonlijk op eenvoudige manier de theorieën onderuit kan halen en mijn theorie kan bewijzen met eenvoudige naar de door iedereen gekende feiten. En het is niet omdat de grote massa er anders over denkt, dat zij juist zitten. Hier volgde ik jou stelling volledig en ondersteunde ze enkel met enkel feiten die niet te betwisten zijn. 2) heb hier nog geen enkel gebruik gemaakt van fantasie, doch enkel van logisch denken. Het is een zuiver spel van actie, reactie en gevolg. 3) Als technicus en bouwkundige ben ik gewend om opzoekingen en onderzoeken te doen, ik weet dus hoe dit in zijn werk gaat. 4) Ik heb je onderzoek nergens afgebroken!!!! En erg druk maak ik mij er niet over of jij mijn commentaren op jou onderzoek serieus neemt of niet. Ik verdien er immers geen cent meer mee door het feit of jij juist of fout zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |