Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2009, 14:13   #301
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, zoals velen hier wijs ik op het idiote van je houding, je leest het boek niet maar probeert wel te bewijzen wat er wel of niet instaat, je woorden worden niet verdraait door mij of anderen, maar je draait steeds in cirkels, en snapt blijkbaar niet waarom dit om hoofdpijn van te krijgen is!

En dat gedoe met citaten, ik lees nergens wat je beweert dus toon dat eerst zelf eens aan?
Ik ben er Artisjokofoob van geworden.
Oud 23 november 2009, 18:35   #302
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, zoals velen hier wijs ik op het idiote van je houding, je leest het boek niet maar probeert wel te bewijzen wat er wel of niet instaat, je woorden worden niet verdraait door mij of anderen, maar je draait steeds in cirkels, en snapt blijkbaar niet waarom dit om hoofdpijn van te krijgen is!
Ik snap ook niet meer waarom artisjok zich persé belachelijk wil maken.
Hoe kun je nu de stellingen uit een boek kraken als je het niet eens gelezen hebt en zelfs niet wil lezen. Krankjorum!
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 18:39   #303
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In mijn post die jij deels citeert; vertel ik dat JMDD geen bronnen vermeldt.

Nochtans werd hier veelvuldig beweerd dat JMDD zich baseerde op onderzoeken; maar men weigerde hier zelfs de titel mee te geven.
Dan moet je hier lezen hoe men rond de hete brei danst; wanneer ik vraag of JMDD ook de inkomsten meetelt; welke inkomsten en hoe hij die berekent.
Niet dus, JMDD rekent dit niet mee.

Wat schiet er nu nog over van zijn boek? Gebakken lucht!
Zijn boek is hier in de naaste omgeving voorlopig uitverkocht, maar ik blijf het in het oog houden en koop het van zodra ik het tegen het lijf loop! Beloofd!
Ondertussen zit jij, spijts als je rond-de-pot-draaiende-praatjes gebonden aan de "vraag van 1 miljoen": waarom zwijgen de multiculpolitiekers, promotors en lovers in alle talen over de "leugens" die in dat boek staan volgens jou?
Het kan niet zijn dat geen enkele van deze heren op de hoogte is van de werkelijkheid, dacht ik zo!
Voor mij is het antwoord nochtans simpel: ze weten maar al te goed dat hij gelijk heeft, ze zullen zelf niet met bewezen cijfers afkomen want die zijn waarschijnlijk nog hallucinanter dan wat je daar te lezen krijgt!
Dus, zwijgen en potje vlug dekken om het niet nog erger te maken!
Als je de komedie van de laatste dagen en weken volgt ivm met de maar steeds toestromende migranten die hier zomaar "recht" hebben op onderdak enz, terwijl ze op geen honderden juist te tellen zijn, juist omdat ze blijven toestromen en vlugger aangroeien dan men ze kan opvangen...
De show van de ngo's of whatever met hun tentjes in het Brusselse park, hun "blij zijn met nog eens 400 plaatsjes erbij", terwijl ze er weer met duizend and counting reeds stonden te trappelen...
Volgende week, maand enz weer een paar duizend meer die staan aan te schuiven en te "eisen" enz enz???

En jij vult hier blz met de vraag of ze ons wel iets kosten dat het bespreken waard is en hoeveel ze opbrengen???? Stel je voor, straks doen we er nog winst aan! Het zijn niet voor niets "verrijkers", nietwaar?

Laatst gewijzigd door andev : 23 november 2009 om 18:43.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 18:59   #304
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok, je moet eens leren consequent zijn!
JMD schrijft een boek, over de kosten van migratie!
Prompt sta je op je achterste benen, volgens jou klopt dat niet, ookal toont Sus aan dat dit wel zo is, ook in Nederland!
Daar wordt je door mij op aangesproken en dan begint het spel weer, eindeloos gedraai en gesmijt met citaten...
Ondertussen beweer jij dat dus een politicus, niet van gisteren, de fout zou hebben begaan bij die berekingen enkel kosten maar geen baten ingebracht te hebben, ookal verklaarde de man in canvas zelf dit wel gedaan te hebben, en oordeel je ZONDER OOIT HET BOEK TE HEBBEN VASTGEHAD!
Ieder RANDDEBIEL weet echter dat je geen kost kunt berkenen zonder ook opbrengsten mee te rekenen, volgens u is die man een debiel dus en politiek zelfmoordenaar, mocht je een boek uitbrengen zonder opbrengsten te hebben meegerekend over de kost van migratie, dan stampen je tegenstanders je onmiddellijk dood! Dat heb ik nergens zien gebeuren, u lult dus gigantisch uit uw nek en weet van geen ophouden!
Alice stop met je leugens.
Ik heb nooit beweerd dat er geen kosten zijn; zoals jij beweert.
Een citaat geven om dit aan te tonen kan je niet.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=258

Dit was dus voldoende om aan te tonen dat ik wel citaten en bronnen geef.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=198

Lees zelf eerst het boek. Dan kan je zelf vaststellen dat JMDD GEEN inkomsten berekent; en GEEN bronnen geeft van de onderzoeken waarop zijn beweringen gebaseerd zouden zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 19:07   #305
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Jij antwoord eveneens mijn vragen niet, met jou discussieer ik niet meer
Ik gaf zelfs 2 maal antwoord op je vraag.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=265

Maar ik begrijp dat je niet meer wil discussiëren wanneer blijkt dat je niet kan aantonen wat je beweert.

Citaat:
Citaat:
Blijkbaar is in dit geval voor artisjok een krantenartikel wel genoeg om een mening te vormen.

(verwijs hierbij naar het artikel over de jongen die uit religieuze overwegingen gepest werd omdat hij een broodje met salami tussen eet).
In welk geval is een krantenartikel voldoende voor mij, om mijn mening te vormen? Geef er ook meteen het bericht bij waarop jij doelt.
Graag een citaat met link, geen interpretatie.
Oud 23 november 2009, 19:12   #306
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Graag antwoorden met ja of neen.
De gebakken lucht mag u achterwege laten

Citaat:

Zoals al meerdere malen aangehaald geweest is, zouden de linksen toch al lang zijn uitspraken weerlegd hebben indien JMDD onwaarheden zou vertellen.
Of denkt u van niet?
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 19:29   #307
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees zelf eerst het boek. Dan kan je zelf vaststellen dat JMDD GEEN inkomsten berekent; en GEEN bronnen geeft van de onderzoeken waarop zijn beweringen gebaseerd zouden zijn.
Volharden in de leugens, dat doet artisjok.
Ik heb het boek gelezen en kan dus bevestigen dat het boek ettelijke bladzijden telt die alleen maar bronnen vermelden die verwijzen naar de onderzoeken. Die onderzoeken kunnen trouwens opgevraagd worden bij de KBS. Artisjok vertikt het om dat te doen. Ze is verslaafd aan liegen.
Oud 23 november 2009, 19:30   #308
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag antwoorden met ja of neen.
De gebakken lucht mag u achterwege laten
Neen.

Mag ik nu het citaat met link.
Oud 23 november 2009, 19:32   #309
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Snap je nu waarom ik niet meer met je discussieer
Oud 23 november 2009, 19:39   #310
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad nutteloos te discussieren met iemand die het woord saldo niet begrijpt. Om tot een saldo te komen (in dit geval een negatief sadlo) moet je de pluskes en minnekes optellen.
Precies wat JMDD deed om tot de slotsom van een negatief saldo te komen.
In 't kort : ze kosten veel meer dan ze bijdragen.
Voor elke allochtoon (Turk/Marokkaan) die bijdraagt zijn er twee van de ontvangende kant. De bijdragen van die ene volstaan niet om de kosten van de 2 anderen te dekken.
Dat veronderstelt dus dat JMDD ook rekening gehouden heeft met de weinigen de bijdragen, in tegenstelling tot hetgeen artisjok bijeenliegt.
Oud 23 november 2009, 19:42   #311
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je nu de post met link moet geven die aantoont dat "Blijkbaar is in dit geval voor artisjok een krantenartikel wel genoeg om een mening te vormen."; en dat kan je niet.
Oud 23 november 2009, 19:46   #312
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je nu de post met link moet geven die aantoont dat "Blijkbaar is in dit geval voor artisjok een krantenartikel wel genoeg om een mening te vormen."; en dat kan je niet.
Ge moet u niet spoeien Mc.

Artisjok moet nog altijd de eerste cijfers geven om haar stellingen hard te maken. Dat doet ze niet, want ze heeft eigenlijk geen been om op te staan.
Oud 23 november 2009, 20:23   #313
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Omdat jij met je antwoord aantoont dat je kost wat kost je gelijk wilt halen in deze discussie, zelfs als dat betekent dat je de grootste debiliteiten moet gaan beweren of de meest logische zaken moet gaan ontkennen om je gelijk te halen.
Zoals alice aanhaalde, als zijn boek gebaseerd was op stupide onderzoeken hadden zijn politieke tegenstanders hem al lang onderuit gehaald, iets dat jij blijkbaar maar niet kan begrijpen of laat ons zeggen, iets dat jij niet kan toegeven.
Oud 23 november 2009, 20:38   #314
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TNO keek naar de ervaringen van twaalf MKB-bedrijven met autochtone en allochtone werknemers. De ondervraagde ondernemers vinden de verschillende culturele en etnische achtergronden gunstig voor hun bedrijf. Als voordelen geven zij onder meer aan: het beter benutten van de arbeidsmarkt, het vinden van een grotere afzetmarkt en een betere bedrijfsvoering. Dit levert de bedrijven meer winst op, groei in personeel en besparing op werving of op inzet van een uitzendbureau. Een divers samengesteld personeelsbestand kost volgens de ondernemers geen extra geld. Voorwaarde is wel dat zij een goed personeelsbeleid voor het gehele personeel voeren.

(...)

Het rapport ‘De meerwaarde van diversiteit; goed voor de business’ bevat een checklist waarmee iedere ondernemer zelf kan vaststellen wat de meerwaarde van diversiteit voor zijn bedrijf kan zijn en welke randvoorwaarden daarbij horen. De economische meerwaarde was, veelal in het buitenland, theoretisch al eerder aangetoond in wetenschappelijke modellen en experimenten. Het ontbrak nog aan goed onderbouwde gegevens uit de praktijk van het Nederlandse bedrijfsleven.
Bron: http://www.managersonline.nl/nieuws/...eerwaarde.html

Het onderzoek was uitgevoerd door TNO. Dat is een onafhankelijk onderzoeksinstituut. Dus niet door een ministerie bestuurd of een multi-culti propaganda machine.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 20:49   #315
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Bron: http://www.managersonline.nl/nieuws/...eerwaarde.html

Het onderzoek was uitgevoerd door TNO. Dat is een onafhankelijk onderzoeksinstituut. Dus niet door een ministerie bestuurd of een multi-culti propaganda machine.
Citaat:
De economische meerwaarde was, veelal in het buitenland, theoretisch al eerder aangetoond in wetenschappelijke modellen en experimenten. Het ontbrak nog aan goed onderbouwde gegevens uit de praktijk van het Nederlandse bedrijfsleven.
Hoe zou dat komen? In NL, migratieland???
Oud 23 november 2009, 21:42   #316
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Het is inderdaad nutteloos te discussieren met iemand die het woord saldo niet begrijpt. Om tot een saldo te komen (in dit geval een negatief sadlo) moet je de pluskes en minnekes optellen.

JMDD komt de eer toe iig een poging te hebben gedaan in zijn overigens zeer lezenswaardige boek (heel erg Fortuijniaans ook) om een kosten baten analyse van migranten te maken.

Ik vind dat op zich een van de eerste zinvolle en niet-hysterische bijdrages aan een debat over migratie die ik in dit land aan Nederlandstalige kant heb gezien.

Aan de andere kant is een kwantificering van het rendement van de immigratie van Belgie en of Vlaanderen een schier onmogelijke opgave.
Zo zijn de kosten nog enigszins in kaart te brengen maar is het verhaal van de opbrengsten veeleer natte vingerwerk. Er zijn teveel onbekende factoren van hoe de komende generaties zich ontwikkelen en hoe de samenleving daarop zal anticiperen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 21:45   #317
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat jij met je antwoord aantoont dat je kost wat kost je gelijk wilt halen in deze discussie, zelfs als dat betekent dat je de grootste debiliteiten moet gaan beweren of de meest logische zaken moet gaan ontkennen om je gelijk te halen.
Zoals alice aanhaalde, als zijn boek gebaseerd was op stupide onderzoeken hadden zijn politieke tegenstanders hem al lang onderuit gehaald, iets dat jij blijkbaar maar niet kan begrijpen of laat ons zeggen, iets dat jij niet kan toegeven.
De kritiek die ik uitte op het boek is terecht; denk ik.
Mijn kritiek zelf werd hier niet weerlegd.

Maar blijkbaar wordt die kritiek maar aanvaardt als de "linksen" een gezamelijk persbericht de wereld insturen.
Lees ook eens een andere nieuwssite dan het HLN e.d.; dan lees je ongetwijfeld ook de kritiek op het boek.

Jij kan dus de post met link niet geven om aan te tonen. "Blijkbaar is in dit geval voor artisjok een krantenartikel wel genoeg om een mening te vormen."

Deze post in gedachten laat ik je verder.
Oud 23 november 2009, 22:03   #318
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens, ik vind je reactie zelfs kinderachtig...
De usual suspects verdedigen elkaar, zie ik.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 22:30   #319
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
De kritiek die ik uitte op het boek is terecht; denk ik.
Dat denk je nog altijd verkeerd.

Citaat:
Mijn kritiek zelf werd hier niet weerlegd.
Jouw kritiek werd al 500 keer weerlegd, helaas ben je niet voor rede vatbaar.
Kritiek geven op een stelling uit een boek dat je niet eens gelezen heb, wat is de bedoeling eigenlijk, behalve jezelf als een zaag te profileren?
Oud 23 november 2009, 22:32   #320
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
JMDD komt de eer toe iig een poging te hebben gedaan in zijn overigens zeer lezenswaardige boek (heel erg Fortuijniaans ook) om een kosten baten analyse van migranten te maken.

Ik vind dat op zich een van de eerste zinvolle en niet-hysterische bijdrages aan een debat over migratie die ik in dit land aan Nederlandstalige kant heb gezien.

Aan de andere kant is een kwantificering van het rendement van de immigratie van Belgie en of Vlaanderen een schier onmogelijke opgave.
Zo zijn de kosten nog enigszins in kaart te brengen maar is het verhaal van de opbrengsten veeleer natte vingerwerk. Er zijn teveel onbekende factoren van hoe de komende generaties zich ontwikkelen en hoe de samenleving daarop zal anticiperen.
Waarom zou dat een omogelijke opgave zijn? Het gaat over een stand van zaken op een bepaald tijdsmoment.
En er zijn bronnen genoeg waar men kan putten : kruispuntbank ondernemingen, dimona, RSZ, belastingdiensten, etc.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be