Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2009, 11:58   #21
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Geen antwoord??? Moet ik hier uit opmaken dat het eerste inderdaad je bedoeling was? En je voor het tweede niet echt open staat?
Lieverd, ik bespeur een tweede gek á lá McNab, dus ga ik je verder negeren en verzoek je je commentaren niet meer tot mij te richten. Nog beter is, als je uit mijn draden zou wegblijven en je eigen draden beginnen om met je soortgenoten te praten op het niveau dat je gewend bent.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 november 2009 om 12:06.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 12:05   #22
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Vandaag, een druilerige dag, iedereen heeft haast en ik wachte op de opening van en kantoor, en zag ik om 10 uur 's morgens een Afrikaanse man lopen over de Stationsweg. Toen ik weer opkeek zag ik hem uit een blikje drinken terwijl hij op de brug over de gracht keek. Toen ik weer zijn richting opkeek zag ik een politieagente die was komen aanrijden, naar hem toelopen. Er volgde een gesprek, hij wees in een bepaalde richting, zij keek naar haar horloge alsof zijn verhaal haar niet beviel, en hij werd prompt meegenomen. Uit de bewegingen maakte ik op dat zijn drinken uit een bierblik, op straat, in het centrum waar er een drinkverbod geldt de overtreding was. Bij het oversteken wilde hij nog even zelf de blik in een vuilnisbak gooien en werd toen hardhandig weggetrokken naar de wagen. Wellicht gaan ze hem zes uur lang opsluiten in de gekoelde cel, want dat is hoe de Nederlandse politie hier mensen foltert.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 november 2009 om 12:18.
Oud 24 november 2009, 12:17   #23
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U jut mensen op door "witten" af te schilderen als nazi's die jacht maken op zwarten en moslims. Wordt er niet steeds een voorkeursbehandeling gevraagd? Juist wel, denk maar aan het eisen van een vrouwelijke arts in ziekenhuizen, de eis dat hoofddoeken moeten steeds en overal, de eis dat beperkingen die voor moslims gelden zoals het niet afbeelden van hun profeet ook voor wie gen moslim is geldt, zelfs hoe wij films maken en waarover ontkomt niet aan geweld. Dus u moet niet uit uw nek kletsen, het gaat wel om eisen en dat geeft conflictsituaties.
Worden armen uitgespeeld tegen de onderdrukker? Waar ter wereld is zoveel zorg rond armoede? U vertelt echt totale onzin, en natuurlijk ben ik geen stille, uw obsessie is echt wel...verontrustend!
De harteloosheid die u hier etaleert is zo typisch voor de gemiddelde, albino, witte in het beschaafde Europa. Men maakt een probleem van zaken die geen probleem zijn of hoeven te zijn.

Suriname wordt vandaag onder de voet gelopen door zogenaamde 'stagiares,'spionnen als je mij vraagt; witte jongen en meisjes die ook woningen onttrekken aan de krappe markt, maar niemand die ze een haarbreed in de weg legt of onheus bejegent.

De Europese wetten en rechtbanken zijn meer dan capabel om misdaad te beteugelen. Moeten wij nu ook kledingsvoorschriften gaan uitvaardigen tegen moslims? U doet mij denken aan dat Spaanse teef hier die onlangs een late miskraam kreeg, als gevolg van haar slechte karma, vanwege het schaamteloos bespioneren en roddelen over de argeloze bezoekers in de bibliotheek.

Het is zo vreemd dat vrouwen die bekend zijn met discriminatie vanwege sexe of geaardheid toch zo onbarmhartig reageren op zwarten en moslims. Al deze haat tegenover mensen die jou, alice geen haar hebben gekrenkt komt beslist terug in de vorm van baarmoederhalskanker met uitzaaiingen naar de lever en de botten wat leidt tot een bijzonder pijnlijke en vernederende dood.

Waarom denk je dat er zoveel kanker is in beschaafd Europa, lieverd?
Oud 24 november 2009, 12:22   #24
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Vandaag, een druilerige dag, iedereen heeft haast en ik wachte op de opening van en kantoor, en zag ik om 10 uur 's morgens een Afrikaanse man lopen over de Stationsweg. Toen ik weer opkeek zag ik hem uit een blikje drinken terwijl hij op de brug over de gracht keek. Toen ik weer zijn richting opkeek zag ik een politieagente die was komen aanrijden, naar hem toelopen. Er volgde een gesprek, hij wees in een bepaalde richting, zij keek naar haar horloge alsof zijn verhaal haar niet beviel, en hij werd prompt meegenomen. Uit de bewegingen maakte ik op dat zijn drinken uit een bierblik, op straat, in het centrum waar er een drinkverbod geldt de overtreding was. Bij het oversteken wilde hij nog even zelf de blik in een vuilnisbak gooien en werd toen hardhandig weggetrokken naar de wagen. Wellicht gaan ze hem zes uur lang opsluiten in de gekoelde cel, want dat is hoe de Nederlandse politie hier mensen foltert.
10 uur 's ochtends en al bier zuipen? Waar gaat dat eindigen?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 13:02   #25
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
10 uur 's ochtends en al bier zuipen? Waar gaat dat eindigen?
NEDERLAND IS EEN BIERZUIPEND LAND, DE STAAT STELT BIER EN DRUGS BESCHIKBAAR VOOR KINDEREN VANAF 12 JAAR OUD, DE TV MAAKT RECLAMA VOOR ALCOHOL, DUS RAKEN MENSEN VERSLAAFD.

Van mijn kant speur ik naar aanwijzingen voor de volgende Holocaust die waarschijnlijk vanochtend om 10 uur 's morgens aan de Stationsweg in Den Haag begon met een argeloze Afrikaan die een doodzonde beging door in het land der bierdrinkers een blikje bier te drinken terwijl hij van het winterse uitzicht over de gracht genoot.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 november 2009 om 13:02.
Oud 24 november 2009, 13:22   #26
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meerdere schrijvers hebben vastgesteld dat de vervolging van zwarten en moslims vandaag in West Europa doet denken aan de vervolging van de Europese Joden in de periode 1933-1945. Maar men kan ook vaststellen dat deze recentere periode volgde op die van 1881-1914. Kortom, het houdt nooit op, de Europeanen hebben er blijkbaar behoefte aan om elke 50-60 jaar hun minderheden kwaad te doen. Reden waarom ik wil voorstellen dat de huidige minderheden serieus werken aan hun ontsnappingsplan. Huisvesting in b.v Suriname is best moeilijk te vinden en zelf bouwen is vaak de enige optie. Graag verneem ik ideeën over welke ontwikkelingen hier als vertreksein, of uiterst vertreksein moeten gelden. De Europeanen die deze gebeurtenissen vandaag zien, horen, meemaken zijn de volgende ‘wij hebben het niet geweten generatie.’ Hun leiders zullen ze na de volgende Holocaust leren om te zeggen: ‘Wij wisten het niet.’ Daarom moeten zij niet vertrouwd worden, al was het om dat zij zelf in doodsangst leven voor hun eigen zogenaamde ‘democratische’ leiders en instituties.

http://www.geschichteinchronologie.c...1914-ENGL.html
Ik geloof niet dat dat te vergelijken is met wat er hier en nu aan de hand is. Wel in tegendeel.

De joden waren bijvoorbeeld niet verantwoordelijk voor 16 op de 17 verkrachtingen, zoals meestal moslims nu wel in Denemarken.
Om maar eens effe iets los uit het handje te geven...
"Verkrachtingen in Noorwegen: bijna altijd is dader ‘niet-westers’
Ingediend door copywriter op 14 november, 2009 - 03:11. Publieke ruimte
Noorwegen, november 2009

Uit politierapporten blijkt dat bij 16 van de 17 aangegeven verkrachtingen of poging tot verkrachting in Stavanger de dader een niet-westerse achtergrond heeft. Van de 18 betrokken mannen was er maar een Noor. Het gaat om zes gevallen van taxi-verkrachting, waarop de politie vrouwen adviseerde niet meer alleen per taxi te gaan.
Politiewoordvoerder Tor Erik Thorsen zegt dat de oorzaak is dat niet-westerse mannen een primitieve houding ten opzichte van vrouwen hebben en niet open zijn over seksualiteit. Thorsen: ‘als een luchtig geklede vrouw dronken alleen in een taxi stapt, betekent dat in hun ogen dat deze vrouw toch al zondig is. Een islamitische vrouw zou dit niet doen. Daarom vinden de verkrachters dat ze in hun recht staan. Een luchtige geklede, dronken vrouw zonder begeleiding, is in islamitische landen als een vanzelfsprekende prooi. Deze mannen vinden ook dat vrouwen geen getuige in een rechtszaak kunnen zijn’.
"

Of dit;
http://www.dagelijksestandaard.nl/20...te-of-denmark/
"... 3. CHRISTEN- EN JODENVERVOLGING DOOR MOSLIMS IN DENEMARKEN

De kerk in Århus betaalt protectiegeld

Sinds de zomer van 2008 is de kerk van de op één na grootste Deense stad Århus iets tot rust gekomen. Nadat islamitische relschoppers – vooral in het multiculturele Gellerup, een voorstad van Århus – steeds vaker christenen tiranniseerden, betaalt de kerk intussen islamitische ”bodyguards”, die de kerk tegen vandalisme en de kerkgangers op weg naar de kerk moeten beschermen. Tot nu toe is deze maatregel een groot succes. En de kerk boekt zijn protectiegeldbetalingen als multicultureel integratiesucces.

Arabieren willen joden vermoorden om het aanzien van moslims te verhogen

Wat klinkt als een slechte grap, was doodserieus bedoeld: de uit Libanon afkomstige Deense moslim Wissam Freijeh, 27 jaar oud, probeerde in het begin van 2009 in de Deense plaats Odense twee joden op klaarlichte dag te vermoorden. In een winkelstraat schoot hij meerdere keren op de beide joden, die zijn poging tot moord gelukkig overleefden en die nu in een speciale kliniek herstellen van hun verwondingen. Intussen hebben Deense kranten o.a. de volgende informatie over hun criminele medeburger opgespoord: al in 2004 werd hij door een Deense krant geciteerd met de woorden dat hij ”het aanzien van immigranten in Denemarken wilde verhogen.” Dit zou hij als zijn belangrijkste taak zien. Bovendien zouden vrouwen, volgens de Libanees, die hun man verlaten, volgens de wetten van de islam moeten worden gedood. In het kader van de bijna-moord op de beide joden bedachten vindingrijke journalisten nu het begrip van het ”Sudden-Jihad-Syndrome”: de plotselinge behoefte van een moslim om een ”ongelovige” te vermoorden.

Deense joden hebben politiebescherming nodig...
"
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 24 november 2009 om 13:41.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 13:24   #27
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

linkje of bron? Want zonder linkje heeft het voor dit forum niet plaatsgehad!

Oud 24 november 2009, 13:37   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lieverd, ik bespeur een tweede gek á lá McNab, dus ga ik je verder negeren en verzoek je je commentaren niet meer tot mij te richten.
Ik ben gewend om met alle mensen te spreken en ga zelfs regelmatig met allochtone jongeren om.

Help hen zelfs heel regelmatig met hun problemen om tussen twee culturen hun weg te vinden.

Ben dus reeds vanuit mijn bezigheden veel beter op de hoogte van de problemen dan jij.

Citaat:
Nog beter is, als je uit mijn draden zou wegblijven en je eigen draden beginnen om met je soortgenoten te praten op het niveau dat je gewend bent.
Dit is een open forum.
Ik stelde je enkel een vraag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 13:52   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht

Uit politierapporten blijkt dat bij 16 van de 17 aangegeven verkrachtingen of poging tot verkrachting in Stavanger de dader een niet-westerse achtergrond heeft. Van de 18 betrokken mannen was er maar een Noor.
Ik hoop dat dit monster zwaar genoeg gestraft is.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 14:08   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals u misschien vergeet te vermelden bestaan er in Nederland, Engeland en waarom niet in Belgie al heel lang Joodse scholen en Joodse Rechtbanken waar men op basis van de Halacha, de Joodse wet, recht spreekt. Dat schijnt prima te werken en buitenstaanders weten niet eens dat ze bestaan, waar ze staan, zodat zij er ook totaal geen last van hebben.

Orthodoxe Joodse vrouwen bedekken hun hoofd, zonderen zich gedwongen af bij menstruatie. Oudere generatie vrouwen dragen een pruik inplaats van een hoofddoek.

Orthodoxe Joodse mannen schudden wildvreemde (onreine?) vrouwen de hand niet en kennen een dagelijks gebed waarmee zij god danken niet als vrouw geboren te zijn.

Joodse scholen weigeren vader joden, kinderen uit een niet joodse moeder, maar wel met een joodse vader.

Christelijke scholen mogen homo onderwijzers en leerlingen ontslaan en afschrijven en weigeren. Evenals vrouwen die pantalons dragen, personen die tv kijken etc.

Blijkbaar valt er voor de Joden en SGP christenen die geen vrouwelijke leden accepteren toch een mouw aan te passen. En zover ik weet hebben de Marokkanen geen staatsgreep gepleegd, dus waar komt de gedachte vandaan dat zij maar hun gang kunnen gaan?
U kent blijkbaar niet zoveel over Joden, de groep waar u het over heeft is een minderheid, als zeer gelovige en orthodoxe Joden! Het dragen van pruiken strenge regels, wordt dan ook helemaal niet gevolgd door de meerderheid van Joden die voor u niet te onderscheiden zijn van anderen.

Er zijn Joodse scholen, waar dus enkel vooral de orthodoxe minderheid hun kinderen naartoe sturen, de meeste Joodse kinderen volgen echter helemaal gen afzonderlijk onderwijs en al evenmin is er vraag vanuit de Joodse gemeenschap naar eigen rechtbanken in Vlaanderen.
Uw hele vergelijking gaat dus totaal de mist in, wel bewijzen orthodoxe Joden dat er dus geen problemen zijn in samenleven, Vlamingen geen discriminerende rascisten zijn, maar wel willen dat groepen die voor segregatie kiezen geen maatschappelijk conflict zoeken, laat dit nu niet voor veel andere groepen gelden die ook segregatie nastreven!
Al ergens een rabbijn gezien die roept dat pruiken moeten, steeds en overal?
Of Joodse jongeren die overlast geven, vrouwen lastig vallen? Hoe actief zijn Joodse jongeren in dealen, en vallen ze uit de schoolbanken zonder diploma om vervolgens te eisen dat zij door positieve discriminatie toch wel werk krijgen op basis van origine?
Wat leuter je dan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 16:00   #31
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Lieverd, ik bespeur een tweede gek á lá McNab, dus ga ik je verder negeren en verzoek je je commentaren niet meer tot mij te richten. Nog beter is, als je uit mijn draden zou wegblijven en je eigen draden beginnen om met je soortgenoten te praten op het niveau dat je gewend bent.
Wat begin jij hier plots over me te lullen albino gek...
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 16:03   #32
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
NEDERLAND IS EEN BIERZUIPEND LAND, DE STAAT STELT BIER EN DRUGS BESCHIKBAAR VOOR KINDEREN VANAF 12 JAAR OUD, DE TV MAAKT RECLAMA VOOR ALCOHOL, DUS RAKEN MENSEN VERSLAAFD.

Van mijn kant speur ik naar aanwijzingen voor de volgende Holocaust die waarschijnlijk vanochtend om 10 uur 's morgens aan de Stationsweg in Den Haag begon met een argeloze Afrikaan die een doodzonde beging door in het land der bierdrinkers een blikje bier te drinken terwijl hij van het winterse uitzicht over de gracht genoot.
België is ook een bierzuipend land.

Maar om 10u een blik bier drinken op straat is marginaal egmond, ronduit marginaal.
Voor mijn part geven ze hem er nog een fikse boete erbovenop voor het verloederen van het straatbeeld.

Geen wonder dat onze kinderen verslaafd raken als ze s'morgens al volwassenen op straat zien bier zuipen.

Jij gaat dit nog wat gaan verdedigen ook man man man.
Je hebt duidelijk nog veel te leren over onze maatschappij he egmondje, bier drinken doe je s'avonds

Laatst gewijzigd door Mcnab : 24 november 2009 om 16:04.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 17:06   #33
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik hoop dat dit monster zwaar genoeg gestraft is.
Die ene wel natuurlijk. Die anderen een berisping, want die doen dat vanuit hun cultuur en daar moeten we respect voor hebben.

Oud 24 november 2009, 17:28   #34
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben gewend om met alle mensen te spreken en ga zelfs regelmatig met allochtone jongeren om. Help hen zelfs heel regelmatig met hun problemen om tussen twee culturen hun weg te vinden. Ben dus reeds vanuit mijn bezigheden veel beter op de hoogte van de problemen dan jij. Dit is een open forum. Ik stelde je enkel een vraag.

*knip*

Dreigementen uiten is strafbaar

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 25 november 2009 om 12:26.
Oud 24 november 2009, 17:29   #35
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
België is ook een bierzuipend land. Maar om 10u een blik bier drinken op straat is marginaal egmond, ronduit marginaal. Voor mijn part geven ze hem er nog een fikse boete erbovenop voor het verloederen van het straatbeeld. Geen wonder dat onze kinderen verslaafd raken als ze s'morgens al volwassenen op straat zien bier zuipen. Jij gaat dit nog wat gaan verdedigen ook man man man. Je hebt duidelijk nog veel te leren over onze maatschappij he egmondje, bier drinken doe je s'avonds
Ben jij ook één van de vele Stillen op dit forum?
Oud 24 november 2009, 19:26   #36
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Sommige Moslims en Zwarten die hier in Nederland zijn opgegroeid, zijn helemaal geindoctrineerd door de gedachte dat zij burgers van Nederland zijn, dat Nederland een rechtstaat is, de mensenrechten respecteert en zij rechten hebben. Dan vertel ik ze dat Nederland en Belgie dagelijks moslims in Afghanistan vermoorden die niets anders hebben gedaan dan Afghanen en Moslims te zijn. Waarom zouden deze Nederlanders dan anders kijken naar de Moslims thuis?
Oud 25 november 2009, 06:59   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*knip*
Dit is een zeer persoonlijke aanval en een oproep tot geweld tegen mijn persoon.
En dat terwijl je mij, noch mijn naam, noch mijn achtergrond, noch mijn bezigheden kent.

Ik heb er trouwens totaal geen problemen mee om alleen door de straten van Schaarbeek te zwerven. Want ik kan daar komen waar de politie bang is zich te laten zien en word met respect behandeld door de jongeren daar.

Maar ik vraag mij af of jij als Surinamer eigenlijk wel weet en begrijpt wat de problemen zijn in Europa.
En vooral wat de oorzaken van deze problemen zijn.

En nee, die liggen niet bij de allochtone jongeren.
Zij zijn het grootste slachtoffer.
Dat men hard optreed tegen allochtonen is trouwens komt in de eerste plaats door de vele illegalen die hier rond hangen.

Mensen van vervreemde origine, die zich dus aan de regels houden zijn daar inderdaad het grootste slachtoffer van.

En ja, er zijn zelfs zeer grote problemen in Europa tussen de bevolkingsgroepen, maar die zijn in de eerste plaats veroorzaakt door een fout beleid.

En ja, de meeste problemen zijn zelfs eenvoudig en goedkoop op te lossen.

Geef jongeren de kans, ruimte, begeleiding en materieel om zich te ontwikkelen.

En stop met het systeem dat asielzoekers tot hier moeten komen om asiel aan te vragen, maar laat ze dit terug doen in eigen land bij de ambassades.

Maar ik zal je hier later wel uitgebreid op antwoorden over hoe ik zie dat dit kan gebeuren.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 25 november 2009 om 12:27.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 07:36   #38
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

voor mij is het heel simpel: wat vroeger "kolonisatie" genoemd werd, is vandaag de dag de "multicultuur".
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 07:55   #39
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Ben jij ook één van de vele Stillen op dit forum?
Stillen, albino's...

Dat jij één van de vijgen van dit forum bent, dat hoef ik niet in de vorm van een vraag te gieten.
Oud 25 november 2009, 07:59   #40
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Sommige Moslims en Zwarten die hier in Nederland zijn opgegroeid, zijn helemaal geindoctrineerd door de gedachte dat zij burgers van Nederland zijn, dat Nederland een rechtstaat is, de mensenrechten respecteert en zij rechten hebben. Dan vertel ik ze dat Nederland en Belgie dagelijks moslims in Afghanistan vermoorden die niets anders hebben gedaan dan Afghanen en Moslims te zijn. Waarom zouden deze Nederlanders dan anders kijken naar de Moslims thuis?
ignorance really is bliss. fijn dat je zo'n eenzijdige visie kan hebben en kan blijven verdedigen.

ik lees elders dat je mensen verwijt dat ze alles klakkeloos aannemen wat bijv. in kranten geschreven wordt; heb jij al jouw info uit eigen ervaring misschien? je was ongetwijfeld aanwezig tijdens de slavernij? ben je stiekem gaan vechten voor democratie in afghanistan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be