Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2009, 19:11   #21
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik ken roelandt raes;dat is geen nazi en het is echt wel geen monster zoals mensen als u altijd denken,helemaal niet.
Ik ben het trouwens ook niet eens met hetgeen deze heeft gezegd maar das zijn mening en van mij mag deze die hebben en zeggen alleen is het niet slim als je bij een partij bent aangesloten je zo'n zaken verkondigd.
Haha, u kent hem ? Dan weet u ook hoe hij het voorwerp was van onsterfelijke hilariteit bij zijn companen partijbestuursleden bij een bezoek aan een hoerenkot. Hij stond op een moment schaapachtig te pronken in een...ouderwetse Long John. Wel te verstaan niet zo modern als het voorbeeldje...

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...s-20050126.jpg
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 19:13   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta volledig achter fdw. Geen soft gedoe, als ze dit doen dan zijn ze net zoals de nv-a en ldd.Er zijn er zo al 2, wij moeten geen 3de softe rechtse partij worden.
Ik vrees ervoor het vlaams belang nog zal splitsen met hetgeen er nu allemaal gebeurt.
Dan mag je al helemaal de boeken toedoen,dan zijn we hier al helemaal gedoemd.
Voor ons zal het nog nipt gaan maar het zijn onze kinderen en hun kinderen die er de dupe van zullen zijn.
maw : zachte heelmeesters maken stinkende wonden..
dat klinkt mooi : maar wat als je zelf het slachtoffer zal zijn van de "harde chirurgijn ?"

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 19:14   #23
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het enige dat nu nog ontbreekt is dat Valkeniers leve Belgie roept.
of leve Xenofobia ?

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 24 november 2009, 19:14   #24
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
BRUSSEL - Vlaams Belang moet zich tegen de lokale verkiezingen van 2012 presenteren als een 'radicale beleidspartij', zegt voorzitter Bruno Valkeniers. Maar wie volgt hem?

Vlaams Belang wil opnieuw groeien en dat kan volgens voorzitter Bruno Valkeniers maar op één manier: door het midden van de maatschappij op te zoeken en de partij om te vormen tot een beleidspartij.

'De partij wil tussen dit en de lokale verkiezingen van 2012 het “cordon, als een lege huls van zich afwerpen en zich presenteren als radicale beleidspartij waarvoor inhoud en doelstellingen primeren op macht en postjes', schrijft Valkeniers in zijn visietekst, die gisteren op de redactie van Terzake terechtkwam.

Het document houdt niet minder in dan een kleine revolutie voor Vlaams Belang.

Nadat de partij bij de Vlaamse verkiezingen in juni voor de derde keer zwaar verloren had, kondigde Valkeniers een grondige evaluatie aan. De hardliners, zoals Filip Dewinter en Gerolf Annemans, pleitten ervoor om nog harder oppositie te voeren. Maar hervormingsgezinden, zoals Marie-Rose Morel, wilden nieuwe kiezers aanboren en de scherpe kantjes eraf vijlen.

In zijn visietekst die zaterdag aan de partijraad wordt voorgelegd, pleit Valkeniers voor verregaande hervormingen. Vlaams Belang moet 'een anti-establishmentpartij' blijven, maar moet tegelijk 'een radicale beleidspartij' worden die met andere spelers wil samenwerken en die niet alleen de problemen aanklaagt, maar ook met remedies komt, schrijft Valkeniers.

'We moeten beseffen dat gelijk krijgen minstens zo belangrijk is als gelijk hebben, en onze boodschap durven herschrijven (...) Een middellangetermijnvisie, die het dagjesdenken overstijgt, is hier absoluut aan de orde.'

Stijlbesef is daarbij cruciaal. 'Radicaal betekent niet dat men vervalt in nodeloos provoceren of in schuttingtaal', zegt Valkeniers. Als Vlaams Belang het centrum van het maatschappelijk debat wil opzoeken - en ook contacten met het middenveld wil aanknopen - zal dat nooit lukken 'met stigmatiserend en choquerend taalgebruik'.

Dit betekent zoveel als een openlijke desavouering van Dewinter en Annemans. Zij bekleden al twintig jaar de macht in de zweeppartij die VB volgens hen moet zijn en hebben niets te winnen bij een verbreding. Als Valkeniers genoeg medestanders vindt - en dat is nog de vraag - is hun rol uitgespeeld.

Maar ook hijzelf heeft veel te verliezen. Vorige maand nog werd zijn voorstel voor een nieuw partijbestuur, met Morel als ondervoorzitter, afgekeurd. Als de partijraad ook zijn strategische visie weglacht, is Valkeniers elk gezag kwijt

De Standaard

Buigen of barsten, de partijsofties willen vettere brokken...

De keuze die het VB maakt leidt er ondermeer onvermijdelijk toe dat er een nieuwe politieke formatie zal ontstaan ter militante, integraal-nationalistische zijde. Mogelijks zal N-SA hiertoe een initiatief nemen...

Afwachten wat het zaterdag wordt.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 19:15   #25
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Mensen zijn geen monsters. Bij deze Raes ook niet. Hij herdenkt echter wel samen met de voorpost vrienden collaboraterus en nazi's en minimaliseert de holocaust. Bij deze is het onlogisch dat de onthaalmoeder uit de partij wordt gezet, en raes niet.
Denk jij dat iedereen achter de beslissing staat van valkeniers om die dame zomaar weg te gooien van die creche?
Oke,ze is of vooral haar man zo'n gekke hitler fan maar als deze gewoon haar job doet is er toch geen probleem?
Ik heb nochthans nooit klachten over deze dame gehoord ze kinderen zou opgestookt hebben of laat staan mishandeld enz...
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 19:15   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

allez, het idealisme is voorbij.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 19:16   #27
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Het VB voert al mee dan 30 jaar een brutale oppositie zonder resultaat.
In tegendeel zelfs!
Hoe zit het trouwens met die 3 'V' s
Vlaanderen is niet onafhankelijk
Veiligheid is er belange aan nog niet
Vreemdelingen, België is en blijft heel aantrekkelijk voor vreemdelingen.

Resultaat, het VB heeft niks kunnen realiseren.

Het enige feit dat België in een slop zit, komt door de domme koppigheid van de Walen.
Daar plukt(e) het VB enkel maar de vruchten van nie meer of minder.
Valkeniers vriendelijk voor Walen en hard voor Vreemdelingen ?

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 24 november 2009, 19:16   #28
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta volledig achter fdw. Geen soft gedoe, als ze dit doen dan zijn ze net zoals de nv-a en ldd.Er zijn er zo al 2, wij moeten geen 3de softe rechtse partij worden.
Ik vrees ervoor het vlaams belang nog zal splitsen met hetgeen er nu allemaal gebeurt.
Dan mag je al helemaal de boeken toedoen,dan zijn we hier al helemaal gedoemd.
Voor ons zal het nog nipt gaan maar het zijn onze kinderen en hun kinderen die er de dupe van zullen zijn.
Het VB is al heel soft geworden door middel van heimelijke standpuntwijzigingen en het nalaten of veronachtzamen van bepaalde thema's die nationalistische aandacht vergen.
Oud 24 november 2009, 19:17   #29
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het demonizeren van "de andere" kan nooit verward worden met "idealisme".

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 24 november 2009, 19:17   #30
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat was bij het VB al langer het geval, toch zeker bij de meeste parlementaire mandatarissen.
Oud 24 november 2009, 19:18   #31
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij dat iedereen achter de beslissing staat van valkeniers om die dame zomaar weg te gooien van die creche?
Oke,ze is of vooral haar man zo'n gekke hitler fan maar als deze gewoon haar job doet is er toch geen probleem?
Ik heb nochthans nooit klachten over deze dame gehoord ze kinderen zou opgestookt hebben of laat staan mishandeld enz...
Ik zei niet: Iedereen binnen het VB vindt dat Valkeniers de nazionthaalmoeder moet buitenkappen.
Ik zei: Het is onconsequent van Valkeniers dat hij de ene 'nazisten' buitengooit en de andere binnenhoudt.

Of vind u dat een consequente houding?
Oud 24 november 2009, 19:19   #32
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Het VB is al heel soft geworden door middel van heimelijke standpuntwijzigingen en het nalaten of veronachtzamen van bepaalde thema's die nationalistische aandacht vergen.
We zijn nog steeds een harde realistische partij maar echt soft worden zoals valkeniers wil,no way,wil ik niet,dan ben je hetzelfde als nv-a of ldd.
Dan verloochen je je eigen punten vind ik.
Oud 24 november 2009, 19:20   #33
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Organizeer nog eens een fakkeltocht of een "kristallnacht" dat maakt ten minste indruk !

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 24 november 2009, 19:20   #34
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We zijn nog steeds een harde realistische partij maar echt soft worden zoals valkeniers wil,no way,wil ik niet,dan ben je hetzelfde als nv-a of ldd.
Dan verloochen je je eigen punten vind ik.
U wilt dus niet dat het VB ooit mee regeert.
Oud 24 november 2009, 19:21   #35
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zei niet: Iedereen binnen het VB vindt dat Valkeniers de nazionthaalmoeder moet buitenkappen.
Ik zei: Het is onconsequent van Valkeniers dat hij de ene 'nazisten' buitengooit en de andere binnenhoudt.

Of vind u dat een consequente houding?
Nogmaals;ik ben het er niet mee eens dat die onthaalmoeder is buiten gegooid.
Als je deze buiten zwiert moest raes ook buiten liggen.

Het enige verschil tussen beiden is is dat raes een sterke figuur is bij ons,die man doet heel veel voor de partij,tis echt geen dommekloot zenne.

Maar ik ben het er niet mee eens men die vrouw opzij heeft gezet maar wie heeft dit gedaan vergeet niet er ondertussen al het één en veranderd is bij het vb.
Oud 24 november 2009, 19:22   #36
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nogmaals;ik ben het er niet mee eens dat die onthaalmoeder is buiten gegooid.
Als je deze buiten zwiert moest raes ook buiten liggen.

Het enige verschil tussen beiden is is dat raes een sterke figuur is bij ons,die man doet heel veel voor de partij,tis echt geen dommekloot zenne.

Maar ik ben het er niet mee eens men die vrouw opzij heeft gezet maar wie heeft dit gedaan vergeet niet er ondertussen al het één en veranderd is bij het vb.
Ik heb ook het liefst dat Raes en de onthaalmoeder allemaal binnen het VB blijven, dan is het probleem tenminste duidelijk afgebakend.
Oud 24 november 2009, 19:22   #37
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De keuze die het VB maakt leidt er ondermeer onvermijdelijk toe dat er een nieuwe politieke formatie zal ontstaan ter militante, integraal-nationalistische zijde. Mogelijks zal N-SA hiertoe een initiatief nemen...

Afwachten wat het zaterdag wordt.
ja, profiteer ervan, jullie kortstondig moment van 'glorie' komt eraan lol.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 19:23   #38
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
U wilt dus niet dat het VB ooit mee regeert.
Dat mag maar moet niet.
Al lijkt mij dit geen goed idee neen omdat ze ons dan nog steeds zouden tegen werken en dan gaan ze misbruik van maken zoals steeds en dan zeggen; zie je wel,die van het vb kunnen het ook niet.
Ze snijen volgens mij in de eigen vingers mochten ze mee regeren doordat ze of zeg maar wij onze punten nooit (volledig) gaan kunnen doorduwen.
Wij willen de criminaliteit echt eens goed en hard aanpakken,dat ga nooit lukken ook al regeren we mee omdat de andere partijen dit niet willen.
Laat staan sp-a zoiets wil,hun kiespubliek aanvallen
Oud 24 november 2009, 19:26   #39
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat mag maar moet niet.
Al lijkt mij dit geen goed idee neen omdat ze ons dan nog steeds zouden tegen werken en dan gaan ze misbruik van maken zoals steeds en dan zeggen; zie je wel,die van het vb kunnen het ook niet.
Ze snijen volgens mij in de eigen vingers mochten ze mee regeren doordat ze of zeg maar wij onze punten nooit (volledig) gaan kunnen doorduwen.
Wij willen de criminaliteit echt eens goed en hard aanpakken,dat ga nooit lukken ook al regeren we mee omdat de andere partijen dit niet willen.
Laat staan sp-a zoiets wil,hun kiespubliek aanvallen
Dus u gelooft dat een partij meer kan doen buiten de regering, als binnen de regering?
Oud 24 november 2009, 19:35   #40
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Organizeer nog eens een fakkeltocht of een "kristallnacht" dat maakt ten minste indruk !
Een kristallnacht???? Waar en wanneer zouden wij dat georganiseerd hebben?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be