Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2009, 23:44   #101
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
'k Heb het eigenlijk wel een beetje moeilijk met wat je hier zegt. Er bestaat inderdaad wel nogal veel concurrentie als het hier op aankomt veronderstel ik maar als de wet zou zeggen dat die dieren moeten verdoofd worden vooraleer te worden geslacht dan moet die wet gewoon worden toegepast en dan is de concurrentie voor ieder gelijk. De vleesprijs zal dan misschien wel licht stijgen maar dan is dat voor alle vlees dus concurentieel verandert er dan niets. Overtreders zouden gewoon de bak moeten invliegen wegens dierenmishandeling ... 't zou vlug gedaan zijn.

Die documentaire zal ik bij gelegenheid zeker nog eens opvragen want dat interesseert me wel.
Wederom klopt het wat je zegt, maar ik doelde op gehele proces, van inseminatie tot slachting, niet enkel op dat laatste. Dus, die wet kan slechts een eerste stap zijn, geen einddoel.
Oud 25 november 2009, 23:49   #102
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dus jij vind dat jij andere culturen, die andere waarden en normen hanteren, mag opleggen of ze onverdoofd mogen slachten? Zijn jouw waarden dan superieur aan die van hen?
Wij kunnen de mensen wel verplichten om ONZE wetten te respecteren. Ze kunnen kiezen : vlees eten van dieren die verdoofd werden voor de slachting, ofwel geen vlees eten, OF vertrekken naar andere landen, waar ze wél onverdoofd mogen slachten.
De discussie gaat dus helemaal niet over het wel of niet superieur zijn van onverdoofde slachtingen, maar los daarvan mag jij me altijd wel eens uitleggen wat er zo verheven is aan het nodeloos laten pijn lijdden van dieren ?
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 23:50   #103
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
In ons land moeten ze dat nu eenmaal wel!
Zo simpel is dat. Dit is geen islamitisch land he.
Voila sé.
Oud 25 november 2009, 23:50   #104
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Mah zie gewoon dat rund met alle macht zich er tegen verweren, gewoon compleet vast en opgesloten ... dat is toch echt geen manier om te gaan he?
Ik krijg er mierentetten van

http://hln.be/hln/nl/3804/Belgie/vid...-beelden.dhtml
Oud 25 november 2009, 23:53   #105
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
En plots gaan heel wat rechtse rakkers voor één keertje aan de kant van Gaia staan. "Ocharme die beestjes, sla dood die Muzelmannen".
Wie roept er op om moslims dood te slagen ? Niemand dacht ik. Het gaat er enkel om om dieren pijnloos naar de andere wereld, en naar onze tafels te brengen.
Oud 25 november 2009, 23:54   #106

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wederom klopt het wat je zegt, maar ik doelde op gehele proces, van inseminatie tot slachting, niet enkel op dat laatste. Dus, die wet kan slechts een eerste stap zijn, geen einddoel.
Goed ... ik begrijp wat je wil zeggen. Inderdaad ... als ik die kippen zie in die legbatterijen dan krijg ik daar inderdaad "kippevel" van. Waarheid is dat ik er geen eitje minder door koop en dat ik in de warenhuizen de prijzen ook nog eens vergelijk. Eigenlijk is dat een beetje omdat we het één loskoppelen van het ander vrees ik. Ons koopgedrag is niet gelinkt aan het proces van wat die dieren meemaken.
Als GAIA dus effectief wat wil doen aan het leed van de dieren gaan ze op zoek naar middelen om die zaken wel te linken waardoor het koopgedrag effectief gaat veranderen. Eigenlijk een heel mooie opgave om zoiets uit te werken.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 23:55   #107
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
En plots gaan de verdraagzame, linkse rakkers aan de kant van de dierenbeulen staan. "Sla die beestjes maar dood, liefst met veel bloed, gespartel en minutenlange doodsreutels, t'is multicultuur en dus moeten we onze normen haten en verguizen en die van ons kiesvee ten allen prijze ophemelen. Laten we en cours de route die rechtse rakkers ook snel nazificeren, criminaliseren, demoniseren. Daar zijn we fantastisch goed in als we zonder argumenten zitten, maar toch ons grote gelijk willen halen."
2
Oud 25 november 2009, 23:58   #108

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
En plots gaan de verdraagzame, linkse rakkers aan de kant van de dierenbeulen staan. "Sla die beestjes maar dood, liefst met veel bloed, gespartel en minutenlange doodsreutels, t'is multicultuur en dus moeten we onze normen haten en verguizen en die van ons kiesvee ten allen prijze ophemelen. Laten we en cours de route die rechtse rakkers ook snel nazificeren, criminaliseren, demoniseren. Daar zijn we fantastisch goed in als we zonder argumenten zitten, maar toch ons grote gelijk willen halen."
Zotteke ... nie onnozel doen hé. Heel deze discussie heeft echt niets te maken met links - rechts.

Laatst gewijzigd door Karma : 26 november 2009 om 00:02.
Oud 26 november 2009, 00:00   #109

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mah zie gewoon dat rund met alle macht zich er tegen verweren, gewoon compleet vast en opgesloten ... dat is toch echt geen manier om te gaan he?
Ik krijg er mierentetten van

http://hln.be/hln/nl/3804/Belgie/vid...-beelden.dhtml
Oud 26 november 2009, 00:07   #110

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch niet? Gaia komt toch ook op voor de varkens etc?
ELK dier moet zonder fysiek geweld moeten sterven.
Kleine correctie (maar ik weet dat je het goed bedoeld)

Ik zou zeggen ... Elk dier (mens ook) moet in vrede kunnen sterven ...
Oud 26 november 2009, 00:16   #111
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Wij kunnen de mensen wel verplichten om ONZE wetten te respecteren. Ze kunnen kiezen : vlees eten van dieren die verdoofd werden voor de slachting, ofwel geen vlees eten, OF vertrekken naar andere landen, waar ze wél onverdoofd mogen slachten.
De discussie gaat dus helemaal niet over het wel of niet superieur zijn van onverdoofde slachtingen, maar los daarvan mag jij me altijd wel eens uitleggen wat er zo verheven is aan het nodeloos laten pijn lijdden van dieren ?
Hoezo die mensen kunnen kiezen ? Niks keuze. De wet is dezelfde voor alle Belgen. En dient gerespecteerd te worden. Dat is alles wat er nodig is.

Een uitzonderingswet voor ritueel slachten is belachelijk. Dat riekt naar no-go-zones in Brussel. Op dat punt ben ik het met u eens.

Verder zie ik dat u niet eens consequent kan zijn met uzelf. Ik heb namelijk het vermoeden dat migratie een doorn in uw oog is. Vanuit uw standpunt betekent dit dat u, na politieke vluchtelingen, na economische vluchtelingen, nu ook promotie maakt voor gerechts vluchtelingen. Seksuele delinquenten mogen voortaan in Nederland gaan wonen om hun straf te ontlopen ? Verhuizen naar een ander land staat gelijk aan het ontlopen van proces en straf ? Denk wat langer na vooral u zulke misbaksels formuleert.

Verder zie ik dat u er op staat om onvolledig te zijn. Een wet die onverdoofde slachtingen in alle omstandigheden verbiedt heeft weinig effect als ook de invoer van vlees van onverdoofde slachtingen niet wordt verboden. En dat is een ander paar mouwen.

Ze mogen dus van u gewoon gaan slachten in een land waar onverdoofde slachting toegelaten is en terugkeren met een vrachtwagen vlees.

De discussie gaat inderdaad niet over het wel of niet superieur zijn van onverdoofde slachtingen. Het gaat simpel over het afdwingen van 2 simpele humanitaire wetten, die geen uitzonderingen (en dus verwarring) kennen. Plus natuurlijk een heel duur (bijna onbetaalbaar) systeem dat illegaal vlees onmogelijk maakt. Bent u bereidt om daarvoor te betalen ?
Oud 26 november 2009, 00:23   #112

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Een wet die onverdoofde slachtingen in alle omstandigheden verbiedt heeft weinig effect als ook de invoer van vlees van onverdoofde slachtingen niet wordt verboden.
Hier heb je een punt ..
Oud 26 november 2009, 00:24   #113
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen ... Elk dier (mens ook) moet in vrede kunnen sterven ...
Hoezo ? En wat doet die moet in dat zinnetje ?

Veel mensen kiezen er BEWUST voor om niet in vrede te sterven. Van Pater Damiaan, over Amerikaanse soldaten, langs onze lieve wijlen Yasmine, tot en met abortus activisten die artsen doden en de paus die condooms te verwijfd vindt.
Oud 26 november 2009, 00:27   #114

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo ? En wat doet die moet in dat zinnetje ?

Veel mensen kiezen er BEWUST voor om niet in vrede te sterven. Van Pater Damiaan, over Amerikaanse soldaten, langs onze lieve wijlen Yasmine, tot en met abortus activisten die artsen doden en de paus die condooms te verwijfd vindt.
lees niet "moet" maar "moet kunnen" en dan zijn we er.
Oud 26 november 2009, 00:33   #115
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Citaat:
lees niet "moet" maar "moet kunnen" en dan zijn we er.
Vindt je ?

Ik stel voor dat ge mij onschendbaarheid geeft en een geladen geweer. Ik zal wel nadenken of ik goed gedaan heb nadat ik het gebruikt heb op een paar vrouwen besnijders en een paar rituele slachters. Maar ik beloof u dat ik uiteindelijk in het reine kom en in vrede sterf.
Oud 26 november 2009, 00:34   #116

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Op GAIA mogen we in België trots zijn. Deze organisatie heeft dankzij de gedrevenheid van haar mensen wereldfaam verworven op het gebied van dierenwelzijnactivisme. Het is onder andere dankzij GAIA dat de EU niet langer zeehondenbont invoert.

Vaak hoor je het argument dat we eigenlijk eerst aandacht moeten besteden aan mensenrechten, en dat dierenwelzijn een "luxeprobleem" is. Dat is maar al te vaak een excuus om niets te doen. De problemen die GAIA aan de kaak stelt zijn echter fundamenteel voor onze samenleving. Hoe staan we tegenover lijden van niet-menselijke wezens? Waar trekken we de lijn tussen het gebruik van dieren voor menselijk profijt en misbruik van dieren? Wat beschouwen we als een "aanvaardbaar" niveau van lijden voor dieren, als dat lijden ten dienste staat van de mens? Of is er geen vorm van aanvaardbaar lijden? Allemaal fundamentele vragen, waarop de politieke en geestelijke leiders in onze samenleving het antwoord schuldig blijven. GAIA schopt tegen schenen (en krijgt regelmatig klop terug), strooit zout in open wonden, slaat ons als het ware in het gezicht met de resultaten van onze eigen keuzes. Ik denk dat er weinig organisaties zijn in ons land die zo'n epische strijd leveren. Mijn blijvende steun hebben ze alvast.
Oud 26 november 2009, 00:36   #117

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vindt je ?

Ik stel voor dat ge mij onschendbaarheid geeft en een geladen geweer. Ik zal wel nadenken of ik goed gedaan heb nadat ik het gebruikt heb op een paar vrouwen besnijders en een paar rituele slachters. Maar ik beloof u dat ik uiteindelijk in het reine kom en in vrede sterf.
Zeg ... de titel van de draad al gelezen? On topic blijven aub.
Oud 26 november 2009, 00:42   #118
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zeg ... de titel van de draad al gelezen? On topic blijven aub.
Zwak.
Oud 26 november 2009, 02:09   #119
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Allé, hopla. Een hoop beesten worden op een sadistische manier geslacht omdat ze denken dat ze dat moeten doen van hun geloof. Johan Bollen slaagt erin daar een Joods complot van te maken ...
Jij bent degene die impliceerde dat het Joodse geloof achterlijk is, niet ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
Een geloof dat zoiets verlangt van haar volgelingen kan je enkel maar achterlijk noemen.
Trouwens, ik heb op dit forum moslims al horen verkondigen dat bepaalde door moslims en Joden gedeelde praktijken die in het 'westen' 'niet thuishoren' niet zullen verboden worden, want "daar zullen de Joden wel voor zorgen". Ik hoop dat de keuze democratisch genomen wordt en niet onder invloed van lobbygroepen.

Stel u eens de vraag of het om rechten gaat van kinderen of van dieren of om een opportuniteit moslims een beetje te pesten in deze discussie. Gaia is waarschijnlijk gewoon consequent met deze actie, maar hoevelen die de actie nu toejuichen gaat gaat het eigenlijk om een rondje geloofsvervolging?

Ik geef Gaia in dit geval gelijk. Geen onnodig leed van dieren. In het geval van het 'vinkenzetten' bv. vond ik dat ze te ver gingen. Gaia zou zich eens moeten bezinnen over de vervreemding die ze in de hand werken tussen mens en natuur, mens en dier, vanuit de exclusieve zorg te dieren te 'beschermen'.

In Nieuw Zeeland bedacht men een 'oplossing', een verdovingsvrije verdoving, zou je kunnen zeggen (), iets met electriciteit. Nu nog de geschriften herinterpreteren.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 november 2009 om 02:28.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 02:46   #120
Marlboro
Banneling

Standaard

Hetgeen ik heb gezien vind ik evenzeer niet kunnen.
De enige reden waarom ik niet voor gaia ben is is omdat ze soms overdrijven ook maar bij dat koeien geval en die zeehonden en bij deze nu geef ik hen wel gelijk.

Dit telt voor iedereen he,niet alleen voor moslims al zullen deze dit nooit willen of doen dat verdoven.De marokkaan heeft mij dit vorige week nog gezegd op m'n werk.Het moet zo bij hen dus het zal zo zijn en blijven.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be