![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De discussie gaat dus helemaal niet over het wel of niet superieur zijn van onverdoofde slachtingen, maar los daarvan mag jij me altijd wel eens uitleggen wat er zo verheven is aan het nodeloos laten pijn lijdden van dieren ? |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Mah zie gewoon dat rund met alle macht zich er tegen verweren, gewoon compleet vast en opgesloten ... dat is toch echt geen manier om te gaan he?
Ik krijg er mierentetten van http://hln.be/hln/nl/3804/Belgie/vid...-beelden.dhtml
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
Wie roept er op om moslims dood te slagen ? Niemand dacht ik. Het gaat er enkel om om dieren pijnloos naar de andere wereld, en naar onze tafels te brengen.
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als GAIA dus effectief wat wil doen aan het leed van de dieren gaan ze op zoek naar middelen om die zaken wel te linken waardoor het koopgedrag effectief gaat veranderen. Eigenlijk een heel mooie opgave om zoiets uit te werken. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 26 november 2009 om 00:02. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Een uitzonderingswet voor ritueel slachten is belachelijk. Dat riekt naar no-go-zones in Brussel. Op dat punt ben ik het met u eens. Verder zie ik dat u niet eens consequent kan zijn met uzelf. Ik heb namelijk het vermoeden dat migratie een doorn in uw oog is. Vanuit uw standpunt betekent dit dat u, na politieke vluchtelingen, na economische vluchtelingen, nu ook promotie maakt voor gerechts vluchtelingen. Seksuele delinquenten mogen voortaan in Nederland gaan wonen om hun straf te ontlopen ? Verhuizen naar een ander land staat gelijk aan het ontlopen van proces en straf ? Denk wat langer na vooral u zulke misbaksels formuleert. Verder zie ik dat u er op staat om onvolledig te zijn. Een wet die onverdoofde slachtingen in alle omstandigheden verbiedt heeft weinig effect als ook de invoer van vlees van onverdoofde slachtingen niet wordt verboden. En dat is een ander paar mouwen. Ze mogen dus van u gewoon gaan slachten in een land waar onverdoofde slachting toegelaten is en terugkeren met een vrachtwagen vlees. De discussie gaat inderdaad niet over het wel of niet superieur zijn van onverdoofde slachtingen. Het gaat simpel over het afdwingen van 2 simpele humanitaire wetten, die geen uitzonderingen (en dus verwarring) kennen. Plus natuurlijk een heel duur (bijna onbetaalbaar) systeem dat illegaal vlees onmogelijk maakt. Bent u bereidt om daarvoor te betalen ?
|
|
|
|
#112 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Veel mensen kiezen er BEWUST voor om niet in vrede te sterven. Van Pater Damiaan, over Amerikaanse soldaten, langs onze lieve wijlen Yasmine, tot en met abortus activisten die artsen doden en de paus die condooms te verwijfd vindt.
|
|
|
|
#114 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Parlementslid
|
Vindt je ?
Ik stel voor dat ge mij onschendbaarheid geeft en een geladen geweer. Ik zal wel nadenken of ik goed gedaan heb nadat ik het gebruikt heb op een paar vrouwen besnijders en een paar rituele slachters. Maar ik beloof u dat ik uiteindelijk in het reine kom en in vrede sterf.
|
|
|
#116 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Parlementslid
|
Zwak.
|
|
|
#119 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Stel u eens de vraag of het om rechten gaat van kinderen of van dieren of om een opportuniteit moslims een beetje te pesten in deze discussie. Gaia is waarschijnlijk gewoon consequent met deze actie, maar hoevelen die de actie nu toejuichen gaat gaat het eigenlijk om een rondje geloofsvervolging? Ik geef Gaia in dit geval gelijk. Geen onnodig leed van dieren. In het geval van het 'vinkenzetten' bv. vond ik dat ze te ver gingen. Gaia zou zich eens moeten bezinnen over de vervreemding die ze in de hand werken tussen mens en natuur, mens en dier, vanuit de exclusieve zorg te dieren te 'beschermen'. In Nieuw Zeeland bedacht men een 'oplossing', een verdovingsvrije verdoving, zou je kunnen zeggen ( Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 november 2009 om 02:28. |
||
|
|
|
|
|
#120 |
|
Banneling
|
Hetgeen ik heb gezien vind ik evenzeer niet kunnen.
De enige reden waarom ik niet voor gaia ben is is omdat ze soms overdrijven ook maar bij dat koeien geval en die zeehonden en bij deze nu geef ik hen wel gelijk. Dit telt voor iedereen he,niet alleen voor moslims al zullen deze dit nooit willen of doen dat verdoven.De marokkaan heeft mij dit vorige week nog gezegd op m'n werk.Het moet zo bij hen dus het zal zo zijn en blijven. |
|
|
|