![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat Van Hecke maar al begint te zoeken naar een europese meerderheid tegen ritueel slachten, tegen jagen, tegen volksgebruiken zoals stierenvechten, tegen...... Eens dat gefikst kunnen we dit ok in onze wetten vertalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu hoor ik hier dat joden ook een schaap slachten met pasen , waarom hebben we daar nooit van gehoord ? Die zullen wat discreter te werk gaan zeker ? Er niet zoveel theater bij doen, minder opdringerig zijn met hun tradities ? Deze bevolkingsgroep niet, die kiezen voor de confrontatie, om hun willetje er proberen door te drukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
iedere wet moet alles omvatten wat beoord wordt. In dit geval vermijden onnodig dierenleed, en dus alle handelingen en motieven uitsluiten die dat teweeg zou kunnen brengen. Deus "om rituele redenen" is teveel aand ergelijke wet. In da allah spelletje, jun hje ze kussen hoor lees 212 als start, daar heb je het enkel over een gebod van allah, en niet over de joodse, en andere goden die dierenoffers (meestal kelen) vragen. Jij bent éénzijdig op moslims gericht de rest is flauwe zever en woordengevit van een betrapt jongentje |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Daarmee is inderdaad alles gezegd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom je nooit van het paaslam gehoord hebt? Om de eenvoudige reden dat Joden die ongeveer alle gewoontes delen met moslims in bescherming genomen worden door de partij die alle durft zeggen, maar ook gedeeltelijk durft zwijgen als hen dat beter uitkomt. Bovendien wordt alle joods en moslim vlees het hele jaar door op die manier geslacht, en toch komt deze topic steevast ieder jaar bij het moslim offerfeest. Kun jij dat nu verklaren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dieren slachten zonder verdoving mag dan weer niet, moslims wel. Snap je het verschil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat gedoogbeleid moet dus gestopt worden. En de invoer van vlees door ritueel slachten moet verboden worden. Meer is er niet te zeggen.
![]() |
![]() |
#232 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar geef ik enige aanleiding om u te doen besluiten dat ik aangeef dat Gaia wel eens zou kunnen liegen ?
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#235 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wil helemaal niet zeggen dat ik u van iets beschuldig. Nergens zeg ik dat u dat aangaf, ik vroeg het gewoon. Gewoon misverstand denk ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Parlementslid
|
![]() Okies.
![]() |
#238 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ging er altijd van uit dat vee eerst gedood werd en dan pas "geslacht". Wat ik op de beelden zag is werkelijk barbaars en zo'n vlees is mss in het verleden onbewust op mijn bord geschoven! Het voelt werkelijk bedrogen aan en niets respect voor de status van de dieren. Ook dieren zijn zich bewust van het leven. Niet op een niveau zoals ons, maar wij als mens kunnen daar dus boven staan en de dieren een goed leven gunnen. Zo ben ik op de GAIA site en youtube links op de gruwelijkste taferelen gebotst. Wij moeten hier iets aan doen mensen! Misschien toch maar eens het advies van GAIA volgen en geen varkensvlees eten ter protest van het onverdoofd castreren. Inclusief even voor alle vlees. Gewoon even niet mensen? Een boodschap sturen aan de industrie: zo niet meer! Is dit niet haalbaar? Kan een mens werkelijk nog een hap vlees eten na deze beelden? Ik niet! Ik moet bekennen dat vis er nog goed in gaat. Maar vlees is echt wel een no go geworden. Enkel wij als mens kunnen dit verhelpen door meer verantwoordelijkheid in het leven op ons te nemen. Verantwoordelijkheid naartoe het leven staat boven alle geloof me dunkt.
![]() |
![]() |
#239 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zolang de jacht mag, mogen moslims ook jagen dieren slachten zonder verdovin mag niet, moslims wel foute stelling : eerste zin Ok in zoverre dat iemand in eer en geweten het dierenwelzijn genegen zou declareren dat het kelen onaanvaarbaar is, en het aanschieten van wild dat uren tot dagen moet afzien dat wel is. tweede zin: dieren slachten zonder verdoving mag wel om bvb religieuze redenen, en die geleden ook voor iedereen, voor alle belijders van alle godsdiensten die offer-en eetvoorschriften hebben. Als u morgen uw eigen ritus uitdenkt, en daarbij ritueel wil offeren of slachten zonder verdoving, dan kan dat volgens mij binnen deze wet. U kan dat zelfs thuis doen voor bepaalde dieren, voor andere zal je een afspraak moeten maken met een erkend slachthuis en het vilbeluik als het dier niet geconsumeerd wordt. Er zijn nog wel beperkingen op beschermde diersoorten, die je gewoon niet mag hebben, laat staan slachten. |
|
![]() |
![]() |