Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2009, 17:46   #61
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Ik zie hierin een jacht op winst. Volgens mij kan het de Hema of welk ander bedrijf geen haar schelen of de gemiddelde allochtoon zich hierdoor meer aanvaard voelt.

1) Hier is geld uit te slaan

2) Het publiek krijgt de indruk dat Hema een multicultureel bedrijf is en dat staat mooi.

Maar verder is het 1 en al marketing.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 18:06   #62
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

ok, ok, ik geef eraan toe, ik bestel onmiddelijk een doos met deze letters: نكاح محمد
Oud 24 november 2009, 17:40   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michelle Bekijk bericht
Vergis je vooral niet, bij mij op school heb ik voldoende commentaar gehoord op 'Christelijke personen' en feesten. 'Ik ga Sinterklaas neuken' en 'Maria is een hoer' kwam wel meermaals voor. Het enige waar ze daar wel respect voor hadden zijn de schaapjes in de kerststal.

Racisten? Absoluut niet, ze mogen toch allemaal binnen?
Arm vervolgd Michelleke...

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2009 om 17:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 17:58   #64
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Het enige probleem dat ik met Arabisch heb is de link aan exclusief de islam alleen. Het is ook daarom (religieuze link) dat die taal de speciale aandacht geniet onder alle talen die gesproken worden door verscheidene migrantengemeenschappen. Ook veel cursussen Arabisch hebben een verdacht islamocentrische inhoud en zijn stiekem propaganda om mensen te bekeren. Tegen het (onderbelichte) wereldse karakter van die taal heb ik natuurlijk niets,... Sterker, ik vind het best een mooie en poëtische taal en kan de populariteit ervan goed begrijpen.

Nu, op zich vind ik dit alles toch wel een storm in een glas water.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

http://bijbel.startje.com/

Het ‘Onze Vader’ in het Arabisch. Er bestaan ook Arabische Christenen en daarom ook Bijbels in het Arabisch. Het christendom schoot eerder wordels in het Midden OOsten dan in Europa. Er zijn dus ook Arabieren die van huis uit Kerst vieren, de geboorte van Jezus.
...
Een Arabische bijbel vind je hier.Gewoon wat doorklikken vanuit deze site..

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2009 om 18:01.
Oud 24 november 2009, 17:59   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik lust graag chocolade letters, ook als dat met de M van Mohammed is!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 18:07   #66
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

http://bijbel.startje.com/

Het ‘Onze Vader’ in het Arabisch. Er bestaan ook Arabische Christenen en daarom ook Bijbels in het Arabisch. Het christendom schoot eerder wordels in het Midden OOsten dan in Europa. Er zijn dus ook Arabieren die van huis uit Kerst vieren, de geboorte van Jezus.
Juist. Een reden te extra om de absurditeit van het islamocentrisme in die cursussen Arabisch te bekritiseren. Het Arabisch is véél meer dan de islam alleen. Niet enkel de seculiere kant wordt genegeerd, maar inderdaad ook de christelijke, om maar te zwijgen van de verschillende stromingen binnen de islam.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 november 2009 om 18:15.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 18:10   #67
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Juist. Een reden te extra om de absurditeit van het islamocentrisme in die cursussen Arabisch. Het Arabisch is véél meer dan de islam alleen. Niet enkel de seculiere kant wordt genegeerd, maar inderdaad ook de christelijke, om maar te zwijgen van de verschillende stromingen binnen de islam.
Een mooie taal
Ik krijg er letterlijk het vliegend schijt van.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 18:20   #68
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Ik zie hierin een jacht op winst. Volgens mij kan het de Hema of welk ander bedrijf geen haar schelen of de gemiddelde allochtoon zich hierdoor meer aanvaard voelt.

1) Hier is geld uit te slaan

2) Het publiek krijgt de indruk dat Hema een multicultureel bedrijf is en dat staat mooi.

Maar verder is het 1 en al marketing.
Et alors?
Oud 27 november 2009, 13:33   #69
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Michelle
Vergis je vooral niet, bij mij op school heb ik voldoende commentaar gehoord op 'Christelijke personen' en feesten. 'Ik ga Sinterklaas neuken' en 'Maria is een hoer' kwam wel meermaals voor. Het enige waar ze daar wel respect voor hadden zijn de schaapjes in de kerststal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Arm vervolgd Michelleke...
moest het niet zo zielig zijn, ik zou het grappig vinden hoe zwak jouw reacties wel zijn wanneer iemand uit het leven gegrepen voorbeelden geeft en tevens is het spijtig hoe jij telkens weer probeert zo iemand belachelijk te maken en in alle eerlijkheid, de enige die voor paal staat, ben jij zelf en daar ben jij en jij alleen verantwoordelijk voor.

mss heb jij absoluut geen uitstaans meer met de realiteit en waarschijnlijk sta jij niet meer met je voetjes op de grond maar de meesten van ons leven wél in de realiteit mét beide voeten stevig op de grond.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 13:36   #70
carolus66
Schepen

Standaard

niet alleen hema, maar ook nestlé is op diezelfde kar gesprongen: zij gaan halal voedsel op de europese markt brengen.
de richting die zo'n grote firma's uitgaan geven ons een héél duidelijk beeld van waar onze westerse samenleving naartoe gaat.
Oud 27 november 2009, 14:14   #71
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
De moslims

De Moslism bestaan niet. Elke post die zo begint laar al weten dat het het verder lezen niet waard is. Maar bon. We zijn van goede wil. We lezen alsnog verder.

neen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim

Citaat:
De moslims zullen toch ook nooit problemen hebben met sinterklaasjes, kerststalletjes enz nietwaar?

Geen idee. En dat doet hier niet terzake. Allé, sinds sommigen hier hysterisch om neutraliteit zijn beginnen gillen van zodra ze één hoofddoekje zien, kunnen we ons er inderdaad aan verwachten dat sommige moslims een even grote neutraliteit van ons eisen. Er bestaat daar zelfs een heel mooi Vlaams spreekwoord voor:"Wie een put graaft voor een ander..."

was het maar één hoofddoekje, dat zou nog te doen zijn, maar neen, het zijn duizenden en duizenden en duizenden lijfdoeken waar we dagelijks mee geconfronteerd worden!

Citaat:
We moeten niet de vrije markt afschaffen maar diegenen die de vrijheid van onze burgers in het algemeen bedreigen met hun middeleeuwse godsdienstprietpraat en eisen!

Ik heb bovenstaande zin gelezen en herlezen, en er klopt iets niet aan die zin.
1) "We moeten niet de vrije markt afschaffen". Oké. Tot daar is de zin coherent. maar daarna gaat het bergaf
2)"maar diegenen die de vrijheid van onze burgers in het algemeen bedreigen met hun middeleeuwse godsdienstprietpraat en eisen!" Wat moeten we met diegenen? Dat de bereidwillige lezer dit zinsdeel lezen en herlze. Er staat absoluut niet in wat de schriver ervan met die (vermeende) mensen wil aanvangen.

het is héél duidelijk zelfs: hij wil diegenen die de vrijheid van onze burgers in het algemeen bedreigen met hun middeleeuwse godsdienstprietpraat en eisen afschaffen. heel duidelijk zelfs.

Maar goed. Ik zal mij dus tot deel 1 beperken:
Beste Andev, het zijn niet "de moslims", die die chocoladeletters vragen. Het is de Hema die (al dan niet terecht) meent een hogere omzet te realiseren door ze aan te bieden. De aandeelhouders ervan beogen daarbij geenszins de godsdienstvrijheid te beperken noch te promoten. Zij beogen ook niet mensen tot een andere godsdienst te bekeren. Zij beogen zelfs niet de integratie van migranten in onze samenleving (en dit in tegenstelling tot wat de titel van het topic suggereert). Het enige dat zij beogen is een grotere omzet en winstmarge te realiseren.
Maar dat soort moslims zijn niet de enigen die hier en daar rondlopen nietwaar!
Welke soorten zijn er dan zoal? Ik heb alleen kennis van moslims die tot de Homo sapiens sapiens behoren. Mochten er andere rondlopen, dan zou dat echt wel een fenomenaal bericht zijn.

de homo sapiens komt in veel verschillende vormen met héél verschillende normen. de ene homo sapiens is de andere niet en niet alle homo sapiens hebben het even goed voor met de andere homo sapiens. sommige homo sapiens geloven in allah en zijn bereid daarvoor dood en verderf te zaaien; andere homo sapiens hebben die drang niet.

Citaat:
Natuurlijk mogen we de moslimbevolking op geen enkele manier dwars zitten!

Echt? van wie niet? Waarom niet? En waarom zouden we eigenlijk? Je plaatst een krasse uitspraak, die meer vragen oproept dan ze beantwoordt.

van wie niet? van de politiek correcte bende die de discussie ten allen koste wil voorkomen, er zelfs wetten voor uitvaardigt zodat kritiek op de moslimbevolking strafbaar wordt. het gaat zelfs zo ver dat je niet eens meer een stevige woordenwisseling met een moslim kan hebben omdat dat gelijkstaat aan discriminatie en racisme, alsof het moslim-zijn het enige aspect aan die homo sapiens is. die neerbuigende wet maakt dat de moslim niet meer als homo sapiens beschouwd kan worden vermits het moslim-zijn het eerste en enige aspect aan hem of haar is. die wet die probeert de moslims te bescherming is zonder meer de grootste bedreiging voor hen vermits de wet hen als mindere wezens ziet die moeten beschermd worden tegen andere homo sapiens.
waarom niet? daar ben ik zelf nog niet uit. ik kan er verdorie niet bij hoe iemand zou willen verbieden een gezonde discussie te hebben over maatschappelijke problemen. zelfs de struisvogel weet dat het geen zin heeft het hoofd in het zand te steken.

Citaat:
We zijn toch geen "racisten" zeker!

Jij en ik zeker niet. Over een paar anderen heb ik toch wel mijn twijfels.ik beschouw me ook niet als racist en zal iedereen een 'fair go" geven wanneer ik er mee in contact kom maar dat sluit niet uit dat ik mij zal verzetten tegen het paard van troje dat de middeleeuwen in onze contreien weer contemporain wil maken.
Oud 28 november 2009, 11:20   #72
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Komaan, mensen, wat een discussie over zoiets onnozels als Arabische chocolade-letters. Als we dat gaan verbieden, zijn we even onverdraagzaam als het CGKR of vele moslims zelf.
Bovendien is het Arabisch op zich een interessante taal, jammer genoeg is ze de laatste decennia volledig vereenzelvigd met de islam, een fout van de fanatieke moslims zelf, vrees ik. Daardoor zijn we vergeten dat er ooit heel grote Arabische kunstenaars en wetenschappers waren - die niet zo fanatiek waren als velen van hun hedendaagse nakomelingen.
Wat is de volgende stap? Vergeet niet dat onze cijfers ook uit het Arabisch afkomstig zijn! Gaan we die ook verbieden?

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 28 november 2009 om 11:21.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 11:25   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw zinnetje "het christendom schoot eerder..." slaat evenwel niet op de Arabieren, maar wel op andere volkeren. De christenen uit Egypte zijn bijvoorbeeld geen Arabieren maar wel Kopten. De oudste christelijke gemeenschappen in het Midden-Oosten zijn Assyriërs (ook geen Arabieren), Arameeërs, enz.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 16:30   #74
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Komaan, mensen, wat een discussie over zoiets onnozels als Arabische chocolade-letters. Als we dat gaan verbieden, zijn we even onverdraagzaam als het CGKR of vele moslims zelf.
Bovendien is het Arabisch op zich een interessante taal, jammer genoeg is ze de laatste decennia volledig vereenzelvigd met de islam, een fout van de fanatieke moslims zelf, vrees ik. Daardoor zijn we vergeten dat er ooit heel grote Arabische kunstenaars en wetenschappers waren - die niet zo fanatiek waren als velen van hun hedendaagse nakomelingen.
Wat is de volgende stap? Vergeet niet dat onze cijfers ook uit het Arabisch afkomstig zijn! Gaan we die ook verbieden?
Néé, onze kinderkens moen leren III x IV=XII
Oud 28 november 2009, 16:35   #75
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
niet alleen hema, maar ook nestlé is op diezelfde kar gesprongen: zij gaan halal voedsel op de europese markt brengen.
de richting die zo'n grote firma's uitgaan geven ons een héél duidelijk beeld van waar onze westerse samenleving naartoe gaat.
Et alors?
Oud 28 november 2009, 16:49   #76
filosoof
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michelle

Ik lach daar mee want Maria is een belangrijk persoon in de islam: ze heeft zelfs een eigen soera:soera 19 Merryem, hier is ze: http://www.ahlesunnat.biz/holyquran/holyquran019.htm
Hier in 't NL:
http://digiboek.50megs.com/koran/koran019.html
Het waarheidsgehalte van die bewering is dus twijfelachtig.
Citaat:
moest het niet zo zielig zijn, ik zou het grappig vinden hoe zwak jouw reacties wel zijn wanneer iemand uit het leven gegrepen voorbeelden geeft en tevens is het spijtig hoe jij telkens weer probeert zo iemand belachelijk te maken en in alle eerlijkheid, de enige die voor paal staat, ben jij zelf en daar ben jij en jij alleen verantwoordelijk voor.

mss heb jij absoluut geen uitstaans meer met de realiteit en waarschijnlijk sta jij niet meer met je voetjes op de grond maar de meesten van ons leven wél in de realiteit mét beide voeten stevig op de grond.
Ik sta zéér dicht bij die realiteit. Ik haal mijn informatie niet uit HLN of van Faith Freedom.

Jij had die loze bewering ook kunnen ontmaskeren, indien je ooit eens een koran had ingekeken ipv op vooroordelen te leven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2009 om 17:03.
Oud 28 november 2009, 16:59   #77
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door

Ik lach daar mee want Maria is een belangrijk persoon in de islam: ze heeft zelfs een eigen soera:soera 19 Merryem, hier is ze: http://www.ahlesunnat.biz/holyquran/holyquran019.htm

het is algemeen geweten dat de moslims natuurlijk allemaal volledig op de hoogte zijn van de koran...vreemd dat je een boek aanhaalt waarvan algemeen geweten is dat het boek zich volledig leent tot interpretatie wat dan ook massaal én met passie gedaan wordt door de moslims...maar dit terzijde.
trouwens, maria is voor de katholieken ook een belangrijke figuur; het neerhalen van dat mens is voor vele moslims misschien wel hét verwijt bij uitstek...weten zij veel dat wij er ons geen fluit van aantrekken...ze mogen zelfs onze eigen moeder een hoer noemen vermits dat in onze cultuur gewoon een giller van formaat is...tenzij je moeder natuurlijk in het echt een working girl is... en dan is het enkel maar een vaststelling van de feiten.

wel gevaarlijk om zo'n incidenten als futiel af te doen, héél gevaarlijk. er zijn gewoon al teveel mensen die gelijkaardige ervaringen hebben met moslims als michelle.

Het waarheidsgehalte van die bewering is dus twijfelachtig.
Ik sta zéér dicht bij die realiteit. Ik haal mijn informatie niet uit HLN of van Faith Freedom.
likewise maar in tegenstelling tot jou ben ik geen al jazeera fan.
Oud 28 november 2009, 17:01   #78
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Et alors?
gewoon de evolutie van onze maatschappij aan het aantonen en het feit dat niet iedereen zo dolgelukkig is met het vooruitzicht dat de manier waarop de moslims hun samenleving inrichten, wel 's veel sneller de onze zou kunnen worden.
Oud 28 november 2009, 17:02   #79
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
dus je moet eeuwig kunnen teren op je verwezenlijkingen uit een ver verleden?
Oud 28 november 2009, 17:08   #80
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
[COLOR=""]likewise maar in tegenstelling tot jou ben ik geen al jazeera fan.[/color]
Ik bekijk al jazeera (klik) soms, maar ben zeker geen fan.
Geloven dat moslims één van de belangrijke figuren uit ook hun eigen koran gaan beledigen is onwetendheid.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2009 om 17:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be