Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2009, 12:34   #461
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik ben niet agressief, ik ben duidelijk: wat u schrijft is idiotie; feiten tellen voor u niet, u kletst zomaar wat uit uw nek over boeken die u niet gelezen hebt en u citeert schrijfsters waar u niets vanaf weet. Het is allemaal lulkoek, zever, stront in pakskes. U schrijft onzin, u gooit er met uw klak naar.

Nog een voorbeeld?

Het gaat niet om excuses maar om internationale, wetenschappelijke onderzoeksrapporten over de situatie van migranten in Europa. België komt in beide rapporten zowat het slechtste uit. Die rapporten staan vol feiten.

Maar feiten interesseren u niet tenzij ze zijn geschreven door uw Mimount Bousakla.
Maar Minister toch, je zou toch moeten weten dat Cut's mening, per slot van rekening gestaafd door het VB, duizend keer zwaarder weegt dan dat van volledige teams wetenschappers.
Een weekje op HLN.Be is een veel betere manier om de werkelijkheid te vatten dan jarenlange studie.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 12:36   #462
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Er zijn in Belgie vele banen van 100.000 € en meer te vergeven bij de overheid en semi-overheid. Maar zie jij de gekleurde medemens bij de Omroep, ziekenhuisbesturen, legertop, onderwijsraden, ministers, staatssecretarissen, NMBSgedelegeerden, politiecommissarissen, zorginstellingsdirecteuren, bestuur van de Nationale Bank, Biac, hoge gemeenteambtenaren, brandweercommandanten, museumdirecteuren, strafrechters, politierechters, aanklagers, notarissen, gouverneurs, gevangenisdirecteuren, kabinetswoordvoerders, welzijnsorganisatiebestuurders, netwerkbeheerders, OCMWdirecteuren, bestuurders van het Nationaal Instituut voor de Statistiek, universiteitsbestuurders, en ga zo maar door.

Twee groepen treffen we niet aan bij deze leuke hoogbetaalde, soms niet al te veel om het lijf hebbende statusbanen.

VBers en migranten.

De kansen van een lid van één van deze twee groepen is vrijwel nul om ooit een dergelijke baan toegeworpen te krijgen.

Blijkbaar schept het geen band.

Gelijke kansen bestaan slechts in de fantasie van naievelingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hoe zou dat toch kunnen komen?
Omdat ze beiden tot dat Lumpenproletariaat behoren.
Oud 29 november 2009, 12:37   #463
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
En jij bent Madamd Soleil of had veel werk om één voor één elke topfunctionaris/CEO/bestuurder op zijn partijkaart te checken of over de schouder mee te kijken in het stemhokje.

Je mag ons natuurlijk ook wel één VBer noemen die zich één van de 62 Belgische generaals mag noemen. Misschien dan een gekleurde generaal?

Een museumdirecteur dan?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 12:45   #464
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen mag dus fier zijn op haar kwalitatief hoogstaande onderwijs. Het PISA-rapport duidt er echter ook op dat België als geheel het land is met “the largest performance dispersion of all participating countries”. En deze verschillen vertonen bovendien een sterke correlatie met socio-economische status en de taal die thuis gesproken wordt.
En wie houdt aan de taal van het heimweeland vast?
Wie importeert van generatie op generatie huwelijkspartners zodat de kindjes telkenmale opgevoed worden in de taal van het heimweeland?
Wie interesseert zich geen reet in de talen, schoolcultuur en arbeidsmarktcultuur van zijn dubbelepaspoortland, omdat de heimweekoeltoer, de moskee, de zedelijkheid van de dochters in het kader van de geplande uithuwelijkingen met vrome inboorlingen uit het heimweeland belangrijker is, omdat de familie-eer belangrijker is en die enkel gegarandeerd kan worden door zo weinig contact met Westerlingen en hun cultuur,
wie laat zijn kinderen tot s'nachts op straat rondhangen, wie vindt halaleten in de cantine belangrijker dan de wiskunde, natuurkunde, biologie, .., lessen?
Wie vindt de koranles op woensdagnamiddg of zaterdag belangrijker voor kinderen dan participatie - zelfs gesubsidieerd- in gemengde vrijetijdsactiviteiten als muziekschool, dans, sport, jeugdbeweging, etc?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 12:47   #465
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag ons natuurlijk ook wel één VBer noemen die zich één van de 62 Belgische generaals mag noemen. Misschien dan een gekleurde generaal?

Een museumdirecteur dan?
Dus jij beweert de poliieke kleur van alle CEOs/generaals/bestuurders/commissarissen/ etc te kennen.

Chapeau, wil je me de nummers van de volgende Euromillionstrekking doormailen aub?
Oud 29 november 2009, 12:49   #466
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een museumdirecteur dan?

Ik zou ik niemand benoemen, bij landsverdediging, die als enige doel heeft dat land te ontbinden.
Oud 29 november 2009, 12:51   #467
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij beweert de poliieke kleur van alle CEOs/generaals/bestuurders/commissarissen/ etc te kennen.

Chapeau, wil je me de nummers van de volgende Euromillionstrekking doormailen aub?
Natuurlijk zijn er velen die niet uitkomen voor hun symphatie voor het VB.
In het leger zijn er veel blokkers, onlangs zijn er nog een paar aangehouden.
Oud 29 november 2009, 12:57   #468
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Maar Minister toch, je zou toch moeten weten dat Cut's mening, per slot van rekening gestaafd door het VB, duizend keer zwaarder weegt dan dat van volledige teams wetenschappers.
Een weekje op HLN.Be is een veel betere manier om de werkelijkheid te vatten dan jarenlange studie.
Mis poes. Ik stem voor de PVDA, maar heb wel geen partijkaart.Zo politiek geëngageerd ben ik niet.

Het is mij een raadsel waarom, desondanks hun jarenlange studies en containers aan rapportjes, de rooie beleidsvoerders (onderwijs is al jaren in handen van de sossen), nog geen sikkepitje kentering in de situatie konden teweeg brengen. Het wordt alleen maar erger.
Helpen de 'aanbevelingen' uit rapportjes niet, of zijn het voltallig onderwijzend personeel en de inrichtende machten allemaal VB-ers die die aanbevelingen boycotten? Oei, dat kan ook niet, want volgens de wetenschappelijke analyse van Eberhard zijn dat allemaal werkloze marginalen zonder diploma.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 29 november 2009 om 13:00.
Oud 29 november 2009, 13:30   #469
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ondertussen nog duidelijker is, is dat je het crapuleus gedrag van 5 straatterroristen probeert te vergoeilijken
Ik schrijf over die gasten het volgende:

I
Citaat:
k ben - zij het niet in Brussel maar in Antwerpen Noord - al enkele keren overvallen. Regelmatig leken de daders me jongeren tussen 15 en 18 van Arabische afkomst, opererend in groepjes van 4 of 5.

Ik vind dat soort jongeren geen 'prachtexemplaren', ik vind het uitschot dat zonder fluwelen handschoen op zijn plaats gezet mag worden.
Citaat:
Het is het gedrag van lumpenproleten die niet over het minste greintje klassenbewustzijn bezitten, die niet begrijpen hoe de krachtsverhoudingen er in onze samenleving uitzien en die noch zichzelf noch andere proletariërs een dienst bewijzen. Het zijn idioten.
De termen 'uitschot' en 'idioten' wijzen niet op 'vergoeilijken' maar op 'veroordelen'. Zeker als ik stel dat het 'zonder fluwelen handschoen op zijn plaats gezet mag worden'. Dat lijkt me duidelijk.

Maar als het over de rellen gaat, hou ik er een andere mening op na en ik ben zeer geïnteresseerd in de oorzaken van dat soort gedrag, de onderliggende - vaak onbewuste - motieven.

Aangezien er duizenden jongeren van Arabische en islamitische afkomst zijn die dat soort gedrag niet tentoon spreiden, heeft het niets met afkomst of godsdienst te maken maar alles met hun ontwikkelingsniveau.

En ik suggereer de literatuur van twee OESO-rapporten over onderwijs en werkgelegenheid waaruit blijkt dat ons land veel slechter scoort dan andere landen wat betreft de integratie van sociaal-economisch zwakkeren. Daar ligt volgens mij de oorzaak, dat was in het verleden ook al zo, met of zonder moslims.

Citaat:
Feiten interesseren je niet, dat is ondertussen zeer duidelijk.
Cut the crap: in tegenstelling tot jou, geef ik correcte feiten. Ik 'citeer' geen boekje van iemand die het niet eens geschreven heeft terwijl het zogezegd op 2 meter van je vandaan staat.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 13:40   #470
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik schrijf over die gasten het volgende:
En daarna brei je er onmiddellijk 3 bladzijden ongelijke-onderwijskansen- theorie aan die dat gedrag moeten 'duiden', lees : vergoeilijken.

Citaat:
Cut the crap: in tegenstelling tot jou, geef ik correcte feiten. Ik 'citeer' geen boekje van iemand die het niet eens geschreven heeft terwijl het zogezegd op 2 meter van je vandaan staat.
Good lord, het feit dat ik me van naam vergiste blijft een onvergeeflijke misdaad. Ik had beter een voorbijganger in de metro in elkaar geklopt, dat verdient duidelijk meer begrip en sympathie.
Oud 29 november 2009, 13:44   #471
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... die dat gedrag moeten 'duiden', lees : vergoeilijken.
U zou toch eens uw Nederlands moeten leren want vergoeilijken en duiden, zijn niet hetzelfde:

Van Dale:
Citaat:

dui·den
duidde, h geduid 1 (met op) wijzen: alles duidt op een inbraak 2 verklaren, uitleggen

ver·goe·lij·ken -goelijkte, h -goelijkt minder erg voorstellen; goedpraten: een overtreding ~
Citaat:
Good lord, het feit dat ik me van naam vergiste blijft een onvergeeflijke misdaad.
Nee, het illustreert dat u niet geeft om feiten maar gewoon uit uw nek klets.

Oud 29 november 2009, 14:00   #472
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
U zou toch eens uw Nederlands moeten leren want vergoeilijken en duiden, zijn niet hetzelfde:
De bedoeling van het duiden was het vergoeilijken zelf, een eer die systematisch enkel uitheemse crapuul te beurt valt, nooit autochtone criminele kansarmen.

Citaat:
Nee, het illustreert dat u niet geeft om feiten maar gewoon uit uw nek klets.[/
Nee het illustreert dat u het woord vergissen niet wil begrijpen èn die lapsus maar al te graag gebruikt om uw gepikeerdheid uit te werken.

Verder stel ik vast dat je op enkele feitelijke vragen niet durft in te gaan omdat ze een te lastige realiteit onthullen die ingaat tegen het verplicht opgelegde dogma dat cultuur en religie er niets mee te maken heeft.
Dat de chineeskes of gristelijke Deense migrantjes zich niet systematisch in het nieuws werken met criminaliteit en kansarmheid in wijken die ze tot no nog areas herschapen zouden hebben, zullen we snel onder de mat vegen, niet.
Oud 29 november 2009, 14:16   #473
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De bedoeling van het duiden was het vergoeilijken zelf, een eer die systematisch enkel uitheemse crapuul te beurt valt, nooit autochtone criminele kansarmen.

U moet mij geen bedoelingen toedichten die ik niet heb. Als u kan citeren waar ik vergoeilijk, dan mag u dat doen.
Ik maak overigens een onderscheid tussen de mensen die in Anderlecht en Molenbeek hebben deelgenomen aan de rellen - wat ik te verantwoorden vind - en het gedrag van die vijf in de metro - wat verwerpelijk is-. Maar dat soort onderscheid zal uw petje waarschijnlijk te boven gaan. Het is voor u zoals het onderscheid tussen Hind Fraihi en Mimount Bousakla: onbelangrijk.

Citaat:
Verder stel ik vast dat je op enkele feitelijke vragen niet durft in te gaan
U mag me alle vragen stellen die u wil.

Citaat:
Dat de chineeskes of gristelijke Deense migrantjes zich niet systematisch in het nieuws werken met criminaliteit en kansarmheid in wijken die ze tot no nog areas herschapen zouden hebben, zullen we snel onder de mat vegen, niet.
1) Er bestaan geen 'no go areas', noch in Brussel noch in Antwerpen.
2) Dat Chinezen zich niet in het nieuws werken, betekent niet dat ze geen strafbare feiten plegen. Ik noem maar mensenhandel, drughandel en maffieuze praktijken in het gokmilieu. Maar er is geen reden om dat soort misdrijven te wijten aan het feit dat ze Chinees zijn, de leer van Confusius aanhangen of een getinte huidskleur hebben, zoals dat ook met mensen van Arabische oorsprong onzin is.
3) Ik heb geen weet van Deense migranten en kan er dus niet veel over zeggen.
4) Het feit dat mensen die op individuele basis migreren - omdat ze een nieuw leven willen opbouwen in een omgeving die hen meer geschikt lijkt of omdat ze er beroepskansen zien die ze thuis niet hebben - en mensen die deel uitmaken van een collectieve migratie - die boven hun hoofden werd georganiseerd in functie van grotere, economische belangen - anders reageren op de gevolgen van de migratie en zich dus makkelijker of minder makkelijk integreren, is een feit. Daarom ben ik tegen collectieve migratie zoals die ten tijde van de 'gastarbeiders' werd georganiseerd. Maar ze is inmiddels een feit en dus moeten we zien hoe we omgaan met de gevolgen en hoe we ervoor zorgen dat die mensen zich alsnog en op zijn minst economisch kunnen integreren. Al de rest volgt daar uit.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 november 2009 om 14:17.
Oud 29 november 2009, 14:28   #474
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling van het duiden was het vergoeilijken zelf,
Drogredenering. "Je zegt X, maar bedoelt eigenlijk Y. Bijgevolg..." Op die manier kan je niet discussiëren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:33   #475
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Drogredenering. "Je zegt X, maar bedoelt eigenlijk Y. Bijgevolg..." Op die manier kan je niet discussiëren.
Ach, weet je, die carlgustaafforumspookpiraatcannibaaletcetcetc....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:35   #476
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn er velen die niet uitkomen voor hun symphatie voor het VB.
In het leger zijn er veel blokkers, onlangs zijn er nog een paar aangehouden.
In de gevangenissen zijn er veel allochtonen, onlangs zijn er nog een paar aangehouden.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:57   #477
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht niet dat dit een nieuw woord was

Ik weet óók wel dat het geen nieuw woord is!

Hallo geagiteerde ministe; Ik wéét dat het geen nieuw woord is, ik kén het woord, ik bedoel; een nieuwe term/benaming voor rel/straattuig, dubbelpaspoortigen!
Een vergoelijkende term, een verzachtende omstandigheid; het lompenproletariaat - om het kind maar geen naam te moeten geven, verzint men nieuwe 'benamingen' speciaal voor hen!
't Zijn toch sukkelkes èh?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 15:02   #478
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ter lering ende vermaeck: de term Lumpenproletariat bestaat al minsten Marx' tijd, de glorieuze 19de eeuw.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lumpenproletariat
Och jongen toch ik heb Uw link niet nodig, niet de 1ste X dat ik je er op wijs dat niemand mij de taal moet leren, zeker U niet!
De term, het woord 'lompenproletariaat' gebruiken voor reltuig en andersoortig tuig - om hun daden te vergoelijken - wat gaat er nog meer uit de mouw geschud worden?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 15:05   #479
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Och jongen toch ik heb Uw link niet nodig, niet de 1ste X dat ik je er op wijs dat niemand mij de taal moet leren, zeker U niet!
De term, het woord 'lompenproletariaat' gebruiken voor reltuig en andersoortig tuig - om hun daden te vergoelijken - wat gaat er nog meer uit de mouw geschud worden?
Lemurië draait weer op volle toeren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 15:09   #480
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Ik weet óók wel dat het geen nieuw woord is!

Hallo geagiteerde ministe; Ik wéét dat het geen nieuw woord is, ik kén het woord, ik bedoel; een nieuwe term/benaming voor rel/straattuig, dubbelpaspoortigen!
Een vergoelijkende term, een verzachtende omstandigheid; het lompenproletariaat - om het kind maar geen naam te moeten geven, verzint men nieuwe 'benamingen' speciaal voor hen!
't Zijn toch sukkelkes èh?
Je toont glansrijk aan net NIET te wten wat het betekende.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be