![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een weekje op HLN.Be is een veel betere manier om de werkelijkheid te vatten dan jarenlange studie.
![]() |
![]() |
#462 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag ons natuurlijk ook wel één VBer noemen die zich één van de 62 Belgische generaals mag noemen. Misschien dan een gekleurde generaal? Een museumdirecteur dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie importeert van generatie op generatie huwelijkspartners zodat de kindjes telkenmale opgevoed worden in de taal van het heimweeland? Wie interesseert zich geen reet in de talen, schoolcultuur en arbeidsmarktcultuur van zijn dubbelepaspoortland, omdat de heimweekoeltoer, de moskee, de zedelijkheid van de dochters in het kader van de geplande uithuwelijkingen met vrome inboorlingen uit het heimweeland belangrijker is, omdat de familie-eer belangrijker is en die enkel gegarandeerd kan worden door zo weinig contact met Westerlingen en hun cultuur, wie laat zijn kinderen tot s'nachts op straat rondhangen, wie vindt halaleten in de cantine belangrijker dan de wiskunde, natuurkunde, biologie, .., lessen? Wie vindt de koranles op woensdagnamiddg of zaterdag belangrijker voor kinderen dan participatie - zelfs gesubsidieerd- in gemengde vrijetijdsactiviteiten als muziekschool, dans, sport, jeugdbeweging, etc? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Chapeau, wil je me de nummers van de volgende Euromillionstrekking doormailen aub? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ik niemand benoemen, bij landsverdediging, die als enige doel heeft dat land te ontbinden.
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het leger zijn er veel blokkers, onlangs zijn er nog een paar aangehouden.
![]() |
![]() |
#468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is mij een raadsel waarom, desondanks hun jarenlange studies en containers aan rapportjes, de rooie beleidsvoerders (onderwijs is al jaren in handen van de sossen), nog geen sikkepitje kentering in de situatie konden teweeg brengen. Het wordt alleen maar erger. Helpen de 'aanbevelingen' uit rapportjes niet, of zijn het voltallig onderwijzend personeel en de inrichtende machten allemaal VB-ers die die aanbevelingen boycotten? Oei, dat kan ook niet, want volgens de wetenschappelijke analyse van Eberhard zijn dat allemaal werkloze marginalen zonder diploma. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 29 november 2009 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I Citaat:
Citaat:
Maar als het over de rellen gaat, hou ik er een andere mening op na en ik ben zeer geïnteresseerd in de oorzaken van dat soort gedrag, de onderliggende - vaak onbewuste - motieven. Aangezien er duizenden jongeren van Arabische en islamitische afkomst zijn die dat soort gedrag niet tentoon spreiden, heeft het niets met afkomst of godsdienst te maken maar alles met hun ontwikkelingsniveau. En ik suggereer de literatuur van twee OESO-rapporten over onderwijs en werkgelegenheid waaruit blijkt dat ons land veel slechter scoort dan andere landen wat betreft de integratie van sociaal-economisch zwakkeren. Daar ligt volgens mij de oorzaak, dat was in het verleden ook al zo, met of zonder moslims. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() En daarna brei je er onmiddellijk 3 bladzijden ongelijke-onderwijskansen- theorie aan die dat gedrag moeten 'duiden', lees : vergoeilijken.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van Dale: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder stel ik vast dat je op enkele feitelijke vragen niet durft in te gaan omdat ze een te lastige realiteit onthullen die ingaat tegen het verplicht opgelegde dogma dat cultuur en religie er niets mee te maken heeft. Dat de chineeskes of gristelijke Deense migrantjes zich niet systematisch in het nieuws werken met criminaliteit en kansarmheid in wijken die ze tot no nog areas herschapen zouden hebben, zullen we snel onder de mat vegen, niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U moet mij geen bedoelingen toedichten die ik niet heb. Als u kan citeren waar ik vergoeilijk, dan mag u dat doen. Ik maak overigens een onderscheid tussen de mensen die in Anderlecht en Molenbeek hebben deelgenomen aan de rellen - wat ik te verantwoorden vind - en het gedrag van die vijf in de metro - wat verwerpelijk is-. Maar dat soort onderscheid zal uw petje waarschijnlijk te boven gaan. Het is voor u zoals het onderscheid tussen Hind Fraihi en Mimount Bousakla: onbelangrijk. Citaat:
Citaat:
2) Dat Chinezen zich niet in het nieuws werken, betekent niet dat ze geen strafbare feiten plegen. Ik noem maar mensenhandel, drughandel en maffieuze praktijken in het gokmilieu. Maar er is geen reden om dat soort misdrijven te wijten aan het feit dat ze Chinees zijn, de leer van Confusius aanhangen of een getinte huidskleur hebben, zoals dat ook met mensen van Arabische oorsprong onzin is. 3) Ik heb geen weet van Deense migranten en kan er dus niet veel over zeggen. 4) Het feit dat mensen die op individuele basis migreren - omdat ze een nieuw leven willen opbouwen in een omgeving die hen meer geschikt lijkt of omdat ze er beroepskansen zien die ze thuis niet hebben - en mensen die deel uitmaken van een collectieve migratie - die boven hun hoofden werd georganiseerd in functie van grotere, economische belangen - anders reageren op de gevolgen van de migratie en zich dus makkelijker of minder makkelijk integreren, is een feit. Daarom ben ik tegen collectieve migratie zoals die ten tijde van de 'gastarbeiders' werd georganiseerd. Maar ze is inmiddels een feit en dus moeten we zien hoe we omgaan met de gevolgen en hoe we ervoor zorgen dat die mensen zich alsnog en op zijn minst economisch kunnen integreren. Al de rest volgt daar uit.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 november 2009 om 14:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drogredenering. "Je zegt X, maar bedoelt eigenlijk Y. Bijgevolg..." Op die manier kan je niet discussiëren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de gevangenissen zijn er veel allochtonen, onlangs zijn er nog een paar aangehouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ik weet óók wel dat het geen nieuw woord is! Hallo geagiteerde ministe; Ik wéét dat het geen nieuw woord is, ik kén het woord, ik bedoel; een nieuwe term/benaming voor rel/straattuig, dubbelpaspoortigen! Een vergoelijkende term, een verzachtende omstandigheid; het lompenproletariaat - om het kind maar geen naam te moeten geven, verzint men nieuwe 'benamingen' speciaal voor hen! 't Zijn toch sukkelkes èh? ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De term, het woord 'lompenproletariaat' gebruiken voor reltuig en andersoortig tuig - om hun daden te vergoelijken - wat gaat er nog meer uit de mouw geschud worden?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|