Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 00:45   #561
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Je zou er verwonderd van staan hoe de stinkende potjes dicht gehouden moeten blijven.
Maar u heeft hier nog steeds niet uitgelegd waarom deze mensen hun mond niet open doen (ervan uitgaande dat ze me iets nieuws kunnen melden uiteraard).
Wat is hun grote geheim?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 november 2009 om 00:45.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 00:46   #562
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben zeker dat al uw Luc Steeno, Jo Vally, Willy Sommers, Bart Kaëll en compagnie voor een Onafhankelijke Vlaanderen zijn. Ze zeggen niets omdat ze niet hun muziek met politiek willen mengen maar ik ben toch zeker dat ze in die richting gaan.
Bart kaell weet ik zo nog niet he,tis nen homo den dienen dus bij deze twijfel ik.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 00:49   #563
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de Franstalige media veel over dat liedje spraken en vanwege het "Belgisch effect" dat in Wallonië nog verleidt! Pure hyprocisie want niemand in Franstalig België heeft over de dood van Yasmine of over Junior Eurosong gesproken!
Buiten adamo ken ik ook geen artiesten in wallonie,ieder zijn gebied he everytime!
Is het trouwens nodig dat ze mekaars artiesten kennen,zoals u het voorstelt hebben ze toch niks gemeen.
Leven en laten leven,ieder op zijn manier en op zijn erf!
Oud 30 november 2009, 00:49   #564
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Bart kaell weet ik zo nog niet he,tis nen homo den dienen dus bij deze twijfel ik.
Homo? En dan? Hij kan homo zijn en tegelijkertijd voor de splitsing van het land zijn. Nooit gehoord van De Roze Leeuwen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_Leeuwen
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 00:52   #565
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Homo? En dan? Hij kan homo zijn en tegelijkertijd voor de splitsing van het land zijn. Nooit gehoord van De Roze Leeuwen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_Leeuwen
Ja en dan?
De meeste homo's zijn nu niet bepaald voor het vb of een onafhankelijk vlaanderen.
Ik heb dat van bart kaell alleen in vraag gesteld,meer niet.
Oud 30 november 2009, 00:55   #566
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste homo's zijn nu niet bepaald voor het vb of een onafhankelijk vlaanderen.
Kun je ons uitleggen waarom de meeste homo's tegen een onafhankelijk Vlaanderen zouden zijn?
Oud 30 november 2009, 00:57   #567
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kun je ons uitleggen waarom de meeste homo's tegen een onafhankelijk Vlaanderen zouden zijn?
Omdat ik ervan overtuigd ben de meesten voor partijen als vld,cd&v en sp-a stemmen.
Oud 30 november 2009, 00:58   #568
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en dan?
Ik heb dat van bart kaell alleen in vraag gesteld,meer niet.
Ik denk dat ik het antwoord heb :
http://www.lyricstime.com/bart-ka-ll...en-lyrics.html
Oud 30 november 2009, 00:59   #569
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hitparade (voor de zoveelste keer) is eeen marketing lijstje van nummers (exclusief van grote platenmaatschappijen) om mensen zodanig op te warmen dat zij later dat jaar het album gaan kopen. (singles worden eigenlijk niet meer verkocht). Een andere reden voor een notering kan zijn dat er een signaal moest worden gegeven of een gunst verleend.

De enige Nederlandstalige artiest die (hoe klein ook ) enige bekendheid geniet bij de jeugd ten zuiden van de taalgrens is dan ook een moslim.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat uw contacten met de "Waalse jeugd" niet verder reiken dan het typische marginale rappersmilieu.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 01:02   #570
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat uw contacten met de "Waalse jeugd" niet verder reiken dan het typische marginale rappersmilieu.
Kunnen Vlamingen en Walen nog contacten met elkaar hebben? Dat is al de vraag.............
Oud 30 november 2009, 01:06   #571
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen Vlamingen en Walen nog contacten met elkaar hebben? Dat is al de vraag.............
Wij kunnen al een beetje frans,nu de franstaligen nog wat nederlands leren en alles komt goed!
Oud 30 november 2009, 01:21   #572
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ge wat wetenschappelijke feiten zijn voor mij. Mijn echtgenote zit in het onderwijs en bijgevolg natuurlijk ook haar collega’s, en daar weer andere collega’s, enz. Allemaal mensen die dag in dag uit rechtstreeks met deze problematiek geconfronteerd zijn. Mensen die niet vrij uit publiekelijk mogen zeggen waar het schoentje wringt voor het behoud van hun job maar hun ervaringen wel onder elkaar uit wisselen. Daarop is mijn oordeel gebaseerd en niet op dat van enkele puiten die niet eens weten waarover dat ze hun (wetenschappelijke) bla bla bla schrijven.

Van alle wetenschappelijke rapporten die er bestaan , over het is eender wat, zijn er minstens even veel andere die de eerste tegen spreken. Dat zijn wetenschappelijke rapporten. In veel gevallen van generlei waarde.
Ben je zeker? Eerder zei je me dat je echtgenote een boekhoudster was.
Oud 30 november 2009, 01:21   #573
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
In de Nederlandse en Franse taalgebieden zijn meer dan de helft van de populairste eigentalige artiesten rappers.
Het is maar wat u marginaal noemt.
Oud 30 november 2009, 01:31   #574
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de Nederlandse en Franse taalgebieden zijn meer dan de helft van de populairste eigentalige artiesten rappers.
Het is maar wat u marginaal noemt.

Rap is inderdaad populair in Frankrijk maar dat blijft toch zeer beperkt, vergeleken met de Franse variété (van Sardou tot Hallyday, van Christophe Willem tot Bénabar). Een Sardou of een Hallyday raakt alle generaties terwijl Diam's of Kool Shen maar een bepaalde publiek zullen raken.
Oud 30 november 2009, 01:40   #575
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Wij kunnen al een beetje frans,nu de franstaligen nog wat nederlands leren en alles komt goed!
Gewoon het Nederlands voldoende erin pompen dat ze op z'n minst een passieve kennis hebben. In het begon lokt het wel protesten uit, maar uiteindelijk zullen ze het gewend geraken.
Ik heb de Franstalige versie van het artikel over het de communaire spanningen in België gelezen op Wikipedia. Nu, dat kon even goed door een Vlaming geschreven zijn. Begrip is er dus al wel voor de Vlaamse ergernissen bij de Franstalige bovenlaag.
Alleen over het gebruik van dialect in Vlaanderen is het wel heikel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
Les francophones apprenant le néerlandais standardisé (Algemeen Nederlands) �* l’école, ils sont souvent désorientés lorsque certains de leurs interlocuteurs flamands parlent un dialecte local ou le néerlandais avec une prononciation dialectale.
Dat klopt dus enkel voor sommige Vlamingen. Overigens zal dit probleem moeten afnemen wanneer het Belgisch Nederlands, dat overigens ruim voldoende vermeld staat in de woordenboeken, meer aandacht zal krijgen in cursussen Nederlands (en dat bijvoorbeeld de gij-vorm als erkend informeel Nederlands beschouwd wordt).
Het is wel zo dat Franstalige Belgen het Nederlands uit Nederland leren en dat er nog een houding bestaat in Vlaanderen die terughoudend is jegens Franstaligen. Een veelgehoorde klacht is dat ze amper in het Nederlands aangesproken worden, ondanks de hoeveelheid Vlamingen die ze ontmoeten, welkgeen een positieve druk de taal te leren geheel wegneemt.
In mijn vriendenkring bestaat er werkelijk niemand die geen diglossie in AN/Tussentaal kent. Wel wordt er neergekeken op mensen die enkel dialect spreken, altijd en overal.

Maar het is ook zo dat er in Vlaanderen het beledigende idee bestaat dat Franstaligen incapabel zouden zijn het Nederlands te leren, welkgeen een verlegen en ook onsympathieke houding van vele Vlamingen tot gevolg heeft. Ik ken één Waalse die perfect Nederlands kan en zelfs het Duits als favoriete taal heeft, en één van de eerste ergernissen die ze tussen de lijntjes over Vlamigen aan me bekend maakte was dat "ze zéér goed in staat is talen te leren".
Haar talenkennis liegt er niet om: ze kan (in volgorde van vloeiendheid) Frans, Duits, Nederlands, Engels en Spaans. Beter Nederlands dan Engels en dat merk je.
Uiteraard is het wel zo dat te veel Franstaligen enkel Frans kunnen, maar sommigen worden érg pissig van de beledigingen over hun vermeende "taalhandicap", wat er gewoon niet aanwezig is.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Probl%C...es_en_Belgique

Ergens ben ik wel jaloers op Franstaligen hun Wikipedia, trouwens. Volgens mij hebben zij de strengst gemodereerde Wiki.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 november 2009 om 02:07.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 10:53   #576
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Tom Boonen moslim?
Alsof gedopeerde sporters het alleenrecht is van moslims.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:24   #577
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u heeft hier nog steeds niet uitgelegd waarom deze mensen hun mond niet open doen (ervan uitgaande dat ze me iets nieuws kunnen melden uiteraard).
Wat is hun grote geheim?
Dat ga ik u hier ook niet uitleggen. Je zou het toch maar als onwaar afschilderen. Ga zelf op zoek naar mensen die er dagelijks mee geconfronteerd worden zoals ook politiemensen, en ga hen uitleg vragen, mensen die er ondervinding mee hebben, mensen die weten waarover ze praten in plaats van allerlei domme artikeltjes en rapporten, die verschenen zijn in de, al even niets betekende media, voor waarheid te nemen.

Een media die al evenzeer moet eten uit de handen van de aan de machtzijnde politiek zoals ook de scholen dit moeten doen. Waarom denk je dat er zoveel VB stemmers onder de politie zitten?

Weet je? Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt? Het zijn de schooldirecties die dit niet kunnen/mogen tolereren, onder de druk van hun ministerie. Alles wat kan in het belang werken van het VB, mag geen licht zien. Idem in persberichten.

Als er ergens wat mispeuterd wordt en de dader is een Belg, al is het een geïmporteerde die zo bruin ziet als een wilde kastanje, wordt er alleen gewag gemaakt van het Belg zijn. Is dat niet het geval, zwijgen ze zo lang ze maar kunnen over de nationaliteit van de dader(s). Alles wordt hier gemanipuleerd tot en met om de bevolking geen aanleiding te geven om VB te stemmen. En als dat moet betekenen dat ze daarvoor, aan een aantal profesoren van kust mijn kloten, moeten opdragen er een, serieus met spek doorregen, wetenschappelijk werk over te schrijven, dan zullen ze dat niet laten.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 november 2009 om 11:26.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:37   #578
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... allerlei domme artikeltjes en rapporten ... niets betekende media ... Alles wordt hier gemanipuleerd ... een aantal professoren van kust mijn kloten ... met spek doorregen, wetenschappelijk werk ...
Dat soort volk zou dan graag het land besturen ...

Beware ons van het plebs, niet eens de eigen taal machtig, dat wetenschap, analyse en studie naast zich neerlegt maar vanuit het buikgevoel allerlei ernstige en complexe problemen wil oplossen met eenvoudige en doortastende maatregelen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 13:40   #579
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je? Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt? Het zijn de schooldirecties die dit niet kunnen/mogen tolereren, onder de druk van hun ministerie. Alles wat kan in het belang werken van het VB, mag geen licht zien. Idem in persberichten.
Dat er een vorm van milde repressie is jegens de VB zal geen redelijk persoon ontkennen. Dat de media in Vlaanderen kwalitatief onder de maat zijn en een doorgeefluik van het gezag evenmin, maar je kunt ons hier niet uitleggen waarom al die agenten en onderwijzers/leraren hun mond houden.

Is dat nu het volk dat ooit geschiedenis schreef in de Guldensporenslag?
Verworden tot grenzeloze lafaaards.
Bang voor moslims, bang voor hun luizige baantje, bang voor hun superieuren, bang om in Brussel te wonen, bang om zich uit te spreken.

Als dat het geval is verdient dit volk niets anders dan minachting.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 november 2009 om 13:40.
Oud 30 november 2009, 13:52   #580
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat er een vorm van milde repressie is jegens de VB zal geen redelijk persoon ontkennen. Dat de media in Vlaanderen kwalitatief onder de maat zijn en een doorgeefluik van het gezag evenmin, maar je kunt ons hier niet uitleggen waarom al die agenten en onderwijzers/leraren hun mond houden.

Is dat nu het volk dat ooit geschiedenis schreef in de Guldensporenslag?
Verworden tot grenzeloze lafaaards.
Bang voor moslims, bang voor hun luizige baantje, bang voor hun superieuren, bang om in Brussel te wonen, bang om zich uit te spreken.

Als dat het geval is verdient dit volk niets anders dan minachting.
Zever.

Dat is gewoon des menschen.

Wie gaat er nu op straat komen tegen z'n eigen overheid en alles kapot slaan als hij een gevulde koelkast, een droog en verwarmd huis, een comfortable zetel en een auto heeft en bovendien nog een beetje vrije tijd waarin hij zowaar op vakantie kan gaan?

Als u dan toch minachting wil voelen, voel dan minachting jegens de mens, niet tegen "dit volk".

En als u wil dat "dit volk" in opstand komt, neem hen dan eerst alles af en ze zullen vlug naast uw "tuigvrienden" staan om van hun tak te maken.

Laatst gewijzigd door Sammael : 30 november 2009 om 14:09.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be