Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 07:54   #3681
Thanatos
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Herkauwers zoals koeien en olifanten kunnen in hun onschuld (vaak levensgevaarlijk) dronken worden van het eten van (forse hoeveelheden) graan of fruit èn ze kunnen daar ook aan verslaafd raken; tenminste, zo vertelden boerenjongens mij toen ik klein was en iedereen zag er op toe dat een ondeugende koe niet naar een korenveld kon oversteken. Ik denk wel dat dat verhaal klopt, met dat 4-magen-systeem.
Inderdaad, vele diersoorten eten rot fruit om dronken te worden.

http://www.youtube.com/watch?v=AmQPwgV-WbQ
Oud 25 juni 2009, 20:00   #3682
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Jij ook al ?

Menig forummer die steeds weer prat gaan op 't feit dat ze hoge scores hadden op 't vak kansberekenig en dat maar al te graag als autoriteitsargument aanwenden zouden alvast tot een besluit durven komen dat het wel aan de weed zal liggen.
Wel ik was ooit nen "papzak"... maar toen da ik begon met blowen... ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik nog es echt ziek was. En plots ja, plots... de kilo's vlogen eraf...

Citaat:
btw die opmerking ivm je lichaamsbouw hieldt toch geen subtiele suggestie in ofzo ?
Subtiel, ik?
Ik zeg het zoals het is (vanuit mijn ervaringspunt)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij lijkt mij echt 't type dat zich laat afschrikken daardoor...
Ik hoop dat U sarcastisch was
Oud 30 november 2009, 07:24   #3683
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk de waarheid over drugsgebruik ....
luidde destijds (en nu nog) te titel van deze draad.

En wat lezen we vandaag in de gazet van Antwerpen ?

Juist.

Dat leugenachtig spelleke, dat luistert naar de naam 'gedoogbeleid' in Nederland wordt duidelijk doorprikt.

link: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...oogbeleid.aspx

titel: Nederland kondigt ommekeer aan in gedoogbeleid

beetje tekst: (met een beetje van mijn kleur- en onderlijn-potloodje)

Citaat:
Nederland gaat grootschalige cannabisteelt bestrijden zoals het zware criminaliteit bestrijdt. Dat heeft het Nederlandse openbare ministerie afgelopen weekend bekend gemaakt.

Cannabisteelt zorgt volgens de Nederlandse overheid voor corruptie, geweld en onveiligheid in gewone woonwijken. In de cannabisteelt wordt jaarlijks naar schatting 2 tot 5 miljard euro omgezet. De cannabishandel is ook stees meer verweven geraakt met de handel in hard drugs en vuurwapens, fraude, mensenhandel en zelfs mensensmokkel.

De kleinschalige cannabisteelt is zo goed als verdwenen. Sinds het jaar 2000 zijn er in het milieu naar schatting een 25-tal moorden gepleegd, liquidaties van concurrenten.
Ommekeer

Deze beslissing van het Nederlandse openbare ministerie bevestigt de ommekeer die het land maakt in zijn gedoogbeleid. Het werd de afgelopen maanden al moeilijker en moeilijker, vooral voor buitenlanders, om in coffee shops aan cannabis te geraken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 november 2009 om 07:25.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 09:37   #3684
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Goed dat je dit topic naar boven brengt want ik vond het niet meer om deze link hier te plaatsen:

http://www.deredactie.be/permalink//1.639364

Zo, laat de pro canabissers maar hier maar weer eens goed tekeer gaan...
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 19:00   #3685
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eindelijk de waarheid over drugsgebruik ....
luidde destijds (en nu nog) te titel van deze draad.

En wat lezen we vandaag in de gazet van Antwerpen ?

Juist.

Dat leugenachtig spelleke, dat luistert naar de naam 'gedoogbeleid' in Nederland wordt duidelijk doorprikt.

link: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...oogbeleid.aspx

titel: Nederland kondigt ommekeer aan in gedoogbeleid

beetje tekst: (met een beetje van mijn kleur- en onderlijn-potloodje)
De titel is "Eindelijk de waarheid over drugsbeleid".
Ik wacht nog altijd op de waarheid.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 19:08   #3686
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Oh noes!
Oud 30 november 2009, 19:10   #3687
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederland gaat grootschalige cannabisteelt bestrijden zoals het zware criminaliteit bestrijdt. Dat heeft het Nederlandse openbare ministerie afgelopen weekend bekend gemaakt.

Cannabisteelt zorgt volgens de Nederlandse overheid voor corruptie, geweld en onveiligheid in gewone woonwijken. In de cannabisteelt wordt jaarlijks naar schatting 2 tot 5 miljard euro omgezet. De cannabishandel is ook stees meer verweven geraakt met de handel in hard drugs en vuurwapens, fraude, mensenhandel en zelfs mensensmokkel.

De kleinschalige cannabisteelt is zo goed als verdwenen. Sinds het jaar 2000 zijn er in het milieu naar schatting een 25-tal moorden gepleegd, liquidaties van concurrenten.
Ommekeer

Deze beslissing van het Nederlandse openbare ministerie bevestigt de ommekeer die het land maakt in zijn gedoogbeleid. Het werd de afgelopen maanden al moeilijker en moeilijker, vooral voor buitenlanders, om in coffee shops aan cannabis te geraken.
Maar Schoofzak toch. Je geeft zelf bewijzen aan waarom er net een gedoogbeleid nodig is. Sinds de stijgende repressie tegenover cannabisgebruikers en coffeeshops, is het maar logisch dat de handel terugvalt in de handen van georganiseerde misdaad. Indien men cannabis in de illegale sfeer houdt, kan men bijna niet anders dan verwachten dat de illegale handel die markt overneemt. Met alle gewelddadige gevolgen van dien.
Oud 30 november 2009, 19:13   #3688
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Maar Schoofzak toch. Je geeft zelf bewijzen aan waarom er net een gedoogbeleid nodig is. Sinds de stijgende repressie tegenover cannabisgebruikers en coffeeshops, is het maar logisch dat de handel terugvalt in de handen van georganiseerde misdaad. Indien men cannabis in de illegale sfeer houdt, kan men bijna niet anders dan verwachten dat de illegale handel die markt overneemt. Met alle gewelddadige gevolgen van dien.
Totaal verbod op die troep...NU!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...orama/1.639364
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 19:15   #3689
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Constructief ben jij wel he?

EDIT: Mensen met aanleg voor psychosen moeten geen cannabis gebruiken. Al 1000 x gezegd.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 30 november 2009 om 19:18.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 19:16   #3690
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, ik dacht dat coffeeshops net die problemen verhinderden? Ben eens benieuwd hoe de drugsgebruikertjes hier op het forum dit artikel nu weer gaan proberen te verdraaien
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 19:18   #3691
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Cannabis verbieden is als de lucht verbieden.
Oud 30 november 2009, 19:19   #3692
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lol, ik dacht dat coffeeshops net die problemen verhinderden? Ben eens benieuwd hoe de drugsgebruikertjes hier op het forum dit artikel nu weer gaan proberen te verdraaien
T'is niet omdat u duidelijk niet snapt wat ik schreef dat u daarom moet arrogant worden. Natuurlijk voorkwamen die coffeeshops die problemen, en net omdat we die niet meer binnenmogen... Kun je nog volgen, liberaaltje?
Oud 30 november 2009, 19:34   #3693
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
T'is niet omdat u duidelijk niet snapt wat ik schreef dat u daarom moet arrogant worden. Natuurlijk voorkwamen die coffeeshops die problemen, en net omdat we die niet meer binnenmogen... Kun je nog volgen, liberaaltje?
En waarom mag je ze nu niet meer binnen? Ze zijn nog altijd open en je kan er nog altijd je inkopen doen, nietwaar junkje?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 19:40   #3694
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En waarom mag je ze nu niet meer binnen? Ze zijn nog altijd open en je kan er nog altijd je inkopen doen, nietwaar junkje?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Standaard
Leer lezen.
Oud 30 november 2009, 19:48   #3695
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als die Hollanders het maar begrijpen, dat is genoeg.

Jarenlang hebben ze zichzelf voorgehouden dat ze goed bezig waren, terwijl heel het gedoogspelleke eigenlijk gewoonweg ambtenaren-luiheid was.
Maar omdat het zo sjiek en vooruitstrevend leek, deed men maar verder.
Men vroeg aan de grootste voorstanders van drugs aan de universiteiten om studies, zodat deze maar al te graag bevestigden hoe goed het allemaal wel was.

Erg moedig van hen om nu het roer om te gooien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 november 2009, 19:49   #3696
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Cannabis verbieden is als de lucht verbieden.
Zolang er pastoors zullen bestaan, zullen er enkelingen onder hen zijn die kinderen misbruiken.
Je kan dan zeggen "priester-pedofilie verbieden is als de lucht verbieden".

Maar zo werkt het niet.

Oud 30 november 2009, 20:00   #3697
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die Hollanders het maar begrijpen, dat is genoeg.

Jarenlang hebben ze zichzelf voorgehouden dat ze goed bezig waren, terwijl heel het gedoogspelleke eigenlijk gewoonweg ambtenaren-luiheid was.
Maar omdat het zo sjiek en vooruitstrevend leek, deed men maar verder.
Men vroeg aan de grootste voorstanders van drugs aan de universiteiten om studies, zodat deze maar al te graag bevestigden hoe goed het allemaal wel was.

Erg moedig van hen om nu het roer om te gooien.
Vertel eens concreet wat er in het artikel staat; wat zal er veranderen aan het gedoogbeleid.
Oud 30 november 2009, 20:03   #3698
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang er pastoors zullen bestaan, zullen er enkelingen onder hen zijn die kinderen misbruiken.

Maar zo werkt het niet.
Is het weer van dat? Ga je nu weer cannabisgebruik gelijkschakelen/vergelijken met pedofilie.

Het is duidelijk dat je geen argumenten hebt.
Oud 30 november 2009, 20:14   #3699
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Maar zo werkt het niet.
Zwart en wit zijn twee verschillende kleuren. Maar ge hebt ook nog grijs.
Ge kunt onmogelijk een plant verbieden!
Uiteraard, wat u daar uit het artikel plukte is een geheel ander verhaal dan wat ik bedoel bij verbieden.
Dat men dat verbiedt, boeit mij niet.
Maar een plant voor eigen gebruik verbieden is nu eenmaal als lucht verbieden.

Een pedofiel randt de onschuld aan...
Een teler houdt de onschuld onbevrucht. De onbevlekte heilige maagd Maria.
Amen
Oud 30 november 2009, 21:12   #3700
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Toch ff meer on topic gericht.
Want ik had hier daarjuist een klein kapoeneke dat slecht dooke gedaan had.

Enfin, kijk schoofzak:
Wat had ge verwacht van het NL gedoogbeleid?
Een coffeeshop mag x aantal gram wiet in huis hebben, maar er is geen enkele gelegenheid om aan die wiet te komen.
Kweekte de staat ze? Waren er erkende growers waar de shop zich toe kon richten? Neen.

Wat verwacht ge dan te krijgen? Iedereen wilt zijn stuk van de koek en begint te telen he, groen goud.

Ik denk dat NL wel openminded genoeg was om zo'n gedoogbeleid te handhaven voor de nieuwe rechtse ingreep.
Maar nu is dat simpelweg niet meer haalbaar. Onze samenleving vraagt om een hervorming. Beetje strikter hier en daar.
Dit komt nu tot zijn vorm.

En net daarom roep ik den Belgique op: Kweken voor commerciële doeleinden, ge moogt gerust van mijn parten tegen de lamp kletsen.
Kweken voor eigen gebruik, laat ze dan toch maar gerust.

Wat wint ge er eigenlijk mee zo'n mannen te pakken? Mee naar den bureau, procureur laat u beschikken, voorkomen en waarde nog heel goe binnen de lijntjes aan't kweken hoorde er mss nix meer van.
Ik denk dat we ander prioriteiten hebben waarnaar de aandacht kan gaan.

Ons Belgisch gedoogbeleid is eigenlijk nog vrij safe.
En moest iedere blower voor zichzelf kweken, er was geheel geen overlast meer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be