Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2009, 13:09   #181
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik bedoel daarmee, waar de lijn voorzien is om er legerjeeps te kunnen draaien, kan je er ook andere jeeps produceren.
Jij zou dus de installatie van Opel aanbieden aan constructeurs die tijdelijk een productiepropleem hebben. Ook beweer jij dat het omschakelen van de productie van één type wagen naar een ander type een fluitje van een cent is. Wel dat is nonsens beste vriend, elke wagen moet volgens een bepaald schema worden opgebouwd zodat vandaag een fabricagelijn ombouwen voor de productie van een ander model gemakkelijk 70 �* 80 miljoen kost.
Neem maar eens contact op me Audi in Vorst en vraag hen wat er nog overschiet van de lijn waar men eerst VW golf produceerde. Ze zullen je antwoorden niets nog.
M.a.w. het aanbieden van de installatie van Opel Antwerpen aan constructeurs die een tijdelijk productieprobleem hebben is totaal onrealiseerbaar.

Laatst gewijzigd door speurneus : 1 december 2009 om 13:10.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 14:50   #182
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jij zou dus de installatie van Opel aanbieden aan constructeurs die tijdelijk een productiepropleem hebben. Ook beweer jij dat het omschakelen van de productie van één type wagen naar een ander type een fluitje van een cent is. Wel dat is nonsens beste vriend, elke wagen moet volgens een bepaald schema worden opgebouwd zodat vandaag een fabricagelijn ombouwen voor de productie van een ander model gemakkelijk 70 �* 80 miljoen kost.
Neem maar eens contact op me Audi in Vorst en vraag hen wat er nog overschiet van de lijn waar men eerst VW golf produceerde. Ze zullen je antwoorden niets nog.
M.a.w. het aanbieden van de installatie van Opel Antwerpen aan constructeurs die een tijdelijk productieprobleem hebben is totaal onrealiseerbaar.
Sorry boy, maar denk jij nu echt dat er bij Opel slechts één enkel model van wagen geproduceerd werd. Waar ge niets van afweet kun je beter over zwijgen.

Toen ik nog bij GM werkte draaide men daar de verschillende types Kadet, Manta en alle types Ascona. Er werden zowel wagens geproduceerd voor overal in Europa alsook voor Amerika en Engeland. Dus met andere woorden, zowel met andere lichten en bumpers voor de Amerikaanse markt als met het stuur rechts voor de Engelse markt. Bovendien werden er types gedraaid met wood look langs de zijflanken afgelijnd met houten muldingen.
Wanneer er een ander model tot stand kwam werd hiervoor rien de knots aan de fabriek omgebouwd. De lijn is zelfs zo voorzien dat men van dag op dag kan starten met het draaien van legervoertuigen.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2009 om 14:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 15:09   #183
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik nog bij GM werkte draaide men daar de verschillende types Kadet, Manta en alle types Ascona. Er werden zowel wagens geproduceerd voor overal in Europa alsook voor Amerika en Engeland. Dus met andere woorden, zowel met andere lichten en bumpers voor de Amerikaanse markt als met het stuur rechts voor de Engelse markt.
Dat is precies wel al lang geleden.

Die verschillende types hadden wel éénzelfde chassis. Ik veronderstel dat dit veel verschil uitmaakt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 15:22   #184
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zware industrie trekt toch weg Garry. Hoe we het draaien of keren. We moeten gewoonweg iets doen wat men in China niet kan.

Investeren in innovatie en scholing is daarbij cruciaal. Als we dat niet inzien zijn we niks anders als een afzetmarkt voor chinese producten.
Tavek, ge hebt 100% gelijk, alleen is die scholing nu juist dat wat ze het gemakkelijkst ook in china kunnen realiseren. Het enige dat wij te bieden hebben is een, en daar heb je gelijk in, degelijk opgeleide werkkrachten, maar vooral ook bekend om hun goede inzet en werklust.

België is zoals een boer zonder akkers. Eerst moet hij grond importeren alvorens hij er spruiten op kan kweken.

Misschien moet men in Europ meer te werk gaan zoals bij openbare aanbestedingen. Daar heeft men van een aantal firma's een offerte nodig om aan de hand daarvan de zaak uit te besteden.

Dat is de theorie.

De praktijk is, dat de firma waaraan de zaak uitbesteed wordt al bekend is voor dat de offertes gemaakt zijn omdat men het lastenboek zo opstelt dat het op het lijf geschreven is van één welbepaalde firma. Bij het toekomen van de offertes blijkt dan dat er slechts één offerten bij is die conform het lastenboek is en vallen de andere uit de boot wegens niet conform.

Als europa zijn industrie hier wil behouden zullen ze denk ik ook op bepaalde vlakken waar het kan op een dergelijke manier moeten te werk gaan. Bepaalde kwaliteitseisen op leggen die binnen de eigen industrie vooruit gekend zijn zodat zij er tijdig op kunnen inspelen en zo de andere achter het net doen vissen.

Is dat mogelijk? Lang niet altijd misschien. Er is nog altijd nog zoiets als bedrijfsspionage.
Oud 1 december 2009, 15:37   #185
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Zoiets noemen ze een onteigening. Dat kan je volgens de GW niet doen zonder de waarde aan de eigenaar te vergoeden.

Dergelijke nationalisaties zouden trouwens enerzijds kapitaalsvlucht creëren, en anderzijds repercussies vanwege andere landen (handelsoorlog). Wie gaat er immers in een dergelijk land nog willen investeren waar je het risico loopt dat de overheid je alles afpakt wat werd opgebouwd?

En alsof 1 enkele fabriek in staat is om een succesvolle staatsauto te ontwerpen, bouwen en exploiteren.

Weer dus een van Max zijn dwaze idiote onwerkbare ideeën.
Ik weet niet of daar al bij al wel zoveel buitenlands kapitaal in zit. Ge hebt natuurlijk gelijk wanneer je zegt dat onteigenen niet de aangewezen manier is, maar voor zover ik weet zijn de gronden geen eigendom van GM en wat er op staat is na sluiting van de fabriek zo goed als waardeloos. In de huidige toestand is de fabriek onbruikbaar voor een andere industrie. De waarde is dan de prijs van oud ijzer min de afbraak kosten min de saneringskosten van de grond wegens vervuilende industrie. De overheid mag dan wel niet bij machte zijn om te onteigenen, ze is wel bij machte om te eisen dat de boel niet mag staan te verloederen, in dat geval moet afgebroken worden endient er gesaneerd te worden.

Of ze zoveel kloten aan haar lijf heeft is een andere zaak. Te zien aan de ontelbare kompleet tot ruïnes herschapen afgedankte industrie gebouwen, her en der in België ( zie maar naar de oude gebouwen van de koolmijnen en de staalindustrie), denk ik eerlijk gezegd dat we ook daar weer niet veel van te verwachten hebben.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2009 om 15:39.
Oud 1 december 2009, 15:43   #186
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is precies wel al lang geleden.

Die verschillende types hadden wel éénzelfde chassis. Ik veronderstel dat dit veel verschil uitmaakt.
Euuu, Kadet en Manta een en den zelfde chassis? Zelfs Ascona gewoon, en Ascona break, is niet de zelfde chassis bij mijn weten.

Is inderdaad lang geleden, jaren 72-77.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2009 om 15:45.
Oud 1 december 2009, 15:54   #187
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Vertel eens welke constructeur hier zijn wagens zou laten assembleren....

En dit terwijl ze alle stukken dienen aan te voeren uit hun fabrieken in eigen land...
Geen enkele. Dat is ook niet de bedoeling.

Volga bracht jaren geleden een nieuw prototype uit dat van uiterlijk kon wedijveren met Jaguar. Zij zochten toen een Europese constructeur om de wagen voor de Europese markt te bouwen. Hebben deze toen niet gevonden.

Eender hoe moet materiaal altijd aangevoerd worden, of het nu basisproducten zijn of half afgewerkte. Transport is niet te vermeiden. Dus betekent dit geen enkele meerkost. Indien de fabriek zo zou zijn uitgerust dat ze compleet van nul een eigen auto in productie kon nemen zou men evengoed staalplaat moeten betrekken elders, ruiten, lichten, muldings zetelbekleding kunststof dashboards, hemelbekledingen, elektrische componenten, motoren, wielen enz. enz.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2009 om 16:02.
Oud 1 december 2009, 16:14   #188
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach zo,en die tienduizenden die hier hun boterham verdienen met of bij die niet europese merken moeten volgens U dan maar in de plaats van die opel arbeiders op den dop worden gezet ?????
Je hebt keuze tussen X duizend aan den dop zetten en tussen X + X duizend aan den dop zetten. Als ge Opel niet red, staan dan die andere X duidend plots niet aan de dop?

Vergeet niet dat er ook nog heel wat toeleveringsbedrijven zijn he. In een auto staan er bv. ruiten en voor zover ik weet was dat een Belgische fabrikant die die leverde bij Opel. Zo waren er ook nog een aantal andere zaken.

Alle kunststofdelen welke bestaan uit PVC, (polyvinylchloride), daarvan is er een productieplant bij BASF Antwerpen.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2009 om 16:15.
Oud 1 december 2009, 16:19   #189
pajoske

Standaard

Citaat:
Euuu, Kadet en Manta een en den zelfde chassis? Zelfs Ascona gewoon, en Ascona break, is niet de zelfde chassis bij mijn weten.

Is inderdaad lang geleden, jaren 72-77.
Toch wel. Het uiterlijk is verschillend, maar het basisichasis was identiek.
Ik heb nog met zo ene manta A gereden. Dat was in mijn geval '76/'78. Lang geleden.
Oud 1 december 2009, 16:25   #190
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Toch wel. Het uiterlijk is verschillend, maar het basisichasis was identiek.
Ik heb nog met zo ene manta A gereden. Dat was in mijn geval '76/'78. Lang geleden.
En nu ga je me vertellen dat dat het zelfde chassis was als dat van de Kadett?

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2009 om 16:49.
Oud 1 december 2009, 23:22   #191
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt keuze tussen X duizend aan den dop zetten en tussen X + X duizend aan den dop zetten. Als ge Opel niet red, staan dan die andere X duidend plots niet aan de dop?

Wat maakt dat uit ,U geeft hierboven zélf toe dat het de keuze is tussen de éne dopper én de andere....

Dus case closed aangezien de sterkste overblijft....

Pech voor die opel arbeiders nietwaar,maar zij zijn met 2600,en voor die andere 28.000 die dit jaar eveneens hun werk verspeeld zijn wordt bijlange zoveel trammelant niet gemaakt....

Het blijft dus hypocriet om enkel die 2600 van opel te verdedigen én de anderen te laten vallen als een baksteen...

Op naar de didactuur dus waarin een overheid dan zou gaan beslissen wélke bedrijven mogen overleven mét staatssteun ,en welke bedrijven er hoe dan ook van die markt moeten worden geweerd,ongeacht de hoeveelheid mensen die er in eigen land bij die geboycotte bedrijven werkzaam zijn...

Zij moeten dus maar opgeofferd worden om dat overigens ook niet europees bedrijf waar opel deel van uitmaakt te gaan redden....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:31   #192
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu ga je me vertellen dat dat het zelfde chassis was als dat van de Kadett?
Ongetwijfeld.....

Nét zoals een Mazda 6 ,een Ford Mondeo,en een Volvo S60 allemaal op hetzelfde chassis worden gebouwd....

Idem dito voor een Ford Focus,Mazda3 en het kleinste Volvo model.....

Idem dito voor een Ford Fiesta en een Mazda 2.......

Dat noemt men dus wisselwerking tussen de verscheidene bedrijven die in één groep vallen....

Doodnormaal in de héle autoindustrie.....
Oud 2 december 2009, 02:09   #193
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry boy, maar denk jij nu echt dat er bij Opel slechts één enkel model van wagen geproduceerd werd. Waar ge niets van afweet kun je beter over zwijgen.

Toen ik nog bij GM werkte draaide men daar de verschillende types Kadet, Manta en alle types Ascona. Er werden zowel wagens geproduceerd voor overal in Europa alsook voor Amerika en Engeland. Dus met andere woorden, zowel met andere lichten en bumpers voor de Amerikaanse markt als met het stuur rechts voor de Engelse markt. Bovendien werden er types gedraaid met wood look langs de zijflanken afgelijnd met houten muldingen.
Wanneer er een ander model tot stand kwam werd hiervoor rien de knots aan de fabriek omgebouwd. De lijn is zelfs zo voorzien dat men van dag op dag kan starten met het draaien van legervoertuigen.
Ooow nu begrijp ik het....

Daarom dat opel voor U ten alle prijze moet gered worden....

Zelfs al verdienen ze het niet ,en zou het ten koste moeten gaan van mensen
Wiens bedrijf hier vol bijdraagt aan de economie maar die zouden moeten worden geweerd uit diezelfde economie als zijnde niet europees genoeg....

Aan Uw buikgevoel en herinneringen moet dus worden voldaan om een bedrijf te redden, ten koste van anderen zoals ik....

Nou dat is alvast genoteerd Garry...
Oud 2 december 2009, 08:10   #194
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De kost om het personeel uit te betalen zonder dat die werken wordt dan gedekt door de verkoop van de gebouwen en productiemiddelen.

yea right, een overheidsautootje... wie gaat dat kopen... lol

schoenmaker blijf bij uw leest; overheid ook.
Oud 2 december 2009, 15:22   #195
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld.....

Nét zoals een Mazda 6 ,een Ford Mondeo,en een Volvo S60 allemaal op hetzelfde chassis worden gebouwd....

Dat noemt men dus wisselwerking tussen de verscheidene bedrijven die in één groep vallen....

En de voorziening om legerjeeps te bouwen, zeker ook op de chassis van een Kadett?

Laatst gewijzigd door Garry : 2 december 2009 om 15:24.
Oud 2 december 2009, 15:27   #196
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat maakt dat uit ,U geeft hierboven zélf toe dat het de keuze is tussen de éne dopper én de andere....

nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ge de keuze hebt tussen, ofwel die ene, ofwel die ene en nog een andere. Een groot verschil dus. Maar ik neem aan dat gij in een of andere sector werkt die er brood in ziet als Opel Antwerpen zijn deuren sluit.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 december 2009 om 15:30.
Oud 2 december 2009, 17:33   #197
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld.....

Dat is waar. Er zijn verschillende constructeurs die op detailles na een zelfde wagen aanbieden. Zo had bv ook Citroen, Peugeot en Fiat een bepaald type wagens die idem aan elkaar waren. Eveneens vindt ge ook in verschillende wagens de zelfde motoren terug onder een ander embleempje, enz.

Vandaar ook dat het wel degelijk mogelijk is om op een en de zelfde assemblageband verschillende types van voertuigen te produceren en dat het kompleet uit de lucht gegrepen is dat, telkens men een ander voertuig maakt, de lijn daarvoor dient aangepast te worden. Dat is enkel zo wanneer de afmetingen van het nieuwe voertuig buiten de maximum voorziene capaciteit valt van die bepaalde lijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 december 2009 om 17:36.
Oud 2 december 2009, 21:13   #198
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daimler heeft beslist om een deel van zijn productie naar de vs te verhuizen. Als reden wordt gegeven, de dure euro.
Uiteindelijk draait het allemaal om geld. En hier zit Belgie tweemaal aan de kant van de verliezers (hoge uurlonen, wel door de hoge belastingen en rsz - maar dat neemt niet weg dat ze hoog zijn, en dure euro).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 21:21   #199
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Daimler heeft beslist om een deel van zijn productie naar de vs te verhuizen. Als reden wordt gegeven, de dure euro.
Uiteindelijk draait het allemaal om geld. En hier zit Belgie tweemaal aan de kant van de verliezers (hoge uurlonen, wel door de hoge belastingen en rsz - maar dat neemt niet weg dat ze hoog zijn, en dure euro).
Inderdaad. Een visie die ik ten volle met u deel. Alleen een rede temeer om dat België zo snel als enigszins mogelijk is op te doeken. Alleen dan zullen we niet langer, meer mandatarissen te betalen hebben dan in heel Amerika + dat we dan niet langer dat decadente koningshuis moeten pamperen. De belastingen zullen dan direct een heel pak lager kunnen gebracht worden waardoor de lonen ook in evenredigheid kunnen dalen.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 december 2009 om 21:26.
Oud 3 december 2009, 09:04   #200
pajoske

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Een visie die ik ten volle met u deel. Alleen een rede temeer om dat België zo snel als enigszins mogelijk is op te doeken. Alleen dan zullen we niet langer, meer mandatarissen te betalen hebben dan in heel Amerika + dat we dan niet langer dat decadente koningshuis moeten pamperen. De belastingen zullen dan direct een heel pak lager kunnen gebracht worden waardoor de lonen ook in evenredigheid kunnen dalen.
Doet me denken aan die vraagstukjes van de lagere school.

B. is een land met 10.000.000 inwoners, bestuurd door 10 ministers die elk 100.000€ per jaar verdienen.

Maar de inwoners waren niet tevreden. En men besloot daarom dat landje gedeeltelijk te splitsen. Zo kon iedereen zijn goesting doen. Daarom kwamen er nog wat hulpministers bij die elk 90.000€ verdienen. 3 hulpministers voor elk deel van dat land V,B en W.

Maar dat werd toch wel duur, want 19 ministers is veel voor zo een klein landje. Weet je zei men in V we gaan dat afschaffen. Wij maken 3 aparte landjes dan hoeven we maar 10 ministers per land meer te betalen.
En dan kunnen we die ook iets meer betalen, 100.000€ mogen die wel verdienen.

OPGAVE: Tel uit hoeveel in de drie gevallen de totale opbrengst van belastingen moet zijn om de lonen van die ministers te bekostigen. Tel uit hoeveel dat per inwoner per land kost.
Om volledig te zijn: V heeft 6.000.000 inwoners, W 3.000.000 en B 1.000.000.

Laatst gewijzigd door pajoske : 3 december 2009 om 09:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be