Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2009, 17:07   #81
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Ik ga akkoord, de us dient volledig ontmanteld te worden. Het zelfde met Israel.

Als ze Israel nuken, nuken ze palestijnen ook dacht ik, dat zal dus niet gebeuren. Maar waar haal je die genocide agenda van Iran vandaan?
De VS is een verantwoordelijke kernmogendheid en kan niet gelijkgesteld worden met Iran.

De Iraanse President heeft reeds herhaaldelijk opgeroepen tot de vernietiging van Israel en dat is ook het officiële standpunt van Iran.

Ik beweer helemaal niet dat Iran een kernwapen gaat inzetten tegen Israel. Wel dat door het bezit van kernwapens Iran avontuurlijker kan worden in wat het Hizbollah als wapens laat gebruiken tegen Israel. Indien zoiets tot onaanvaardbare verliezen voor Israel leidt zal Israel uiteraard naar de noodrem grijpen. Het is beter dergelijke risico's niet te nemen.

Vergeet ook niet dat het voor de arabische landen (vooral Saoedi-arabië) ook een onaanvaardbaar risico is dat Iran een kernwapen zou bezitten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 17:24   #82
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De VS is een verantwoordelijke kernmogendheid en kan niet gelijkgesteld worden met Iran.

De Iraanse President heeft reeds herhaaldelijk opgeroepen tot de vernietiging van Israel en dat is ook het officiële standpunt van Iran.

Ik beweer helemaal niet dat Iran een kernwapen gaat inzetten tegen Israel. Wel dat door het bezit van kernwapens Iran avontuurlijker kan worden in wat het Hizbollah als wapens laat gebruiken tegen Israel. Indien zoiets tot onaanvaardbare verliezen voor Israel leidt zal Israel uiteraard naar de noodrem grijpen. Het is beter dergelijke risico's niet te nemen.

Vergeet ook niet dat het voor de arabische landen (vooral Saoedi-arabië) ook een onaanvaardbaar risico is dat Iran een kernwapen zou bezitten.
VS heeft de eerste kernbom ooit gegooid, geen idee waarom je ze verantwoordelijk acht als kernmogendheid. Laat staan als verantwoordelijk in andere oorlogen. Irak was compleet illegaal.

En ik vermoed dat je vreemd nieuws bekijkt, ik heb de Iraanse pres dat nog niet weten zeggen
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 17:43   #83
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
VS heeft de eerste kernbom ooit gegooid, geen idee waarom je ze verantwoordelijk acht als kernmogendheid. Laat staan als verantwoordelijk in andere oorlogen. Irak was compleet illegaal.

En ik vermoed dat je vreemd nieuws bekijkt, ik heb de Iraanse pres dat nog niet weten zeggen
Wat een amalgaam alweer. de VS heeft inderdaad in 1945 in de context van een oorlog gebruik gemaakt van nucleaire wapens. Dat verandert niets aan het feit dat het hier gaat om een verantwoordelijke kernmogendheid waar de controle over de kernwapens goed verzekerd is, en er geen risico is van avontuurlijk gedrag.

De Iraaanse president heeft reeds herhaaldelijk publiek verklaard dat Israel moet vernietigd worden.
Oud 4 december 2009, 18:39   #84
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een amalgaam alweer. de VS heeft inderdaad in 1945 in de context van een oorlog gebruik gemaakt van nucleaire wapens. Dat verandert niets aan het feit dat het hier gaat om een verantwoordelijke kernmogendheid waar de controle over de kernwapens goed verzekerd is, en er geen risico is van avontuurlijk gedrag.

De Iraaanse president heeft reeds herhaaldelijk publiek verklaard dat Israel moet vernietigd worden.
In Irak waren ze avontuurlijk, wat niet is kan weer komen met die heethoofden. In de laatse 100 jaar geen spoor van verantwoordelijkheid gezien, integendeel, de grootste dreiging op aarde.

En bron, dat die dat gezegd heeft
Oud 4 december 2009, 18:59   #85
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
In Irak waren ze avontuurlijk, wat niet is kan weer komen met die heethoofden. In de laatse 100 jaar geen spoor van verantwoordelijkheid gezien, integendeel, de grootste dreiging op aarde.

En bron, dat die dat gezegd heeft
Dat u de VS als de grootste bedreiging op aarde ziet zegt natuurlijk alles over u en niets over de VS.
Oud 4 december 2009, 19:08   #86
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat u de VS als de grootste bedreiging op aarde ziet zegt natuurlijk alles over u en niets over de VS.

Gij vind ze dan wss "vrijheidsstrijders" en keurt elke genocide van hen goed alsook het omverwerpen van talloze democratien. Dat zegt genoeg over u en hoort bij de bedreiging.
Oud 5 december 2009, 01:18   #87
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Er zijn geen homo's in Iran!!

En nucleair, ik denk ofwel mag niemand dat, ofwel mag iedereen dat. Zo simpel is het.
Gij zijt ne plezante gij.
Wat de nucleaire wapens betreft : het is al erg genoeg dat degenen die er nu hebben die bezitten. Dat ook nog fanatieke mafketels als Ahmadinejad zulke massavernietigingswapens tot hun beschikking mogen hebben is pure waanzin. Wens jij het einde van de wereld mischien ?
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 01:21   #88
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wonderbaarlijk genuanceerde reacties hier. Geen oproepen voor een onmiddellijke invasie in Iran.
Werk voor de geheime diensten eerder : Ahmadinejad en de ayatollahs omver laten snipen, op die manier moet de bevolking niet afzien van een oorlog. Maar dat zullen de wapenfabricanten weer niet goed vinden, want dat brengt niets op, een vreedzame regeling van het probleem.
Oud 5 december 2009, 01:23   #89
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Opgehangen? Dat is nooit gebeurd!! Vanwaar kom jij met zoiets dan?
Goed, nu heb je echt alle geloofwaardigheid verloren.
Oud 5 december 2009, 01:25   #90
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of er homo's zijn in Iran, [url="http://www.youtube.com/watch?v=4_3RUwAJ_MI"]Ahmadinejad zelf zei zelf dat ze geen homo's hebben[/URL]. Heb jij een bewijs dat hij liegt en dat er wel homo's zijn?
Mischien zijn ze allemaal al opgehangen ?
Oud 5 december 2009, 01:28   #91
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat jouw bewijs?
Komaan, iedereen kan een onzin op een site gooien, is niet moeilijk tegenwoordig.
D�*t heb jij ondertussen dubbel en dik bewezen.
Oud 5 december 2009, 01:33   #92
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Werk voor de geheime diensten eerder : Ahmadinejad en de ayatollahs omver laten snipen, op die manier moet de bevolking niet afzien van een oorlog. Maar dat zullen de wapenfabricanten weer niet goed vinden, want dat brengt niets op, een vreedzame regeling van het probleem.
Mensen doodschieten =/= vreedzame oplossing

Overigens mag u mij wel eens zeggen wat er precies moet opgelost worden.
Oud 5 december 2009, 05:47   #93
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat Iran zich dan wel eens serieus zou kunnen gaan misrekenen in zijn politiek ten aanzien Israel met vrij desastreuze gevolgen.
Kernwapens in handen van een regime met een martelaarscomplex en een genocidaire agenda is trouwens sowieso niet aanvaardbaar.
De politiek die Israel aanhoudt is op termijn onhoudbaar. Mijn vermoeden is dat het slecht gaat aflopen met Israel. Ik vind dat vrij logisch en duidelijk. Ben je dan uit op de vernietiging van Israel? Waarschijnlijk niet, je constateert gewoon: Israel heeft naar schatting 160 atoomkoppen. Vermoedelijk ook biologische en chemische wapens. Met andere woorden: Israel heeft niet één soort WMD in huis, maar het hele gamma aan WMD !!!! Waar blijft uw verontwaardiging ???
Oud 5 december 2009, 05:49   #94
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Burn him!
Burn Israel?
Oud 5 december 2009, 05:52   #95
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Russia to start Iran nuclear plant in 2010

Yep.

http://www.reuters.com/article/newsO...5AT32H20091130
Wie heeft die van Israel gebouwd?
Wie die van Pakistan?
Oud 5 december 2009, 12:14   #96
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De politiek die Israel aanhoudt is op termijn onhoudbaar. Mijn vermoeden is dat het slecht gaat aflopen met Israel. Ik vind dat vrij logisch en duidelijk. Ben je dan uit op de vernietiging van Israel? Waarschijnlijk niet, je constateert gewoon: Israel heeft naar schatting 160 atoomkoppen. Vermoedelijk ook biologische en chemische wapens. Met andere woorden: Israel heeft niet één soort WMD in huis, maar het hele gamma aan WMD !!!! Waar blijft uw verontwaardiging ???
Gelet op het feit dat Israel zich niet kan permitteren om een oorlog te verliezen (vermits ze dan uitgemoord worden) lijkt het mij niet abnormaal da Israel deze optie achter de hand houdt.
Oud 5 december 2009, 13:00   #97
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

de houding van Iran is perfect begrijpbaar. Een land dat langs alle kanten bedreigd wordt kan moeilijk anders dan zich verdedigen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 13:53   #98
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Voor mij geen probleem, heb toch een jaarabonnement voor het openbaar vervoer.
En uw verwarming ?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 14:35   #99
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hilarisch, al de mensen die voor de afbouw van kernwapens waren nu allemaal plots voor kernwapens zijn, liefst voor iedereen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 15:20   #100
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Hilarisch, al de mensen die voor de afbouw van kernwapens waren nu allemaal plots voor kernwapens zijn, liefst voor iedereen.
mja, maar er is véél veranderd !

geen twee machtsblokken die mekaar in evenwicht houden zoals in de koude oorlog.
en de enige overgebleven supermacht, die niet langer de illusie hooghoudt van rechtvaardige en neutrale vriend maar die als een machtwellustige en grondstof-veroverende bullebak die landen bedreigt/aanvalt op basis van manifeste leugens en overheersende zionistiche invloed ten behoeve van een joodse kolonie in het Mo..

De Iraniërs,na de zoveelste keer door de zionisten te zijn bedreigd en omsingeld, hebben goed gekeken naar Noord korea. daar wil niemand zijn pollen aan verbranden.

Als iran veilig wil zijn, moet het zichzelf kunnen verdedigen met nefaste gevolgen voor een mogelijke agressor. Want als Israel een moorddadige slachtparij in Gaza mag aanrichten en de US oorlogen mag uitlokken /opstarten met manifeste leugens, zijn het niet de massale protesten en internationale verontwaardiging daartegen die dergelijke misdaden doen stoppen.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 5 december 2009 om 15:22.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be