![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...et-matje.dhtml
Op zich ben ik zelf geen fan van het verbod, op zijn minst had de verwoording anders moeten zijn. Dit kan natuurlijk deels verklaar worden doordat er maar een vraag was dus er was spijtig genoeg geen ruimte voor nuance. Ik heb geen enkel probleem dat men protest uit op het verbod maar ik maak me toch enkele bedenkingen als ik dit artikel lees. 1) Zoals gezegd, Iran mag klagen maar zouden ze beter niet eerst eens de balk uit hun eigen oog proberen te halen voordat ze de splinter uit Zwitserlands oog proberen te halen? Hun "aanval" op Zwitserland lijkt me, gezien de talloze artikels van schendingen van de mensenrechten en zeker geloofsvrijheid, weinig geloofwaardig. 2) Valt me op hoe ze, in dit artikel insinueren, heb al andere artikels gezien waar ze het ronduit zeggen, dat dit referendum ondemocratisch is. Hoe kan een referendum dat correct uitgevoerd nu ondemcoratisch zijn? Het negeren zou juist ondemocratisch zijn. 3) "Religieuze waarden zouden nooit onderwerp mogen zijn van een referendum". Tart voor mij al helemaal alle verbeelding. Natuurlijk moet men niet alles van een religie aanvaarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op het moment dat er in Iran mensen van een andere religie, seksuele geaardheid etc worden geëxecuteerd - en de westerse wereld zou met dezelfde heftigheid reageren als de Islam over het minarettenverbod - dan zouden ze direct gaan spreken van inmenging in binnenlandse aangelegenheden.
Welnu dat doet Iran dus nu in het Zwitserse geval. Een islamiet heeft in Zwitserland niets te zoeken. Zo hij er verblijven wil - en dat met toestemming van de Zwitsers - dan gaarne respect voor de Zwitserse wetten.
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Wat heeft Iran nu in godsnaam te maken met Zwitserland denk ik dan.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks kunnen de Iraniërs aan de "Death to America, death to Israël"-koorzang ook "Death to Switzerland" toevoegen. Dat is goed voor de interne cohesie en de gevoelens van broederlijkheid.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 december 2009 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook grappig:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Teheran.dhtml Buitenlandse media krijgen drie dagen werkverbod in Teheran De Iraanse regering heeft een werkverbod van drie dagen afgekondigd voor alle buitenlandse journalisten en fotografen in het centrum van Teheran, in een poging om berichtgeving over nieuwe protesten te voorkomen. ... (de rest staat in de krant) 05/12/09 20u23 ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 december 2009 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het volk roept:"Khamenei is een moordenaar, en zijn leiderschap vals" of "Dood aan Ahmadinejad" of ook "Wij willen geen atoombom". http://www.irannieuws.info/iran/alge...et-regime.html
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe rapper 'wij' onafhankelijk worden van aardolie-producten, hoe beter.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Dat is zo, maar een regime in het nauw doet soms rare sprongen. Ze zullen de wereld blijven provoceren met hun nucleaire ambitie, ik vrees soms voor het ergste.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dan niet getriggerd door een ferme aardbeving komt er een volksopstand. De mensen ginder zijn niet zo achterlijk als 'wij' wel eens geneigd zijn te denken, en Ahmadinejad en de rest van de geestelijk-gescleroseerde machthebbers worden er hoe dan ook niet jonger op, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Open brief aan de autoriteiten in Iran:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Iraniërs zijn zeer correcte mensen. Aleen het systeem achter hun Godsdienst niet.
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Iran moet zijn fundamentalistische muil houden.
Wanneer mensen "verdwijnen" na een oproep tot meer vrijheid en democratie vertelde Iran ook aan de rest van de wereld dat ze zich met hun eigen zaken moesten moeien. Mooie boomerang he Mr. Ahmadinejad ?
![]() |
#15 |
|
![]() Voil�* dus ......
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik ben vast veel te optimistisch als ik hoop dat men op een dag consequent is .S. Niet dat ik geloof dat iemand 100% consequent kan zijn maar we zouden er toch baar moeten streven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Zeg je dat ook tegen pakweg Spanje? Een reeks Latijns-Amerikaanse of Zuid-Oost-Aziatische landen?
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 december 2009 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President