![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je stelt een vraag. Iemand heeft daar een uitgebreid antwoord op en maakt er een rapport van. Verzamelt alle feiten en geeft er de bronnen bij. En jij gaat dan heel de conclusie wegsmijten omdat de persoon die de feiten verzamelt je niet aanstaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou hier kunnen een lijst posten met tegenstrijdigheden die te vinden zijn, maar ik doe gewoon geen moeite meer. Ze zijn al eens gepost en genegeerd. Zoals ik zei voor ik begon in te gaan op je selectief leesgedrag: met jullie heeft het geen zin om te discussiëren, en ik neem liever niemand van jullie serieus, want jullie zijn niet serieus. Kleine kindjes die nog geloven in sprookjes. Veel geluk ermee , fonne. Hopelijk besef je op het eind van je leven wat je allemaal gemist hebt. En indien niet, foert. Verschrikkelijke mensen.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 5 december 2009 om 11:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Die definities zijn overal bruikbaar. Enkel bijbel-bashers kennen ze niet.
![]() |
![]() |
#805 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Beste simpele ziel, ik zou kunnen moeite doen om de onwaarheid van elke stelling aan te tonen, doch ik weet dat dit geen zin heeft. Ik praat niet langer tegen muren. Als je al drogredenen niet snapt ![]() EDIT: akkoord, er zijn ook wel wat drogredenen gebruikt, oa door mij (in het vet), doch dat doet het verhaal niet minder waarde aan. Je snapt zelfs niet eens wat drogredenen zijn, hoe ga jij in godsnaam discussieren? Ik garandeer u: probeer uw genialiteit eens te bewijzen aan de gemiddelde universiteit. Men lacht u vierkantig uit.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 5 december 2009 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Wat jij daar als argument hebt gebracht is iets dat ongelooflijk moet zijn. Je moet de zaak niet omdraaien!
Citaat:
![]() Die iemand begrijpt er uiteraard geen snars van! Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 5 december 2009 om 18:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een vraagje: welke richting van biotechnologie had je eigenlijk gevolgd: boer of tuinder? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwak, zwakker, zwakst. Geef toch gewoon toe dat je er jezelf hebt ingeluisd met de verwijzing naar een drogargument die voor niets nodig was!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh toch wel hoor. Wat zijn de feiten: er wordt referentie gemaakt aan een document van een gebuisde kiné-student die er een website op nahoudt die "de atheïst" heet.
En wat heeft die gebuisde student in wezen gedaan? Hij heeft een beperkte vertaling gemaakt van een deel van een web-pagina neergeschreven door ene Douglass Theobald. Zonder enige eigen wetenschappelijke toevoeging. Maar het wel in de vorm van een persoonlijke wetenschappelijke bijdrage gegoten. Plagiaat en wetenschappelijk bedrog zou ik dat durven noemen. Het enige dat onze gebuisde student nog maar eens ten overvloede duidelijk maakt is dat de wetenschappelijkheid van de inhoud voor hem van geen tel is, zolang het maar kan gebruikt worden als een wapen in de strijd tegen het geloof. En wie is die Douglass Theobald nu eigenlijk? Een nobele onbekende wiens bekendheid zich beperkt tot een internet werkgroep bekend als "TalkOrigins Archive". Werkzaam als assistent aan de wereldberoemde joods-seculiere universiteit Brandeis. Nooit van gehoord? Juist ja. Nobele onbekende plagieert nobele onbekende dus, en wij moeten dat aannemen als het ultieme wetenschappelijke bewijs van de evolutie-hypothese? Nou nou. Op het originele artikel van Douglass Theobald zijn al de nodige replieken geleverd, dus die moeten we hier al niet meer herhalen: A Critique of Douglas Theobald A Critique of Douglas Theobald’s “29 Evidences for Macroevolution” |
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de klassieke verklaring volgens de evolutie-hypothese? Een aap verhuisde uit de bomen naar de vlakte. Op dat ogenblik was hij nog altijd aap-met-staart. Maar omdat hij op de vlakte leefde had hij zijn staart niet meer zo dringend nodig. En daarom verkleinde die staart tot er maar een klein restantje meer van overbleef. Is dat geloofwaardig? Hoe zou dat dan gebeurd zijn? Laat eens kijken: de aap op de vlakte stelde op een dag vast dat die staart daar zomaar wat hing te bengelen tussen zijn benen terwijl die niet echt meer nodig was en dus besloot hij op een goede dag om hem af te werpen? Nee dat kan natuurlijk niet. De staart moet dus beetje bij beetje zijn verkleind, want apen met een kortere staart hadden hogere overlevingskansen. Maar waarom dan? Die apen met een staart konden tenminste nog in een boom vluchten? Of verkozen apenvrouwtjes mannetjes met een kortere staart? Niet zo aannemelijk. Gelukkig kunnen we deze hypothese gemakkelijk bewijzen: gewoon naar de fossielen kijken. Altijd maar korter wordende staartjes. Hoe, geen fossielen? En waarom niet? Weeral missing links? En nog iets: heeft een hond zijn staart eigenlijk ergens voor nodig? Nee, een kat wel, die leeft in 3D, springt omhoog, klimt in de bomen. Maar een hond niet, maar waarom heeft die dan zijn staart niet verloren? De klassieke verklaring "staart wordt kleiner omdat hij niet meer nodig was" lijkt toch niet zo heel plausibel op het tweede zicht. En op geen enkele manier bewezen. Toch eens verder lezen. Wat stellen we vast: embryos ontwikkelen een volledig functionele staart en werpen die dan af! Als gevolg van een auto-immuun reactie. Haha, normaal kan dat niet geweest zijn. Zou het een genetisch defect geweest zijn misschien? Op een dag trad een mutatie op die leidde tot een genetisch defect, en werd er een aapje zonder staart geboren. Dat aapje viel op de grond en plantte zich voort en zo kregen we allemaal apen zonder staart. Maar plantte dat ene aapje zich echt voort? Een aapje dat uit de boom was gevallen en de risée was van de vrouwtjes? Mmmm, nee, een alfa-mannetje zal het wel niet geworden zijn. En de kans dat het op de grond niet binnen de kortste keren werd opgegeten is ook al miniem. Maar misschien waren er wel plots vele aapjes zonder staartjes? Die op de grond vielen, en zich konden voortplanten? Maar waarom zoveel? Misschien een virus-infectie die op een bepaalde plaats in het DNA een defect introduceerde. In groep konden die op de grond gevallen aapjes misschien wel groepsgedrag ontwikkelen waardoor ze konden standhouden in hun nieuwe omgeving. Agressiviteit in plaats van vluchtgedrag typisch voor andere apen (denk nog eens aan de verklaring voor het verschil in gedrag tussen kat -- 3D-- en hond --2D--). En daardoor begonnen ze andere dieren dood te kloppen, die ze dan begonnen op te eten en zo werden ze de agressieve vleeseters die ze vandaag nog altijd zijn. Klinkt dat al niet veel plausibeler dan de klassieke verklaring? Ja hè? De mens verloor zijn staart niet omdat hij hem niet meer nodig had nadat hij op de vlakte was gaan leven. Nee de mens moest in de vlakte gaan leven omdat hij zijn staart kwijt was. En is dit dan de juiste verklaring, is ze bewezen? Al net zo min als de vorige. Zou het misschien mogelijk zijn dat er altijd al twee soorten apen geweest zijn? Een soort met staarten en een soort zonder. We hebben daar geen bewijs van, geen fossielen weet je wel? Maar hebben we dan van alles fossielen? Nee want dan hadden we de eerste optie ook kunnen verwerpen of bewijzen. Perfect mogelijk dat we de eerste apen zonder staart gewoon gemist hebben omdat ze in een milieu leefden waar de kans op fossilisering klein was. Plausibel? Bewezen? Stel dat je zegt dat het verlies van die staart gewoon de uitvoering was van het programma dat in het DNA altijd al was voorzien voor de mens, dan is dat even juist of bewezen dan de andere verklaringen. Ik denk dat het voorgaande vrij goed illustreert wat er mis is met de evolutie-hypothese: ge kunt voor alles tien verklaringen genereren, waarvan je er geen enkele ooit kunt bewijzen. De hele idee hangt aan mekaar van hypotheses die geen 10% kans hebben om juist te zijn. En toch beweren darwinisten de hele ontwikkeling van het leven op aarde verklaard te hebben, met een kans van 0.1E-2459854 dat ze het juist hadden. Maar ge moogt er wel niet aan twijfelen hoor. Laatst gewijzigd door fonne : 5 december 2009 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Feit: Je vraagt aan atheisten om een bewijs. Feit: Je krijgt bewijs Feit: Je keurt het af omdat het van een atheist komt. Vraag: Wat kom je hier dan doen als je van atheisten, omdát het atheisten zijn, geen bewijs wil aannemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#814 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je hier totaal verkeerd bezig bent, ik heb niets tegen de gelovigen in de dogma dat de onbewuste natuurlijke veranderingen zomaar en gewoon en random mutaties een bewuste intelligente systeem zoals de mens heeft geschapen door middel van zgn. evolutie, echt niet. Ik zei: Je zou beter een eerlijke wetenschappelijke referentie moeten raadplegen door een erkende wetenschapper die duidelijk aantoont hoe en waarom de macro-evolutie een wetenschappelijke hypothese mag zijn. Ik zei nergens dat die erkende wetenschapper geen atheïst mag zijn ![]() Je kwam hier debatteren zei je? Laatst gewijzigd door porpo : 6 december 2009 om 06:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De kortere staart gaf een voordeel in beweeglijkheid. Onze "bomen" habitat werd geruild voor de savanne. We gingen rechtop lopen en die staart zat daar bij in de weg, en had geen functie meer. Hierdoor bewogen de mensen met kortere staart beter. De rest is mutatie en selectie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je evolutie zou begrijpen, dan weet je dat dit onzin is. De staart wordt niet afgeworpen als gevolg van een auto imuun reactie. Al ooit een bevalling gezien waar tussen de nageboorte een staart ligt? Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is idd nog geen zekerheid over het waarom van het verdwijnen van die staart. En dat is niet in strijd met de evolutietheorie. Citaat:
- om te communiceren - om hun geur te verspreiden (anale geurklieren die door de staartbeweging gestimuleerd worden) - als tegengewicht bij het rennen en nemen van bochten, waardoor ze in de jacht wendbaarder zijn - als roer bij het zwemmen. Was jij geen bioloog? Ik stel voor dat we consequent blijven en vanaf nu alle bijdragen van u, de gebuisde bioloog, onmiddellijk en onverrichter zake verticaal klasseren. Immers, dat is toch de wetenschappelijke onderzoeksmethode die jij hanteert? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar waar maak ik mij eigenlijk druk in. Als gebuisde bioloog verkoop jij per definitie toch alleen maar onzin, toch?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ga je niet vinden. macro-evolutie is immers geen hypothese, het is een theorie.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#820 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 6 december 2009 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |