![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() Daar hebt u een sterk punt.
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er is ook geen sprake van onderdrukking, tenzij u meent dat een Europese staat betekent dat de bevolking onder de duim gehouden wordt door de regering. In geen geval betekent een verenigd Europa iets in die aard...
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar een stukje pragmatisme is wel verstandig. 27 kleine landjes verliezen de mogelijkheid om voor zichzelf op te komen tegenover de grootmachten. Eén gezamenlijke Europese buitenlandse en economische politiek past dan wel. Dat wil echter niet zeggen dat we cultureel allemaal hetzelfde moeten worden. De diversiteit in cultuur, in talen is juist het mooie aan Europa. Overigens, en dat is ook weer praktisch, lijkt het erop dat we in Europa toch meer en meer een gemeenschappelijke interlingua zullen gebruiken voor de nodige onderlinge contacten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Europa draait niet om de mensen het draait alleen om de macht van de happy few.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Misschien kijk ik door een andere bril dan u, maar die "onderdruking" van het volk is mi. zelfs al een tijd aan de gang. Onder het mom van strijd tegen terrorisme en recenter, de strijd tegen global warming, worden systematisch vrijheden ingeperkt en verplichtingen toegevoegd. Ik durf zelfs te voorspellen dat de global warming-taksen die in de toekomst gaan gecreeerd worden de westerse middenklasse gaat decimeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Vreemdeling
|
![]() Als ik de meningen hier hoor, veronderstel ik dus dat jullie niet geïnteresseerd zijn in een sterke economie, jullie willen niet dat Europa opnieuw een dominerend gebied wordt. Een gebied waar technologie het hoogst aanschreven is, waar men van het woord sociale onrust weinig kent. Nu zitten wij nog met vele hoofdzetels van bedrijven in Europa, wanneer dit echter verdwijnt en deze mee verhuizen naar de *nieuwe* staten, dan zal de kans op werk hier drastisch dalen voor laaggeschoolden. Jullie willen Europa opnieuw op een achterstand plaatsen, die dan misschien niet meer te overbruggen valt. Jullie willen het op jullie geweten hebben, wanneer onze kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen minder arbeidsmogelijkheden hebben.
Ik wil enkel dat Europa een welvarend gebied blijft, als we tijdens economisch slechte tijden, keer op keer optreden als een verdeeld gebied. Waar samenhang een taboe is en samenwerking lauter een begrip. Dan vraag ik me af wat jullie verwachten van Europa. Neem actie, nu het nog niet te laat is. Laatst gewijzigd door Marvin : 7 december 2009 om 06:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom zei ik ook dat Hitler een broek droeg. Is iedere broekdrager dan een nazi? Waarom zou een zelfrespecterende Europeaan nu een zwak Europa willen?
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 december 2009 om 07:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ofwel heb je als politieke entiteit soevereiniteit en onafhankelijkheid ofwel niet. Je kan niet tegelijk een "provincie" zijn en terzelfdertijd volledig autonoom.
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() Dan ken of snap je de geschiedenis niet. En wie de geschiedenis niet snapt, kan maar bitter weinig zinnige uitspraken over het heden doen.
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 7 december 2009 om 07:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() Het is waar dat (Vlaams-)nationalisten zijn blijven hangen in een andere eeuw.
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Schepen
|
![]() Scary stuff :<
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() Och ja, ik was even vergeten dat het onfeilbare Vlaanderen de toekomst van allen is.
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
2. Dat euro-fetisjisme is dan blijkbaar niet van toepassing op mij. 3. Als het onderwerp hier is 'Europa, één volk, één land', dan is dat dus in het voordeel van het volk, en wordth het volk niet onderdrukt... Ik besluit dat u mij misschien wat te radicaal ziet. Het is namelijk niet mijn bedoeling om een volledige dictatuur in werking te stellen, maar om Europa te verenigen in een staat waarin het volk sterk met elkaar verbonden is.
![]() |
![]() |
#100 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat europees rijk is sowieso een dictaat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |