Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2009, 05:29   #121
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard De magistratuur gaat in de tegenaanval

HBVL : "Het parket-generaal heeft intussen het Comité P de opdracht gegeven om te onderzoeken of de speurders wel correct gehandeld hebben toen ze informatie over De Tandt inwonnen."
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 11:05   #122
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En vooral procedurefouten zoeken.......Is tegenwoordig "in".

Ik ben eens benieuwd wat er aan de oppervlakte zal komen en hoever of hoe diep "men" zal mogen gaan!!

Daar er volgens mij te veel zou kunnen publiek gemaakt worden, zal dit met een sisser aflopen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 11:07   #123
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

er zit veeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer achter.

de koning, en de roze baletten en al. en ook de nieuwe wereld orde, en filip de winter!
Oud 30 augustus 2009, 11:26   #124
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

Ik ben eens benieuwd wat er aan de oppervlakte zal komen en hoever of hoe diep "men" zal mogen gaan!!

Daar er volgens mij te veel zou kunnen publiek gemaakt worden, zal dit met een sisser aflopen.
Meestal moeten procedurefouten niet gezocht worden maar zijn ze flagrant: politie en parket achten zich boven de wet en rechters sluiten daar meestal de ogen voor tot een advocaat erop aandringt. Veel advocaten spelen 't spelletje mee en dringen niet aan.

Ik heb wel wat rechters privé gekend:
-een kinderrechter
-twee onderzoeksrechters, nu in correctionele.

-twee handelsrechters

-respect voor de kinderrechter en voor één van de rechters in correctionele.

Onvoldoende om een algemene uitspraak te doen over de magistratuur.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 augustus 2009 om 11:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 12:49   #125
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

Ideaal zou natuurlijk zijn dat De Tandt wordt ontslagen als rechter, en dan haar mémoires schrijft. Waarin ze iedereen bij naam en toenaam vermeldt.
Dat wordt pas smullen van de schandalen. Vooral de stukken over de politieke beinvloeding van justitie.
Ik vond het wel straf dat in het parlement sommige politiekers aankloegen dat De Tandt tot onderzoeksrechter werd benoemd, terwijl de politiek daar zelf de oorzaak van is, De Tandt had de juiste politieke en levensbeschouwelijke achtergrond en de juiste taalrol om Spiritus-Dassesse op te volgen. Spiritus-Dassesse kwam zelf in opspraak in het Sabena-dossier. Lees meer over Spiritus hier, en je zult beseffen dat de oorlog binnen de handelsrechtbank zelf niet nieuw is. En de manier waarop "collegas" nu via informele lekken naar de pers met modder smijten doet ook niet vermoeden dat daar snel een einde aan gaat komen. De messen zijn geslepen, de loge ligt op de loer...
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 13:48   #126
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
k'denk dat we in het meest corrupte, politiek verziekte justitioneel-dictatoriaal staatje van west-europa leven............ voor zover je dit nog leven noemen kan............ uitgeperst worden als een citrusvrucht door de paleis-heren/dames om hun foliekes te bekostigen.... life sucks "in Belgium" !
Zolang 't volk zelf niet het heft in eigen handen neemt zullen we altijd als citroenen uitgeperst blijven worden. De Vlaming stelt zich veel te onderdanig op en slikt zo goed als alles wat men hun voorschotelt.
Oud 5 september 2009, 21:35   #127
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

omstreden politiecommissaris krijgt promotie

Gek, men maakt er een groot probleem van dat Francine de Tandt werd bevorderd, hoewel er tegen haar een tuchtonderzoek werd gevoerd, en wat blijkt: bij de federale politie (U weet wel, die van Audenaert) is dat absoluut geen probleem. Een "politie-commisaris" (directeur Telematica Federale Politie) die beschuldigd is van corruptie mag ons land nu internationaal gaan vertegenwoordigen. Met de welwillende steun van Ø-VLD minister Turtelboom. Om het imago van Belgie te bevorderen neem ik aan?
Wie houdt die man een hand boven het hoofd?
Wat houdt die man achter de hand om promotie af te dwingen ondanks zijn corrupt verleden? Van welke partij is hij lid?
Oud 6 september 2009, 07:15   #128
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
omstreden politiecommissaris krijgt promotie

Gek, men maakt er een groot probleem van dat Francine de Tandt werd bevorderd, hoewel er tegen haar een tuchtonderzoek werd gevoerd, en wat blijkt: bij de federale politie (U weet wel, die van Audenaert) is dat absoluut geen probleem. Een "politie-commisaris" (directeur Telematica Federale Politie) die beschuldigd is van corruptie mag ons land nu internationaal gaan vertegenwoordigen. Met de welwillende steun van Ø-VLD minister Turtelboom. Om het imago van Belgie te bevorderen neem ik aan?
Wie houdt die man een hand boven het hoofd?
Wat houdt die man achter de hand om promotie af te dwingen ondanks zijn corrupt verleden? Van welke partij is hij lid?
Schandalig is het.
Achteraf kunnen ze gelukkig niet meer zeggen:
"Wir haben es nicht gewusst"
Oud 22 oktober 2009, 17:07   #129
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ideaal zou natuurlijk zijn dat De Tandt wordt ontslagen als rechter, en dan haar mémoires schrijft. Waarin ze iedereen bij naam en toenaam vermeldt.
Dat wordt pas smullen van de schandalen. Vooral de stukken over de politieke beinvloeding van justitie.
Ik vond het wel straf dat in het parlement sommige politiekers aankloegen dat De Tandt tot onderzoeksrechter werd benoemd, terwijl de politiek daar zelf de oorzaak van is, De Tandt had de juiste politieke en levensbeschouwelijke achtergrond en de juiste taalrol om Spiritus-Dassesse op te volgen. Spiritus-Dassesse kwam zelf in opspraak in het Sabena-dossier. Lees meer over Spiritus hier, en je zult beseffen dat de oorlog binnen de handelsrechtbank zelf niet nieuw is. En de manier waarop "collegas" nu via informele lekken naar de pers met modder smijten doet ook niet vermoeden dat daar snel een einde aan gaat komen. De messen zijn geslepen, de loge ligt op de loer...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
er zit veeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer achter.

de koning, en de roze baletten en al. en ook de nieuwe wereld orde, en filip de winter!
Ach , 't is weer "de schuld van de Loge"... Wanneer komt men met "de NWO" of met "de Joden" af?
>Terloops:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VRT één, teletekst
111 tt-EEN 111 do 22 okt 17:51:17
binnenland ************************

FRANCINE DE TANDT NIET LANGER GESCHORST
Het Hof Van Cassatie heeft de schorsing
van de omstreden Brusselse
handelsrechter Francine De Tandt
ongedaan maakt.

De eerste voorzitter van de Brusselse
rechtbank van koophandel werd begin
september geschorst, omdat ze te nauwe
banden heeft gehad met zakenmensen en
advocaten.

Het parket onderzoekt of ze zich
schuldig heeft gemaakt aan corruptie.
In afwachting van de resultaten werd ze
geschorst. Eind vorige maand ging ze in
beroep tegen een verlenging van haar
schorsing door het hof van beroep. Het
Hof van Cassatie geeft haar nu gelijk
en maakt de schorsing ongedaan.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 oktober 2009 om 17:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 17:36   #130
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ach , 't is weer "de schuld van de Loge"... Wanneer komt men met "de NWO" of met "de Joden" af?
... zegt de man die toch zo graag met "De Vlaams-Nationalisten" afkomt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 20:01   #131
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
uwen titel had beter geweest "politie onthuld fraude BRUSSELSE magistraten" want bij iedere hervorming of poging tot hervorming van justitie is het de brusselse magistratuur die dwarsliggen gaat en serieuze stokken in de wielen steekt........... nu weten we dus de échte reden "touche-pas-a-mon-pote"

k'denk dat we in het meest corrupte, politiek verziekte justitioneel-dictatoriaal staatje van west-europa leven............ voor zover je dit nog leven noemen kan............ uitgeperst worden als een citrusvrucht door de paleis-heren/dames om hun foliekes te bekostigen.... life sucks "in Belgium" !
http://www.politicsinfo.be/viewtopic...=52465&start=0

http://www.vandaag.be/binnenland/129...6-miljoen.html

INDERDAAD,

http://forum.politics.be/showthread.php?t=127149
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 20:05   #132
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Zolang 't volk zelf niet het heft in eigen handen neemt zullen we altijd als citroenen uitgeperst blijven worden. De Vlaming stelt zich veel te onderdanig op en slikt zo goed als alles wat men hun voorschotelt.
dat is waar, maar waar zitten nu eigenlijk de partijen VB & LDD, anders zoveel praat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 22:02   #133
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
dat is waar, maar waar zitten nu eigenlijk de partijen VB & LDD, anders zoveel praat.
Ja éénmaal de hetze voorbij is vanuit politieke hoek, met steun van de onbetrouwbare pers, blijft er aan concrete feiten blijkbaar niets meer over.
Oud 6 december 2009, 23:54   #134
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja éénmaal de hetze voorbij is vanuit politieke hoek, met steun van de onbetrouwbare pers, blijft er aan concrete feiten blijkbaar niets meer over.
En de soap gaat verder.
Op 22/1O werd de schorsing van Francine de Tandt ongedaan gemaakt, het hof van Cassatie stelde vast dat ze niet gehoord werd bij de beslissing tot schorsing. Een vrij elementair recht van een beschuldigde? Niet bij de Belgische rechtbank blijkbaar.
op 24/10 werd ze opnieuw geschorst nu om een andere drogredenen
op 3/11 wordt de schorsing verlengd
op 24/11 gaat Francine de Tandt terug aan de slag. Haar schorsing wordt niet verlengd. Wat blijkt: het hof van Cassatie heeft geen enkel inzicht in de straf- en tuchtdossiers rond De Tandt. Het hof van Beroep legt er zich bij neer, de procedure-fouten die ze gemaakt hebben zijn niet meer te tellen.

En in dat soort gerecht moeten wij dus vertrouwen hebben?
Oud 7 december 2009, 07:52   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben ooit eens naar cassatie gegaan omdat ik een dubbele veroordeling had...zo zeiden de advocaten en alle juristen in koor (zelfs nu nog), maar het hof van cassatie heeft daar niet eens op geantwoord....
Ze hebben wel een antwoord geformuleerd maar volledig naast de kwestie.
En zo was bibi terug vertrokken van waar hij kwam.
Ik ben natuurlijk geen magistraat die ze moeten vrijpleiten hé?
Ik ben een nitwit die ze moeten veroordelen.

Anders wordt het een zooitje nietwaar?
Oud 7 december 2009, 12:03   #136
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Ik had een proces aangespennen tegen de gouverneur, de RvS gaf mij in zijn vonnis gelijk. ik was aanwezig en heb bij de grifier de uitspraak gevraagd in gewone mensentaal. deze mevrouw bevestigde mij dat de gouverneur in fout was. ik heel KONTENT. resultaat ... bij de toegezonden versie was ik in fout! belletje gedaan naar de bewuste grifier ..... en de dame vertelde dat ze de pleidooien van de auditeur voor de uitspraak had genomen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 12:31   #137
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Ik had een proces aangespennen tegen de gouverneur, de RvS gaf mij in zijn vonnis gelijk. ik was aanwezig en heb bij de grifier de uitspraak gevraagd in gewone mensentaal. deze mevrouw bevestigde mij dat de gouverneur in fout was. ik heel KONTENT. resultaat ... bij de toegezonden versie was ik in fout! belletje gedaan naar de bewuste grifier ..... en de dame vertelde dat ze de pleidooien van de auditeur voor de uitspraak had genomen.
Zo een fouten zouden toch niet mogen.
Ik vermoed dat het geen fout maar kwaad opzet was
Oud 7 december 2009, 15:03   #138
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Zo een fouten zouden toch niet mogen.
Ik vermoed dat het geen fout maar kwaad opzet was
Heel juist. Ik had de uitspraak gehoord, maar voor de zekerheid van hun jargon heb ik de vraag nog eens gesteld aan de griffier.
ik moet wel zeggen dat ik mijn advocaat had wandelen gestuurt. na een kleine 120.000 Bfr, aan hem betaald te hebben. en ik denk dat dit aan de basis heeft gelegen voor het veranderen van de uitspraak! ik moet nog 75 € betalen, maar na 10 jaar heb ik er nog niets van gehoort.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be