![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#882 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#883 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 7 december 2009 om 21:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#884 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry maar als Firestone impliceert dat "survival of the fittest" geen elementair onderdeel van de evolutietheorie te maken heeft dan is dat zo he. Ik interpreteer niets fout. En anders moet Firestone maar leren duidelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#885 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar staat duidelijk in dat isolatie kan, maar niet hoeft. Citaat:
De evolutie is niet gestopt op de dag van vandaag. Soms is een nieuwe soort nog aan het ontstaan en kan je nooit exact bepalen wanneer het nu juist een nieuwe soort is. Maar je kan de soorten wel degelijk indelen. Citaat:
2) absolute zekerheid bestaat niet (ook niet voor het bestaan van goden of andere opperwezens), maar persoonlijk vind ik 'The Origin Of Species' logisch in elkaar steken en de geloofsoverlevering niet. De evolutietheorie is op verschillende manieren getoetst en correct bevonden. Van het bestaan van goden is dat nooit gebeurd. Acht ik het waarschijnlijk dat er goden bestaan? Nee Ben ik zeker dat er geen goden bestaan? Nee Ben ik zeker dat de evolutietheorie correct is? Ja Ben ik zeker dat er geen inmenging is in de evolutie door goden? Nee Acht ik het waarschijnlijk dat er inmenging is geweest? Nee Laatst gewijzigd door Alboreto : 7 december 2009 om 22:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#886 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#887 |
|
![]() Best mogelijk dat we de waarheid geen van allen ooit zullen weten; dat scheppingsverhaal van alle dieren binnen 1 werkweek op een toen nog platte aarde op 4 pilaren vind ik best mooi maar niet echt sterk.
![]() |
#888 | |
|
![]() Citaat:
Laat ons gewoon rustig verder discussiëren als beschaafde mensen, ok? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#889 | |
|
![]() Citaat:
Je kan in genesis wel gelijkenissen vinden met het ontstaan van de aarde en het leven er op. Als je die werkweek ziet als de paar miljard jaar dat het echt heeft geduurd, dan klopt het wel ongeveer. Het verhaal van de platte aarde op vier olifanten op de rug van een schildpad vind ik anders ook wel mooi. ![]() Laatst gewijzigd door Alboreto : 7 december 2009 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 |
Parlementslid
|
![]() Willem, de solo act van je met je eigen stropoppetjes vind ik noch mooi noch sterk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#891 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons de redenering eens kritisch bekijken. Citaat:
De hele verdere discussie ignoreert dus al per definitie de populatie-dynamica als verklarend middel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is een mate van variatie, ja, maar vooral in kwantitatieve zin. Hoe lang, hoe donker, hoeveel melk-productie, ... Maar alle dieren in een soort delen essentiële kwalitatieve kenmerken. Citaat:
Citaat:
Dat wil zeggen dat de mate van aanpassing beperkt blijft tot wat initieel mogelijk was binnen de variabiliteit van de soort. Citaat:
Kijk eens naar de Homo Sapiens: wat voor wijzigingen heeft die geproduceerd om zich over de hele wereld aan zijn omgeving aan te passen? Een beetje lichtere huid, wat meer of minder vet hier en daar, lactose-tolerantie. Maar na 200.000 jaar nog altijd dezelfde soort. Ondanks alle hongersnoden, ijstijden, gedwongen dieet-veranderingen, ... Dus: een nieuwe soort ontstaat NIET door dit mechanisme van miljoenen en miljoenen jaren durend gradueel aanpassen en uitwieden. Tijd om het bovenstaande sprookje dus eens fundamenteel te herzien. Rekening houdend met de moderne inzichten van de genetica en populatie-dynamica. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#892 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Toen jij of (noem maar wat) Travis nog jong was, was hij ietsje meer een aap dan hij nu is. En als Travis ouder wordt zal hij nog verder evolueren en minder een aap worden dan nu het geval is. Zijn staart bijvoorbeeld zal nog ietsje-bitsje korter worden, conform de theorie van Darwin . Laatst gewijzigd door Bertie : 7 december 2009 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#893 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, wie we daar hebben. Komt nog eens wat schelden op het geloof. Hebt ge de fatwa tegen uw persoon al afgewend? En wat hebt ge inhoudelijk bij te dragen, mijnheer den attejist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#895 | ||
|
![]() Citaat:
Ik spreek toch ook niet over het bijbel-sprookje? Citaat:
![]() Lees even het hele artikel en je zal merken dat je bezwaren ongefundeerd zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#896 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar je mag Darwinist natuurlijk ook anders interpreteren als: "een verblinde aanhanger van het atheïsme die zich vastklampt aan de correctheid van de evolutie-hypothese van Darwin die hij beschouwt als het ultieme bewijs dat er geen opperwezen bestaat, zonder hetwelk hij in een existentiële crisis zou belanden en die hij daarom met een fervent zelotisme probeert te beschermen tegen elke vorm van gefundeerde kritiek door het persoonlijk aanvallen van de kritiekgever.". Wat op de meeste Darwin-aanhangers hier op dit forum duidelijk van toepassing is. Citaat:
Citaat:
Het enige dat je daar mee doet is de zaak zo polariseren dat de evolutie-hypothese nooit zal kunnen aangepast worden totdat ze de status van een echte theorie heeft bereikt. Want ze is zo absoluut dat elke minieme correctie heiligschennis zou zijn. Stel u eens voor dat er geen gelovigen zouden zijn? Zou de kritiek op de evolutie-hypothese dan weg zijn? Natuurlijk niet. Het zou de evolutie-biologen er wel toe dwingen eens na te denken, in plaats van zich steeds te verstoppen achter de muur van: gij hebt kritiek, DUS gij zij nen onnozele crejasjonist. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#897 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eigenlijk bedoel ik wel degelijk "sprookje" in dit geval, omdat het dat is wat ze de kindjes op school nog altijd aanleren, terwijl die oorspronkelijke darwinistische interpretatie, en het neo-darwinistische revisionisme daarop, allang achterhaald zijn. Citaat:
1) als je de argumenten van de evolutie-hypothese zo kunt gebruiken dat ze de hypothese ontkrachten, dan is de hypothese niet consistent in zichzelf. 2) dat je manier om te polariseren door mensen in twee hokjes te steken (de goeden en de gelovigen) niet opgaat. Waarbij de gelovigen vanzelfsprekend alleen maar de bijbel mogen citeren en per definitie onwetend moeten zijn over de echte leer van de evolutie. Heb ik absoluut niet gemerkt. Ik denk dat mijn antwoord duidelijk aangetoond heeft dat de definitie van de evolutie-hypothese die je hebt gepost niet consistent is. Alleen, is er eigenlijk een definitie van die hypothese die dat wel is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#898 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door fonne : 8 december 2009 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#899 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Platte_Aarde NB: Niet dat ik veel geloof hecht aan evolutie / Darwin enzo; het stoort mij niet echt om iets nooit te kunnen weten.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 8 december 2009 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#900 |
Europees Commissaris
|
![]() En we wachten nog steeds op een bewijs voor de wetenschappelijkheid van de macro-evolutie van de mens.
Laatst gewijzigd door porpo : 8 december 2009 om 00:41. |
![]() |
![]() |