Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2009, 22:05   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik hoop dat er een aantal van jullie het licht zien. De islam is het ware geloof. De hel is onvoorstelbaar erg en eeuwig. Ik zou het verschrikkelijk vinden als goede mensen zoals jullie daar zouden belanden. Ik hoop dat jullie uiteindelijk in de hemel terechtkomen.
Ge kunt beter een hemel op aarde nemen, daar bent u tenminste zeker van.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:23   #42
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat er een aantal van jullie het licht zien. De islam is het ware geloof. De hel is onvoorstelbaar erg en eeuwig. Ik zou het verschrikkelijk vinden als goede mensen zoals jullie daar zouden belanden. Ik hoop dat jullie uiteindelijk in de hemel terechtkomen.
Je maakt uzelf ontsterfelijk belachelijk!
Oud 7 december 2009, 22:29   #43
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 7 december 2009, 22:34   #44
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
"A day will certainly come when some people will sit with their legs crossed and ask: 'If God created everything, who created God?'" (Al-Bukhari)
De mens wie anders???
Oud 7 december 2009, 22:35   #45
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Dan ben je alsnog 9.999 keer atheïst, toch maar 1 keer minder dan ik.
Voor de zekerheid en ik ga dat eeuwig blijven herhalen, iedereen gelooft in god, de vraag is gewoon welke god.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:36   #46
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ben agnosticus Raf, ...al een paar keer gezegd geweest.
Een agnosticus die in God gelooft maar zijn geloof niet eens durft te verdedigen, anders zou hij zichzelf tegenspreken, maar meer uit jouw berichten gaan we niet citeren.
Oud 7 december 2009, 22:38   #47
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
een bewijs van god's bestaan vind je overigens niet in kansrekening, interpretatie van voorspellingen
Dat is volledig verkeerd, alles wat wij doen en hoe we handelen in dit leven is op basis van (on)waarschijnlijkheid van iets dat je wilt doen, soms beseffen we dat en vaak beseffen dat niet. Dit moet het andere (spirituele ervaring) niet uitsluiten, natuurlijk.

Wat betreft de voorspellingen die kun je inderdaad interpreteren als je ze buiten de context en vermogen van de taal uitrukt, anders ben jij zelf iemand die onterecht aan het interpreteren is.

ps De topicstarter heeft nergens een bepaalde tekst uit de overleveringen geïnterpreteerd, die heeft hier de hadiths geplaatst, en geen interpretaties. Die hadiths gaan dus zo ook over duidelijke gebeurtenissen en feiten, je kan zeggen dat een of 10 gewoon toevallig waar zijn uitgekomen, maar hoe groot is dan de kans dat die allemaal (plus anderen uit de koran enzo) zomaar toevallig überhaupt goed zijn gedaan?

Peace

Laatst gewijzigd door porpo : 7 december 2009 om 22:44.
Oud 7 december 2009, 22:39   #48
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Als God bestaat dan zal hij het mij wel vergeven.
En zij maakten de engelen, die dienaren zijn van de Barmhartige, tot vrouwelijke wezens. Waren zij dan van hun schepping getuige? Hun getuigenis zal worden opgetekend en zij zullen tot rekenschap worden geroepen.

Zij zeggen: "Indien de Barmhartige had gewild zouden wij hen niet hebben aanbeden." Zij hebben daar in het geheel geen kennis van, zij vermoeden slechts.

(Koran 43: 19-20)
Oud 7 december 2009, 22:41   #49
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de zekerheid en ik ga dat eeuwig blijven herhalen, iedereen gelooft in god, de vraag is gewoon welke god.
Oud 7 december 2009, 22:44   #50
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een agnosticus die in God gelooft maar zijn geloof niet eens durft te verdedigen, anders zou hij zichzelf tegenspreken, maar meer uit jouw berichten gaan we niet citeren.
Oftewel: mijn godsdienst is beter dan de uwe.
Oud 7 december 2009, 22:47   #51
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Toch meer dan één God.
Natuurlijk meerdere goden, mens zijn eigen begeerte kan ook god zijn:
Heb je hem gezien, die zijn eigen begeerte als zijn God aanneemt? Wil je dan een beschermer over hem zijn? (Koran 25:43)

De islam is gebaseerd op het verwerpen van alle goden (mensen, geld, ego, toeval, onbewuste natuurlijke processen, tot god (goddelijk) gemaakte mensen en dieren of andere vormen van bestaan) en vervolgens in de God de Schepper de Enige geloven. Dat is de basis van de islam: er is geen god dan de God, er is geen andere god die aanbeden mag worden, behalve de Enige Ware God, de Schepper.
Oud 7 december 2009, 22:47   #52
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
!! Volledig oneens !!
Het woord alleenal , verzinsel van & door mens !!

Als hetecht zo goed is , en perfektiegecreëerd ,
waarom errors creëeren allerlei ??
Of wacht .... da'smensdie dat creëerde (!!)

Ikaanvaard geen enkel geloofsgeloof & aanhangende attributen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 22:48   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de vraag niet aangezien er maar één is.
Het is alleen stom te geloven dat een profeet wist wat God is en wilt.
Oud 7 december 2009, 22:49   #54
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Oftewel: mijn godsdienst is beter dan de uwe.
Misschien, maar let's have it
De godsconcept volgens christendom inclusief dat die in één God gelooft maar deze God een goddelijke Zoon toekennen met godsconcept van de islam vergelijken

Laatst gewijzigd door porpo : 7 december 2009 om 22:50.
Oud 7 december 2009, 22:52   #55
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien, maar let's have it
De godsconcept volgens christendom inclusief dat die in één God gelooft maar deze God een goddelijke Zoon toekennen met godsconcept van de islam vergelijken
Dus de christenen hebben de moslims nagedaan? Zelfs zonder de kennis dat de islam veel jonger is dan het christendom klinkt dit idioot.
Oud 7 december 2009, 22:52   #56
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het is alleen stom te geloven dat een profeet wist wat God is en wilt.
Het is niet normaal (of zou ik stom zeggen?) om zo iets te geloven zonder maar één bewijsje te tonen, de profeet kon niets weten zonder de Wil van de Enige God en Zijn kennis. Profeet is zonder die kennis (openbaring) gewoon een mens, en met die kennis en verantwoordelijkheid om de boodschap te verkondigen is die een mens én profeet.

Je kan discussiëren zonder mij of wat ik geloof voor stomheid uit te maken, dat weet jij toch?

Laatst gewijzigd door porpo : 7 december 2009 om 22:57.
Oud 7 december 2009, 22:55   #57
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is dezelfde truck als beweren dat iedereen als moslim wordt geboren maar niet iedereen is reeds tot dat besef gekomen!
Oud 7 december 2009, 22:56   #58
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Dus de christenen hebben de moslims nagedaan? Zelfs zonder de kennis dat de islam veel jonger is dan het christendom klinkt dit idioot.
De islam is niet jonger of ouder, de islam is Arabisch voor vrijwillig zich onderwerpen aan de wil van de Enige God.

"I can do nothing on My own initiative. As I hear, I judge; and My judgment is just, because I do not seek My own will, but the will of Him who sent Me."
Johannes 5:30

Jezus kwam de wet en de profeten niet ontbinden, maar om te vervullen. Mozes ook, en alle profeten.

Mo7ammed kwam die profeten niet ontbinden, maar vervolledigen, en de zijn boodschap is de laatste boodschap tot de laatste dag.

Peace
Oud 7 december 2009, 22:59   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet normaal (of zou ik stom zeggen?) om zo iets te geloven zonder maar één bewijsje te tonen, de profeet kon niets weten zonder de Wil van de Enige God en Zijn kennis. Profeet is zonder die kennis (openbaring) gewoon een mens, en met die kennis en verantwoordelijkheid om de boodschap te verkondigen is die een mens én profeet.

Je kan discussiëren zonder mij of wat ik geloof voor stomheid uit te maken, dat weet jij toch?
Vraagt ge u nooit af waarom de schepper het nodig vindt altijd aan zijn profeten te verschijnen als er geen getuigen zijn ?
Vooral grotten zijn erg in trek.
Oud 7 december 2009, 23:01   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou 'god' géén zoon kunnen hebben, waarom zou een oppermachtig wezen niet álles kunnen wat dat oppermachtig wezen wil?
Waarom kan dat oppermachtig wezen zich niet 'direct' kenbaar maken aan 'de' mens, aan álle mensen, door middel van een ingebouwd systeem dat wéét dat er een oppermachtig goddelijk wezen bestaat, in een tijd waar 'de' mens zoveel verschillende soorten van communicatie heeft uitgevonden, waarvan men enkele decennia geleden niet eens van durfde dromen, ik typ wat letterkes, klik op 'versturen' en meteen, in een fractie van een seconde kan de hele wereld, het 'World Wide Web' lezen wat ik en alle anderen die hier wat intypen - maar dat goddelijke almachtige onzichtbare rondzwevende ding kan niet eens een manier bedenken om zich kenbaar te maken aan ál zijn schepselen - op een manier dat iedereen wéét en er geen twijfel mogelijk is, zodat niemand meer een ander hoeft te 'bevechten' omdat 'zij' de waarheid in pacht hebben, omdat 'zij' en niet de 'ander' de enige echte ware god kennen, erkennen, aanbidden etc.. - néé, dat oppermachtig wezen kon niks beters bedenken dan wat obscure sujetten om 'zijn boodschap' aan door te seinen!

...en wát voor een obscuur sujet was die 'laatste profeet', die als voorbeeld voor álle mensen en álle tijden zou moeten dienen, amai nog nie...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be