![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn geen errors geschapen door God de Schepper, je hebt die gewoon in jouw hoofd en je vergelijkt wat je error noemt met iets dat beter is, als je ervanuit gaat dat die errors God tegenbewijzen, dan zou je in eerste plaats het anders gebruiken om God te bewijzen, en als je nog iets ervaart dat je vergelijkt met error en is minder mooi of minder functionerend dan is wat je nu error noemt geen error, stel dat hetgeen minder functionerend is eeuwig slecht, beeld een error en beeld een andere error die nog slechter is en beeld een error die absoluut slechter is, dan is er geen error, omdat je nergens een vaste criteria hebt om ernaar te vergelijken. Second, een fout bestaat niet zonder iets immaterialistisch te geloven, dat wil zeggen dat je twee materialistische objecten niet kunt vergelijken zonder gebruik te maken van een outsider die geen materie is, object a kan zwaarder zijn dan object b, maar die gewicht heeft geen zin als je die twee objecten alleen maar in termen van grams kunt begrijpen. Third, je kan zeggen dat ik een fout heb gemaakt, als je zeker bent van mijn bedoeling en intentie, mijn intentie is om 1+2-3 goed op te lossen, maar ik doe het verkeerd, het kan verkeerd zijn, maar je moet bewijzen dat ik het verkeerd heb gedaan door een bewijs te leveren dat mijn intentie dit was en niet dat. Laatst gewijzigd door porpo : 7 december 2009 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het bestaan is de getuige dat de Schepper niet alleen bestaat maar moet bestaan en zijn niet bestaan onmogelijk in te beelden, terwijl het bestaan van een veranderende steeds evoluerende en onbewuste materiële wereld zij het dit universum zeer simpel als niets te beschouwen, bovendien is er geen behoefte aan het geloof in dit universum als alpha en omega die mij heeft geschapen, en alles kan verklaren. ![]() Peace ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 7 december 2009 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inclusiefda'zoons'verhaaltje !! Vwala , ALLES is creatie van/doormens !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb iemand gekend die ahmaddiya was en die vond dat elke godsdienst eigenlijk maar profeten waren van haar eigen godsdienst.
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu eenmaal de visie van de islam: naast de bekende Joodse profeten vermeldt men in de islam er nog vele andere profeten Mohammed zijn voorafgegaan. Daarenboven leert de islam dat iedereen als moslim wordt geboren. Dat is zogezegd de natuurlijk godsdienst van de mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementslid
|
![]() Bvb. de voornaamste profeten van elke andere godsdienst; Jezus, Boeddha, ... worden ook erkend door de ahmaddiya en dus niet gezien als een andere godsdienst.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof daarentegen dat ik helemaal niets beteken in Gods schepping. Als ik niet aan zijn wetten voldoe zal ik niet moeten wachten tot de dag des oordeels om mijn straf te krijgen. Als ik de zwaartekracht tart val ik dood, zo eenvoudig is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Je bedoelt volgens mij Bahai't en niet Ahmaddiya, klopt het? :thumpsup: Zakir Naik (expert in comparative religion) Prophet Muhammad (pbuh) in the Buddhist scriptures Similarities Between Hinduism and islam http://www.youtube.com/watch?v=FdBC6J9C_fU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar terug naar de kwestie; U erkend en aanvaard dus andere godsdiensten?
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En vanwaar kwam deze zwaartekracht na de big bang en wie heeft dat geschikt gemaakt om geschikt te zijn voor een leven op de aarde? Laatst gewijzigd door porpo : 7 december 2009 om 23:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() Het woord 'erkennen' is nu niet bepaald multi-interpretabel, in de zin van aanvaarden. Erkent/aanvaardt u andere godsdiensten of is de uwe de enige? Let op ik zeg niet enige echte, maar gewoon echte.
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik aanvaard jouw atheïsme in wat dit betreft, in het geloven in "iets", in een god, eens we over deze God beginnen en je begint bijvoorbeeld te spreken over natuurlijke factoren die daar altijd waren maar gewoon op een gegeven moment iets gingen veroorzaken waardoor big bang mogelijk werd, dan gaan we van mening verschillen, als de mening tegenstrijd is, dan ontken ik wat u gelooft omdat het in tegenstrijd is met wat ik geloof, en de twee elkaar uitsluiten. Wat probeer ik te zeggen? Wat overeenstemt met de islam geloof ik natuurlijk, en wat in tegenstrijd is met mijn islam ontken ik, en wat neutraal is ga ik noch erkennen noch ontkennen. Is dat duidelijk? ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 8 december 2009 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |