Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2009, 00:15   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Op basis?
Een visioen.
Citaat:
Bron van deze kennis?
Hoe ben jij zo zeker van en wat is de bron van deze zekerheid?
Waarnemingen
Citaat:
En vanwaar kwam deze zwaartekracht na de big bang en wie heeft dat geschikt gemaakt om geschikt te zijn voor een leven op de aarde?
De schepper natuurlijk.
Dat het niet gegaan is zoals uw profeet ons wijsgemaakt is weten we ondertussen wel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 00:24   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij mogen niet over iets oordelen zonder kennis,
Citaat:
Wat overeenstemt met de islam geloof ik natuurlijk, en wat in tegenstrijd is met mijn islam ontken ik, en wat neutraal is ga ik noch erkennen noch ontkennen.
Nogal tegenstrijdig.
Kennis kunt ge maar vergaren door open te staan voor nieuwe ontdekkingen, niet door steeds antwoorden te zoeken in verouderde geschriften.

Laatst gewijzigd door Bobke : 8 december 2009 om 00:25.
Oud 8 december 2009, 00:37   #83
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Een visioen.
En die visioen is en betekent?

Citaat:
Waarnemingen
Je zei:
Als ik niet aan zijn wetten voldoe zal ik niet moeten wachten tot de dag des oordeels om mijn straf te krijgen.
Wat voor waarneming is dit?

Citaat:
De schepper natuurlijk.
Wie is deze Schepper en hoe ken je deze en wat bevestigt jouw geloof in deze Schepper?

Citaat:
Dat het niet gegaan is zoals uw profeet ons wijsgemaakt is
En dat is?

Citaat:
weten we ondertussen wel.
Bewijs?

Laatst gewijzigd door porpo : 8 december 2009 om 00:38.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 00:39   #84
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal tegenstrijdig.
Kennis kunt ge maar vergaren door open te staan voor nieuwe ontdekkingen, niet door steeds antwoorden te zoeken in verouderde geschriften.
Er is geen tegenstrijd.

Wat neutraal is ga noch erkennen noch ontdekken, dit wil zeggen dat ik niet daarover ga oordelen.

Hoe oud een openbaring is zegt niets, wat telt is wat de openbaring zegt, de waarheid is maar waarheid en verandert niet.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 00:54   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die visioen is en betekent?
Dat stond er toch ?
Als ik Gods schepping bekijk beteken ik helemaal niets.
Citaat:
Je zei:
Als ik niet aan zijn wetten voldoe zal ik niet moeten wachten tot de dag des oordeels om mijn straf te krijgen.
Wat voor waarneming is dit?
Ook dat stond er.
De waarneming ?
Toen mensen uit de XTC torens sprongen.
Maar ook waarnemingen in hospitalen van mensen die gerookt hebben, gedronken hebben. Aids enz.
Citaat:
Wie is deze Schepper en hoe ken je deze en wat bevestigt jouw geloof in deze Schepper?
Zoals ik reeds schreef is het stom om te denken dat ik dat weet.
Ik kan alleen blijven proberen het te begrijpen.
Citaat:
En dat is?
Dat iemand de aarde schiep in zes dagen en de zon en maan om ons bij te lichten.
Citaat:
Bewijs?
Geen bewijs, jij wel ?
Oud 8 december 2009, 00:57   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen tegenstrijd.

Wat neutraal is ga noch erkennen noch ontdekken, dit wil zeggen dat ik niet daarover ga oordelen.

Hoe oud een openbaring is zegt niets, wat telt is wat de openbaring zegt, de waarheid is maar waarheid en verandert niet.
Bewijs dat het een openbaring was.
Iets wat gebaseerd is op overleveringen is niet echt geloofwaardig.
Oud 8 december 2009, 01:55   #87
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Als God bestaat dan zal hij het mij wel vergeven. Als God niet bestaat dan heb jij je leven verkloot voor een leugen.
Hoe weet jij dat God jou zal vergeven? Als hij jou niet vergeeft dan kom jij op een onvoorstelbare plaats terecht waar je eeuwig verschrikkelijk zult lijden.

Denk jij dat het zo eenvoudig is om in de hemel te komen? Denk je dat je in de hemel kunt komen door niets te doen? Dit is wat ze jullie hebben wijsgemaakt. Jullie willen gewoon genieten van het leven en lekker makkelijk leven en zondigen en zoeken een excuus om dat te kunnen doen.

Open je hart voor de islam. Open je hart voor de waarheid. De islam is de weg.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 01:59   #88
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie alleen al het leven van Mohammed aandachtig, beseft onmiddellijk dat de islam niet de ware godsdienst kan zijn. De islam is immers gesticht door een ziekelijke pervert die daarenboven nog eens bijzonder wreed was. Vergelijk daarmee dan eens het lichtend voorbeeld van Jezus, en een mens weet meer dan genoeg.
Ik heb duidelijk laten zien dat de islam de ware godsdienst is. Ik hoop dat jij je hart opent voor de islam.
Oud 8 december 2009, 02:05   #89
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarom zou 'god' géén zoon kunnen hebben, waarom zou een oppermachtig wezen niet álles kunnen wat dat oppermachtig wezen wil?
Waarom zou God een zoon nemen? Misschien wil God dat niet?

Citaat:
Waarom kan dat oppermachtig wezen zich niet 'direct' kenbaar maken aan 'de' mens, aan álle mensen, door middel van een ingebouwd systeem dat wéét dat er een oppermachtig goddelijk wezen bestaat, in een tijd waar 'de' mens zoveel verschillende soorten van communicatie heeft uitgevonden, waarvan men enkele decennia geleden niet eens van durfde dromen, ik typ wat letterkes, klik op 'versturen' en meteen, in een fractie van een seconde kan de hele wereld, het 'World Wide Web' lezen wat ik en alle anderen die hier wat intypen - maar dat goddelijke almachtige onzichtbare rondzwevende ding kan niet eens een manier bedenken om zich kenbaar te maken aan ál zijn schepselen - op een manier dat iedereen wéét en er geen twijfel mogelijk is, zodat niemand meer een ander hoeft te 'bevechten' omdat 'zij' de waarheid in pacht hebben, omdat 'zij' en niet de 'ander' de enige echte ware god kennen, erkennen, aanbidden etc.. - néé, dat oppermachtig wezen kon niks beters bedenken dan wat obscure sujetten om 'zijn boodschap' aan door te seinen!
God heeft dat al gedaan. Lees mijn openingspost. De Koran en de hadith staan vol met ongelofelijke voorspellingen. Voorspellingen die stuk voor stuk zijn uitgekomen. Bekijk de berekeningen die ik in mijn tweede post heb gedaan.
Oud 8 december 2009, 02:19   #90
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hoe weet jij dat God jou zal vergeven? Als hij jou niet vergeeft dan kom jij op een onvoorstelbare plaats terecht waar je eeuwig verschrikkelijk zult lijden.

Denk jij dat het zo eenvoudig is om in de hemel te komen? Denk je dat je in de hemel kunt komen door niets te doen? Dit is wat ze jullie hebben wijsgemaakt. Jullie willen gewoon genieten van het leven en lekker makkelijk leven en zondigen en zoeken een excuus om dat te kunnen doen.

Waarom zou een almachtig wezen, een god niet vergevensgezind kunnen zijn, een god van liefde i.p.v. een god van wraak, een god om te straffen, waarom zou een almachtig wezen zich überhaupt met zulke pietluttigheden bezig houden, échte criminelen worden hopelijk in dit leven al gestraft en 1 Xtje bidden overslaan zal toch wel geen reden zijn om voor eeuwig in een hel te branden. Ik geloof liever in geen god dan in 1 die zich bezig houdt met 'mensverzonnen' dingen als 'eeuwig straffen' omdat die persoon toevallig nooit van een god gehoord heeft of toevallig een andere of geen enkele god aanbidt, dat oppermachtig wezen heeft ons tenslotte geschapen!
Waarom zou 'genieten van het leven' een zonde zijn, per slot van rekening heeft dat oppermachtig wezen je dat leven geschonken (volgens gelovigen), je kan je oppermachtig wezen op geen enkele wijze méér eer betonen en dankbaar zijn voor wat hij je geschonken heeft, dan door ten volle van alles wat dat wezen geschapen heeft te genieten, dát is je god eren, niet 5 x daags op een matje wat riedeltjes afdreunen die de meesten zelf niet eens snappen, of aan 1000 en 1 onzinnige tegenstrijdige regeltjes voldoen die geen zinnig mens zijn hele leven letterlijk kan navolgen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 02:28   #91
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou God een zoon nemen? Misschien wil God dat niet?
Er kan niet eens aangetoond worden of er überhaupt een god bestaat, laat staan wat die god zou willen.
Maar áls ie het zou willen en het 'oppermachtig' wezen bestáát, waarom zou het dan niet kunnen, wie zijn wij dan wel om te zeggen dat het niet zo zou zijn of zou kunnen of zou mogen?

Citaat:
God heeft dat al gedaan. Lees mijn openingspost. De Koran en de hadith staan vol met ongelofelijke voorspellingen. Voorspellingen die stuk voor stuk zijn uitgekomen. Bekijk de berekeningen die ik in mijn tweede post heb gedaan.
Een god heeft helemaal niks gedaan, ook niet in je openingspost kan je bewijzen of er wel een god bestáát, zelfs niet met de meest onzinnige rekensommetjes.

De koran en hadith staan vol met onzin, tegenstrijdigheden en onwaarheden, niks voorspellingen, niks wat in die tijd nog niet geweten was! (De zon gaat onder in een modderpoel, de aarde is plat, er is geen eicel, de sterren en maan zijn lampen om ons te verlichten e.d. pre-middeleeuwse nonsens).
...en voor de rest staan er enkel maar handleidingen in hoe, waarom en wanneer anderen te vermoorden, te onderdrukken, te discrimineren, te haten, minderwaardig te vinden en meer van dat fraais!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 07:40   #92
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier een aantal voorspellingen van onze profeet. De voorspellingen die zijn uitgekomen zijn vetgedrukt weergegeven:

The Minor Signs:

The disappearance of knowledge and the appearance of ignorance (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Ahmad)
Je zet deze "voorspelling" niet in vetjes? Ze is nochtans volop aan het uitkomen: door de verspreiding van de islam zien we een redelijk alarmerend verdwijnen van kennis en het toenemen van onwetendheid op precies die plaatsen waar islam een voet aan de grond krijgt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 09:06   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van bovenstaande voorspellingen zijn er reeds 54 uitgekomen. Stel de kans dat de profeet per voorspelling dat per toeval goed heeft gedaan 50% is (in werkelijheid is deze kans lager)
Daar zijt ge mis, he. De kans dat die dingen gebeuren is kort bij 1. Allez, zeg nu eens :
Adultery and fornication will be prevalent

da's van alle tijden, dus de kans dat dat NIET zo zou zijn moet 0.0001 of kleiner zijn. Dus de kans op deze propositie, die niks anders is dan een open deur, is zo goed als 1.

Nog een paar andere:
Killing, killing, killing

Ergens een periode in de geschiedenis gekend dat er geen "killing" was ? Dus de kans dat er terug gedood wordt is zo goed als 1.

People will beat others with whips like the tails of oxen

Dat was al in de tijd van de Romeinen zo. Altijd al geweest.

Gains will be shared out only among the rich, with no benefit to the poor

Da's ook altijd van alle tijden geweest.

Maar onze profeet is ook mis geweest blijkbaar:
Women will outnumber men......eventually 50:1

Inderdaad een echte voorspelling, deze keer geen open deur, kans dat het gebeurt, 0.001% en ... 't is niet gebeurd.

Maw, als het heel waarschijnlijk is, dan had de "profeet" gelijk, en als 't onwaarschijnlijk was, was 'em mis.

En soms had 'em es geluk.

Niet erg impressionant. Nostradamus doet beter !

[/quote]

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 december 2009 om 09:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 12:42   #94
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs dat het een openbaring was.
Iets wat gebaseerd is op overleveringen is niet echt geloofwaardig.
Zeker niet zo'n tekst als de Koran die 5-de hands is.
Eerst lult Allah tegen een engel. Dat gaat die engel tegen Mohammed schreeuwen. Mohammed gaat dan tegen de omstanders babbelen.
Die omstanders onthouden dat, vertellen het door en 3 generaties later schrijven ze het op in de gebiedende wijs. Vervolgens wordt het nog eens door elkaar gehusseld (sorteren op lengte , nou vraag ik je) en weer een paar generaties later voegen ze diacritische tekens toe om de tekst weer leesbaar te krijgen.
Ik ga zo'n tekst toch echt niet gebruiken om mijn leven naar in te richten. Ik ben niet gek zeg!
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 12:46   #95
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dat je een atheïst bent, ik stel aan u de vraag of u wel geloof dat er "iets" bestaat die big bang had veroorzaakt, en je zegt ja.

Ik aanvaard jouw atheïsme in wat dit betreft, in het geloven in "iets", in een god, eens we over deze God beginnen en je begint bijvoorbeeld te spreken over natuurlijke factoren die daar altijd waren maar gewoon op een gegeven moment iets gingen veroorzaken waardoor big bang mogelijk werd, dan gaan we van mening verschillen, als de mening tegenstrijd is, dan ontken ik wat u gelooft omdat het in tegenstrijd is met wat ik geloof, en de twee elkaar uitsluiten.

Wat probeer ik te zeggen?

Wat overeenstemt met de islam geloof ik natuurlijk, en wat in tegenstrijd is met mijn islam ontken ik, en wat neutraal is ga ik noch erkennen noch ontkennen.

Is dat duidelijk?
Voor mij is dat een nee, klopt dat?
Oud 8 december 2009, 13:09   #96
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Women will outnumber men......eventually 50:1 (Bukhari, Muslim, & Ahmad)
Ja, ik doe mee. Breng maar af, die islam. 50 vrouwen voor 1 vent, komaan! En dan nog allemaal onderdrukt en minderwaardig, waar je als man lustig op kan meppen of er wat stenen naar gooien als de muntthee te heet is. En ik mag er gerust meer dan één nemen, niet?

Inderdaad de ware godsdienst, mijn gedacht.
Oud 8 december 2009, 13:14   #97
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat God wil dat je een moslim bent? Misschien ben jij wel degene die op een onvoorstelbare plaats terecht komt waar je eeuwig verschrikkelijk zult lijden omdat je de foute godsdienst aanhangt.

Citaat:
Denk jij dat het zo eenvoudig is om in de hemel te komen? Denk je dat je in de hemel kunt komen door niets te doen? Dit is wat ze jullie hebben wijsgemaakt.
Denk jij dat de islam nodig is om in de hemel te komen? Dat hebben ze jou wijs gemaakt.

Citaat:
Jullie willen gewoon genieten van het leven en lekker makkelijk leven en zondigen en zoeken een excuus om dat te kunnen doen.
Ik heb geen excuus nodig. Het vliegend spaghettimonster zelf heeft me het eergisteren komen zeggen. Ze heeft me trouwens ook opgedragen een grote tempel te bouwen in de vorm van twee tetten, maar ik vrees dat er dan een referendum gaat komen dat dat gaat verbieden

Citaat:
Nee hoor. De enige weg is die van de onzichtbare roze eenhoorn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 15:32   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hoe weet jij dat God wil dat je een moslim bent? Misschien ben jij wel degene die op een onvoorstelbare plaats terecht komt waar je eeuwig verschrikkelijk zult lijden omdat je de foute godsdienst aanhangt.
And what if we picked the wrong religion? Every week, we're just making God madder and madder!
-- Homer, ``Homer the Heretic''

http://www.astro.umd.edu/~mikegill/q...psonquotes.htm

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 december 2009 om 15:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 17:41   #99
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Koran en de hadith staan vol met ongelofelijke voorspellingen. Voorspellingen die stuk voor stuk zijn uitgekomen. Bekijk de berekeningen die ik in mijn tweede post heb gedaan.
Geeuw...
Kijk, mijn beste: de enige vraag die ontwikkelde mensen zich stellen als ze je bijdragen hier lezen, is of je ONS iets wil wijsmaken of JEZELF.

En meer woorden ga ik aan deze draad niet vuil maken.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 19:00   #100
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb duidelijk laten zien dat de islam de ware godsdienst is. Ik hoop dat jij je hart opent voor de islam.
Ik hoop dat je beseft dat je een godsdienst aanhangt die al lang opgeheven is, namelijk toen ik tot het besef kwam dat ik de meest recente profeet ben en ik ben een brave dienares van de Godin.
Ik hoop oprecht dat je begrijpt dat je de eeuwigdurende zaligheid misloopt als je mij niet volgt, en je je arme ziel zult verdoemen tot een eeuwig lijden.

En dit zijn de Woorden van de Godin:
1. Doe wat je wilt maar doe geen kwaad.
2. Alles wat je doet keert drievoudig terug.
Aldus de Godin, en Zij is geduldig en alwetend.

Wie aan Haar woorden twijfelt veroordeelt zichzelf. Wie niet in Moeder gelooft dwaalt, en zal in de duisternis om Moeder roepen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be